Zákaz vstupu na Syslovské polia

Zodpovednosť za riešenie: Iné

V riešení
meno
Peter Oravec 15. mája 2017

Vstup na Sysľovské polia bol zo všetkých strán zakázaný. Nerozumiem tomuto rozhodnutiu, pretože na rovnakých poliach vedľa v Rakúsku žiaden takýto zákaz neplatí a vtáky tam veselo žijú. Okrem toho, načo sú potom na Sysľovských poliach osadené informačné tabule, keď tam nesmie nikto vstúpiť? Pre koho tabule slúžia? Je to prehnané rozhodnutie a pokiaľ sa tam človek správa normálne a používa iba existujúce cesty, nie je dôvod to zakazovať. Za to, že niektorí nezodpovední ľudia poškodzujú hniezda alebo sa správajú inak hlúpo, nemôže predsa dôjsť k plošnému zákazu vstupu. Vedľa v Rakúsku na tých istých poliach majú tabule umožňujúce vstup (aj cyklistom), dokonca aj drevené vyhliadky na pozorovanie dropa. Prosím o riešenie.

26. september 2017

Peter Oravec

Bez zmeny... len totálne zababrané cesty od poľnohosp. strojov a niektoré tabule už niekto ukradol.
20. máj 2018

Peter Oravec

Bez zmeny... len niektoré tabule už niekto ukradol.
Prosím o preposlanie aktualizácie samospráve.
21. august 2018

Goran

Minule som prechadzal autom medzi Pamou a Deutsch Jahrndorfom v Rakusku asi cca 10 metrov od slovenskych hranicnych kamenov a v poli cca 10 metrov od cesty v pohode postavali dropy auto nebol ziaden problem. Aky paradox ze u nas sa tieto dropy vraj boja pesich aj bicyklov!!! Dalsia vec ktora ma zaraza je ta ze sa mi nejaki ochranari snazia zabranit p
21. august 2018

Goran

... ze sa mi nejaki ochranari snazia zabranit v pristupe na moje pozemky ktore mam na liste vlastnictva a prenajimam ich polnohospodarom! Opakujem polnohospodarom a nie ochranarom! Kde boli ked tade stavali dialnicu ktoru sme tam nechceli?! 40 rokov nam komunisti branili v pristupe na tie miesta a teraz to idu robit ochranari? V Jarovciach by mal byt asi pohyb od dialnice po dialnicu!
10. jún 2019

Peter Oravec

Goran,
áno, súhlasím, keď idem na bajku od Gattendorfu cez Nickelsdorf do Jahrnhofu, stretnem aj päť dropov. Pritom sú tam cesty pre autá a sieť hojne navštevovaných turistických chodníkov a cyklotrás. Paralelne s touto trasou na Slovensku ide asi 200-500 metrov odtiaľ v Rakúsku cesta aj samostatná cyklotrasa. Len u nás musíme dať zákaz vstupu peším aj cyklistom. Absudristan.
Bez zmeny... len niektoré tabule už niekto ukradol.
Prosím o preposlanie aktualizácie samospráve.
10. jún 2019

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,
preposlané,

S pozdravom
Jana Žabka
Odkaz pre starostu
16. september 2019

Peter Oravec

Bez zmeny... len niektoré tabule už niekto ukradol.
Vzhľadom na úplné mlčanie samosprávy konštatujem, že v tejto gubernii je už všetkým všetko egal.
Prosím o preposlanie aktualizácie samospráve.
16. september 2019

Odkazprestarostu.sk

Opätovne preposielam.

S pozdravom
Jana Žabka
Odkaz pre starostu
19. september 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali kompetentné oddelenie, ktoré sa ním už zaoberá.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
30. apríl 2020

Miroslav Trebuľa

Dobry den,

je to smutne ale Slovensko-Rakuske pohranicie je aj vdaka zeleznej opone a dodnes zachovanym pohraniciarskym signalkam podla mna to najkrajsie este nezastavane miesto pri Bratislave a posledne idealne miesto na rodinnu cykloturistiku bez obav zo stretu s automobilmi. Pri Petrzalke ju uz sice nahlodavaju Slnecnice, ale stale toto uzemie stoji za navstevu.

