Chýbajúci priechod cez Jungmanovu

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Petržalka

Uzavretý
meno
Peter Oravec 25. júna 2017

Pri konečnej zastávke električiek v Petržalke chýba priechod pre chodcov cez Jungmanovu. Po prekročení Jantárovej sa nedá pokračovať po chodníkoch doľava ani doprava kvôli tam parkujúcim autám, dá sa pokračovať iba krížom cez Jungmanovu na chodník (alebo čo to je) pod terasou, ale chýba priechod cez Jungmanovu. Prosím o vytvorenie priechodu pre chodcov.

25. jún 2017

Peter Oravec

Chýba priechod cez Jungmanovu

Pri konečnej zastávke električiek v Petržalke chýba priechod pre chodcov cez Jungmanovu. Po prekročení Jantárovej sa nedá pokračovať po chodníkoch doľava ani doprava kvôli tam parkujúcim autám, dá sa pokračovať iba krížom cez Jungmanovu na chodník (alebo čo to je) pod terasou, ale chýba priechod cez Jungmanovu. Prosím o vytvorenie priechodu pre chodcov.
11. marec 2018

Peter Oravec

Bez zmeny. Prosím o preposlanie podnetu samospráve.
11. marec 2018

Peter Oravec

Bez zmeny. Prosím o preposlanie podnetu samospráve.
13. marec 2018

Michal Haman

Podnet som opätovne preposlal.

Michal Haman
Administrátor pre Petržalku
28. marec 2018

Odpoveď samosprávy

Vyznačenie priechodu pre chodcov, len z jediného dôvodu, aby sa zabránilo parkovaniu vozidiel na miestach, kde zo zákona stáť nesmú (§25 zákona č. 8/2009 Z.z), nie je vhodné.

Zároveň informujeme, že predmetným uzlom a peším ťahom sa komplexne zaoberá projektová dokumentácia 2. etapy nosného systému MHD, ktorá je momentálne predložená na prerokovanie aj mestskej časti a v krátkej dobe sa dá očakávať jeho realizácia.


mestská časť BA-Petržalka
28. marec 2018

Peter Oravec

Vážená mestská časť Petržalka,
ide o absolútne nepochopenie problému a neznalosť situácie v danej lokalite z Vašej strany.
Podnet znel:
"Po prekročení Jantárovej sa nedá pokračovať po chodníkoch doľava ani doprava kvôli tam parkujúcim autám, dá sa pokračovať iba krížom cez Jungmanovu na chodník (alebo čo to je) pod terasou, ale chýba priechod cez Jungmanovu."
Skúsim prerozprávať: Po prekonaní Jantárovej (na ktorej priechod je) sa chodec dostane k Jungmanovej, pori ktorej nemôže pokračovať po chodníku, lebo na ňom stoja autá. Chodec m ô ž e pokračovať tak, že prekrižuje Jungmanovu (nie je tam však priechod pre chodcov) a pokračuje pod terasou na Jungmanovej.
O tomto bol podnet. Nejde teda o ž i a d n e zabránanie parkovania vozidiel, ale o vytvorenie priechodu pre chodcov na druhú stranu Jungmanovej.
K Vášmu vyjadreniu, že "... projektová dokumentácia 2. etapy nosného systému MHD, ktorá je momentálne predložená na prerokovanie aj mestskej časti a v krátkej dobe sa dá očakávať jeho realizácia" iba toľko, že iste viete, že realizácia dokončenie 2. etapy sa predpokladá prinajlepšom v roku 2023. Dovtedy je to ešte 5-6 rokov. Takže vyhovárať sa na druhú etapu je predčasné a nevhodné.
S pozdravom
28. marec 2018

Peter Oravec

Prosím o preposlanie ostatnej aktualizácie podnetu samospráve.
28. marec 2018

Michal Haman

Preposlal som aktualizáciu samospráve.

Michal Haman
Administrátor pre Petržalku
11. júl 2018

tyno

Bývam oproti konečnej zastávky električiek a denne sledujem chodcov, ktorí chcú prejsť od pošty na Vlasteneckom námestí na zastávku, pobehujú po ulici / Jungmannova /, ktorá má chodníky obsadené parkujúcimi autami. Chodia aj po Jantárovej ceste plnej áut a taktiež po trávniku medzi koľajami a Jantárovou cestou. Vysomáriť sa neznalému chodcovi, ktorý zdiaľky vidí električku je ťažko, medzi množstvom áut nevidí možnosť prechodu k nej !
11. júl 2018

Peter Oravec

Tyno,
ani primátor, ani starosta s tým nič nerobia a neurobia. Podobne ako so stovkami iných nezmyslov v tomto meste. Máte ideálnu príležitosť im to zrátať v jesenných voľbách.
S pozdravom
18. júl 2018

Odpoveď samosprávy

Vodiči vozidiel ktoré zaberajú celú šírku chodníka porušujú pravidlá cestnej premávky (kontrola výhradne prostredníctvom poriadkových zložiek – Policajný zbor SR a Mestská polícia).
Priechod pre chodcov na navrhovanom mieste nie je možné zriadiť nakoľko smeruje z chodníka do komunikácie – zásobovacej účelovej komunikácie, navyše je v zóne s obmedzenom maximálnou rýchlosťou na 30km/h. Neopodstatnené a pisateľom navrhované riešenie len z dôvodu zabránenia parkovania vozidiel.
Taktiež uvádzame, že v rámci pripravovanej 2.etapy električky sme pripomienkovali komplexnejšiu úpravu Jungmannovej, tak aby tu boli riešené pešie vzťahy a kvalitné a zodpovedajúce prepojenie zastávok MHD s Vlasteneckým námestím (čo bolo v procese akceptované)


Mestská časť BA-Petržalka
20. júl 2018

Peter Oravec

Dobrý deň,
ďakujem za odpoveď a prosím o spresnenie:
1. Prečo nie je možné na tomto mieste zriadiť priechod cez Jungmanovu? Jungmanova je zásabovacia účelová komunikácia? Cez zásobovaciu účelú komunikáciu sa priechody nesmú/nemôžu robiť? A priechody pre chodcov sa nemôžu robiť v zóne s obmedtzenou rýchlosťou?
2. Problémom chodníkov nie je len to, že sú obsadené autami, ale aj, a najmä to, že NIE SÚ, NEEXISTUJÚ. Napríklad chodník od priechodu cez Jantárovú okolo Jungmanovej smerom k Vlasteneckému námestiu má pár metrov a potom končí v blate a smetiach. https://www.google.sk/maps/@48.1245072,17.1139597,3a,75y,196.14h,80.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1siO1wNB2VwsOSFqSEA-e02Q!2e0!7i13312!8i6656
Ako majú chodci využívať chodník, ktorý neexistuje? Všetci chodci sú tam nútení pobehovať po ceste (pretože tam chodník nie je), alebo popod terasu (kam sa legálne a bezpečne nedostanú, pretože cez Jungmanovu nie je priechod pre chodcov!).
3. Prosím, nevyhovárajte sa donekonečna na 2. etapu nosného systému MHD. Viete minimálne tak dobre ako ja, že dokončenie 2. etapy sa predpokladá prinajlepšom v roku 2023. Dovtedy je to ešte 5-6 rokov. Pochopte konečne, že vyhovárať sa na druhú etapu je smiešne trápne.
4. Skrátka, je tam totálny chaos a impotentná mestská časť Petržalka na to roky zvysoka kašle. Ďakujeme, odporúčam zrátať v blížiacich sa voľbách.
Prosím o preposlanie aktualizácie podnetu samospráve.

20. júl 2018

Michal Haman

Podnet bol preposlaný samospráve s výzvou o odpoveď na Vašu aktualizáciu.

Michal Haman
Administrátor pre Petržalku
22. august 2018

Peter Oravec

Bez zmeny, bez riešenia.
06. november 2018

Peter Oravec

Bez zmeny, bez riešenia.
Prosím o preposlanie samospráve.
07. november 2018

Michal Haman

Preposlané samospráve.

Michal Haman
Administrátor pre Petržalku
09. november 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, opakovane sme posudzovali opisovanú problematiku. Žijeme tu, prichádzame do práce, z práce, problémy evidujeme. Žijeme s nimi. Nie všetky vieme riešiť i keď naoko jednoduchými riešeniami.
Za miestnu samosprávu trváme na už napísanom stanovisku. Možno by pomohlo si problematiku ozrejmiť a vydiskutovať s kolegami na našom oddelení územného rozvoja a dopravy.
Za podnet ďakujeme.

Mestská časť Bratislava-Petržalka
16. máj 2019

Peter Oravec

Petržalka samospráva dva roky ignoruje aj tento podnet.
Vážení v Petržalke, ak píšete, že "Možno by pomohlo si problematiku ozrejmiť a vydiskutovať s kolegami na našom oddelení územného rozvoja a dopravy.", čo vám bráni diskutovať? Však ste na jednom úrade, tak sa zdvihnite a choďte teda diskutovať. Hlavne niečo urobte.
Priechod cez Jantárovú sa končí v chaose a zmätku na Jungmanovej ulici, kompletne okupovanej parkujúcimi autami. Keby tam však autá neboli, ani to nerieši situáciu, pretože okolo Jungmanovej nie sú chodníky a dá sa pokračovať iba popod terasami, kde zase stoja iba autá.
Úplne totálny a typicky petržalský chaos neriešený už hádam aj 50 rokov za zdatnej asistencie impotentnej = neschopnej samosprávy.
Prosím o preposlanie samospráve.
16. máj 2019

Peter Oravec

A ešte, tie vyplakávania a rozprávočky typu: "Žijeme tu, prichádzame do práce, z práce, problémy evidujeme. Žijeme s nimi. Nie všetky vieme riešiť i keď naoko jednoduchými riešeniami" si nechajte na nejakú inú príležitosť, napríklad pred nejakými voľbami.
20. máj 2019

Michal Haman

Podnet bol preposlaný samospráve.

Michal Haman
Administrátor pre Petržalku
23. máj 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
o doriešení podnetu Vás budeme informovať.





MÚ BA - Petržalka
27. máj 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
priechod cez Jungmannovu na tomto mieste nemôže byť zriadený, pretože priechod pre chodcov má byť medzi dvoma chodníkmi, avšak na na tomto mieste nie je chodník po oboch stranách komunikácie (priestor pod terasou je zásobovacou komunikáciou a rozhodne nie je chodníkom).

K parkujúcim vozidlám sme sa vyjadrovali na margo tej časti podnetu, v ktorej žiadateľ komentuje nemožnosť ísť po chodníku doľava alebo doprava, pretože existujúci chodník (v smere k pošte) vedie až k rampe na terasu kde sú schody (na konci bytového domu). Ak by na tomto mieste mal byť posudzovaný priechod pre chodcov, tak rozhodne jeho umiestnenie pri vjazde na zásobovaciu komunikáciu pod terasami nie je vhodný.
Teda celá „trasa“ a dostupnosť pošty, prípadne Vlasteneckého námestia je práve pri spomínaných schodoch – tieto sú však bariérou.
Dôrazne podotýkame, že výkon dohľadu nad dodržiavaním ustanovení zákona o cestnej premávke je výhradne v kompetencii poriadkových zložiek – mestská polícia a Policajný zbor SR.

Pre odstránenie bariér, a teda vytvorenie bezpečného pešieho prepojenia zastávky Jungmannova a Vlasteneckého námestia mestská časť v tejto lokalite nebude budovať chodník, pretože je toto riešenie súčasťou komplexného prebudovania/dobudovania Jantárovej cesty a prístupov na zastávku. Mrzí nás situácia, ktorá je tu už 30 rokov a ešte viac nás mrzia riešenia, ktoré realizovalo hlavné mesto – prevedenie/usmernenie chodcov na miesto odkiaľ neriešili plynulé a najmä bezpečné pokračovanie chodníka až na Vlastenecké námestie


MÚ BA - Petržalka
28. máj 2019

Peter Oravec

Dobrý deň,
1. "...priechod pre chodcov má byť medzi dvoma chodníkmi...": Takéto pravidlo neexistuje. V Bratislave sú stovky miest, kde to neplatí, priechod pre chodcov je vytvorený medzi dvomi trávnatými plochami a pod.
2. "...existujúci chodník (v smere k pošte) vedie až k rampe na terasu kde sú schody (na konci bytového domu)....". Diskutabilné. Pôjdem si overiť.
3. Sama mestská časť konštatuje:
"...celá „trasa“ a dostupnosť pošty, prípadne Vlasteneckého námestia je práve pri spomínaných schodoch – tieto sú však b a r i é r o u.".
"... r i e š e n i e (je) súčasťou komplexného prebudovania/dobudovania Jantárovej cesty a prístupov na zastávku. M r z í nás s i t u á c i a, ktorá je tu už 30 rokov a ešte viac nás m r z i a riešenia, ktoré realizovalo hlavné mesto – prevedenie/usmernenie chodcov na miesto odkiaľ n e r i e š i l i plynulé a najmä b e z p e č n é pokračovanie chodníka až na Vlastenecké námestie.".
Takže sama mestská časť
- si uvedomuje, že schody tvoria b a r i é r u pohybu chodcov,
- konštatuje, že r i e š e n i e je súčasťou komplexného prebudovania Jantárovej cesty a prístupov na zastávku,
- m r z í ju riešenie realizované hlavným mestom,
- konštatuje, že súčasné usmernenie chodcov n e r i e š i plynulé a bezpečné pokračovanie chodníka"...
Čiže sama mestská časť konštatuje, že súčasné riešenie nie je dobré a Janárová aj prístupy na zastávku sa budú riešiť.
Je preto otázne, prečo ste tento podnet označili za uzavretý. Sama mestská časť predsa uvádza, že stav nie je dobrý a že sa to bude riešiť. Prosím o opätovné zváženie statusu podnetu.
Na druhej strane chápem, že ste pri uzatvorení podnetu zrejme postupovali striktne v súlade s pravidlami portálu OPS, kde sa uvádza:
"Status (uzavretý) môže byť podnetu pridelený z niekoľkých dôvodov: 2.) Samospráva nesúhlasí s riešením navrhovaným zadávateľom podnetu a k tomuto rozhodnutiu uviedla zrozumiteľné argumenty."
Samospráva pomerne zrozumiteľne vysvetlila, prečo na mieste, kde som v podnete navrhoval, nechcú mať priechod. V poriadku.
Ak teda budete trvať na uzavretí podnetu, zadám obdobný podnet, v ktorom nebudem navrhovať vytvorenie priechodu na konkrétnom mieste, ale všeobecne riešenie bezpečného pohybu chodcov, napr.
"Po prekročení Jantárovej neexistuje bezpečné pešie prepojenie zastávky Jungmanova a Vlasteneckého námestia, t. j. zo zastávky električiek Jungmanova sa nedá plynulo pokračovať po chodníkoch smerom na Vlastenecké námestie (pošta, potraviny, banka...). Prosím o vytvorenie bezpečného pešieho prepojenia."
S pozdravom.
28. máj 2019

Peter Oravec

Dovetok:

Petržalská samospráva píše: "...priechod cez Jungmannovu na tomto mieste nemôže byť zriadený, pretože priechod pre chodcov má byť medzi dvoma chodníkmi, avšak na na tomto mieste nie je chodník po oboch stranách komunikácie (priestor pod terasou je zásobovacou komunikáciou a rozhodne nie je chodníkom).".

V samotnej Petržalke je však viacero rovnakých alebo obdobných miest, kde JE priechod medzi chodníkom na jednej strane a schodmi na terasu na strane druhej. Napríklad na Holíčskej ulici:
https://www.google.sk/maps/@48.1080847,17.1061299,3a,75y,44.56h,62.07t/data=!3m6!1e1!3m4!1subsWP2GxYS9YzB1zG3744A!2e0!7i13312!8i6656

... na Strečnianskej ulici (2x):
https://www.google.sk/maps/@48.1056281,17.1049993,3a,60y,41.63h,72.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3AjV6Ig6z1Y_3thD-sQCPg!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.sk/maps/@48.1060484,17.1050326,3a,75y,37.67h,67.7t/data=!3m6!1e1!3m4!1sR2uCfmhn6zHr_tdPmndrjQ!2e0!7i13312!8i6656

atď. Takže to, čo tvrdí Petržalská samospráva, nie je pravda. V ich samotnej mestskej časti je to inak.
21. jún 2019

Jana P

len pre info, mestske zastupitelstvo 27.-28.6.2019 ide schvalovat zmeny v rozpocte, jedna z poloziek, ktore pribudli, je "vybudovanie chodníka na Jungmannovej - plus 20 000 EUR".

Vid strana 8 tohto dokumentu: https://zastupitelstvo.bratislava.sk/data/att/42897.pdf
V dokumente nie je specifikovane o ktory chodnik sa jedna, ale podla mna by to mohol byt ten neexistujuci, ktory sa spomina v tomto podnete.
21. jún 2019

Peter Oravec

Pani Jana,
ďakujem za aktualizáciu podnetu, ale tento podnet je uzavretý a teda "de facto" vyriešený.
Okrem toho v zmene rozpočtu zrejme pôjde o tento chodník:
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/11606/par-metrov-chybajuceho-chodnika-pri-rusovskej-ceste
S pozdravom.
22. jún 2019

Jana P

tiez ma ako prve napadlo, ze mozno je to ten pri Rusovskej ceste. Lenze (1.) v rozpocte spominaju Jungmannovu, (2.) podnet uzavrel m.ú. Petrzalka a uzavreli ho lebo nechcu urobit prechod ak neexistuje chodnik a (3) peniaze na ten planovany chodnik su magistratne. Takze sa asi musime nechat prekvapit, ze ktory mali na mysli :-)
22. jún 2019

Peter Oravec

Súhlas, len jedna faktická a jedna procedurálna poznámka:
1. Ten chodník pri Rusovskej ceste je od zastávky autobusov. A tá zastávka autobusov má názov Jungmannova. Pre mesto/magistrát je to Jungmannova.
2: Podnet nevie/nemôže uzavrieť MÚ Petržalka, Podnet môže/nemusí uzavrieť iba a výlučne admin OPS.
S pozdravom.
02. august 2019

Peter Oravec

Bez zmeny.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania