06. máj 2013
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
ďakujeme za Váš podnet.
Z bratislavských verejných priestranstiev zmizlo za ostatný polrok takmer 200 nosičov vonkajšej reklamy, informačných panelov. Ide o výsledok vzájomného postupu samosprávy a niektorých reklamných spoločností, ktoré sa spoločne s mestom zhodli na nevyhnutnosti regulácie vonkajšej reklamy. Odstránené nosiče sa primárne nachádzali v stredových „zelených“ pásoch mestských komunikácií, pričom najväčší počet nosičov odstránila spoločnosť Akzent Media (148 ks) a ISPA (26 ks).
Išlo napríklad o reklamné zariadenia, ktoré sa nachádzali na Trnavskej, Rožňavskej, Dolnozemskej či Pražskej ulici. V 24 prípadoch odstránilo zariadenie hlavné mesto, pretože jeho umiestnenie ohrozovalo bezpečnosť účastníkov dopravy. Magistrát musel konať vo vlastnej réžii, lebo výstavba zariadenia nebola nikdy povolená, samosprávne inštitúcie nevedeli nájsť vlastníka a nariadiť odstránenie na jeho náklady.
Magistrát v lete minulého roku (2012) odstránil 11 čiernych zariadení, ktoré sa nachádzali na pozemkoch samosprávy, a v tomto trende bude pokračovať. Razantnejšiemu postupu však bráni nedostatočná legislatíva, ktorá je dnes na strane spoločností, ktoré reklamné nosiče umiestňujú načierno, bez povolenia a ešte na súkromných pozemkoch, resp. súkromných budovách, kde je konanie verejných inštitúcii veľmi obmedzené. Zástupcovia mesta preto aktívne komunikujú s rezortom dopravy i poslancami Národnej rady SR, ktorí pripravujú zmeny v stavebnom zákone a požadujú, aby sa zmeny dotkli aj pravidiel rozhodovania o umiestnení nosičov vonkajšej reklamy či o ich odstránení.
Mgr. Marek Papajčík
referát vzťahov s verejnosťou
Kancelária primátora hl. mesta SR Bratislavy
Reklamy