Parkovanie na chodniku na Patrónke


Vyriešený
meno
Jozef 23. marca 2017

V poslednych dnoch zacalo na chodniku v blizkosti zastavky MHD Patronka (smer centrum mesta) parkovat viacero aut na chodniku. Miestami tak, ze sa maju chodci problem obist, o ludi na vozicku ani s kocikmi nehovoriac. Je to vrchol arogancie, ktoru potvrdzuje aj parkujuce auto stravovacieho zariadenia v blizkosti zastavky MHD Patronka (vid foto). Mestsku policiu som dnes volal trikrat, zial, nemohol som sa dovolat. Stale ma automat vyzyval, aby som pockal na linke. Prosim Vas preto kompetentnych, vratane mestskej policie, aby sa blizsie pozreli na parkovanie na tomto mieste, ktore zacalo vrcholit v poslednych dnoch. Nie je mozne, aby boli chodniky pre auta a nie pre chodcov, aby tu niekto krizom zaparkoval v blizkosti zastavky a zatarasil chodnik. Dakujem.

23. marec 2017

neradovič

Toto už naozaj nie je normálne a zdravému človeku sa musí pozastavovať rozum nad tým, ako sa v celom meste toleruje parkovanie na chodníkoch. V Bratislave neexistujú základné a úplne jednoduché predpisy, ktoré by regulovali divoké parkovanie na chodníkoch a ľudia sú ochotní aj za cenu života na tom chodníku zaparkovať a nič na tom nezmení ani nová parkovacia politika, pokiaľ nebude celoplošne v celom meste zakázané parkovanie na chodníkoch. Z akého dôvodu by mali chodci obchádzať autá? A je to aj chyba stavebného úradu danej mestskej časti, že povolili tam postaviť tie obrovské administratívne budovy a to zjavne bez toho, aby tam bolo pre každého zamestnanca vyhradené parkovacie miesto či už v podzemnej garáži alebo na pozemku vlastníka celého komplexu budov... na toto treba myslieť pred voľbami, čo sľubujú politici na komunálnej úrovni a čo potom naozaj robia preto, aby riešili skutočné problémy mesta resp. mestskej časti...
24. marec 2017

Peter Oravec

Ak tam autá nechali na chodníku 1,5 metra pre chodcov, žiadna polícia to riešiť nebude. Ak nechali menej, ešte stále je možné, že policajt povie, že ide o "parkovanie v rozpore so zákonom tolerované políciou" (polícia má na to interný manuál, ku ktorému sa však nedostanete ani na základe žiadosti podľa infozákona), napríklad z dôvodu nedostatku parkovacích miest. Vzhľadom na legislatívnu a faktickú situáciu odporúčam k takýmto veciam 1. volať políciu (1,5 metra!), 2. žiadať osadenie stĺpikov alebo iných zábran proti autám parkujúcim na chodníku. Nič iné sa nedá.
27. marec 2017

Ernest Hlinik

Ja len tolko - pokial nebud mozne legalne zaparkovat, ale zaroven legane predavaju auta, nic sa nevyriesi.
Dotycny parkuje pofiderne to ano, ale otazne je preco? Existuje tam parkovisko? Neviem o tom, len viem ze 5 tyzdnov mesto nedokaze opravit 1 poklop na ceste.
Ja mozem nadavat, ze ludia utekaju cez cestu (lamacsku) namiesto podchodu, strielat do vas? No podla vaseho sudim sudim asi ano.
Tym tto auto neobhajujem, len naznacujem, ze parkovat v BA sa legalne neda.
28. marec 2017

cestár

Vážení diskutujúci,len pár vecí na vysvetlenie. V hlavnom meste SR Bratislava žiadna parkovacia politiky neexistuje, čo existuje, je jeden obrovský chaos a hanba p. primátora, ktorý si dal vypracovať audit za 100 000,0 € a je tajný. To, čo prehlasuje p. primátor o parkovacej politike je lož, pretože ešte len budú na mestskom zastupiteľstve schvaľovať zmenu štatútu pre parkovaciu politiku, čo malo byť prvoradé. Parkovaciu politiku ktorú odsúhlasilo mestské zastupiteľstvo je jeden panflet na zdieranie občanov. Pre mnohých občanov narobili chaos a pracovníkom na miestnych úradoch mestský častí poriadne strpčili život a mnohých prípadoch to schytávajú od arogantných občanov. V tomto chaose sa nevyznajú ani samotné mestské časti. Niektoré aktívne začali s vodorovným dopravným značením, ktoré v mnohých prípadoch a vo väčšine je v rozpore so súčasnou platnou legislatívou a Slovenskými technickými normami. Najsmutnejšie na celej situácii je, že sa tu hráme na právny štát, a sama verejná správa v súčinnosti polície - "Pomáhať a chrániť" tieto protiprávnosti v tichosti prehliada a schvaľuje projekty organizácie dopravy. Podľa cestného zákona má byť 0,5m od hrany obrubníka na chodníku voľný priestor potom až parkujúce vozidlo + 1,5m voľný priestor pre peších a od fasády domu alebo plota ďalších 0,5m. Tento nevyhovujúci stav na Lamačskej je spôsobený pravdepodobne zvýšeným množstvom pracujúcich pri výstavbe nových objektov na Lamačskej ceste za Cestou na Červený most smerom na Patrónku a čo viac, ešte si zaberú v špičke aj dva jazdné pruhy na vykládky alebo betonáž dajú 2-3 Z4 a funge sa.
28. marec 2017

Peter Oravec

Cestár, odkiaľ máte, prosím, toto: "Podľa cestného zákona má byť 0,5m od hrany obrubníka na chodníku voľný priestor potom až parkujúce vozidlo + 1,5m voľný priestor pre peších a od fasády domu alebo plota ďalších 0,5m."? Najmä tých 0,5 m od hrany obrubníka a 0,5 m od fasády domu? Vďaka.
28. marec 2017

cestár

Dobrý deň p. Oravec, toto je téma na seminár, ale budem sa Vám to snažiť vysvetliť. Ospravedlňujem sa za citáciu cestného zákona ale je to Slovenská technická norma - STN 73 6110 - Projektovanie miestnych komunikácií, ktorá v čl. 2.1.2 hovorí: "hlavný dopravný priestor ......končí 0,50m za obrubníkom na miestnej komunikácií (MK) s postrannými obrubníkmi. čo je ďalej v grafickom vyhotovení na obrázku 1b je príklad priečneho usporiadania dopravného priestoru MK. V tabuľke 3 - skladové prvky šírkového usporiadania MK sa hovorí o pruhu pre chodcov najmenej dva pruhy a bezpečnostný odstup 0,5m, (0,25 m od súvislej prekážky (12.3.4.1). Keď budeme uvažovať v zmysle STN 736056 (ČSN) veľkosti stání a šírky komunikácií medzi stániami 2,25m tak potom šírka chodníka je minimálne 0,5m od obrubníka (to je pre presah vozidla napr. nákladného) + 2,25m šírka pre parkovanie vozidla + 1,5m pre obojstranný pohyb chodcov + 2x025m od vozidla ako i múru prípadne oplotenia. Z uvedeného vyplýva následná . minimálna šírka chodníka od múru - prípadne oplotenia po obrubník by mala byť 4,75m.Dúfam, že to postačuje ale k parkovacej politike je toho samozrejme podstatne viacej Šírka chodníka 1,5m je riešená v zákone 8/2009 §52 odst. 2 ....... .alebo ak ide o zastavenie alebo státie vozidla, pri ktorom ostane voľná šírka chodníka najmenej 1,5m Tu sa to dá vysvetliť rôzne, čo považujem za nesúlad s uvedenou STN73 6110. Ďalej chcem upozorniť ešte na §23 Zastavenie a státie čl. 1 a 2 zákona č. 8/2009, kde sú definované šírky jazdných pruhov pri zastavení a státí. Ako vravím, to je téma na seminár. a to nehovorím o rozhľadových pomerov vi križovatkách, vjazdoch a výjazdoch z parkovacích domov, garáží .....Preto tvrdím, že mnohé novo vyznačené parkovacie státia jednotlivými mestskými časťami sú priamo v rozpore so súčasne platnou legislatívou a STN. Som zvedavý, keď sa stane dopravná nehoda alebo nedaj bože dôjde k ublíženiu na zdraví účastníkov cestnej premávky, ako sa budú riešiť jednotlivé prípady a kto bude znášať vzniknuté škody, pretože všetky dopravné značenia by mali byť odsúhlasované v operatívnej dopravnej komisii na magistráte za účasti cestného správneho orgánu (podľa príslušných tried komunikácií- cesty, miestne komunikácie a účelové komunikácie) a príslušníkov dopravnej polície. Prajem pekný zbytok dňa, keď bude treba niečo vysvetliť rád, pokiaľ to bude možné z mojej strany.
28. marec 2017

Peter Oravec

Cestár, ďakujem za vysvetlenie, ale pre policajta žiadna STN neplatí, pre neho platí iba zákon a prípadne nejaké interné smernice Ministerstva vnútra. Pre policajta platí iba a len a iba a len 1,5 m na chodníku, a aj nedodržanie tohto pravidla polícia niekedy toleruje (majú na to špeciálny výraz "parkovanie v rozpore so zákonom tolerované políciou"ˇ). Skúšal som technickými normami a jazykovednými definíciami argumentovať pred policajtom, písomne mám od policajtov potvrdené, že ich technické normy a jazykovedné príručky a ani nič podobné nezaujímajú. Žijeme v reálnom svete, a žiaľ, nie vo svete technických noriem, a ani vo svete normálneho rozumu a slušného správania. S pozdravom.
29. marec 2017

Jozef

Novy tyzden a s nim opakujuci sa problem parkovania na hulvata priamo na chodniku pre CHODCOV vedla Lamacskej cesty pri zastavke Patronka, smer centrum mesta. Tentokrat sa mi podarilo dovolat mestskej policii, ktora prislubila, ze da vediet okrskarom v Dubravke. Ci nakoniec na miesto.dorazili a nieco vyriesilo, neviem. Prosim vsak kompetentnych, aby sa zacali zaoberat tymto problem, ktory doslova vznikol zo dna na den.
29. marec 2017

Ernest Hlinik

Jozef, to mate tak.. zaparkuje tam jeden a 100 ludi si pomysli, ze tam sa parkovat moze a teda opakuju. Neviem ci tam, ale minule som videl podobne parkovanie a asi 4-7 papuc za sebou. Takze asi je to riesitelne, potom bude na chvilku pokoj..
Inak sa divim, kam az ludia vedia zajst, ved taky obrubnik.. Ale co obbrubnik.. SLUSNOST.
18. jún 2019

Odpoveď samosprávy

Príslušníci Exp. MsP BA IV popri plnení ďalších služobných úloh zamerajú svoju činnosť aj na riešenie parkovania vozidiel na chodníku na Patrónke v Bratislave.
V prípade, že občania majú podozrenie z páchania protiprávneho činu, môžu kontaktovať MsP na skrátenom telefónnom čísle 159. Na miesto oznamu bude vyslaná hliadka MsP, ktorá preverí oznámenie zo spáchania priestupku a v prípade jeho potvrdenia ho neodkladne vyrieši v zmysle platných právnych predpisov. Ak sa príslušníci MsP dozvedia o priestupku prostredníctvom webovej stránky, spravidla už uplynie veľký časový úsek a vodiči z miesta odídu, takže priestupok už nemôžu riešiť.
Ďakujeme za podnet.


ml. kom. Bc. Marcela Sabinová
07. apríl 2021

Martin Uváček

Myslím, že za súčasnej situácie s pandémiou, kedy väčšina ľudí z Officov na Patrónke sedí za počítačom doma, nie je situácia s parkovaním na chodníkoch taká vážna. Išiel som pred pár týždňami cez pracovný deň okolo, a žiadne autá som pred ani za zastávkou parkovať nevidel.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania