Cyklošípky

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Vajnory

Vyriešený
meno
Martin Bak 07. júna 2017

Dobrý deň
Nerozumiem načo bolo potrebné na ceste od žel. priecestia a v rámci areálu jazier striekať na cestu cyklošípky. Ako keby tam cyklisti nejazdili od nepamäti, nevedeli že sa jazdí po pravej strane cesty a nepoznali dopravné značky!
Je to úplne zbytočné plytvanie farby a ďalší zbytočný prvok vizuálneho smogu. Hlavne, že dodnes nie je na opravenej ceste od žel. priecestia po Prístavnú ul. vyznačené vodorovné značenie na ceste - na to farba neostala?
Žiadam úrad aby prehodnotil striekanie cykloznačiek na cestách v celých Vajnoroch. Je to absolútny nonsens, cyklotrasy sú predsa vyznačené značkami! A to značenie - každých pár metrov značka napríklad na nadjazde, rozum zostáva stáť.
S pozdravom

07. jún 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za Váš podnet.
Postupujeme ho na riešenie príslušnému odbornému referátu úradu a o výsledku Vás budeme informovať. Prosíme o pochopenie a trpezlivosť.



Mgr. Igor Kňazovický
Sekretariát
Mestskej časti Bratislava-Vajnory
08. jún 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň pán Martin Bak,
ďakujeme za váš podnet. Cyklopiktogramy od železničného priecestia po železničnú stanicu sú súčasťou projektu budovania cyklotrás – I.etapa. Postupne bude doplnené aj zvislé dopravné značenie (ktoré je momentálne vo výrobe) tak, aby sme mohli žiadať o prostriedky EU na jednosmerné cyklochodníky v oboch smeroch popri Príjazdnej ulici od železničného priecestia takmer po Buzalkovu ulicu a späť.
Ulicu Pri mlyne renovoval magistrát hlavného mesta, na dlhoročné naliehanie miestneho úradu (čomu sa tešíme) a vodorovné značenie bude zabezpečené magistrátom.
Cyklotrasy vedúce po miestnych komunikáciách musia byť označené podľa Technických podmienok navrhovania cyklistickej infraštruktúry (http://www.ssc.sk/files/documents/technicke-predpisy/tp2014/tp_07_2014.pdf) Tieto technické podmienky určujú zásady navrhovania a realizácie prvkov cyklistickej infraštruktúry na území Slovenskej republiky a priamo nadväzujú na STN 73 6101a STN 736110 v nadväznosti na zákon o cestnej premávke č. 8/2009 Z.z. a tiež vyhlášky MV SR č. 9/2009 Z. z.
Zmyslom piktogramov je informácia pre vodiča o pohybe cyklistov ako aj o minimálnej šírke časti cesty ktorá je bezpečná pre jazdu na bicykli. Určite nie sú zbytočné.
Cyklopiktogramy v smere na nadjazd sú rovnako potrebné, aby upozorňovali mnohých nedisciplinovaných či nepozorných vodičov, ktorý prehliadnu značku na začiatku, že je to priestor pre cyklistov resp. chodcov a aby dávali pozor. Chrániť životy je prvoradé, aj keď to možno stojí o niečo viac financií.
Pán Bak označovanie cyklotrasy nie je míňaním farby, ale zvyšovaním bezpečnosti cyklodopravy. V tejto činnosti chceme a budeme pokračovať.
S úctou

Mgr. Igor Kňazovický
Sekretariát
Mestskej časti Bratislava-Vajnory
10. jún 2017

Branislav Nopp

súhlasím s odpoveďou úradu
15. jún 2017

Albatros

Pripájam sa. Kultivovaná odpoveď.
18. jún 2017

Martin Bak

P. Kňazovický, ďakujem za podrobnú odpoveď. Bezpečnosť je vo všetkých ohľadoch prvoradá, v tom s Vami bez výhrad súhlasím. Došlo k nepochopeniu pretože moje výhrady smerovali k duplicite značenia vodorovného a označovníkov cyklotrás.
Čo ak pôjde cyklista nie po cyklopruhu ale v jazdnom pruhu na pravej strane, čo je bezpochyby dovolené, alebo nepôjde presne po domnelej trase danej piktogramami? Vodič sa bude vyhovárať, že za prípadnú kolíziu môže cyklista lebo nešiel presne po piktogramoch.
Nie, piktogramy bezpečnosť cyklistov nezabezpečia, tá začína v hlave šoféra aj cyklistu. Ani každých 9m vyznačené piktogramy cyklistu neochránia pred kolíziou s nebezpečný či nepozorným vodičom.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.