A preto mili nasi ochranari, som rad ze Vas mame, ale nechrante prirodu starym stylom, cize len zakazmi a restrikciami, ale tym, ze ludi do prirody pustite a budete ich vzdelavat, doslova ich tam lakat, pritahovat a pozyvat, podobne, ako to robia Rakusania aj v prisne chranenych uzemiach pozorovatelnami, wander wegmi, najkrajsi priklad je tu nedaleko, hniezdisko bocianov pri Marcheegu, bobrie kolonie pod Braunsbergom pri Hainburgu.

Zatvorili ste nedavno pre pesich aj cyklistov 5. stupnom ochrany krásny Kopáčsky ostrov, odklonili ste nezmyselne modru tur. znacku, a to len len kusok od Slovnaftu a buducej D4, kde by ste mali ludí skor vodit, nie vyhanat ich. Ved tade vacsina ludi, hoc aj na bicykloch, len predchadzala po modrej turistickej znacke.

Ako maju podla Vas deti, ked vyrastu, chranit dropa, ked ho kvoli Vasmu zakazu po cely zivot na Syslovskych poliach ani len neuvidia, neuvidia aky je krasny, obrovsky a majestatny, a neocari ich tak, ako ocaril mna, ked som ich v obrovskom pocte na tych poliach prvy krat uvidel. Hoc kamionov na dialnici kusok od nich bolo radovo viac.

Tej prirody tu okolo BA mame malo, a mala by sluzit hlavne na rekreaciu a nie na sikanovanie ludi, nevyhanajte nas z nej, nechrante prirodu pre polovnikov a polnohospodarov, ale pre nas, obcanov.

Dakujem.

Trebuľa
30. apríl 2020

Peter Oravec

Pán Trebuľa, samozrejme, plne súhlasím.
Toto je už potom len ako čerešnička na torte:
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/85287/cesta-k-rajke-chodnik-barierovy
S pozdravom.
01. máj 2020

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň, pán Trebula,
podnet znovu otváram a preposielam na magistrát.

S pozdravom
Jana Žabka
Odkaz pre starostu
28. august 2020

Peter Oravec

Dobrý deň,
zákaz vstupu na Syslovské polia stále platí, aj keď je to úplne absurdné.
Nerozumiem tomuto rozhodnutiu, pretože na rovnakých poliach vedľa v Rakúsku žiaden takýto zákaz neplatí a vtáky tam veselo žijú.
Prosím o preposlanie.
V ďalším statusoch doplním, koľko ciest, cyklotrás a pozorovateľní dropov a iných vtákov je opre cyklistov a turistov len pár metrov odtiaľ na rakúskom (aj maďarskom) území, a nikomu, vrátane tých dropov, to neprekáža.
Mohol by sa, prosím, niekto v štátnej ochrane prírody naozaj zamyslieť?
Ďakujem.
28. august 2020

Peter Oravec

Na rakúskom území je sieť cyklotrás krížom krážom cez toto územie, na ktorej sú vybudované aj pozorovacie miesta. Nikomu, vrátane tých dropov, to neprekáža.
28. august 2020

Peter Oravec

Medzi Rakúskom a Maďarskom (medzi Rajkou a Deutsch Jahrnhofom), iba pár metrov od slovenských zákazových značiek, bola vybudovaná úplne nová cesta krížom cez toto územie, ktorá je zároveň cyklotrasou aj turistickým chodníkom. Nikomu, vrátane tých dropov, to neprekáža.
28. august 2020

Peter Oravec

Medzi Rakúskom a Maďarskom (medzi Rajkou a Deutsch Jahrnhofom), iba pár metrov od slovenských zákazových značiek, bola vybudovaná úplne nová cesta krížom cez toto územie, ktorá je zároveň cyklotrasou aj turistickým chodníkom. Nikomu, vrátane tých dropov, to neprekáža.
28. august 2020

Peter Oravec

Medzi Rakúskom a Maďarskom (medzi Rajkou a Deutsch Jahrnhofom), iba pár metrov od slovenských zákazových značiek, bola vybudovaná úplne nová cesta krížom cez toto územie, ktorá je zároveň cyklotrasou aj turistickým chodníkom. Nikomu, vrátane tých dropov, to neprekáža.
28. august 2020

Peter Oravec

A mimochodom, týmto oficiálne oznamujem, že vzhľadom na nezmyselnosť tohto zákazu budem naďalej po tomto území chodiť aj bicyklovať. Takže ak by ma niekto chcel sankcionovať za vstup, moja adresa je k dispozícii v OPS. Ale to si za klobúk nestrčí, čo mu k tomu poviem.
S pozdravom.
03. september 2020

Marek Jagnešák

Pokiaľ ma ako pešieho človeka čo kráča po asfaltke cez pole, zastavia traja ochrancovia prírody na 2,5 tonovom džípe a budú ma buzerovať že oni sú verejní činitelia a ja porušujem zákony SR tým že svojou chôdzou na ich území ruším vzácne vtáky, ide im prd o ochranu vtáctva. Sú to zakomplexovaní jedinci, ktorí vodu kážu-víno pijú. Takže páni zo ŠOP ráno sa pozrite do zrkadla, vystúpte si z auta von ešte pred chráneným územím (idealne žiadne auto, ale zosadnite z bycikla) a láskavo upozorňujte návštevníkov ako je to dôležité aby tu nevstupovali, viete asi odkiaľ sem prúdia najviac, no nikde tu nie je žiadna výrazná tabuľa upozorňujúca na zákaz vstupu. Výrazné upozornenie nie je piktogram 10x10cm na kraji cesty tak prestante šikanovať chodcov, bežcov, mamičky s kočíkmi a cyklistov na džípoch a správajte sa v prvom rade VY tak aby to tu tie vtáky prežili. Ste ako šikanujúci mestský policajt v idúci autom po pešej zóne v centre mesta. Žiaden rozdiel.
To že do tejto lokality bežne vstupujú na autách psovodi Polície SR a venčia svojich psov (aj keľ iste perfektne vycvičených) to je v poriadku, by ma zaujímalo koľko policajtov tu dostalo od vás pokutu.
To že tu behajú poľnohospodári v celej tejto lokalite na traktoroch, orú, sejú, brania - to je v poriadku? Keď je žatva v tomto území to je pre tie vtáčiky v poriadku a ja som problém? Je to milión krát horšie ako keď sa človek prejde po asfaltke.
To že je 50m od územia diaľnica je tiež v poriadku asi, ale chodec na prechádzke, bežec to je fakt obrovský problém.
Pred 89 tu šikanovali ľud pohraničiari, dnes ŠOP, nič sa v podstate nezmenilo..
27. apríl 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
prosím admina, aby požiadal samosprávu o aktualizáciu vyjadrenia k podnetu.
S pozdravom.
28. apríl 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky (ďalej len „MŽP SR“) podľa § 26 ods. 6 zákona č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny vyhlásilo Chránené vtáčie územie Sysľovské polia na účel zachovania biotopov druhov vtákov európskeho významu a biotopov sťahovavých druhov vtákov dropa fúzatého, husi bieločelej, husi siatinnej, sokola červenonohého a zabezpečenia podmienok ich prežitia a rozmnožovania.
Chránené vtáčie územie Sysľovské polia bolo vyhlásené ako súčasť európskej sústavy chránených území Natura 2000. Predstavuje jedinú lokalitu s pravidelným výskytom a hromadným zimovaním dropa veľkého ako aj jeho posledné súčasné hniezdisko na Slovensku. V území hniezdi aj jediná populácia sokola červenonohého na Slovensku. Oba druhy, ktoré sú predmetom ochrany CHVÚ, tak v rámci Slovenska prežívajú výlučne v tomto území. Z hľadiska dropa sú Sysľovské polia významnejšie o to viac, že tu zimuje významná časť západopanónskej populácie. Dropy sa sem zlietajú z Maďarska a Rakúska, a prezimujú v území tzv. trojmedzia. Práve tento fakt podčiarkuje záväzok Slovenskej republiky zabezpečiť starostlivosť o CHVÚ Sysľovské polia a zlepšiť tak stav druhu nielen z pohľadu lokálnej hniezdnej populácie, ale aj z pohľadu regionálnej populácie druhu, ktorá tu zimuje, a na ktorej ochranu boli v okolitých štátoch vynaložené značné prostriedky a úsilie.
Vyhláška MŽP SR 234/2006 Z. z., ktorou sa vyhlasuje Chránené vtáčie územie Sysľovské polia bližšie definuje zakázané činnosti, ktoré môžu mať negatívny vplyv na predmet ochrany chráneného vtáčieho územia.
Nakoľko je podľa Programu starostlivosti o Chránené vtáčie územie Sysľovské polia na roky 2020 – 2049 je súčasný stav dropa veľkého v území klasifikovaný ako nepriaznivý, nechceme polemizovať a akokoľvek spochybňovať zakázané činnosti, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na predmet ochrany chránených druhov.
Magistrát hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy má záujem spolupracovať na systémových zmenách, ktoré by prispeli k obnove biotopov pre dropy a iné druhy vtáctva v chránenom území. Výsledkom týchto zmien by malo byť nielen zvýšenie druhovej rozmanitosti, ale aj zmiernenie klimatických zmien s ohľadom na trvalú udržateľnosť.

S pozdravom
Kto? Oddelenie životného prostredia

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
28. apríl 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
za odpoveď ďakujem.
Vecne, samozrejme, s alibistickým postojom magistrátu nesúhlasím.
S pozdravom.
28. apríl 2021

Janci

Myslim, ze nam je vsetkym jasne, ze Ministerstvo, menovite tamojsi uradnici, nemaju akukolvek snahu o riesenie situacie v prospech oboch stran, cize podporou rozvoja danych biotopov a zaroven umoznenia nekonkurujucej spoluexistencie obyvatelov prilahlych obci. To, co je len par metrov za hranicami v Rakusku dlhodobo mozne a prirodzene, u nas este dlhe roky nebude. Osobne som presvedceny, ze dani uradnici v danej lokalite v zivote neboli a mozno ani netusia, kde to vlastne je (max tak na mape). Dalsia vec je potom ten lobing tych kvazi ochranarov, ktorym o ziadnu ochranu biotopu nejde, akurat o ochranu svojich zaujmov v danej lokalite.
28. apríl 2021

Peter Oravec

Dobrý deň, Janci,
súhlasím.
Iba doplním, čo som tu už raz napísal:
"A mimochodom, týmto oficiálne oznamujem, že vzhľadom na nezmyselnosť tohto zákazu budem naďalej po tomto území chodiť aj bicyklovať. Takže ak by ma niekto chcel sankcionovať za vstup, moja adresa je k dispozícii v OPS. Ale to si za klobúk nestrčí, čo mu k tomu poviem.".
S pozdravom.
06. september 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
v súsvislosti s týmto podnetom došlo k istým udalostiam, pre ktoré prosím o jeho znovuotvorenie a zaslanie samospráve, resp. kompetentným.
Okrem všetkého, čo je vyššie uvedené, pribudla skutočnosť, že na Syslovských poliach bolo zriadené Pamätné miesto Laura majer aj s náznakovou rekonštrukciou. Vzhľadom na to, že na Syslovské polia je zakázaný vstup chodcom aj cyklistom, zriadenie pamätného miesta nedáva žiadny zmysel. Je možné, že pravá ruka nevie, čo robí ľavá ruka?
Ďalej konštatujem skutočnosť, že hneď začiatkom septembra sú takmer všetky polia na Syslovských poliach rozorané, čo môže byť pre hniezdenie tam chránených druhov vtákov devastačné. Prosím o vysvetlenie, ako Štátna ochrana prírody chráni na danom území vtáky, ak prakticky koncom leta môže dôjsť ku kompletnému rozoraniu takmer celého chráneného územia.
Ďakujem. S pozdravom.
06. september 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
v súsvislosti s týmto podnetom došlo k istým udalostiam, pre ktoré prosím o jeho znovuotvorenie a zaslanie samospráve, resp. kompetentným.
Okrem všetkého, čo je vyššie uvedené, pribudla skutočnosť, že na Syslovských poliach bolo zriadené Pamätné miesto Laura majer aj s náznakovou rekonštrukciou. Vzhľadom na to, že na Syslovské polia je zakázaný vstup chodcom aj cyklistom, zriadenie pamätného miesta nedáva žiadny zmysel. Je možné, že pravá ruka nevie, čo robí ľavá ruka?
Ďalej konštatujem skutočnosť, že hneď začiatkom septembra sú takmer všetky polia na Syslovských poliach rozorané, čo môže byť pre hniezdenie tam chránených druhov vtákov devastačné. Prosím o vysvetlenie, ako Štátna ochrana prírody chráni na danom území vtáky, ak prakticky koncom leta môže dôjsť ku kompletnému rozoraniu takmer celého chráneného územia.
Ďakujem. S pozdravom.
06. september 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
v súsvislosti s týmto podnetom došlo k istým udalostiam, pre ktoré prosím o jeho znovuotvorenie a zaslanie samospráve, resp. kompetentným.
Okrem všetkého, čo je vyššie uvedené, pribudla skutočnosť, že na Syslovských poliach bolo zriadené Pamätné miesto Laura majer aj s náznakovou rekonštrukciou. Vzhľadom na to, že na Syslovské polia je zakázaný vstup chodcom aj cyklistom, zriadenie pamätného miesta nedáva žiadny zmysel. Je možné, že pravá ruka nevie, čo robí ľavá ruka?
Ďalej konštatujem skutočnosť, že hneď začiatkom septembra sú takmer všetky polia na Syslovských poliach rozorané, čo môže byť pre hniezdenie tam chránených druhov vtákov devastačné. Prosím o vysvetlenie, ako Štátna ochrana prírody chráni na danom území vtáky, ak prakticky koncom leta môže dôjsť ku kompletnému rozoraniu takmer celého chráneného územia.
Ďakujem. S pozdravom.
06. september 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
v súsvislosti s týmto podnetom došlo k istým udalostiam, pre ktoré prosím o jeho znovuotvorenie a zaslanie samospráve, resp. kompetentným.
Okrem všetkého, čo je vyššie uvedené, pribudla skutočnosť, že na Syslovských poliach bolo zriadené Pamätné miesto Laura majer aj s náznakovou rekonštrukciou. Vzhľadom na to, že na Syslovské polia je zakázaný vstup chodcom aj cyklistom, zriadenie pamätného miesta nedáva žiadny zmysel. Je možné, že pravá ruka nevie, čo robí ľavá ruka?
Ďalej konštatujem skutočnosť, že hneď začiatkom septembra sú takmer všetky polia na Syslovských poliach rozorané, čo môže byť pre hniezdenie tam chránených druhov vtákov devastačné. Prosím o vysvetlenie, ako Štátna ochrana prírody chráni na danom území vtáky, ak prakticky koncom leta môže dôjsť ku kompletnému rozoraniu takmer celého chráneného územia.
Ďakujem. S pozdravom.
06. september 2021

Peter Oravec

Mimochodom, zákaz vstupu chodcom a cyklistom je iba na slovenskej strane, pričom asfaltové choníky vedú prakticky popri hranici s Rakúskom. Takže ak ide chodec alebo cyklista na rakúskej strane hranice, je to v poriadku.
06. september 2021

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň, pán Oravec,
podnet s komentárom preposielam na magistrát.

S pozdravom
Jana Žabka
administrátorka pre Jarovce
18. január 2022

Peter Oravec

Dobrý deň,
neriešený podnet.
Medzitým sa k tomu minister ŽP p. Budaj vyjadril takto:
"Ján Budaj si váži farníkov Rusoviec a ich úsilie uchovať pamäťovú stopu po zničení kostola sv. Vavrinca. Preto navrhne správe CHKO Dunajské Luhy, aby čo najskôr vytýčila niektoré trasy v lokalite Sysľovských polí pre pohyb verejnosti a určila návštevný poriadok, ktorý bude v súlade s ochranou vzácnych druhov."
zdroj: https://www.minzp.sk/spravy/vyjadrenie-ministra-zivotneho-prostredia-jana-budaja-k-akcii-syslovskych-poliach.html
Prosím o preposlanie a o vyjadrenie kompetentných, či už niečo v tomto smere robia.
S pozdravom.
18. január 2022

Peter Oravec

Dobrý deň,
neriešený podnet.
Medzitým sa k tomu minister ŽP p. Budaj vyjadril takto:
"Ján Budaj si váži farníkov Rusoviec a ich úsilie uchovať pamäťovú stopu po zničení kostola sv. Vavrinca. Preto navrhne správe CHKO Dunajské Luhy, aby čo najskôr vytýčila niektoré trasy v lokalite Sysľovských polí pre pohyb verejnosti a určila návštevný poriadok, ktorý bude v súlade s ochranou vzácnych druhov."
zdroj: https://www.minzp.sk/spravy/vyjadrenie-ministra-zivotneho-prostredia-jana-budaja-k-akcii-syslovskych-poliach.html
Prosím o preposlanie a o vyjadrenie kompetentných, či už niečo v tomto smere robia.
S pozdravom.
18. január 2022

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,

podnet bol opätovne preposlaný samospráve s upozornením na aktualizáciu.

S pozdravom,

Admin
Odkaz pre starostu
[email protected]
25. august 2022

Janci

Ďalších 8 mesiacov ubehlo a stále nič?
25. august 2022

Peter Oravec

Pssst! U Budaja riesia teraz medvede. Čo tam teraz po sysloch. Či dropoch, či čo to tam vlastne je.
25. august 2022

Janci

Urcite riesia? Skor ludia by chceli aby riesili, ale oni neriesia nic. Teda aspon nie v prospech beznych ludi.
25. august 2022

Peter Oravec

Pardon, tak tvaria sa, ze riesia...
29. august 2022

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,

podnet bol opätovne preposlaný samospráve.

S pozdravom,
Admin
Odkaz pre starostu
[email protected]
02. september 2022

Odpoveď samosprávy

Samospráva uviedla, že zodpovedným subjektom je: [email protected]
07. september 2022

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet sme preposlali zodpovednému subjektu.

S pozdravom,

Barbora Peregrim
Odkaz pre starostu
[email protected]
30. máj 2023

Frolo

Dobrý deň,
aký je stav riešenia problému po ôsmych mesiacoch? Dnes som išiel na bicykli po tej asfaltke a nadjazde nad diaľnicou ma obťažoval cudzí človek z nejakej ochranárskej organizácie. Dymiaci a hlučný traktor ktorý som tam míňal mu nevadil. Prosím o vyriešenie tejto absurdnej situácie.
31. máj 2023

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,

podnet sme preposlali zodpovednému subjektu.

S pozdravom,

Admin za OPS
[email protected]
03. júl 2023

Janci

OBOTVÁRAME SYSĽOVSKÉ POLIA PRE ĽUDÍ zverejnené: 30.6.2023 Milí Jarovčania, po niekoľkých rokoch rokovaní a hľadaní riešenia máme pre vás skvelú správu. Sysľovské polia boli doteraz pre ľudí neprístupné, prípadne ste tam dostali pokutu. Žijú tam chránené druhý vtáctva a snažili sme sa s ochranármi nájsť riešenie, aby sme toto územie mohli v pokoji využívať všetci. Od zajtra je časť územia sprístupnená pre peších a pre cyklistov. Bude to tak až do konca septembra. Z Jaroviec sa tam dostanete poľnou cestou od stojiska kontajnerov, pričom pred diaľničným nadjazdom odbočíte doľava a prídete až do Rusoviec. Tam môžete prejsť na druhú stranu diaľnice a orientovať sa podľa náučných tabúl Veríme že vás táto správa potešila a zajtra sa tam možno stretneme starosta
03. júl 2023

Janci

Toto bolo zverejnene v Jarovskej apke.
03. júl 2023

Janci

Povedal by som lepsie ako nic. Pre pesich super. Pre bicyklistov podla mna nedostacujuce. Prechod medzi Jarovcami a Rusovcami je povoleny len tou velmi hrbolatou cestičkou na vychodnej strane dialnice. Na tej zapadnej strane (cize prejst cez ten most, co stale nie je povolene) je cesticka podstatne lepsia, vhodna aj na ine ako len super odruzene terenne bicykle.
03. júl 2023

Peter Oravec

Ďakujem, Janci, za informácie.
Tu je aj mapka:
https://www.bratislavskenoviny.sk/aktuality/bratislava/77119-dnes-sa-otvara-naucny-chodnik-syslovske-polia
https://casopismetropola.sk/cez-vikend-otvorili-sezonny-naucny-chodnik-na-syslovskych-poliach/
Podľa mňa je to úplne nepostačujúce. Na bicykli radšej stále využijem kvalitnú segregovanú rakúsku cyklistickú trasu medzi Pamou a Jahrndorfom. V Rakúsku z toho istého územia nerobia žiadnu vedu, a vtáky si tam žijú v pohode.
Keď pár splašených slovenských ekológov potrebuje ventilovať svoje potreby tesne pri Bratislave, nech sa páči. Ja pôjdem rovnobežnou rakúskou cyklotrasou.
S pozdravom.
11. júl 2023

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň, podnet sme preposlali zodpovednému subjektu: Správa CHKO Dunajské luhy v Bratislave
/Admin Pavol

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania