Zla organizacia dopravy pre chodcov Stromova

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

V riešení
meno
Matus Kapusta 22. mája 2013

V krizovatke ciest Jaskovy rad, Prazska a Stromova nieje vobec mozne prejst cez cestu. Je potrebne ist az na hornu cast stromovej az k Ternu na semafory. Tym padom nieje mozne ist z Jaskoveho radu smerom na Prazsku na ziaden smer bez toho aby clovek musel ist na kopec, rovnako nieje mozne prejst bezpecne zo zastavky trolejbusu. Ludia z Jaskoveho radu napriklad nedostanu na priamou cestou na zastavku MHD na prazskej ulici alebo na lavku smerom do horskeho parku. Miesto je velmi nebezpecne nakolko tam casto ludia prebiehaju cez cestu a auta ich dobre nevidia. Musi niekto zomriet aby sa situacia napravila? Idealnym riesnim by bol prechod so smaformi. Na nakrese je cervenou naznacena sucasna trasa obchadzky (v skutocnosti je este ta cervena ovela dlhsia).

23. máj 2013

Anonymný užívateľ

prechod so semaformi v useku kde je 70kmh?
23. máj 2013

Matus Kapusta

Prechod so semaformi v useku kde je 50km/h na Stromovej nie na Prazskej. Myslim ze z obrazku je to zrejme. Ta cesta smerom na Prazsku je riesena dobre, podchodom. Akurat k tomu podchodu sa neda dostat. Btw podla mna ani na Prazskej 70ka nema co robit.
24. marec 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

situáciu preverovali viaceré útvary mesta aj Krajský dopravný inšpektorát Policajného zboru SR.

Uvedená križovatka je stavebne zrealizovaná tak, že vyznačenie priechodu cez Stromovú ulicu v mieste, ktoré vyznačujete nie je možné. Na vybudovanie priechodu musia okrem iných predpisov byť splnené podmienky, ktoré predpisuje norma STN 73 6110. Uvedená požiadavka bola v minulosti viackrát konzultovaná s Krajským dopravným inšpektorátom Krajského riaditeľstva PZ v Bratislave, ktorý s takto navrhnutým priechodom nesúhlasí.

Vybudovanie priechodu, ktorý by spĺňal predpisy a nebol pre chodcov nebezpečný, by vyžadovalo rozsiahlejšie stavebné úpravy. Na tieto však neboli v rozpočte mesta vyčlenené finančné prostriedky.

Vzhľadom k požiadavkám obyvateľov bol v apríli 2013 na magistráte spracovaný, prerokovaný a schválený návrh projektu organizácie dopravy, ktorý navrhoval zriadenie priechodu pre chodcov cez ul. Stromová v blízkosti s ul. Hroznová.

Takto navrhnutý priechod by čiastočne riešil aj nepriaznivú situáciu, ktorú popisujete, t.j. skrátil by pomerne dlhú obchádzku pre peších.

Tento návrh však zatiaľ tiež nebol zrealizovaný, taktiež z dôvodu nevyčlenenia potrebných prostriedkov v rozpočte mesta.

Mgr. Marek Papajčík
Oddelenie marketingu a vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
09. september 2016

R.Svebo

Pri zachovaní súčasných parametrov komunikácie (nielen rýchlostných) najmä Stromovej (50kmh) to samozrejme KDI vyhodnotil ako nezrealizovateľné. Ale keby bola vôla len zamyslieť sa nad kompromisným riešením a rešpektovať potreby obytnej zóny z ÚPZ ako aj na druhej strane predmetnej STN, tak priechod by mohol byť navrhnutý aj s minimálnymi stavebnými úpravami, nákladmi. Avšak s ústupkami voči motorovej doprave, ktoré treba preskúmať a zvážiť!
Samozrejme dodržanie existujúcich parametrov, kategorizácie q doplnenie prechodu celoplošne alibisticky KDI vyhodnotil ako nerealizovateľné. Čo je logické.

Pri pragmatickom prístupe by som očakával od KDI a najmä vyššie nezmienených útvarov mesta návrh opatrení /obmedzení/, že ak by to bol zrealizovaný navrhovaný priechod, tak s akými obmedzeniami. Následne by správca komunikácie a MČ vyhodnotila, či stojí za to limitovať a obmedziť funkcie komunikácie a zvážiť, že čo by obnášalo pristúpiť ku kompromisnému riešeniu.
To je o transparentnosti prístupu pri vyhodnocovaní!

Preto pri preverovaní úradmi mesta a KDI by bolo na mieste zdôvodniť prečo a pre ktoré funkčnosti, obmedzenia dospeli k takemuto záveru.

/Kde je vôla, je aj cesta, aj v prípade len samotného preverovania možných riešení.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania