Prenajímanie ubytovania v nelegalnych (čiernych) stavbách

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Ružinov

V riešení
meno
Petra 03. júna 2017

V záhradkárskej osade si jeden pán skupuje pozemky a stavia na nich nelegálne stavby bez stavebného povolenia a tie následne prenajíma.Podľa uznesenia Magistrátu č629/2009 nie je možné zastavať viac ako 30% pozemku tento pán stavia stavby na 90% pozemku ignoruje susediace parcely.Sme záhradkárska osada určená na pestovanie ovocia,zeleniny a rekreáciu o tom hovorí spomínané uznesenie magistrátu.momentálne už postavil tri rovnaké domy ktoré prenajíma na ubytovanie a má zakúpený už ďalší pozemok pravdepodobne na ďalšiu čiernu stavbu.Môže sa vôbec prenajímať čierna stavba bez splnenia potr.predpisov? Kompetenté orgány už hádam budú konať. Možno aj daňový úrad? stavebný úrad? higiena?atď... všetky tieto stavby nespĺňajú podmienky pre vydanie stavebného povolenia.LV2744,LV2692,LV2585 + LV2745

07. jún 2017

Odpoveď samosprávy

Pekný deň,

ďakujeme za váš podnet, postupujeme ho na riešenie príslušným inštitúciám.

Mgr. Lukáš Pokorný, MU Bratislava - Ružinov
14. jún 2017

Nivy

Stavebník nepochodil na Vajnorských jazerách, tak to teraz skúša na Zlatých Pieskoch načierno.
http://www.bratislava.sk/register/VismoOnline_ActionScripts/File.ashx?id_org=700026&id_dokumenty=29258
14. jún 2017

Nivy

to, čo je na fotke, je oficálne chata s rozlohou 16 m2 a okolo nej je "pozemok v záhradkárskej osade, na ktorom sa pestuje zelenina, ovocie, okrasná nízka a vysoká zeleň a iné poľnohospodárske plodiny" :)
27. jún 2017

Petra

Prešiel skoro mesiac a majitel týchto čiernych stavieb si ich veselo ďalej prenajíma svedčí o tom aj množstvo zaparkovaných aut v týchto objektoch, radi by sme sa dozvedeli čo na to hovoria kompetentné orgány. Tu je aktuálny inzerát na prenájom bytu v ďalšom z týchto troch domov:

https://reality.bazos.sk/inzerat/73833929/3-izbovy-byt-Mokran-Zahon-Bratislava-II.php
27. jún 2017

Petra

27.6.2017 ďalší aktuálny inzerát na prenájom bytu v čiernej stavbe.
03. august 2017

Petra

Na čo je vôbec táto stránka "odkaz pre starostu" aj si to niekedy starosta číta veď ludia tu poukazujú na neprávosti v jeho mestskej šasti a jeho podriadený vôbec nereagujú okrem toho, že to postúpili ďalej sa človek nič Viac nedozvie. Prešli už dva mesiace od nahlásenia a prenajímatel ubytovania v čiernych stavbách si funguje ďalej inzeráty sú stále aktuálne a domy plné nájomníkov. Ako je vôbec možné prenajímať ubytovanie na zahrade v oficiálne neexistujúcej stavbe...
03. august 2017

Palo

.......Ako je vôbec možné prenajímať ubytovanie na zahrade v oficiálne neexistujúcej stavbe...
to je čo za otázku a komu je smerovaná?
Veď vidíte ako...!
Obdivujem Vaše predstavy o dôležitosti stránky "odkaz pre starostu"
Ak chcete veci meniť , tak sa do toho pustite a nie svoj ubolenýproblémik zaveziť dakde na web a čakať a brblať....
03. august 2017

Nivy

Čierna stavba bez stavebného povolenia = nemôže byť ani poistená.
07. august 2017

Palo

Čierna stavba bez stavebného povolenia = nemôže byť ani poistená........
takýto "odkaz" môže napísať niekto z nižším intelektom a nedostatkom informácii o poisťovníctve.
Alebo, že by za tým bol nábeh na demenciu a takto navádzate na ...?????
13. august 2017

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,
podnet bol zaslaný MČ Ružinov so žiadosťou o zváženie tejto diskusie a opätovné vyjadrenie.

re: Palo, poprosím Vás o slušnosť a vystríhanie sa urážaniu v diskusii. Ďakujem.

S pozdravom
Zuzana Žurkinová
administrátorka portálu
13. august 2017

Nivy

Palo, vyber si z toho prispevku, co chces.
13. august 2017

Nivy

Mimochodom, ten "prenajimatel ciernej stavby" je tu na stranke zaregistrovany https://www.odkazprestarostu.sk/ludia/6670 a uz sa tu riesila jedna zalezitost s nim: https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/13806/vyrubane-stromy-na-malom-bagri-vo-vajnoroch
17. august 2017

Ondrej P

Jáááj Petra ty si riadna higiena! A ako inak opäť odkazovač. V každom príspevku nesklamete. Opäť len hate... Toho majiteľa poznám, máme rovnakú právničku. Práve som sa dozvedel, že tu obaja bývate a vraj Vám vadí, že by tu bývalo viac ľudí, lebo to bude preplnené. Ak je to pravda, úplne to vykresľuje tú Vašu dobrosrdečnosť k nám ostatným. Tak vy môžete, ale po Vás potopa. Hanba. Ale k príspevku. Opäť ide o stavbu ktorá NIE JE v rozpore s ÚP mesta BA, je na súkromnom pozemku majiteľa stavby. A to je dôvod prečo to nikdy nebude zbúrané, tak ako nebude zbúraná ani jedna z cca 40 čiernych stavieb čo tu už stoja, či sa Vám to páči alebo nie. Osobne mi práve naopak je veľmi sympatický tento koncept čo urobil, lebo na rozdiel od Vás, ale aj odo mňa neurobil betónový plot na hranici pri ceste, takže je tam vlastne širšia cesta a keď prechádza auto tak Vás - mrzáčikov / bonzákov to auto neprejde pri venčení, ale môžete sa slobodne uhnúť a presunúť na to jeho parkovisko, to po prvé. Po druhé, urobil to podľa jeho slov preto, že nemá čo skrývať, chce aby to bolo zo strany cesty otvorené, predstavte si, že tam parkujú aj susedia zo záhrad odvedľa, to sú naozaj „nechutné“ susedské vzťahy, čo? :) Po tretie, veľmi rozumne predpokladá, že sa raz tá cesta –keď bude na každej ulici 60 chát, bude rozširovať a preto to predpripravil, aby bez problémov mohol metre na tú cestu poskytnúť. Lebo či Vy dvaja chcete alebo nie, táto lokalita sa do 20 rokov zmení na klasickú zástavbu aj s infraštruktúrou, tak ako desiatky lokalít v BA v minulosti. A to či to prenajíma, alebo nie, to je Vás do toho čo? Keby ste si radšej tú burinu pri svojich plotoch vytrhali!
28. november 2017

Ján

No takže majitel práve rozbehol ďalšiu čiernu stavbu piatu na tom uvedenom novom pozemku LV2745, kludne vykopal základy a zalial betonom. Nevadí medzi časom kúpil ďalšiu záhradu a bude stavať šiestu čiernu stavbu v tejto lokalite... stavebný úrad v ružinove môžu kludne zrušiť.
28. november 2017

Ján

No takže majitel práve rozbehol ďalšiu čiernu stavbu piatu na tom uvedenom novom pozemku LV2745, kludne vykopal základy a zalial betonom. Nevadí medzi časom kúpil ďalšiu záhradu a bude stavať šiestu čiernu stavbu v tejto lokalite... stavebný úrad v ružinove môžu kludne zrušiť.
28. november 2017

Ondrej P

Janko, Janko, tebe záleží na dobre spoločnosti len čo je pravda. A určite nie je tvoj skutočný dôvod prečo Ti tak vadia stavby v tejto lokalite to, že ty tu už bývaš nejaký ten čas, dom má približne takú istú rozlohu ako to čo stavia tento pán ktorého tu udávaš a celý problém je v tom, že nechceš aby sa to tu zahusťovalo - inak povedané ty tu chceš bývať, len nechceš aby tú býval aj niekto iný, že? Ani by mi tak nevadila tvoja udavačská povaha, to je také slovenské a nakoniec ani to udanie ti nepomôže, lebo tieto stavby sú podľa územného plánu legálne, takže sa všetky postavia a normálne skolaudujú. Tak ako som Ti písal už pri inom tvojom udaní inej stavby na tomto webe, štúdia o ktorej stále točíš je podľa súdu, prokurátora, ako aj samotného stavebného úradu neplatná, lebo nie je zakomponovaná do územného plánu. Nakoniec, aj tvoj dom tam sa nepostavil len tak, že áno. Rozdiel je v tom, že včase keď si to staval nikto proti tomu nebojoval ako bojuješ ty a ešte jeden zúfalec čo tam tiež býva. A to je to čo mi na tvojom charaktere Vadí, chceš všetko len pre seba egoisticky a keď ti to vyhovuje schovávaš sa za štúdiu. Ak zbúraš svoju stavbu, stavbu ex šefá záhradkárov ako aj stavbu toho aktuálneho tragéda čo je šéfom záhradkárov aktuálne, tak potom sa môžeš sťažovať na iné stavby. Chudačikovia. Ak chcete niekto v tejto lokalite stavať, nájdite si právnika so špecializáciou na stavebný zákon. Hlane nedávajte peniaze hochštaplerom za vybavenie stavebka, sú to vyhodené peniaze, iba ak by sa zmluvne zaviazal, že peniaze vráti ak povolenie nevybaví. Lebo naozaj takáto lokalita chce právnika, nie niekoho kto len zaniesie papiere na úrady.
28. november 2017

Ján

osočovať. Treba si prečítať ako sním zatočili vo Vajnoroch tam sa sním nemaznali :) toto je evidentný ignorant všetkých zákonov a pravidiel... určite má toho podstatne viacej čo už napáchal ale vďaka že sa ľudia neboja a zverejňujú aj tieto informácie. Netreba sa dať zastrašiť ani žiadnym " VT " ktorí je buď najatý a platený p.Bírom alebo je sám čiernym stavebníkom.

Mohol by sa už vyjadriť aj Stavebný úrad prípadne iné inštitúcie...ktorých sa takáto protizákonná činnosť týka.
28. november 2017

Ján

osočovať. Treba si prečítať ako sním zatočili vo Vajnoroch tam sa sním nemaznali :) toto je evidentný ignorant všetkých zákonov a pravidiel... určite má toho podstatne viacej čo už napáchal ale vďaka že sa ľudia neboja a zverejňujú aj tieto informácie. Netreba sa dať zastrašiť ani žiadnym " VT " ktorí je buď najatý a platený p.Bírom alebo je sám čiernym stavebníkom.

Mohol by sa už vyjadriť aj Stavebný úrad prípadne iné inštitúcie...ktorých sa takáto protizákonná činnosť týka.
04. december 2017

Lubomir

Pači sa mi ako tu onanuju lúdia ktory tam stavali rovnako na čierno a teraz sa u nich ukázala Slovenska povaha Ja ANO on Nie možno by mal viac ako ja

Podla mna by tam malo byt povolene stavať ale mala by tam byt regulácia v m2 cca 80-90 m2 a usadenie chaty na pozemku a boli by spokojný všetci alebo vecsina samozrejme onanisti budu nespokojný stále
07. december 2017

Ján

Lubomír, evidentne si úplne mimo s tým ako píšeš " lúdia ktory tam stavali rovnako na čierno " asi nevieš o tom že výstavba je obmedzená od roku 2009 pred tým tam neplatila táto nová regulatíva ale bolo možné cca80 m² zastavať celoročne užívanou záhradnou chatou. Pred rokom 2009 tam stálo cca 30 stavieb celoročne užívaných a legálne postavených. Skôr sa treba zamyslieť nad tým keď niekto špekulatívne kúpi záhradu kde sú platné regulatívy a potom kričí do sveta, že je to nespravodlivé lebo si nemôže na svojom pozemku stavať čo chce. Vo veľkej miere sa na tomto klamaní nových vlastníkov podieľajú aj realitný makléri ktorí tam sprostredkúvajú predaj. Stačí zavolať na inzerát a realiťák Vás presvedčí, že nič nie je problém a v podstate je to stavebný pozemok, veď tam stoja domy a nevadí že každý má aktuálne v LV zapísané využitie pozemku: „Záhrady - Pozemok prevažne v zastavanom území obce alebo v záhradkárskej osade, na ktorom sa pestuje zelenina, ovocie, okrasná nízka a vysoká zeleň a iné poľnohospodárske plodiny“ ale to je také typické slovenské kúpim si Trabanta a potom sa sťažujem že nemá vlastnosti Mercedesu.

Toto osočovanie od čiernych stavebníkov je tu na tomto fóre bežné.
Neviem či si tiež vlastníkom niektorej zo záhrad v našej osade ale keby vedľa teba niekto bez toho aby sa dohodol so susedmi začal kopať základy a postavil tam nájomný dom s balkónom vzdialeným 2m od hranice pozemkov a výhľadom do tvojej záhrady tak asi nebudeš celkom spokojný. A to slovo balkón je ešte mierne ono sú to vlastne terasy. Opakujem tieto bytové jednotky tento pán prenajíma takže sa tam pohybuje množstvo cudzích ľudí ich psov atď. A to je ten hlavný problém.
09. december 2017

Lubomir

Ján máš pravdu preto som za to aby sa tam urcili pravidla a podľa toho sa riadili starý aj nový vlastníci ale to že je tam povolené postaviť iba 25 m2 je podľa mna choré aj protiprávne pretonezmxselne nariadenie všetci obchádzajú a robia si čo chcú
09. december 2017

Lubomir

Ján máš pravdu preto som za to aby sa tam urcili pravidla a podľa toho sa riadili starý aj nový vlastníci ale to že je tam povolené postaviť iba 25 m2 je podľa mna choré aj protiprávne preto toto nezmyselne nariadenie všetci obchádzajú a robia si čo chcú
20. október 2020

Ján

3 roky sme si odpočinuli a nič sa na strane úradu nevyriešilo, naopak medzi tým stavebník postavil na vedlajšom pozemku ďalšiu (čiernu) bytovku a prenajíma ďalšie byty, v tejto osade ich už postavil päť (čiernych stavieb bytových domov v zahradkarskej osade) z úradov si nič nerobí a veselo si prenajíma je Vôbec v poriadku ubytovávať ludí v čiernych stavbách bez kolaudácie???
08. november 2020

Anton Smat

Matúš, v minulosti som si myslel, že ti naozaj záleží na dobrom nažívaní v osade, ale s odstupom času mám pochybnosti o tvojej úprimnosti. Udával si suseda za tvojím domom, teraz aj s tvojou „akože Petrou“ zase tohto. Mám stavbu neďaleko a mal som neskutočné problémy sa dopracovať ku kolaudácii, preto mám z veľkej časti pochopenie, pre ľudí, ktorí sa tu rozhodli stavať na čierno, obzvlášť ak je naozaj pravda, že sa súdy postavili na ich stranu.
Čomu naozaj nerozumiem je, ako môžeš udávať so svojou ženou toľkých susedov, a nedáš si najskôr do poriadku svoje čierne stavby. Máš na čierno 1 - plot, 2 - prístrešok v rohu, 3 - aj tú prístavbu za domom z ktorej stále steká voda na pozemok suseda, ktorého si bez hanby tiež udal, 4 - ďalšiu čiernu stavbu máš na parkovisku a dokonca 5 - aj parkovisko máš bez povolenia. A to sa nevyjadrujem k tvojej často bezohľadnej jazde autom a motorkou v protismere, o rámuse, ktorý tá motorka vydáva na celú osadu ani nebudem písať. V letnom období vysmraďuješ celé okolie dymom z grilu, v zimnom sa plíži zase dym z tvojho komína, že až oči a nos štípe, to teda ako čisté bukové, alebo smrekové drevo rozhodne nevonia. Nezastávam sa tohto pána, ani žiadneho iného čo si udal v minulosti, padni komu padni. Pôsobilo by ale menej závistlivo, ak by na to poukazoval niekto, kto sa nespráva v skutočnosti rovnako, ak nie horšie.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania