Nepotrebujeme ľudí v kanceláriách, ale údržbárov na uliciach

Zodpovednosť za riešenie: Magistrát hlavného mesta

Uzavretý
meno
Dusan 12. júna 2013

cele mesto chatra! neinvestuje sa do verejnej infrastruktury. katastrofalne cesty, chodniky, parky, vsade spina...ludia si na to zacinaju zvykat a kulturne upadame. Vyzyvam, aby kazda mestska cast BA plus magistrat prepustia po 1 uradnikovi a usetrene peniaze vyuziju na udrzbu a opravy verejnej infrastruktury. pri 1000EUR plate a dalsich nakladov zamestnavania uradnika sa rocne uvolni mozno aj 500 000 EUR cca 15 mil SKK, za co sa uz da vela urobit v prospech obcanov. Tych 20 uradnikov nebude nikomu chybat a opravene detske ihrisko, pekny park bez odpadkov potesi kazdeho a to kazdy den.

23. apríl 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za Váš podnet, ktorý preverilo oddelenie dopravy. Keďže sa podnet týka Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy, Váš podnet sme zaslali kompetentným pracovníkom na Magistrát s požiadavkou o nápravu.

S pozdravom,



Tomáš HALÁN
hovorca


Miestny úrad Bratislava-Staré Mesto
Vajanského nábrežie 3, 814 21 Bratislava
Tel.: +421 2 5924 6245
Fax.: +421 2 5292 0003
Mobil: +421 902 051 743
e-mail: hovorca@staremesto.sk

www.staremesto.sk
www.facebook.com/staremesto.sk
23. apríl 2013

Dusan

Podnet sa týkal všetkých mestských častí, nie iba magistrátu. Najčastejšia odpoveď je vždy podnet sme preposlali kompetentným ... vaše platy treba dať na to upratovanie, rekonštrukcie a nie na preposielanie, s kancelárskych miší občania vôbec ale vôbec nič nemajú. Nič potrebné pre nich nevytvárate!!!!!
23. apríl 2013

Miro Ščibrany

Dušan, dovolím si oponovať:
Potrebujeme aj tých, čo podnety preposielajú kompetentným, ak pravda preposlaním nepovažujú svoju úlohu za skončenú. V odpovedi pána Halána mi chýba dovetok „Riešenie podnetu sledujeme a o vyriešení budeme informovať.“
24. apríl 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
keďže tento podnet je maximálne všeobecný a nedá sa naň reagovať konkrétne, dovolím si byť všeobecný a dovolím si oponovať, že takéto jednoduché a lacné návrhy tu už boli, ale situácia je často trochu zložitejšia. Nie je to len o počte úradníkov, tí totiž zabezpečujú verejnú službu riešením záležitostí, ktoré patria do ich kompetencií, a netýkajú sa len údržby ciest a upratovania, ale aj sociálnych služieb, školstva, územného rozvoja, financií, atď... Množstvo kompetencií pribúda aj tým, že nám ich presúva štát, napr. rušením okresných a krajských úradov. Na druhej strane počet zamestnancov klesá. Aj teraz je ohlásené na Magistráte prepúšťanie cca 30 zamestnancov, čo už je od nástupu primátora Ftáčnika druhé väčšie rušenie pracovných miest ( v minulom roku to bolo cca 60). Stále však rastú požiadavky napr. na reguláciu výstavby, na opravu komunikácií, na verejnú dopravu, svietenie, obrovskou záťažou bola dlhá zima a náročná zimná služba na cestách a na množstvo iných foriem služieb od mesta. Finančná situácia mesta je limitovaná peniazmi ktoré dostane od štátu ako podiel na dani z príjmu, a vlastným výberom dane z nehnuteľností. Príjmy na Slovensku, a v Bratislave tiež počas posledných rokov klesali, takže adekvátne klesali aj dane z príjmu. Dane z nehnuteľnosti - cca 0,3 centov za m2 iste nie sú také, aby mesto mohlo nejak príliš rozhadzovať, o to viac, keď je zadĺžené z minulosti.
Podľa vašej teórie, asi najúčinnejším riešením by bolo zrušiť celý úrad, tým by sme určite veľa ušetrili....


Mgr. Marek Papajčík
referát vzťahov s verejnosťou
Kancelária primátora hl. mesta SR Bratislavy
24. apríl 2013

Dusan

odpoveď Mgr. Mareka Papajčíka je len čiastočne postačujúca. Ak sa prepúšťa 60 ľudí dôležité je odkiaľ. Ak zasa z mestských podnikov, ktoré poskytujú služby údžby a opráv tak sme tam kde nemáme byť...viem aká je situácia pri poklese príjmov a ako sa často rieši šetrenie - na nesprávnom mieste. Ak dlhodobo zanedbáva mesto investície do fyzickej infraštruktúry a priebežne takto šetrí tak z dlhodobého hladiska len zvyšuje náklady a znižuje kvalitu!!!! Na to treba myslieť tiež. Žijem tu od narodenia a úpadok je zrejmí asi každému, kto chodí po meste. treba pánom nechať týždeň autá v garážach a pochopíte o čom píšem, inak iba odpovedáte na niečo čo ste asi ani nezažili....
27. máj 2014

Jozef

Založím si firmu na čistenie chodníkov, námestí, nakúpim technológiu a stroje ktoré odstraňujú žuvačky s chodníkov, kefami a vodou čistia dlažbu akéhokoľvek druhu. Našiel som /v zahraničí/ spoločnosti ktoré tieto vynikájúce stroje vyrábajú a viem si predstaviť i to že by si moju "novú firmu" mesto veľmi ľahko mohlo dovoliť zaplatiť. Je tu ale veľké ALE. I keby som mal spomínané technológie a vynikajúcu cenovú ponuku, mesto by moje služby nevyužilo. Prečo ? No hlavne preto že zdá sa že nikto nie je pripravený zatiaľ so mnou súťažiť vo verejnej súťaži, nikto takú súťaž nevypíše pokiaľ o to neprejavý záujem niekto s pohlavárov alebo osoba im blízka, preto lebo ja nie som ochotný nikomu zaplatiť výpalné za dohodenie a výhru v súťaži o túto zákazku.
Preto neinvestujem svoje peniaze, žiadnu technológiu nenakúpim. Nikto si nebude napchávať vrecká a v meste zostanú špinavé, ovracané, zažuvačkované, nechutné chodníky, priestranstvá a námestia. Prajem všetkým ktorí za štátne peniaze nakupujú, dovolenkujú, prežierajú sa a hýria aby im ich deti na sklonku života všetok majetok zobrali a ich samotných strčili do tých skvelých domovov v ktorých žijú naši predkovia a do nemocníc v ktorých naši predkovia dostávajú tak skvelú starostlivosť že s toho idú doslova zomrieť. Nepáči sa mi vôbec systém kde je potrebné toľko ľudí aby niečo schvaľovali, preposielali, vypisovali, pečiatkovali. Nijaká práca totiž za nimi nie je vidieť... prajem pekný deň.
06. máj 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

podnet je staršieho dáta. Mali ste pravdu. Mesto veľkú časť činností prevádzalo na súkromné firmy. Tieto služby boli často krát nevýhodné a aj preto sú teraz predmetom kontrol od mestského kontrolóra. Všetky podozrivé pochybenia, mesto ďalej posúva orgánom činným v trestnom konaní. V súčasnosti už časť údržby mesta vykonáva Komunálny podnik. Cieľom je aby to v budúcnosti bolo až okolo 80% údržby a opráv. Prináša to značnú úsporu a tiež je potrebné vyhlasovať menej verejných obstarávaní a mesto tak môže zabezpečiť niektoré služby rýchlejšie a znižuje sa aj administratívne zaťaženie-byrokracia. Veríme, že ste so súčasným nastavením spokojnejší a v prípade, že nájdete v našom meste nejaký nedostatok poprosíme Vás o nahlásenie nového podnetu.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania