Regulovaný nefunkčný prejazd na Mikulášskej ulici

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Staré Mesto

Uzavretý
meno
Igor 03. februára 2017

je to najdrahší a zároveň najmenej funkčný regulovaný prejazd v BA. Autá z oboch strán stoja v patovej situácii a nemajú kam "uhnúť". Hrozia tam dopravné kolízie s električkami.
- obyvatelia spísali petíciu v ktorej sa vyjadrili za zachovanie voľného prejazdu a parkovacích miest pre obyvateľov zóny (rezidentov) , podľa systému ktorý funguje už niekoľko rokov na ulici Klobúčnícka. Túto petíciu starosta odignoroval
- na Židovskej ulici zrušil 19 parkovacích miest. Je tam 36 bytov + 5 nebytových priestorov, ktoré nemajú ani jedno miesto na parkovanie
- tento režim je pre niektoré podniky v zóne likvidačný, prichádzajú o tržby z dôvodu straty motorizovaných klientov

03. február 2017

Richard

Tento režim s regulovaným vjazdom do historickej pešej zóny výrazne odbremenil traffic aút v tejto časti, ktorý tu spôsobovali dookola krúžiace autá z rôznych kútov republiky ako aj zo zahraničia v snahe nájsť voľné parkovacie miesto. V zmysle parkovacej politiky BPS Park sme boli svedkami, že si tu mohol v rámci pracovných dní po 16hod. a víkendov zaparkovať úplne každý a to bezplatne priamo v historickej časti mesta pod hradom. V zmysle chystanej celomestskej parkovacej politiky vnímam zrušenie vyhradených parkovacích miest ako prínos a cením si snahu mestskej časti odvážne rušiť spoločnosťou spravované avšak často neudržiavané parkovacie boxy. Pevne verím, že sa tu podarí zrealizovať viac miest pre rezidentov, pretože aktuálne tých 12 miest je už teraz nedostatočných.
03. február 2017

Richard

Oprava: 14 miest, s tým že tieto miestá sú určené aj pre dopravnú obsluhu, dodávky,...
03. február 2017

Igor

Na to stačilo zmeniť tabulu na vstup len pre rezidentov alebo parkovanie pre nerezidentov by bolo spoplatnené nonstop aj cez víkendy.
Na miesto toho sa 9 mesiacov "revitalizovalo" - preinvestovalo 200 tis € a výsledok je že 36 bytov nemá ani jedno miesto na parkovanie, životunebezpečná dlažba a pešia zóna s obojsmernou cestou pre cyklistov - takýto dopravný nezmysel existuje len v BA našťastie len na úseku 300 m ale na NEŠŤASTIE na našej ulici
Tích 14 parkovacích miest je na Mikulášskej ulici, na Židovskej nie je ani jedno parkovacie miesto
03. február 2017

Igor

Opravujem 24 parkovacích miest bolo zrušených na Židovskej ulici, (14 rezidenčných + 10 vyhradených). Úrad pri tom neudelí stavebné povolenie novému bytovému domu (či strešnej nadstavbe) ak nemá riešené parkovanie, ale ten istý úrad zruší 24 parkovacích miest existujúcemu domu? Takto sa mesto vyľudňuje, ľudia nemajú záujem bývať v bytoch bez parkovania. Organizovaním kultúrnych podujatí sa nepritiahne život do Starého mesta, ale tak že sa tam vybudujú parkovacie miesta pre tích ktorí tam chcú žiť !
05. február 2017

Staromestský Občan

Ďalšie choré zmýšľanie človeka, ktorý musí byť ignorant voči svojmu okoliu, inak si jeho myšlienkové pochody naozaj neviem vysvetliť. Bratislava rastie a popritom by sa mala rozširovať aj pešia zóna. Práve Židovská bola aj je adeptom, aby sa tak stalo. Aby tam v lete mohli vzniknúť príjemné letné terasy, aby sa tam ľudia mohli promenádovať bez neustáleho kľučkovania medzi autami. Kedysi sa parkovalo aj na Michalskej a dnes už by to nikomu ani nenapadlo, lebo je to pešia zóna. Ten istý scenár mal už dávno postihnúť aj Židovskú. Ale bohužiaľ, žijeme v čase pohodlných zadkov a ak by to bolo možné, mnohí by autom najradšej vyliezli po schodoch až pred ich byt. Ak niekto chce bývať v centre mesta, logicky by mal počítať s istými obmedzeniami, ako napríklad, že auto (keď už ho musí mať) nechá o pár ulíc ďalej od svojho bytu.
06. február 2017

Igor

občan Peter ak by si mal na Židovskej byt :
- tak by si zistil, že vďaka regulovanému prejazdu hodnota tvojho bytu klesla o 30%, tak by si ináč písal.
- ak by si tam mal kaderníctvo a skrachoval by si preto že si prišiel o motorizovaných zákazníkov, tak by si ináč písal
- pešia zóna tam bola aj pred tým, stačilo zamedziť prístup tým čo tam nebývajú a nemusel si kľučkovať medzi autami ktoré tam parkovali celý víkend zadarmo s cudzími ŠPZ-kami
- hľadať miesto na parkovanie 1-2 km od bytu je podľa teba lenivosť ?
- terasy tam boli aj pred tým tak si nemýľ choré zmýšľanie s racionálnym zmýšlaním
06. február 2017

Igor

PS: mimochodom ja používam auto 1 raz za týždeň ale sú tam aj rodiny s deťmi, ktoré musia auto používať každý deň a nosiť nákupné tašky, s deťmi k tomu dáždnik a parkovať 2 km od bytu len preto, že tam občan Peter nechce vôbec vidieť auta ???
- mimochodom teraz tam máš aj obojsmernú cyklistickú cestu, tak si dávaj pozor pri kľučkovaní medzi cyklistami rútiacimi sa dolu kopcom 30 km rýchlosťou.
06. február 2017

Staromestský Občan

Zas a opäť pohodlnosť. Prečo by malo mať kaderníctvo v centre mesta zabezpečené parkovanie pre klientov? Treba všade chodiť autom? Ja poznám zopár rodín, ktoré v pohode vychovali deti vo dvore na Michalskej a ako asi parkovali, nosili nákupy alebo prerábali byty? Jednoducho je to daň za bývanie v centre, tak isto ako trčať v zápche pred Bratislavou, keď si niekto postaví rodinný dom za mestom. Ja rozumiem, že je to zmena, ktorá sa miestnym obyvateľom ako vy nepáči, ale je to logická súčasť rozvoja mesta a mnohí vylúčenie áut privítali.
To, ako nešťastne prebiehala rekonštrukcia je druhá vec, tiež som si to zažil, keď nám na ulici rok menili vodovod a kanalizáciu. No a bicyklu sa človek uhne skôr než autu, o tom sa asi nemusíme baviť. Ak sa tá nešťastná dlažba vymení za kocky, cyklistov by to malo spomaliť.
06. február 2017

Igor

Rozdiel je vtom že sa zmenili pravidlá na úkor žijúcich a podnikajúcich na ulici. Vy ste chorý ak by vám nevadilo, že jedného dňa sa zobudíte a realitný maklér vám povie, že ste prišli o 100 tis € len preto, že občan Peter bol lenivý obchádzať parkujúce autá ! Terasy tam môžu byť aj s parkujúcimi autami. Parkujúcemu autu sa ľahšie vyhnete ako obojsmernej cyklistickej premávke.
06. február 2017

Staromestský Občan

A tie autá tam akože zaparkované padnú z neba? Nejak sa tam dostať musia a popritom obmedzujú chodcov, ktorí sú, či sa vám to páči alebo nie, prvoradí. Oháňať sa tu širokou Klobučníckou je irelevantné, pretože Židovská toľko priestoru neposkytuje. Obaja si dobre pamätáme, ako sa pred rekonštrukciou parkovalo na chodníkoch a pokiaľ sa človek nechcel vyslovene predierať medzi autami, musel ísť po ceste alebo po tom úzkom obrubníku na strane Staromestskej. No a "obojsmerná cyklistická premávka" je už pekne tendenčné a zrejme nemá zmysel pokračovať v tejto diskusii. Ak naozaj žijeme v dobe, keď je prevádzka alebo byt v centre nepredajný iba preto, že sa pred ním nedá zaparkovať, tak asi sa treba nad tým spoločne zamyslieť.
06. február 2017

Igor

Židovská ulica je dosť široká na to aby tam boli chodci, parkovacie miesta pre rezidentov a boli tam aj terasy pre občana Petra. Cyklisti tam padajú z neba v 1/3 Židovskej ulici cesta začína, na pešej zóne to je podľa vás bezpečné? Ak by ju spravili od Michalskej brány k US ambasáde tak by to bolo normálne ? Cyklisti by nemali byť preferovaní a mať špeciálny režim na úkor obyvateľov ktorí si tam platia dane a žijú tam. Cyklisti môžu využívať jednosmernú Mikulášsku ulicu smer dole a smerom hore Židovskú ulicu. Alebo nech si bicykel tlačia. Si pozrite koľko budov v centre chátra práve preto že nemajú miesto na parkovanie. Letné terasy nezarobia na fond opráv. Takto sa mesto vyľudňuje a vymiera.
06. február 2017

Staromestský Občan

Aký špeciálny režim majú prosím vás cyklisti na Židovskej? Vyznačili im tam širokú cyklotrasu medzinárodného významu alebo čo také?
To je tiež taký večný omyl myslieť si, že keď niekde platím dane, automaticky mám nárok parkovať pred domom. Je to verejný priestor, ktorý patrí všetkým, takže zopár jedincov s autom by na to malo brať ohľad. Ak by na Židovskej povolilo Staré Mesto napríklad päť parkovacích miest, tak vám to príde spravodlivé? A čo ostatní? Čo ak tam ideálne treba 40 parkovacích miest, aby bol každý spokojný?
06. február 2017

Igor

Spravodlivé nie je určite to, že keď tam niekto býva X rokov tak mu zrušia parkovanie a dajú mu tam na miesto toho obojsmernú cyklistickú trasu (je tam tabuľa) ktorá začína v 1/3 ne ulice ako keby cyklisti padali z neba. A ak tvrdíte že to má byť pešia zóna tak na pešej zóne cyklisti nemajú čo hľadať. Ak je to jednosmerný regulovaný prejazd tak prečo majú cyklisti byť zvýhodnený oproti motoristom a mať tam obojsmernú cestu ? Nech rešpektujú značenie ako motoristi.
06. február 2017

Igor

a ak si prečítate prvú vetu tak ste úplne odbočili od meritu podnetu - kritizoval som nefunkčnosť a nákladnosť (200 tis€, kamery, zasúvací stĺp, policajti na úsek 200 m ! ) a dopravné kolízie čakajúcich áut s električkami. Na miesto toho stačilo zmeniť parkovanie len pre rezidentov v hodnote 1 dopravnej značky a rezidenti žijúci tam X rokov 365 dní by boli spokojní (nemuseli by predať autá alebo odsťahovať sa), cyklisti mohli naďalej používať prejazd tak ako doteraz a občan Peter, ktorý tadiaľ prejde 20 krát ročne a sadne si na terasu 5 krát ročne by musel trpieť že vidí autá rezidentov ....
06. február 2017

Staromestský Občan

Ja už neviem ako to mám napísať, ale na Židovskej ani NIE JE dosť miesta, aby sa tam zmestil štandardný chodník, parkovacie miesto a cesta vedľa seba a to ani ak by bol chodník len na jednej strane a potom už vôbec nie letné terasy. Že tam doteraz parkovali autá tretinou na chodníku predsa nie je v poriadku. Zďaleka to nie je len o mne, ale aj všetkých tých ľuďoch, ktorí sa tadiaľ za rok premelú a doteraz museli obchádzať po ceste zaparkované autá. To, že teraz je tam chaos je dočasná situácia a ani policajti tam nebudú stáť naveky.
06. február 2017

Igor

Je tam dosť miesta aj na terasy, aj na parkovanie pre rezidentov aj na jednosmernú cestu po ktorej môžu chodiť aj chodci aj cyklisti. Nikto by nemal byť preferovaný alebo diskriminovaný na úkor druhého.
Vy píšete, že ľudia : "doteraz museli obchádzať po ceste zaparkované autá" no bože stalo sa im niečo ? nič za to neplatia, môžu ísť aj po inej ulici ...stále majú na výber!
Rezidenti musia platiť dane, starať sa o zasnežený chodník, o odstraňovanie grafity nápisov, trpieť hluk z krčiem a za to dostanú na výber: predať auto alebo odsťahovať sa a predať byt za 2/3 hodnoty. Vy máte naozaj zvláštny zmysel pre spravodlivosť, to skôr vy ste egoistický chodec, ktorý závidí rezidentom bývanie aj auto. Ak vás cyklista rútiaci sa dolu kopcom v pešej zóne zrazí tak budete nostalgicky hľadať tie zaparkované autá..
06. február 2017

Staromestský Občan

No dobre. Vidím, že už je čas ukončiť túto diskusiu, pretože už neviete logicky argumentovať. Ale musím uznať, že tá vaša posledná veta pobavila. Nech teda všade parkujú autá, aby ma neohrozovali zákerní cyklisti. :D Zbohom.
06. február 2017

Igor

vám sa nemalo čo minúť, nemali ste ani argumenty a logiku nemáte už vôbec ...dajte si prechádzku v lese
23. jún 2017

Odpoveď samosprávy

Regulovaný vjazd na Mikulášskej ulici je plne funkčný už niekoľko mesiacov. napokon aj podľa príspevkov občanov ulice v diskusii a plusiek je jasné, že režim pešej zóny je funkčný.

Radoslav Števčík, starosta Bratislava - Staré Mesto
23. jún 2017

Igor

ano ten kto tam nebýva tak jemu nevadí že má niekto iný znehodnotený byt a nemá kde parkovať. Cyklistom tiež vyhovuje že môžu ísť po Židovskej hore aj dole a nemusia po Mikulášskej do kopca šlapať a ničiť si na mačacích hlavách bicykle ....nechájme to na prokuratúru aby rozhodla ako to má byť.
25. jún 2017

Igor

každý deň tam vidím cudzie autá vchádzať a vychádzať, ktoré sa skryjú za auto rezidenta a takto sa tam dostanú. Včera bolo pustené von (bez pokutovania) auto s rumunskou ŠPZ- kou len preto že za nim boli už ďalšie čakajúce autá, je to pochopiteľné - nedá sa na každého poslať hliadka Mestskej polície ....

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania