Rozpadávajúce sa hrany zastávky Blementál

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Martin Uváček 17. februára 2017

Na zastávke Blumentál smerom do mesta sa na viacerých miestach po necelých 3 rokoch existencie tejto zastávky začali rozpadávať obrubníky. Zničil ich autá svojimi podvozkami, keďže niektorý vodiči stále nevedia, že majú jazdiť po vrchnej časti zastávky.
Každopádne kvalita použitých obrubníkom za veľa nestojí. Potrebné opraviť, kým, sa celá nástupná hrane nerozsype.

05. október 2017

Karol Luspai

Nebol by som si isty ze to znicili auta. Ak si vsimnete, tie olamane casti maju podozrivo rovnaku hrubku. Cele to vyzera akoby sa ten obrubnik dodatocne navysoval. Pod tym olamanym materialom to nieje nahodne okusane, ale hladke a cele to vyzera ze sa len oddelila dodatocne betonovana vrstva ktora nebola dobre prepojena s podkladom.

Len moja spekulacia 1 ako jedno z moznych vysvetleni : Platilo sa to z EU penazi, takze sa robili vyberove konania na dodavatela. Vyberove konanie musel ziskat konkretny dodavatel tak sa museli poziadavky patricne specifikovat aby ich bol len on schopny do bodky splnit. Nech h je standardna vyska obrubnika. Potom ak specifikujeme v poziadavkach projektu obrubniky vysoke (h+2cm), bude ich schopny splnit len dodavatel ktory je ochotny standardne obrubniky prerabat. To znamena ze sa trochu narobi na nadbetonovavani, ale vyrobi tak obrubniky podla poziadaviek zakaznika a tym vyhra vyberove konanie.

Spekulacia 2 : Podklad pod obrubnikmi zle zhutnili a proste im klesli. Aby to cele nemuseli vyberat, tak ich dobetonovali na mieste.

Spekulacia 3 : Dodatocne sa menil projekt ked uz boli obrubniky usadene, napr. sa zvysovala vyska toho zhupu cez ktory prechadzaju auta a tak museli patricne navysit aj uz osadene obrubniky.

Takze nejak takto to mohlo byt.
09. október 2017

Matúš

Základný problém je, že tam boli použité betónové obrubníky namiesto žulových. Sa ušetrilo.
29. apríl 2019

Peter Oravec

Magistrát dva roky ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie p. Vallovi.
01. máj 2019

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,
podnet opätovne preposielame samospráve.

Matúš Sedlák
Odkaz pre starostu
[email protected]
02. máj 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali Oddelenie správy komunikácií, ktoré sa ním už zaoberá.

S pozdravom


Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
14. máj 2019

Martin Uváček

a ako obvykle, zas mesiace nič predmetné oddelenie neurobí
10. júl 2019

Martin Uváček

Nič sa nedeje, žiadna zmena, žiadna oprava.
07. september 2019

Martin Uváček

preposlať magistrátu a DPB poprosím,.
11. október 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

tento problém preposielame Generálnemu investorovi Bratislavy (GIB), ktorý to bude následne riešiť formou opakovanej reklamácie.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
12. október 2019

Martin Uváček

Zaručná doba tejto stavby ešte trvá? Prečo to nešlo už pred rokom?
11. november 2019

Martin Uváček

Za vyše dva roky sa nič nevyriešilo, zastavka a jej hrany sa naďalej rozpadajú. A po tejto zime to bude už iba horšie.
12. november 2019

Karol Luspai

To je dôsledok toho že kompetentní všetko riešia cez kanceláriu od stola. Toto treba riešiť v teréne a stavebne, nie cez papiere, ani hladkaním displeja, ani klikaním myšou, ale rezným kotúčom na asfalt, zbíjačkou, žabou betónom. Stačí sa len pozrieť koľko nevinných ľudí strčili oproti vo firme Dell do kancelárie, títo ľudia mohli pracovať kľudne v technických službách mesta a robiť niečo užitočné.
12. november 2019

Martin Uváček

Toto nie je problém IT-čkarov z Dellu, ale mizernej kvality a zle zvoleného druhu použitých obrubníkov, ktoré nevydržali trvalé pojazdovanie autami.
12. november 2019

Karol Luspai

Isteže je to problém nekvalitného materiálu, ale zamýšľam sa nad tým koľko z tých ľudí pracujúcich v Dell by kancelársku prácu s radosťou vymenili za montérky. Veľmi veľa práce je odfláknutej len preto, lebo ľuďom čo by to urobili s radosťou a lepšie to niekto neumožní robiť. U tých obrubníkov je evidentné, že boli dodatočne navyšované (olámané sú rovnomerne) - buď im to sadlo kvoli nedostatočnému zhutneniu tak to museli navýšiť, prípadne po osadení obrubníkov chceli ten "zhup" vyšší, alebo ešte je tu možnosť čisto eurofondová - súťaž musel vyhrať konkrétny dodávateľ obrubníkov, tak našpecifikovali takú výšku ktorá sa normálne nevyrába, no a nikto až na jednoho výrobcu nebol ochotný navyšovať existujúce obrubníky na stanovenú výšku. Taká kravina by totiž len tak niekoho nenapadla, lebo je jasné že to nemôže držať a s matematickou istotou sa to začne oddeľovať. Niečo ako jednočlánkové autobusy so 4 dverami mohla vyhrať len firma SOR.
Ktovie ako to bolo, to vie len zopár zasvetených. Teraz len papierujú a papierujú a pritom treba ísť do terénu, vysekať to a nanovo osadiť novými. Aj tie koľajnice im sadajú - tam kde sú ukotvené odpadáva asfalt. To majú "integrované" riešenie za ktorým sa neskrýva nič iné ako papiere a kancelárska práca.
05. december 2019

Martin Uváček

Reklamoval už GIB uvedené nedostatky?
05. máj 2020

Martin Uváček

Podnet doteraz neriešený. Bude sa niečo riešiť v rámci rekonštrukcie trate na Americkom námestí?
05. máj 2020

Peter Oravec

Z tohto článku:
https://www.yimba.sk/rekonstrukcie-elektrickovych-trati/zhotovitel-rekonstrukcie-trate-na-americkom-namesti-je-znamy
sa dá odvodiť, že reko na Americkom námestí sa zastávok pri Daňovom úrade nedotkne.
05. máj 2020

Martin Uváček

https://www.skyscrapercity.com/threads/bratislava-rozvoj-a-moderniz%C3%A1cia-elektri%C4%8Dkov%C3%BDch-trat%C3%AD.2147596/page-20#post-163237454

jeden z diskutujúcich uvádza, že sa na Blumentáli plánuje výmena betónových obrubníkov za kamenné a oprava asfaltového krytu trate, takže by ma zaujímal skutočný zámer mesta
05. máj 2020

Peter Oravec

Asi sa to bude týkať aj Radlinského, ale v druhej etape:
"Realizácia bude priebiehať v dvoch etapách. V prvej sa zrekonštruuje úsek na Americkom námestí. Pre automobilovú dopravu sa zruší pravé odbočenie z Radlinského na Americké námestie. V druhej etape sa zrekonštruuje úsek na R a d l i n s k é h o ulici. Pre automobilovú dopravu bude uzavretý smer od Májkovej a Radlinského smer Račianske mýto. Doprava na Radlinského smer Obchodná bude presmerovaná na Fazuľovú, ktorá bude v celom úseku jednosmerná."
https://www.yimba.sk/modernizacia-karloveskej-radialy/prace-na-modernizacii-a-opravach-elektrickovych-trati-budu-pokracovat-napriek-pandemii
Dokumentáciu stavby som na stránke bratislava.sk nenašiel. Asi som zlý hľadač.
06. august 2020

Martin Uváček

GIB zatiaľ s Blumentalom nič neporiešil.
11. august 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

mrzí nás, že sme tento podnet ešte nevyriešili. O vyjadrenie sme požiadali kompetentné oddelenie.

Ďakujeme za trpezlivosť a za to, že nám pomáhate spraviť naše mesto krajším.

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
07. september 2020

Martin Uváček

Predsa sa v rámci rekonštrukcie trate na americkom námestí opraví aj nepodarok v podobe zastávky Blumental. Všetky rozpadnuté betónové obrubníky idú preč a dúfam že ich nahradia kasselské alebo kamenné.
07. september 2020

Peter Oravec

Dobrý deň,
ani sa mi "nexe" veriť.
S pozdravom.
22. september 2020

Martin Uváček

Nechcel ste mi veriť keď som Vám to tu písal, že sa bude opravovať aj blumental. Každopádne, nové obrubníky sú už osadené.
22. september 2020

Peter Oravec

Dobrý deň, mali ste pravdu. Som rád, že to robia.
S pozdravom.
15. október 2020

Martin Uváček

Čochvíľa budú práce na obrubnikoch ukončené.
16. november 2020

Martin Uváček

Podnet vyriešený. Konečne, hrany zastávok už majú nové kamenné obrubníky, tie sú omnoho trvácnejšie ako betónové. Opravili aj asfaltový kryt koľajníc.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania