Doprava na Tupého a Podkolibskej - 1000 bytov skôr ako cesta

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Nové Mesto

V riešení
meno
Vladimira 04. decembra 2016

podana ziadost o zmenu uzemneho planu developermi, kt. stavaju projekty Eleven, Vtacnik atd. Ide o zmenu vedenia cesty. povodne obsluzna komunikacia k domom na Tupeho 51, zaslepena. Navrh zmeny- preklasifikovat dodatkami na riadnu komunikaciu s kruhovym objazdom, zaznacenymi 2 MHD zastavkami, prepojenu na Kolibu, priamo 1-2 m od okien budovy. Bytovy dom - okna, statika, atd. nebol dimenzovany tak,aby sa ho navysenie otrasov mnozstvom aut velkej cesty nedotkla.Znehodnotila tak byty obratene smerom k tejto ceste. Vedenie cesty podla povodneho uzemneho planu je vacsiou investiciou zo strany developerov a povolenia zo strany zeleznice koli nadjazdu v zlom stave. Obyvatelia na tejto ulici podali peticiu proti zmene. Ziadame o riesenie veci tak aby netrpeli obyvatelia, koli usporam investorov.

02. december 2016

Branislav

Podľa vyjadrení developerov, sa dočasne skolaudovaná komunikácia bude rozširovať a tým pádom nebude vybudovaná komunikácia pôvodne schválená v územnom pláne. Niektoí developeri už dokonca túto situáciu verejne publikujú na svojich webových stránkach viď https://parkpodkolibou.sk/sk/park-pod-kolibou

Chcem týmto apelovať na Magistrát hlavného mesta ako aj na starostu mestskej časti, aby nedopustili takého výrazné zhoršenie kvality života svojich obyvateľov pre úsporu financií developerov!
02. december 2016

Elena

Pridavam sa k podnetu. Podla tychto planov od developerov by sa z Tupeho ulice stal druhy Jaskov rad, stovky aut 1-2 m od okien. Uzemny plan nema byt iba zdrapom papiera, ale zaväznym dokumentom!
02. december 2016

Beata Boldizsarova

Pridavam sa k podnetom. Tato komunikacia nie je dimenzovana na pocet aut ktore by po ukonceni stavieb tadeto prechadzali. Nehovoriac o naruseni kvality byvania a bezpecnosti. Vychody z bytovych jednotiek a z garazi totiz ustia priamo na tuto cestu.
02. december 2016

Daniela Daubnerová

Pridavam sa k podnetom a prosim o urgentne riesenie. Hlucnost, prasnost a vytazenost komunikacie su neakceptovatelne pre nas obyvatelov. Zivotne prostredie je ohrozene a cestna komunikacia je nepravom zatazovana sposob na ktory nebola urcena.
02. december 2016

Andrea

Pripájam sa k podnetom proti zmene Tupého ulice na komunikáciu s kruhovým objazdom.
05. december 2016

Branislav

Rád by som vedel, ako je možné že niektorí developeri priľahlých projektov už na svojich weboch prezentujú, že komunikácia ktorá má byť vybudovaná v súlade s platným územným plánom nebude vybudovana?
05. december 2016

Branislav

https://youtu.be/rQmq-oLlpVY

dennodeny neporiadok a prach zo staveniska
05. december 2016

Branislav

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/rQmq-oLlpVY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
05. december 2016

Peter

Branislav: len upresním, že to znečistenie nie je len od developera "Eleven", ale od všetkých - minimálne počas posledného mesiaca tadiaľ jazdia tatrovky a domiešavače ako pre BB Finance (BD Vtáčnik) tak aj pre Belaria II (teda obe stavby, ktoré boli doteraz "obsluhované" z kolibskej časti Tupého ulice). A to nehovorím o tom, že čoskoro začnú minimálne prípravné práce hore na Grand Kolibe a ďalšom projekte MIVO real - Roličky... Máme sa na čo tešiť :(
06. december 2016

Vladimira

tento podnet je zamerany na riesenie snah zmeny uzemneho planu. Preto by som sa rada drzala tohto problemu. Dnes som si vytiahla stale existujuci uzemny plat, kde je zaznacena spadova oblast tzv. Podhorskeho pasu. Jedna sa o buduce zhruba z 80% zastavane uzemie veduce od Race, cez stanicu Vinohrady okolo Koliby. Vsade kde su dnes Vinohrady sa rata s masivnou vystavhou, ktora zahusti dopravu na racianskej v priebehu najblizsich 4 az 10 rokov rokov minimalne 2x tak ako to tam vyzera teraz.Stavebne povolenia boli vydane uz pred 5-6 rokmi a po kazdych troch rokoch su automaticky predlzovane, bez toho aby sa nejako riesila dopravna situacia. Obyvatelia domu na Tupeho 51 mali pred 3 rokmi schodzu, kam prisiel aj pan starosta Kusy a osobne nam tam slubil, ze nasa cesta bude vysporiadana skor ako povoli akukolvej dalsiu vystavbu. Bohuzial cesta mestom prevzata nebola, naopak bola kupena novym developerom a obyvatelom domov hrozi to comu sa venuje tento podnet. Navyse otvorila som si navrh s kruhovym objazdom a nieje mi celkom jasne ako chce mesto riesit vyjazd z garaze z bytoveho domu Tupeho 51/E. Podla mapy by sa tento mal nachadzat priamo pod kruhovym objazdom. Znamena to, ze prednost vychadajucich aut z kruhoveho objazdu by znemoznila vyjazd z garaze? A tak isto pokial by tam prednost bola, donuti auta v kruhovom objazde stat? Velmi divne dopravne riesenie. A rada by som takiez poziadala o realne vycislenie hustoty dopravy, ktora sa tejto cesty bude tykat. Viem ze ked sa spravca bytovych domov o to zaujimal bolo mu povedane, ze to nebude mat velky dovap. Ovsem ja viem ake cesty Kolibou vedu a kam, v sucastnej situacii bez komplexneho riesenia dopravy celeho podhorskeho pasu, neexistuje legalna cesta, okrem dezolatnej obsluznej komunikacie na Krahulcej ulici a uzkej nevyhovujucej cesty na stareho Tupeho ako aj dezolatny most ponad depo...preto je na 100% iste ze hustota bude katastrofalna.....
06. december 2016

Vladimira

Este pre upresnenie podnetu, kopirujem priamo text z platneho uzemneho planu, tykajuci sa planu vedenia ciest a dopravy v danom sektore:

Zoznam verejnoprospešných stavieb
Stavby dopravného vybavenia:

• cestná komunikácia funkčnej triedy C1 pozdĺž železničnej trate (spojenie Podkolibskej a Peknej cesty) s paralelnou cyklistickou trasou, okrem časti komunikácie, ktorá je navrhnutá na území mestskej časti Bratislava - Rača
• prepojenie Račianskej ul. Pri Bielom kríži s Peknou cestou (podjazd pod železnicou),
• odbočka železničnej trate pre nákladnú dopravu až po portál navrhovaného tunela,
• komplexná rekonštrukcia Podkolibskej a Sliačskej ulice,
• komunikácie funkčnej triedy C1,
• sieť miestnych obslužných komunikácií funkčnej triedy C3 a D1,
• chodníky a cyklistické trasy pozdĺž cestných komunikácií,
• zastávky MHD,
• parkoviská.

PS: Vyssie uvedeny plan jasne dokazuje ako velky a rozsiahli dopad na cestnu premavku a zataz statiky domu a hlucnost prilahlej budovy bude mat navrhovana prekladka cesty z povodneho navrhu.
06. december 2016

Vladimira

Uvadzam dolnujucu otazku pre subjekt ktory sa bude venovat tomuto podnetu - ma mesto dohodnute zmluvne podmienky so vsetkymi subjektami, ktore realizuju projekty v oblasti Podhorskeho pasu tak aby dodrzali uzemny plan v oblasti vyssie popisanej? Napr. zabezpecienie parkovania pre taky velky pocet aut a rovnako vybudovanie cestnych komunikacii v sulade s uzemnym planom? Zaujima ma to, pretoze developer, ktory staval projekt Vinohradis tento bod, spolu s bodom prepojenia Tupeho ulice nesplnil a neniesol zato ziadne sankcie, trpia jedine obyvatelia Tupeho ulice. A. nemaju legalne riesenie parkovania na ulici a po B. teraz navyse trpia aj hrozbou znehodnotenia svojej vlastnej investicie. Existuje momentalne ked cestu vlastni iny subjekt zo strany mesta vola s sposob napravy povodne nezvladnuteho hoci zmluvne podchyteneto problemu? alebo koli rovnakej snahe developera usetrit, budeme mat 2 prudovu hlavnu cestu 2 metre pod oknami bytoveho domu na mieste kde ma byt ticha, slepa ulica, podla ktorej boli aj dimenzovane okna budovy a charaktekter balkonov, teras a odstup od cesty? Som si ista ze ak bola EIA vyhotovena odborne, tento variant musel vyjst ako najmenej prijatelny z pohladu dodrzania akceptovatelnych podmienok pre byvanie obyvatelov bytoveho domu na Tupeho 51.
06. december 2016

Marek

Je NESKUTOCNE ako Mestska cast Nove Mesto, Magistrat pristupuje k rieseniu tohto problemu, ako rychlo meni svoje stanoviska Mestska cast Nove Mesto a zavadza jej obyvatelov v prospech DEVELOPEROV ! Uzemny plan ako zdrap papiera ??? „Ved dame navrh na zmenu uzemneho planu, a tych par stoviek obyvatelov to nejako predycha ...“ uz sa fakt domnievam ze asi tie "darceky" od developerov su naozaj asi dost aktraktivne ...

Ale teraz k veci:
1. Mestska cast Nove Mesto schvalila vybudovanie docasnej komunikacie na Tupeho ul. 51 v zuzenom profile pre developera GTC Real Estate, ktora mala sluzit len ako docasna verejna komunikacia SO 203 pre obyvatelov novych bytovych domov na Tupeho 51 a Fankovska 1

2. Peticia proti prejazdu stavebnych vozidiel v roku 2015 adresovana na starostu p. Kuseho

3. Odpoved od Mestskej casti Nove Mesto na peticiu, zo dna 5.6.2015, spisova znacka UMK-30/2015, kde sa okrem ineho uvadza: Po vybudovani cesty v zmysle uzemneho planu, "bude SO203 zaslepeny a bude mat iba obsluzny charakter pre objekt budovy A, vstup do garazi, ako je uvedene vo vyroku uzemneho rozhodnutia"

4. Slub zo stretnuti so starostom Kusym roku 2015, ze pokial sa nevyriesi doprava (dobudovanie kratkeho useku v zmysle uzemneho planu a zaslepenie docasnej komunikacie ...), tak stavebny urad nevyda ziadne nove povolenie na vystavbu v danej oblasti.

5. Stavebny urad mestskej casti Nove Mesto v roku 2016 vydava nove stavebne povolenie pre novu vystavbu v casti Vtacnik ... a cuduj sa svete, povolenie pouzivat jedinu pristupovu cestu – docasnu komunikaciu v zuzenom profile.

6. Denne prechadzaju desiatky stavebnych tazkych vozidiel po docasnej zuzenej komunikacii vo frekvencii, za ktoru by sa pomaly nemusela hanbit ani Racianska ul ... Dochadza k stretom tazkych vozdiel , vyhybaju sa prejazdom po chodnikoch, obrubnikoch, trave ... su tak znicene, ze je potrebna vymena celych celkov obrubnikov ... o travniku ani nehovorim

7. Na docasnu komunikáciu priamo nadväzuje výjazd z garáží, hlavné vchody z bytových domov a tiež upozorňujem na jej blízkosť k bytovým domom vzhľadom na jej hustotu. Táto situácia významne zhoršuje bezpečnosť daného územia, nehovoriac o šírke cesty, kde vznikajú dočasné kolízie s týmito vozidlami, z dôvodu profilu komunikácie (komunikácia nebola primárne pre to určená), znečisťovanie okolia, prašnosti, hlučnosti, atď. Ďalej sú v okolí objektu priľahlé pozemky na ktorých sa hrajú malé deti a jediným prístupom pre obyvateľov ku kontajnerovým stojiskám je prechod práve cez túto komunikáciu.

8. Do vyriešenia celej infraštruktúry dopravy v zmysle odsúhlaseného ÚP je pre nás vlastníkov neprijateľné, najmä vzhľadom na bezpečnosť, kontinuitu dopravy a celkovú kvalitu bývania vzhľadom na lokalitu, takýmto spôsobom využívať prístupovú komunikáciu pre ďalšie a prebiehajúce projekty realizované v bezprostrednom okolí.

Verim, ze sa konecne kompetentni zamyslia a budu postupovat v prospech svojich obcanov, volicov a nie ako posluhovaci developerom. ESTE STALE JE CAS TO NAPRAVIT A TRVAT NA AKTUALNOM UZEMNOM PLANE A DOBUDOVAT KOMUNIKACIE č. MO 9/40, f.t.C1 V ZMYSLE UZEMNEHO PLANU !
06. december 2016

Mária Kokindova

Mili susedia, na schodzi bytoveho domu v Becku sa nemeno
06. december 2016

Mária Kokindova

vyjadril ze nic nezmozeme v tejto veci a ci neviem kto je za projektmi, aj menoval toho pana ale pre korektnost to tu uvadzat nebudem.
Vyjazdy z garaze ma riesit semafor
06. december 2016

Vladimira

dovolim si poznamenat, ze iba preto ze sa na slovensku sklonuje verejne korupcia, to neznamena, ze obcania maju byt ticho a akceptovat to bez staznosti a medializacie.
07. december 2016

Linda Nemcova

Pridavam sa k podnetu.
07. december 2016

Katarina

Pridávam sa k podnetu, nesúhlasím so zmenou územného plánu.
07. december 2016

Ingrid

Pridávam sa k podnetu. Náš byt je orientovaný práve na stranu, kde je cesta zúžená a môžem potvrdiť, že frekvencia premávky nakladnych vozidiel je neúnosná ( otrasy, špina a smrad, čo znemožňuje aj vetranie).
07. december 2016

Elena

Pisala som poslancom. dvaja ktori mi odpisali, vravia ze sa mame obratit na stavebny urad ako dotknutá osoba, odvolanie voči zmene trasovania komunikácie! Ešte lepšie, ak by to napísalo viac ľudí z vášho domu, identické podanie, len iný sťažovateľ.
07. december 2016

Daniela Daubnerová

podme do toho, stazovatelov bude hodne z A i B. potrebujeme uz iba text napisat tak aby boj jednoznacny. Mate niekto navrh?
07. december 2016

Peter

Suhlasim s podnetom aj so spolocnym postupom. Mozno by bolo dobre dat dokopy zastupcov A a B.

V kazdom pripade treba tlacit na samospravu, pretoze sice developeri maju svoju "moc" (nech si pod tym predstavime cokolvek), ale tito developeri tu zit nebudu, pribudnu sem tisicky novych ludi a aut a problem zostane na strane samospravy...
07. december 2016

Vladimira

ten navrh je skvely a navrhujem ist aj touto cestou - organizovane, viac detailov ohladne pripravy podme riesit cez spravcovsku mailovu komunikaciu - staci aby navrh na napisanie staznosti inicioval niekto z A a niekto z B. Ja som to uz poslala na spravu A. Ked pripravime staznost, moze to poslat kazdy ako samostatny stazovatel a aj ako 2 bytove domy.
07. december 2016

Sveto

Už aj v Saudskej Arábii pochopili, že najprv sa musí vybudovať infraštruktúra a až potom budovy. V tomto sme zaostalí ako Afrika, najprv majú 5 detí a potom riešia strechu nad hlavou, resp. infraštruktúru. Však náklady na cestu a dúfam, že aj široké chodníky by si mali developeri zarátať do ceny bytov. To, že developeri chcú zarobiť je normálne, ale je aj normálne, že štát, alebo mesto háji záujmy obyvateľov. Takže pán Satrosta pomôžte nám a pomôžete v ďalších voľbách aj sebe.
07. december 2016

Robert Kelemen

Pridávam sa k podnetu. Zároveň súhlasím s tým, aby sa to riešilo v súčinnosti so správcom a následne každý vlastník samostatne poslal dohodnuté znenie na stavebný úrad.
07. december 2016

Miro Jankula

Pridávam sa k podnetu. Nesúhlasím so zmenou územného plánu.
07. december 2016

Igor Salcer

Rovnako sa pridavam k podnetu!
Bolo by dobre keby urady nechranili zisky developerov, ale hajili prava obyvatelov. Je samozrejme, ze ziadny slovensky developer dobrovolne nevybuduje nic co by ho stalo co i len 1euro naviac...
07. december 2016

Daniela Daubnerová

zo stavebnych aut ide tolko zeminy ze nicia nase budovy/ nova fasada, statika... a auta zaparkovane na nasej pristupovej ceste. Myslim ze majitelia aut to uz z laku nedostanu. Mozeme zvazovat pravne riesenie ako poskodzovanie majetku?
07. december 2016

Jana Jankulová

Pridávam sa k podnetu. Zásadne nesúhlasím so zmenou pôvodného územného plánu v neprospech obyvateľov nielen Tupého ulice ale aj ostatných obyvateľov Bratislavy. Vyzývam tým aj zástupcov sediacich v zastupiteľstvách k slušnosti voči občanom, ktorých práva majú zastupovať.
08. december 2016

Dominik Petro

Tiez sa pridavam k podnetu a nesuhlasim so zmenou uzemneho planu.
09. december 2016

Vladimira

Dobrý den, rada by som aktualizovala podnet dolezitymi dokumentami, ktore dokazuju ze obyvatelia domov na Tupeho a Frankovskej ulici nesuhlasia s navrhom na zmenu uzemneho planu a chcela by som podotknut, ze magistrat mesta Bratislava sa do dnesneho dna nevyjadril k staznosti, ktora im bola zaslana v Maji tohoto roku. V aprili tohto roku obyvatelia na Tupeho 51 poslali na magistrat ziadost o urgentne riesenie dopravneho planu Podhorsky Pas - odozva ziadna. Zaroven by som rada iba pre porovnanie uviedla, ze na druhej strane vypisanie, obstaranie, vyhotovenie, pripomienkovane a schvalenie EIA ohladne zmeny uzemneho planu na magistrate mesta Bratislava, ktore bolo robene v casovom horizonte, okolo zaslanie tychto staznosti a ziadosti, trvalo cele nie viac ako 1 mesiac! Mozete sa prosim vyjadrit, preco je uprednostnovana jedna strana - developer a jeho snahy a na druhu stranu vsetky snahy obyvatelov su ignorovane od Aprila a Maja tohto roku, tj. 6 mesiacov?
09. december 2016

Vladimira

09. december 2016

Vladimira

12. december 2016

Branislav

12. december 2016

Lukas

Byvalim susedom vyjadrujem podporu. Je to fakt pravda, ze na mestskej casti Nove mesto sa da vsetko vybavit? A potom sa pan starosta prezentujete s detickami, ktorych rodicov ste obrali o majetok - hodnotu bytu, na kt. makaju v praci, kvoli hypoteke. Oni si tam kupili byt, lebo plati uzemny plan, kde ta cesta sluzi podla povolenia iba docasne a ma byt zaslepena, nemaju tam jazdit nakladiaky meter od balkonu. Hambite sa ked pojdete domov po Racianskej a ked budete s rodinou na Kolibe.
12. december 2016

Katarina

Tiež sa pridávam k podnetu. NESÚHLASÍM so zmenou územného plánu. Ignoranstvo zodpovedných
je nehorázne !
12. december 2016

Katarina

Tiež sa pridávam k podnetu. NESÚHLASÍM so zmenou územného plánu. Ignoranstvo zodpovedných
je nehorázne !
12. december 2016

Marwan Ajam Oghli

Pridavam sa k podnetu... nesuhlasim so zmenou ...
12. december 2016

Mária Kokindova

Dobry vecer, prosim Vas vie niekto ake su argumenty pre zmeny a doplnky v tejto lokalite? Preco je povodnu schvalenu trasu nutne menit? Platne stavebne povolenie bolo vydane teda pre ktoru alternativu? posudzovalo sa v stavebnom konani vobec dopravne napojenie novovybudovanych obytnych domov? ak nie preco a s akou podmienkou bolo vydane. Ja tam ziadnu podmienku nevidim. citajte so mnou dokument je v aktualizacii.
12. december 2016

Mária Kokindova

Zamestnankyna mi dnes povedala ze na mestskej casti uz posudzuju dopravnu studiu vypracovanu p. Palkovou ktora je potrebna ku kolaudacnemu. Ale ktoru verziu pripravila? Ci sa pocka na schvalenie zmeny UPZ sitej na mieru dopravnej studii?
12. december 2016

Vladimira

Dobry vecer, pridavame aktualizaciu i napriek tomu ze s nami nikto nekomunikuje...a mimochodom ano vsimli sme posunu vo veci. Obyvatelia bytovych domov na Frankovskej a Tupeho ziadaju Mestsky Urad Nove Mesto a Magistrat BA, aby im predlozili argumenty pre zmeny a doplnky v tejto lokalite? Preco je povodnu schvalenu variantu v uzemnom plane nutne menit? Platne stavebne povolenie bolo vydane teda pre ktoru alternativu? posudzovalo sa v stavebnom konani vobec dopravne napojenie novovybudovanych obytnych domov? ak nie preco a s akou podmienkou bolo vydane. Ako uvadta suseda v komentari nikde v prilozenom stavebnom povoleni sa tato potreba neuvadza. Prosim neuvedte nam tu argument, ze developer si musi usetrit peniazky a zvysit marzu.
12. december 2016

Vladimira

12. december 2016

Vladimira

12. december 2016

Vladimira

12. december 2016

Branislav

Stavebník, nedodržiava takmer žiadne z podmienok udeleného stavebného povolenia. Zatiaľ som nevidel jediné vozidlo stavebníka zodpovedajúce nasledovnej pomiénke "zabezpečiť prekrytie kontajnerov veľkoobjemových odpadov na stavbe a pri ich preprave". Stavebný úrad absolutne nekoná v záujme občanov, a stavebné povolenie je očividne iba zdrap papiera.
12. december 2016

Vladimira

v danom stavebnom povoleni som nasla bod 10, kde sa uvadza ze stavebnik je povinny zabezpecit odvoz materialu kapotazou - ziadnu som nevidela, prasnost nema nepresahovat stanovene limity a maju kropit cestu i prilahle pozemky - nesplnene. hlucnost a otrasy nemaju presahovat urcity stupen, dovolim si tvrdit ze keby prisla kontrola medzi 7-12 rano nameraju tam viac - kedze sa tam koncentrujew aj 4-6 nakladakov naraz. Myslim, ze tu stavebnik denno denne porusuje zakon. Okrem vyssie uvedeneho porusuje aj nase ustavne pravo na odpocinok, tym ze pracuju stale aj cez soboty, nedele. Mestska policia ma urcite viacete zaznamy o staznostiach obyvatelov.
12. december 2016

Martin Remiš

Pridávam sa k podnetu, so zmenou územného plánu v dotknutej časti nesúhlasím!
12. december 2016

Lenka Salcerová

Nesuhlasim so zmenou Uzemneho planu! Mesto ma chranit zaujmy obyvatelov a nie developerov.
12. december 2016

Jozef PIPEK

Pridavam sa k podnetu. Podla tychto planov od developerov by sa z Tupeho ulice stal druhy Jaskov rad, stovky aut 1-2 m od okien. Uzemny plan nema byt iba zdrapom papiera, ale zaväznym dokumentom! Prosim respektujte to.
12. december 2016

Mária Kokindova

12. december 2016

Jakub Krajcovic

Aj ja sa pridavam k tejto vyzve. Je hrozne co sa tu deje. Na tej pristupovej ceste sa hravaju deti a bytovy dom nebol dimenzovany na otrasy a hluk ktory by plynul z takehoto masivneho rozsirenia komunikacie.
12. december 2016

Peter Busik

Nesuhlasim so zmenou Uzemneho planu.
12. december 2016

Martin Remiš

My sme pol roka preč a celkom nás to vydesilo, do čoho sa máme teraz na Vianoce vrátiť. Sledujeme postup výstavby a bohužiaľ to už naozaj nebude to pokojné miesto, ktoré malo jedinečnú atmosféru aj vďaka zaslepenej ulici.

Tu je o niečo o ostatných projektoch v okolí. Väčšina developerov oficiálne prepojenie uvádza priamo na svojich stránkach.

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1910928
13. december 2016

Bea Boldizsarova

13. december 2016

Beata Boldizsarova

Ziadam o okamzite riesenie situacie.
13. december 2016

Vladimira

Doplnam aktualizaciu podnetu o informacie z Uradnej Tabule, ktora ma zverejnovat vsetky platne povolenia a ine zavazne dokumenty - developer uvadza dopravne riesenie, ktore nieje v sulade so stavebnym povolenim a ani uzemnym planom. Dokonca ani EIA zverejnena na enviro portaly nepojednava o zmene uzemneho planu v tejto oblasti podhorskeho pasu. Tak isto podla zverejnenych dokumentov a stavebneho povolenia stavitel nedodrziava podmenky stanovene v povoleni - sut odvaza na nezabezpecenych - nezakrytych autach, sposobuje hluk a prasnost a cestu a prilahle pozemky nekropi, pracuje opakovane aj cez dni pracovneho pokoja, nici jedinu pristupovu komunikaciu obyvatelov bytoveho domu na Tupeho ulici 51 a Frankovskej a blokuje im autami pristup domov.
13. december 2016

Mária

Pani Danovú - šéfku stavebného a teda asi aj R.K. preveruje ministerstvo vnútra za neodbornosť pri riešení dopravy na Tupého....rieši sa akoich zodpovednosť za smrť cyklistu na Tupého....vyjadrenie mám už na pošte tak možno v priebehu týždna môžem zverejniť...petícia je niekde na nete aby sme sa tam mohli proti mestskej zberbe pridať...čo sa týka niečo ako štátny stavebný dohlad?? Na Vlárskej sa robili nehoráznosti pri stavbe BD Vlárska nepomohol úplne nikto...ani fízli,....ani ombudsman...ani ministrestvá ..ešte aj prezident Kiska sa na nás vysral....
14. december 2016

Katarina

Je mi veľmi smutno, ako pán starosta zabudol, čo sľuboval na brigáde vo Vinohradoch. Aby sa zachovala táto časť mesta na oddych. Chodili tu cyklisti, turisti, rodičia s deťmi a psíčkari. Každý tu našiel oázu ticha a pokoja. Svedčí o tom aj fakt, že v zime chodili srnky až k predzáhradkám. V susednom Rakúsku si takéto lokality, kde sú vinice chránia a zveľaďujú. Mesto mohlo mať zaujímavú rekreačnú zónu. Ale na Slovensku zničia a zastavajú každý meter, lebo kompetentní podporujú nenažraných developerov a nie obyvateľov mesta!!!
19. december 2016

Vladimira

Zahrnutie verejnosti do navrhu riesenia dopravy Tupeho 51

Na Zaklade Zákon č.24/2006 Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov, žiadam MU Nove Mesto a Stavebny úrad aby sa vyjadril dotknutym osobam, vlastnikom bytov a verejnosti k riesenemu problemu.

Podla informacii poskytnutych pracovnickami MU Nove Mesto sa prave teraz vykonava dopravna studia a vyjednava sa dohoda medzi vlastnikmi pozemkov na Tupeho 51 s navrhom na zmenu riesenia dopravy mimo existujuceho UPZ - Podhorsky Pas. Podla stavebneho povolenia vydaneho v 2010 projektu Vtacnik, sa neriesi EIA a vplyv na zivotne prostredie obcanov dotknuteho domu na Tupeho 51 - projekt Vinohradis. Tento objekt vobec nieje rieseny v ziadnom z dokumentov. Ziadam o presetrenie a zaradenie do posudzovania a dopravnej studie.
03. január 2017

PK

Chápem rozhorčenie obyvateľov Vinohradisu, ale je to aj ich chyba - kúpiť byt od GTC, ktorý tiež ignoroval komunikácie a platný územný plán, detské ihrisko postavil na cudzom pozemku a pozemok pod smetiakmi nedávno predal... Prečo má Vinohradis A štyri podlažia, keď v územnom pláne sú povolené max. dve ? Treba si uvedomiť, že Vy teraz žiadate od BB Finance a spol. urobiť cestu podľa územného plánu, ktorú mal zrealizovať GTC v r. 2011... Treba mať rovnaký meter, nie, že my sme tu boli prví a nikoho ďalšieho tu nechceme.
03. január 2017

Marek

Pan, alebo pani PK.
Poprosim Vas este raz si pozorne precitat podnet aj s prilohami. Neverim, ze ste si to precitali, lebo by ste tento nezmysel a polopravdy co ste uviedli ani nenapisali. Len v kratkosti reakcia na Vase "overene" konstatovania a zavery:

1. "Chápem rozhorčenie obyvateľov Vinohradisu, ale je to aj ich chyba - kúpiť byt od GTC, ktorý tiež ignoroval komunikácie a platný územný plán "

Odpoved: vacsina buducich majitelov Vinohradisu, si presne a dosledne prestudovala, co a kde kupuje (v case max cien v BA pred krizou ...), aky je uzemny plan, ako a kde ma viest komunikacia atd ... Co sa tyka predmetnej docasnej komunikacie, tak ako aj GTC a aj predajca Lexxus kazdemu vlastnikovi vyslovne garantovali, ze docasna komunikacia je docasna do casu, ked zacnu s planovanymi etapami 2 a 3 na svojich pozemkoch. Garantovali, ze pred zacatim budovania novych objektov v danej oblasti, dobuduju komunikaciu v zmysle uzemneho planu! Tvrdili, ze nie je mozne tento uzemny plan ani obist, t.j. komunikacia 2 triedy musi a aj pojde v zmysle uzemneho planu.
Ked si pozriete aj scan odpovede od mestskej casti Nove Mesto na peticiu, ktoru mate vyssie, tak aj ta tvrdi presne to iste => „Po vybudovani cesty v zmysle uzemneho planu, "bude SO203 zaslepeny a bude mat iba obsluzny charakter pre objekt budovy A, vstup do garazi, ako je uvedene vo vyroku uzemneho rozhodnutia".
To ze im tuto "vynimku" na docasnu komunikaciu odsuhlasil stavebny urad mestskej casti, tak k tomu sa asi nema vyznam vyjadrovat ..

2. "detské ihrisko postavil na cudzom pozemku"
Odpoved: Ano. Ale to zase bola dohoda a podmienka mestskej casti, kde slubili vybudovat detske ihrisko. Chyba mestskej casti, ze im to cele spapkali a neoverili skutkovy stav. Pre nas obyvatelov na Tupeho a Frankovskeho dalsia mina, ktoru budeme musiet riesit ... Tiez v procese riesenia, ALE UVEDENE VOBEC NESUVISI S PODNETOM !

3. "pozemok pod smetiakmi nedávno predal"
Odpoved: Dalsia podpasovka od GTC ... o tomto sme sa dozvedeli, az ked nas informoval novy vlastnik pozemku, ze co s tou stavbou na pozemku, ktory kupil od GTC ... Aj napriek stavu, su kontajner. stojiska skolaudovane s popisnym cislom vo vlastnictve vlastnikov na Tupeho 51 a novy vlastnik pozemku o tejto stavbe na predmetnom pozemku vedel ... Tiez v procese riesenia, ALE UVEDENE VOBEC NESUVISI S PODNETOM !

4. "Prečo má Vinohradis A štyri podlažia, keď v územnom pláne sú povolené max. dve ?"
Odpoved: A ste si isty s tymto konstatovanim ? Ako sa im podarilo na dany object ziskat stavebne povolenie a objekt skolaudovat ? Podla mna mate mylnu informaciu ohladne Vinohradis A … po Frankovsku ul. platia ine parametre … zastavanost atd … prosim overte si to poriadne. ALE ZOPAKUJEM, UVEDENE VOBEC NESUVISI S PODNETOM !

5. "Treba si uvedomiť, že Vy teraz žiadate od BB Finance a spol. urobiť cestu podľa územného plánu, ktorú mal zrealizovať GTC v r. 2011."
Odpoved: Neziadame nikohom len trvame na veciach, na ktore mame pravo. Trvame na dobudovani cesty v zmysle UP bez vynimky. Kazda zmena trasovania tejto komunikacie je v nas neprospech ... vid vyssie uvedene dovody, argumenty atd ... a za nasu pravdu sa budeme branit vsetkymi moznymi prostriedkami, ci uz medializaciou, namietkami, pripomienkami, pravidelnym blokovanim docasnej komunikacie atd ... Vsetko maju v rukach voleni zastupcovia na magistrate a mestskej casti. Verime, ze sa nedaju zapredat par eurami ...

6 "Treba mať rovnaký meter, nie, že my sme tu boli prví a nikoho ďalšieho tu nechceme"
Odpoved: Nebranime sa ziadnej vystavby v casti Vtacnik, ved aj nase objekty sa stavali a vytazovali Sliacsku ul., ale ZIADAME, aby zmenami suvisiacimi s predmetnou docasnou komunikaciu a zmenou trasovania, ktorymi sa snazia developeri usetrit kazdy jeden cent, neznizili bezpečnosť, hodnotu nehnutelnosti, kontinuitu dopravy a celkovú kvalitu bývania na Tupeho 51 A a Frankovskej ul.

Prajem Vam vsetko dobre v roku 2017.

Marek
03. január 2017

PK

Marek, ospravedlňujem sa, ak som niečo uviedol nepresne, ale ak píšete, že kontajnery máte skolaudované, napriek tomu, že sú postavené vo vinici, takisto môže byť skolaudovaný štvorpodlažný dom (neviem presne ktorý je A a ktorý B), proste od Frankovskej dolu mohli byť max. 4 podlažia, od Frankovskej smerom hore len dve. To je fakt, ktorý je v UP rovnako platný ako trasovanie komunikácii.
03. január 2017

Vladimira

Dobrý den PK, citam si dopodrobna vsetko, co tu susedia i nesusedia pisu, rovnako ako sledujem vsetky dokumenty a povolenia ku vsetkym bytovym domom a vilam, ktore maju na kopci vzniknut a nechapem, preco sa snazite pozornost od konkretneho problemu presunut na teoreticku debatu o tom co bolo, alebo nebolo skolaudovane proti uzemnemu planu v roku 2010. Pan/Pani PK mam na vas otazku, ak ste o tom vtedy vedeli preco ste to neriesili vtedy? My o takejto manipulacii a upravovani vykladov zakonov a zmien v uzemnom plane vieme teraz, zijeme tu teraz (mnohy az po skolaudovani Vinohradisu) a riesime to co sa deje teraz. Vsetko ostatne co bolo uz bohuzial nezmenime a ani za to my obyvatelia nenesieme zodpovednost. Pokial nemate relevantne informacie, alebo fakty k tuto prejednavanemu podnetu, obavam sa, ze niet o com diskutovat. A este jeden komentar, BB Finance chce svoje bytove jednotky obsluhovat dopravne na ukor uz stojacich bytov i ked existujuci uzemny plan stanovuje riesenie, ktore nijakym sposobom nieje nutne menit z pohladu zivotneho prostredia...to znamena, ze jedine kriterium pre ktore ziada zmenu je ekonomicke...pre vlastne obohatenie sa na ukor obyvatelov. Mne sa toto nezda v poriadku a uz vobec nie v zaujme rozvoja mestskej casti. Ak mi vysvetlite preco je to lepsie pre mestsku cast a jej uz byvajucich obyvatelov, rada si to vypocujem. Ale mozem vas ubezpecit ze som EIA Eleven, EIA Vtacnik, EIA Belaria, atd. konzultovala s kompetentnymi ludmi a ich odpoved potvrdzuje vyssie napisane. Nieje relevantny dovod menit trasu uzemneho planu....Nasou snahou je, aby na kopci vznikla naozaj krasna rezidencia domov a bytov v zelenej stvrti tak, ako to slubuje marketing developerov. Podotykam ale, ze k tomu je potrebna riadna dopravna infrastruktura, ktora podpori investicie majitelov a nie naopak znehodnoti ich byty....vsimla som si totiz ze developery stavajuci na kolibe sa obavaju a staraju jedine o dobre vztahy so zeleznicami sr a preto vsetky EIA sa tocia kolo toho, co bude s dopravou medzi domami ich az tak velmi netrapi. (a toto je moj subjektivny nazor a nazor konzultujucich environmentalistov, po pestudovani vsetkych textov EIA na enviro portaly)
03. január 2017

Branislav

Vážený PK, tiež mi nie je jasný prínos Vášho komentára k našemu oprávnenému podnetu. Aby som Vás ale zorientoval v našej situácií, začnem chronologicky:
1. Vlastníci bytov s GTC podpisovali (nie všetci samozrejme), Rezervačné zmluvy okolo roku 2007 cca... v nich stálo že sa oboznámili s projektom, územným plánom a ďalšími náležitosťami a že ZBKZ podpíšu po nadobudnosti právoplatnosti stavebného povolenia (to teda znamená, že sme čakali že Stabebný úrad a ďalšie inštitúcie potvrdia správnosť projektu v súlade s územným plánom)
2. Po podpise ZBKZ sme uhrádzali cca 30% kúpnej ceny bytu, s tým že ku podpisu Kúpnej zmluvy a úhrade zvyšnej časti dôjde po nadobudnutí právoplatnosti kolaudačného rozhodnutia. Nakoľko nás už v tej dobe nechalo mesto v štichu a dovolilo GTC skolaudovať projekt aj s predmetnou komunikáciou, mohli sme si vybrať či prídeme o vložené prostriedky resp. budeme sa o ne súdiť, alebo byty kúpime a spornú kumunikáciu budeme riešiť následne. Ako píše aj Marek Kall mali sme od GTC prísľub dobudovania komunikácie, súčasne s výstavbou blokov C a D (k čomu nedošlo).
3. Stav predmemtnej komunikácie sme v ďalších rokoch riešili aj s predstaviteľmi Nového mesta, konkrétne so starostom Kusým, ktorý nám osobne prisľúbil, že ďalšia výstavba v lokalite nebude povolená, kým nebude dobudovaná komunikácia v súlade s pôvodne platným ÚP. Keďže komunikácia zatiaľ nebola frekventovane využívaná (slúži iba ako prístupová cesta pre obyvateľov bytových domov), dočasne sme sa zmierili so skutkovým stavom.
4. Nakoľko sa výstavba začala a máme indície o tom, že developeri sa z finančných dôvodov snažia zmeniť trasovanie komunikácie, opätovne sme vážne začali riešiť náš problém. Ak do 1.5.2017 nebudem vidieť kroky vedúce k dobudovaniu komunikácie v súlade s územným plánom, som odhodlaný navrhnúť susedom pravidelnú blokádu komunikácie.
04. január 2017

PK

Vážená pani Vladimíra, súhlasím s Vaším názorom, že prioritou je dohodnúť najlepšie riešenie pre obyvateľov tejto lokality, záujmy developerov by mali byť druhoradé. Ja tu tiež plánujem v budúcnosti bývať, ak tu bude životné prostredie ešte stáť za to a ubezpečujem Vás, že bez nášho súhlasu žiadny kruhový objazd na našom pozemku nebude, nech si to na webe prezentuje aj sám Kaliňák alebo iný riaditeľ galaxie. Treba si však uvedomiť aj fakt, že výstavba komunikácie podľa územného plánu by bola extrémne finančne nákladná a tento variant je nerealizovateľný. Estakádu nad železnicou nikto nepostaví, ani mesto ani developeri, ani vlastníci dotknutých parciel. To by pre súčasných obyvateľov Vinohradisu bolo samozrejme najlepšie riešenie, mali by ste pokoj ako doteraz. Tupého ulicu však treba každopádne prepojiť. Kruhový objazd a rozšírenie slepej ulice je najlacnejšie riešenie pre stavebníkov, ale nevhodné pre obyvateľov... Preto by som navrhoval kompromisný variant, kde by bola cesta trasovaná cez parcely 4860 - 4864, tak aby nebola potrebná estakáda nad železnicu, avšak následne by sa urobil oporný múr a prestrešenie cesty, nad ktorou by mohli byť záhrady rodinných domov. Vznikol by taký otvorený tunel. Zároveň by sa odstránila hlučnosť a prašnosť z tejto v budúcnosti frekventovanej komunikácie. Iné varianty ako tieto tri neexistujú, cesta musí byť niekde medzi železnicou a Vinohradisom. Dúfam, že sa podarí čo najskôr dohodnúť rokovanie kompetentných a že sa nakoniec aj na nejakom riešení dohodneme. Držím palce !!!
Palo Kováč
09. január 2017

Vladimira

Dobrý den pan Kováč, ďakujem za aktualizáciu s ďalšou alternatívou cesty. Vážim si toho, že s nami komunikujete, i keď sa mi riešenie nemusí páčiť. Po pravde, problém v mojich očiach stále tkvie v rozhodnutiach mestskej časti Nové Mesto. Všetci vieme ze magistrát, ani mestská časť nemá finančné zdroje na budovanie cestných komunikácií, no má pávomoc vyjednávať podmienky s developermi, ktorí tu chcú stavať miliónové byty a vily. Svoju úlohu pri vyjednávaní ohľadom výstavby ciest podľa mojho názoru nezvláda. A nesúhlasím, že investícia do stavby mosta a cesty je tak veľká, źe by ju developeri nezvadli zo zisku, ktorí plánuju na Kolibe urobiť. Dovolím si tvrdiť, že by ich to stálo každém zhruba toľo, čo predaj 3 luxusných bytov, čo budú predávať na 300 000 až 400 000 EUR...vrámci nimi propagovaných lukratívnych projektov s vlastným súkromným parkom as podobne. Nakoniec tuto cestu bude vyuzivat, rovnako ako Vtáčnik aj Belária, Roličky, Grand Koliba a ďalsí..... ale to by naozaj niekto musel pozerať na blaho rozvoja stvrte, verejný záujem a záujem obyvateľov ale predovsetkým aj na záujem rozvoja a zdravého zivotného prostredia Bratislavy. Napokon, viete rovnako dobre ako ja, že tú cestu v skutočnosti zaplatia obyvatelia a budúci vlastnici bytov.....
20. január 2017

Peter

Dobrý deň susedia, dnes som na úradnej tabuli objavil toto:
http://www.banm.sk/data/att/8351.pdf
Ide o ďalší zámer stavať, čo by sám o sebe nebol problém, toto sa však týka pozemku priamo "v zákrute", teda v mestach, kde sa snažíme ovplyvniť trasovanie cesty a daný pozemok bude pravdepodobne najviac dotknutý...

Som zvedavý na ďalšie riešenia a postupy, hlavne s ohľadom na túto poznámku: "Upozornenie : Predložená dokumentácia pripája navrhované rodinné domy na dočasnú účelovú
komunikáciu SO 203, nie na miestnu komunikáciu (v zmysle územného plánu je budúca miestna
komunikácia Tupého vedená na opačnej strane navrhovaných objektov)."
10. február 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Ďakujeme za Váš podnet. V súčasnej dobe stále prebiehajú rokovania. Prípad naďalej sledujeme.
Keď získame nové informácie budeme informovať verejnosť.

Jana Plevová
30. marec 2017

PK

V aktuálnom aprílovom čísle časopisu Hlas Nového mesta som sa dočítal, že konečne mesto schválilo vyberanie poplatku za rozvoj... a teda bude mať oficiálne prostriedky na budovanie novej infraštruktúry.
http://www.banm.sk/data/att/8637.pdf
Veľmi rád tiež prispejem pri vybavení stavebného povolenia na tento účel, samozrejme za predpokladu, že ani ostatní stavebníci (BB FINANCE, MIVO Real, Vinohradis Villas, Z&T, Bestwine, Saloňovci, Habánovci atď.) nebudú od tohto poplatku oslobodení, keďže už pre väčšinu projektov stavebné povolenie majú. Pre info len za rozostavané projekty Nová Koliba, Elevens, Roličky a Park pod Kolibou by tento poplatok predstavoval čiastku okolo 570.000€
03. apríl 2017

Vladimira

dobry den pan Kovac. neviem ako prebiehaju jednania medzi Mestskou castou Nove Mesto a developermi. Pokial viem do 31.Marca mali developeri prist s navrhmi na riesenie cesty, ktora bude brat v uvahu uz stojace domi a nebude ich poskodzovat a zaroven sa bude blizit alebo bude shodna s UP. My ako verejnost sme neboli informovani ci sa tak stalo, alebo ake navrhy priniesli. V kazdom pripade, Grand Koliba i Rolicky uz zacali odvoz stavebneho materialu a ako inak po uzko profilovanej ceste a mimochodom zasa nedodrziavaju dohodu s majitelom cesty Best Wines a miesacky a auta veselo premavali po ceste celu vcerajsiu nedelu...... ani statny stavebny dozor pre nich nic neznamena a ani pisomna doboda s majitelom cesty kde sa hovori ze aspon v nedelu maju dodrziavat klud im nic nehovori.....mam dojem ze naozaj zijerme v state kde je mozne porusovat vsetky zakony a to bez akeho kolvek postihu....
12. jún 2017

Karel

Doprava na Tupeho ulici

Pred rokom ste napisali v jednej odpovedi, ze riesite s investorom otazku dopravy na Tupeho ulici. Z toho mi vyplyva jednak to, ze najprv ste povolili vystavbu a az potom zacali riesit dopravu. Mimoriadne logicke rozhodnutie.
Chcem sa spytat aku mate dnes odpoved na otazku riesenia dopravy na Tupeho ulici. Samozrejme odpoved typu - rokujeme s investorom - je odpoved o nicom a svedci o tom, ze ludi povazujte za slabomyselnych. Kedze nejde o utajovanu skutocnosti napiste konkretne ake rokovania sa udiali doteraz a co bolo dohodnute. Berte to aj ako ziadost v zmysle zakona o slobodnom pristupe k informaciam
24. august 2017

Sveto Kollar

Nechápem, prečo tým novým majiteľom bytov nikto nenapíše, že prístup k svojim domom, resp. bytom vedie iba po súkromnej ceste, ktorú si zrejme budú musieť ešte kúpiť, resp. platiť za jej údržbu a to platí aj za osvetlenie cesty, resp. chodníka. Na ten cyklistický chodník som zvedavý, lebo na pôvodnej Tupého ulici nad Depom nie je miesto ani pre normálny chodník.
24. august 2017

Katarina

Ako mozu prezentovat NOVU CESTU, ked este nie je vybudovana a uz asi nikto tomu neveri, ze niekedy aj bude. Preco nenapisu záujemcom o nove byvanie o tom, ako obyvatelia v tejto stvrti musia znasat nadmernu HLUCNOST a PRASNOST! Nema to nic spolocne s pohodlnym byvanim v lone prirody, ale s hlucnym byvanim tesne nad zeleznicnou tratou.
07. december 2017

Vladimira

07.12. - Otazka pre Urad Nove Mesto - pana starosti Kuseho a pani Vidlickovu - mohli by ste sa prosim vyjadrit k pripravovanej kolaudacii spevnenych povrchov Mivo Real, ktora sa planuje uskutocnit v este tento mesiac -December 2017 a na vasej uradnej tabuly nemate ziaden oznam? Dotknute osoby ako sme my ...obyvatelia Tupeho ulice, mame USTAVNE PRAVO sa k tomuto konaniu vyjadrit. Ako nam poskytnete informaciu, aby sme toto svoje ustavne pravo mohli vyuzit? Napriklad nam vadi, ze na dany subjekt je podana ziadost o kolaudaciu spevnenych ploch a zaroven nenaplna pravne poziadavky, pretoze pripojenie na trafostanicu...ciernu stavbu je momentalne v odvolacom konani?
07. december 2017

Vladimira

Ziadam tymto MU Nove Mesto o vyjadrenie a informovanie obyvatelov Tupeho 51, na pozemku ktore su vlastnikom, je momentalne cierna stavba - trafostanice, ku ktorej sa chcu pripojit projekty Mivo Real a spol....aby zahrnula obcanov kolaudacneho konania, ktore ma prebiehat tento mesiac,nieje vsak nikde verejne oznameme. Dotknuta verejnost a vlastnici pozemku, vsak maju USTAVNE PRAVO byt ucastnikom konania.

Vzhľadom k tomu, že posúdenie legálnosti a oprávnenosti umiestnenia stavby
trafostanice Ts-1591 nachádzajúca sa na pozemku parcely reg. „C“ č. 4803/3,
katastrálne územie Vinohrady, povolenia tejto stavby, jej vyhotovenia, kolaudácie
a uvedenia do prevádzky sa vzťahuje aj pod Vašu kompetenciu, dovoľujeme sa Vás
týmto úctivo požiadať o vykonanie štátneho stavebného dohľadu v súvislosti s
- plnením podmienok a opatrení uložených rozhodnutiami stavebných úradov
v súvislosti so stavbou,
- dodržiavaním povinností ustanovených stavebným zákonom účastníkom
výstavby a iných opatrení v území v súvislosti so stavbou,,
- dodržiavaním všeobecných technických požiadaviek na výstavbu, ako aj
základných požiadaviek na stavby, ak dohľad nevykonáva iný orgán podľa
osobitného predpisov,
- použitím vhodných stavebných výrobkov podľa § 43f stavebného zákona
v stavbe.
Dovoľujeme si Vás úctivo požiadať o poskytnutie informácie o spôsobe
naloženia s týmto podnetom, o výsledku štátneho odborného dohľadu a o prijatých a
vykonaných opatreniach v súvislosti s porušeniami stavebného zákona.
08. december 2017

PK

No pekne, nielen smetiaky vo vinici a ihrisko na cudzom pozemku, ešte aj čierna trafostanica. Riadni vagabundi boli ti GTC-čkari...
Pre informáciu uvádzam chronológiu rokovaní ohľadom dostavby komunikácie Tupého ul.:
2015 - 2016 - plánovaný kruhový objazd a rozšírenie dočasnej komunikácie
20.01.2017 – rokovanie na SPF, Búdková – starosta Kusý – arch. Kocka, Závodná – developeri (Saloň, Bulko, Babčanová, Pull) – projektantka Palková – vlastníci pozemkov Cibulka/Dobrenko/Kováč– za SPF Hríb, Faktorová, kde bol dopravný projekt s okružnou križovatkou označený za nevhodný a navrhnutý bol kompromisný variant trasovania cesty po teréne cez súkromné pozemky (Ing. Kováč)
11.04.2017 – rokovanie na m.ú. BANM ohľadom trasovania cesty a situácie súvisiacej s výstavbou BD, – starosta Kusý – Ing. Dula – arch. Závodná – developeri, obyvatelia BD Vinohradis, vlastníci pozemkov, atď.
02.06.2017 – posledný pokus o rozšírenie dočasnej komunikácie a križovatku bez kruháča
05.06.2017 – rokovanie BestWine
20.07.2017 – rokovanie u p. starostu Kusého, ktorý presadil požiadavky obyvateľov BD Vinohradis, zrušil možnosť rozšírenia dočasnej cesty a navrhol ako jedinú možnosť komplikovanú dohodu s vybudovaním variantu v zmysle ÚP, cesta pôjde po teréne cez súkromné pozemky, aby sa nemusela realizovať estakáda a mostná konštrukcia za 900 tis. €, ústna dohoda o predaji potrebných záberov mestskej časti a predaji časti vysporiadanej parcely SPF/Kováčová –Cibulka/Dobrenko. Predstavená štúdia troch RD (Kováč) a dvoch dvojdomov (Cibulka/Dobrenko). Zapracované námietky zástupcov obyvateľov BD Vinohradis.
09-11/2017 - spracovanie projektovej dokumentácie dopravného riešenia (Ing. Palková)
12/2017 - do decembrového zasadnutia zastupiteľstva (12.12.2017) predkladáme potrebné dokumenty na schválenie (zmluvy o budúcich zmluvách, geometrické plány, znalecké posudky, projektovú dokumentáciu cesty a investičného zámeru 3+2 RD, atď.)
Na obranu p. starostu musím uviesť, že vyrokovať dopredu výstavbu cesty s developermi je takmer nemožné. Ja ako spoluvlastník parcely 4864/1 takisto poskytnem potrebný záber z tejto parcely až po nadobudnutí právoplatnosti stavebného povolenia. Bohužiaľ v tejto krajine všelijakých Bašternákov a Ficiňákov treba byť opatrný... Aj keď starostu Kusého považujem za seriózneho chlapa, málo % chýbalo a už tu nemusel byť... Dúfam, že všetko sa dotiahne a zrealizuje v zmysle vyššie uvedených rokovaní a ústnych dohôd, pretože na papieri zatiaľ nie je podpísané nič...
Pekný deň prajem
P. Kováč
08. december 2017

Mária

Ústne dohody či s developermi alebo starostom sú výsmechom nás obyvateľov, ako slubovali aj na zastupitelstve že upravia zničenú zelen: https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/12257/developer-na-vlarskej-zanechal-zosuv-pody a nič vysrali sa na nás..sami sme si museli..a dnes ten had dovolil dalšiu devastáciu aj to ústne sluboval dokonca v DK Stromová pred päťdesiatkou ludí a niekolkými poslancami že tomu tak nebude..je to o novej výstabe BD Vlárska...klammú ako pred volbami
08. december 2017

Vladimira

Pán Kováč, ďakujem za vaše komplexné zhrnutie doterajšej prace vsetkých strán - uvedomujem si ze je enormné. Prave preto, že uplne súhlasim s vasim vyjadrením ohľadne toho aké je ťažké sa spoľahnúť na vyjadrenia developerov a tým ako to v našom štáte chodi sa nemôžeme uspokojiť s ústnou dohodou. Pokiaľ všetci developery nepodíšu písomnú dohodu v takom znení, ako od nich žiadajú obyvatelia Tupého a Frankovskej (a nie kadejake rozdelovanie do etáp, ktoré by im umoznilo v budúcnosti od stavby spornej časti cesty ustúpit) a pokial nebudú prevedené finančné prostriedky na výstavbu cesty, nieje pre mna (poznajúc praktiky v našom státe) ziadna dohoda relevantná.
23. február 2018

Peter

Pán Kováč,
nemáte prosím info, ako prebiehajú ďalšie rokovania v tejto veci?
A zároveň jedna otázka na Vás - prečo píšete, že ste predložili "projektovú dokumentáciu cesty a investičného zámeru na 3+2 RD" (datované k 12.12.2017), keď na "nástenke" je Stanovisko k investičnému zámeru č. 9747 (žiadosť zo dňa 12.10.2017) na 7 (5+2) RD? Nepríde mi to moc fair...
18. máj 2018

Michal

pridávam podpísanú zmluvu o spolupráci...

https://zverejnovanie.banm.sk/mestska-cast-bratislava-nove-mesto/zmluvy/z2018-072/

má niekto projektovú dokumentáciu, resp. situáciu stavby?
22. január 2020

Andrej Gardoň

Ma niekto nove info v tejto teme?
Podla aktualneho diania to nevyzera ani na variant, ktory hore popisoval p. Kovac.

https://www.banm.sk/data/att/12100.pdf
22. január 2020

Andrej Gardoň

Ano, tam sa spomina, ze je dostupna MHD ale nepise sa kde :)
Este som nasiel posudenie investicneho zameru na parcele 4864/1 kde sa vyzaduje zachovanie uzemneho planu s rozsirenim Tupeho ulice, t.j. existujuca komunikacia medzi Vinohradisom a Elevens by sa mala prestat pouzivat a cesta by mala ist viac popri zeleznici kde podla uzemneho planu je aj zastavka MHD. Pri Novej Kolibe sa aj zda, ze tam vznika priestor, v ktorom by mohla byt MHD.
22. január 2020

PK

takto nejako by mala ísť komunikácia pri parcelách 4864/2 - 4860
22. január 2020

Andrej Gardoň

Dakujem za obrazok. Kto ma realizovat dany usek? Existuje aj casovy horizont?
24. január 2020

PK

podľa tejto informácie od starostu sa výstavba cesty nezačne skôr ako na jar 2021
24. január 2020

Andrej Gardoň

Vdaka za info, zda sa, ze sa v tejto veci nieco naozaj deje. Mate aj info, ze spominane peniaze developeri skutocne poskytli a predmetne pozemky sa naozaj riesia? Plan je celu Tupeho ulicu rozsirit? Miestami je velmi uzka a neviem si predstavit, ze tam chodi autobus.
24. január 2020

Podnety_Bronislavy

Celá Tupého ul. sa rozšíriť nedá. Na pôvodnej Tupého ul. stáli (rodinné) domy ešte pred 1.sv. vojnou a nikdy nebola projektovaná pre takýto masívny prejazd vozidiel a celkovú obrovskú výstavbu, ktorá tu vznikla za posledné roky. Úzku časť preto nie je možné rozšíriť. Tí ľudia, ktorí si kúpili nové byty na Vtáčniku by sa mali skôr tomuto úzkemu úseku vyhýbať, keďže tu dochádza často ku kolíziam a voliť iné cesty, ktoré majú k dispozícií, keďže daná cesta na tieto veľké prejazdy nikdy nebola prispôsobená (na margo k téme pridávam fotku ako to v danej časti vyzerá okolo 17 hodiny, keď sa všetci vracajú z práce, krátia si cestu z Pionierskej, zápcha, trúbenie, nikto nemá kam uhnúť = ľudia, ktorí tu nebývajú a iba obchádzajú Pioniersku alebo obyvatelia na konci Tupého by sa mali tomuto úseku radšej vyhýbať). A navyše daní obyvatelia nerešpektujú ani predpísanú rýchlosť 30 km/h. Čo sa týka MHD, vieme si predstaviť, že by premávala na konci Tupého smerom na Sliačsku s obratiskom niekde pri depe, prejazd smerom na Podkolibskú práve do spomínanej úzkej časti by bol veľmi nešťastné riešenie a priam človek nie zrovna rozumný z dopravného inšpektorátu - z oblasti dopravy by to tak mohol navrhnúť. Hneď na začiatku Tupého ul. je navyše MHD č. 203.
24. január 2020

Andrej Gardoň

Preco mesto potom skor neuvazuje o rozsireni a rekonstrukcii zeleznicneho prejazdu vratane Kyjevskej? Ak list od starostu pojednava len o kusku Tupeho, ktory je na Vasom obrazku vyssie, nevidim v tom ziadne riesenie MHD. Ak teda neratam moznost, ze sa bude mat MHD otacat na kvazi kruhovom objazdne, ktory vznikne z existujucej cesty pod Vinohradisom a novym usekom Tupeho.

Tiez po dokonceni daneho useku by bolo vhodne, aby na krizovatke Sliacska/Racianska vznikol semafor, pretoze uz za dnesnych podmienok je tato krizovatka znacne riskantna, ak sa zo Sliacskej vychadza smerom na Racu.
24. január 2020

Podnety_Bronislavy

Odpoveď je veľmi jednoduchá. Mestská časť s tým nič nemá (most Kyjevská). Most nebol navrhnutý na dopravnú intenzitu a zaťaženie cestnou dopravou, aká je v súčasnosti v danej lokalite. Most patrí železniciam. Bol postavený za účelom vytvorenia služobnej účelovej prístupovej komunikácie do rušňového depa. Tak ako cesta Tupého (od začiatku t.j. od Podkolibskej) tak i most neboli navrhnuté na daný nadmerný prejazd vozidiel, ani MHD. Najviac zaťažení touto intenzitou dopravy sú obyvatelia v tejto starej časti a samozrejme peší a cyklisti. A všetko čo spomínate vyššie dáva zmysel, avšak treba na to peniaze a naša MČ neviem ani len skoro rok opraviť jeden výtlk. Byty sa stavajú, ľudí pribúda,a cesty sú v kritickom stave. Račianska je na tom taktiež veľmi zle a Guthaus túto dopravnú situáciu ešte viac ohrozí.
24. január 2020

Andrej Gardoň

..je zaujimave, ze ZSR nema problem postavit most pre sluzobne ucely a MC si nevie poradit ani s navrhom riesenia dopravy. Cim viac ludi tam bude byvat, tym vacsi tlak na riesenie bude. V idealnom meste by sa toto riesenie naslo uz pred vystavbou...
30. marec 2020

PK

Vážení obyvatelia lokality Tupého / Frankovská ulica,
ako iste viete, v auguste 2017 sa podarilo uzavrieť dohodu medzi m.č. BANM, developermi, obyvateľmi BD Vinohradis a vlastníkmi pozemkov, ktoré má podľa platného územného plánu zasiahnuť dostavba Tupého ulice. Developeri zložili financie na výkup pozemkov a realizáciu cesty, podpísali sa zmluvy na prevod pozemkov, tie však budú záväzné až po právoplatnosti stavebných povolení na dva dvojdomy p. Cibulku a p. Dobrenka a tri rodinné domy súrodencov Kováčovcov. Projekty rodinných domov boli poskytnuté Vašim zástupcom. Bezodkladne po nadobudnutí právoplatnosti stavebných povolení sa predajú pripravené parcely m.č. BANM, ktorá bude stavebníkom komunikácie, termín je do konca mája 2020.

Keďže výstavba na okolí znečisťuje a znepríjemňuje Vaše bývanie, ponúkame Vám okrem dlhoročného bezodplatného využitia našej parcely pre detské ihrisko a poskytnutia časti našej parcely pre verejnoprospešnú komunikáciu aj jednorazový príspevok na čistenie Vašich garážových priestorov vo výške 3.000€.
Suma bude prevedená na účet správcu Vašich bytov bezodkladne po začiatku zemných prác. Podmienka je však dodržanie dohody, ktorou Vaši zástupcovia (p. Káll, p. Šindler, p. Heinrich) sľúbili neblokovať vydanie stavebných povolení pre tieto rodinné domy. Tento príspevok bude znížený o 100€ za každý deň o ktorý sa predĺži právoplatnosť stavebného povolenia pričinením niektorého z Vašich zástupcov.

Ďakujeme za pochopenie a spoluprácu.
30. marec 2020

Vladimira

Veľmi pekne ste navrhli tie domčeky aj cestu. Predpokladám, že vám stavebné blokujú majitelia, čo kúpili byty iba nedávno a teraz konečne pochopili, čo sa s týmto kopcom bude diať, nemajú ani šajnu čo to stalo prace sa dostať k dohode o pár metroch cesty navyše. Držím vám palce, nech to konečne doklepete do zdarného konca.
30. marec 2020

Sveto

No a kde budeme mať prístrešok na smeti? To by sme mali už začať riešiť jeho premiestnenie. Zrejme náš developer predal Pozemok aj s prístreškom alebo ho jednoducho postavil na cudzom pozemku. Jedno lepšie ako druhé. V budúcnosti by sme si mali inštalovať moderné podzemné kontajnery.
06. apríl 2020

PK

No pani Vladimira, blokuje to praveze jedina osoba, pan Heinrich z Frankovskej 1A, ktory sa nominoval do pozicie zastupcov obyvatelov Vinohradisu Bcka a ziada od nas dopredu 3000€ za kazdy rok vystavby na cistenie garazi. My sme slubili 1500€ Vinohradisu A a 1500€ Vinohradisu B, ale on chce vsetko iba pre svoj objekt. Dostavba komunikacie Tupého ulice podla uzemneho planu a dohod, pri ktorých vzdy bol ho uz nezaujima. Musite ho teda Vy susedia presvedcit, ze svojim jesitnym konanim Vas vsetkych pripravuje o tento slubeny príspevok...
16. apríl 2020

PK

K dnesnemu dnu pan Heinrich svojim nezodpovednym konanim premrhal uz 1000€ z nasho slubeneho prispevku 3000€ na cistenie garazi, ale ostavaju stale este dve tisícky...
23. apríl 2020

Peter

pán PK, prečo máte pocit že premrhal. Myslíte si že smiešnych 3000€ je dosť na to aby sme sa ako občania vzdali práva pripomienkovať a prípadne blokovať váš projekt pokiaľ nie je v súlade s našimi predstavami o tomto priestor? Pokiaľ je váš projekt v poriadku nepotrebujete nikoho uplácať aby neblokoval váš projekt.
23. apríl 2020

PK

Peter, ujasnite si najprv pojmy a definície:
1. uplácanie = trestný čin, takže nikoho si nedovolíme uplácať
2. vydieranie = trestný čin, takže pokiaľ nás bude niekto vydierať, podáme naňho trestné oznámenie
3. dobrovoľný dar alebo sponzorský príspevok, ako píšete smiešnych 3000€ (4mesačný plat mojej manželky-učiteľky) vôbec nesúvisí s povolením stavby, ktoré je plne v kompetencii stavebného úradu a nie nejakého právnička odvedľa, ktorý ani nie je účastník konania. Pokiaľ viem, povinné príspevky su len daň za rozvoj (35€/m2 obytnej plochy), poplatok za vydanie stavebného povolenia a následne dane z vlastníctva nehnuteľnosti. O poplatku 3000€ neviem, pokiaľ na to máte zo zákona nárok, podajte si oficiálnu žiadosť.
Stavebný úrad povolí našu výstavbu, pokiaľ je v súlade s územným plánom, (nemusí to byť v súlade s Vašimi predstavami). Je to len otázka času, pretože všetky nezmyselné námietky p.Heinricha zamietol aj v prípade našich susedov, ktorí už majú právoplatné stavebné povolenie.
https://www.banm.sk/data/att/12478.pdf
23. apríl 2020

Peter

Tak potom sa nemáte prečo stresovať. Ani vam to nemá kto a ako blokovať. Tak načo to vyplakavanie? Ci bude mať od vas príspevok Vinohradis alebo nie, vam môže byť jedno. Jediné čo od každého developera očakávame je plnenie podmienok stavebného povolenia a od mesta dodržiavanie ich vlastného územného plánu. A pochopiteľne žiadne obchadzanie ako doteraz. Ak svojou činnosťou spôsobite prasnost, škodu, budeme ju od vas vymáhať ci to bude 3000€ alebo 10.000€
Pochopte ze si tu každý robí čo chce a nám už to dosť vadí. Ak v jednom tom dome budete aj bývať a niekto vam svojou činnosťou bude zneprijemnovat život a to v rozpore so zákonom, vyhláškou ci nariadeniami, verte tomu ze sa budete brániť. O znížení hodnoty vašej nehnuteľnosti radšej pomlcim. A to teraz neberte osobne keďže vy ešte nestaviate.
23. apríl 2020

PK

Peter, rozumiem a chápem, že Vám vadí skutočne nadmerný stavebný ruch na okolí a nedodržiavanie pravidiel. Na výstavbu však máme rovnaké právo ako ten, kto staval Váš byt. My urobíme všetko preto, aby naša výstavba prebehla čo najrýchlejšie a minimálne ovplyvnila kvalitu Vášho bývania. Za konanie iných stavebníkov však nemôžme zodpovedať.
Pochopte tiež, že tieto záležitosti sa dajú riešiť aj rozumnejšie ako vydieraním, blokovaním stavebného konania a odvolávaním sa... Zvlášť keď spolu s p. Heinrichom sme boli na všetkých rokovaniach ohľadom dostavby Tupého ulice a postupujeme podľa dohodnutých bodov.
23. apríl 2020

Sveto

Stále som nedostal odpoveď, čo bude s tým naším kontajnerovým stojiskom na vašom pozemku a tiež ma dnes napadlo, že by bolo užitočné tie dva platany z bývalého detského ihriska presadiť napríklad na miesto vyschnutých stromov v "parčíku" za trafostanicou medzi Blokom A a B.
23. apríl 2020

Sveto

No už som sa dočítal v tom stavebnom povolení, čo ste nám poslali. Vyzerá to byť už dohodnuté.

V konaní boli uplatnené námietky účastníkov konania:

Vlastníci bytov a nebytových priestorov na Tupého 51, v zastúpení Ing. Marek Káll,
PhD. – zástupca a spoluvlastník byt. objektu na Tupého 51, Bratislava 831 01 a to:
1. Prístrešok na kontajnery
- stavebný objekt „Prístrešok pre kontajnery“ nachádzajúci sa na pozemku parc. č. 4862
v kat. úz. Vinohrady, na Tupého ulici 51 v Bratislave je stavba v zmysle zákona č.
13
50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) a je
v podielovom spoluvlastníctve všetkých spoluvlastníkov bytového objektu na adrese
Tupého 51, Bratislava 831 01
- žiadame predložiť dohodu prekládky prístrešku pre kontajnery s vlastníkmi prístrešku
v zastúpení správcom bytového domu na Tupého 51
- žiadame zabezpečiť do kolaudácie objektov „Rodinné domy Vinohradis“ prekládku
Prístrešku pre kontajnery tak, aby vyhovovala potrebám (dodatočná plocha pre
umiestnenie rovnakého počtu, druhu a veľkosti nádob na komunálny a separovaný
odpad) a frekvencii odvozu komunálneho a separovaného odpadu s podmienkou
zriadenia vecného bremena pre vlastníkov na Tupého ulici 51 a to bezodplatne
-prekládka, resp. vybudovanie nového prístrešku pre kontajnery musí byť zrealizovaná
pred terénnymi úpravami na pozemku parc. č. 4862 v kat. úz. Vinohrady, na Tupého
ulici 51 v Bratislave.
07. júl 2020

Maros

Dobry den,

aka je momentalne situacia?

Vdaka,
Maros
03. december 2020

Ev Križková

Dobrý deň, aká je prosím aktuálna situácia ohladne dostavby cesty na Tupého, sľubovaného rozšírenia, chodníka, prechodov a MHD? Angažuje sa niekto ešte v tejto veci? Rada by som sa pridala.
03. december 2020

Maros

Dobry den, Viem, ze pan Sindler ([email protected]) zo spravcovskej spolocnosti spravujucej zopar projektov na Tupeho sa snazi situaciu tlacit na meste, ale asi to nema jednoduche....
18. máj 2021

Maros

Ja som uz podpisal, treba...
20. september 2021

Michal

Dobrý deň,

máte prosím niekto informáciu, v akom stave je proces realizácie komunikácie ponad železnicu? Posledné, čo viem, je že mestská časť mala zabezpečiť stavebné povolenie a majetkovoprávne vysporiadanie. Je tu nejaký posun, dátum?
Ďakujem za info
04. september 2023

Martin

Dobry den, tak to vyzera, ze cela cesta ponad zeleznicu boli len reci, kedze si tam uz novi obyvatelia na parcelach, kde mala byt cesta zariaduju zahrady. Neviete niekto co to ma znamenat? Ten pan co sa v tych projektoch angazoval, co to tu najskor celkom fajn vysvetloval by sa k tomu nevedel nejak vyadrit? PK, ci Peter Kovac myslim.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania