1. Vzhľadom k intenzite pešej a cyklistickej dopravy je šírka chodníka nedostatočná
2. Hrany chodníka sú nevyhovujúce až nebezpečné
3. Jarok je neudržiavaný.
Určite existuje finančne dostupné, dočasné alebo trvalé technické riešenie, ktoré by sčasti alebo úplne prekrylo jarok (pri zachovaní jeho funkcií) a umožnilo rozšírenie chodníka, ktorý by bol bezpečný pre chodcov aj cyklistov. Viac na https://drive.google.com/open?id=0B3KD3-Imn6W_RHZkcXZTQUFIa00 (limit popisu podnetu 800 znakov)
Maros
Nebezpečný chodník v podjazde medzi Lamačom a Dúbravkou
Tento podjazd je síce v rôznych diskusiách „never ending story“ ale obavám sa, že neriešenie problému je v podstate len čakanie na tragédiu. Už teraz by tam mohlo byť označenie „vstup na vlastné riziko.“
1. nie som technik, šírka chodníka možno vyhovuje norme, ale vzhľadom k intenzite pešej a cyklistickej dopravy je absolútne nedostatočná (prístup dúbravčanov k ZST Lamač, na spoje mestskej a prímestskej autobusovej dopravy smer Záhorie / mesto, chodník je hojne využívaný dochádzajúcimi študentami viacerých dúbravských základných a stredných škôl). Dvaja ľudia sa na ňom síce vyhnú, ale ak nesiete batožinu, už zasahujete do vozovky. Problém sú aj kočíky a bicykle. O kvalite a rôznych sklonoch asfaltového povrchu ani nemá zmysel písať.
2. hrana chodníka z jednej strany je dosť vysoká na to, aby sa bicyklom alebo nákupnou taškou na kolieskach nedalo vyhnúť. Na druhej strane, ani vysoký obrubník neochráni pred striekaním z mlák, ktoré sa tam zberajú pri každom daždi.
3. druhá hrana chodníka je neoznačená, v šere zle viditeľná, skosená pod uhlom 45 stupňov. Hrozí riziko podvrtnutia členku a pádu. Už som bol svedkom situácie, keď z hlúčiku študentov „vypadli“ osoby do jarku.
4. Jarok je podľa mňa zbytočne široký pri súčasnej neúdržbe čoskoro prestane plniť svoju funkciu.
Určite existuje finančne dostupné, dočasné alebo trvalé technické riešenie, ktoré by sčasti alebo úplne prekrylo jarok (pri zachovaní jeho funkcií) a umožnilo rozšírenie chodníka, ktorý by bol bezpečný pre chodcov aj cyklistov. V podstate píšem len o pravej strane chodníka v smere do Dúbravky, na Lamačskej strane sú dobre nastavené semafory, dopytový semafor by sa hodil aj na Dúbravskej strane. Na ľavej strane podjazdu je situácia rovnaká, chodník navyše ústi do križovatky (https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/35718/prechod-pre- chodcov-cez- vyjazd-na-dialnicu) a podľa mňa by v prípade rekonštrukcie pravej strany mohol byť úplne zrušený.