Žižkova ulica - zmena organizácie dopravy/parkovania

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Staré Mesto

V riešení
meno
Jakub Kastler 29. septembra 2017

Propagovali ste zlepšenie parkovania pre rezidentov v okolí Žižkovej ulice. Namiesto toho vidím ulicu s vyhradeným parkovaním a voľným parkovaním. A tu smeruje moja prvá otázka. Pre koho sú určené tieto parkovacie miesta s vyhradeným státim?
Ponad tunel až po bytovku vedie parkovisko, kde pred rekonštrukciou bolo voľné státie bez čiar. A hľa, teraz je tam voľné státie, ale s bielymi čiarami.
Tým sme vyplnili parkovacie miesta na Žižkovej ulici.

Druhá otázka znie, kde teda sú tie rezidentné parkovacie miesta pre obyvateľov v okolí Žižkovej, ktorým všetky parkovacie miesta zaberajú autá z River parku a Zuckermandelu?

Tretia otázka, koľko parkovacích miest bude vyhradených pre obyvateľov v okolí Žižkovej ulice, resp. pre obyvateľov Starého mesta?

10. október 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, škoda, že ste nepočkali so svojim podnetom do skončenia realizácie nového dopravného značenia. Po novom bude na Žižkovej ulici platiť zákaz státia mimo vyznačených parkovacích miest. Všetky vyhradené parkovacie miesta sú určené držiteľom rezidentskej karty Starého Mesta - na ploche nad tunelom 23 parkovacích miest, vedľa chodníka 8 pozdĺžnych parkovacích miest a 7 miest majú k dispozícii obyvatelia na svojom pozemku. Státie bude zakázané až po odbočku na Kráľovské údolie.

Radoslav Števčík, starosta Bratislava - Staré Mesto
10. október 2017

Jakub Kastler

Dobrý deň, je to vtipné, ale práve som začal aktualizovať podnet a vy o chvíľu na to zareagovali.
K veci. Samozrejme, ďakujem za nové parkovacie miesta, keďže zamestnanci river park a zuckermandel nás úplne zahltili.

Aktuálne sú tu nasledovné problémy:

- žltá čiara - v tomto momente tam stojí 11 áut v tesnej blízkosti za žltou čiarou.
- jednosmerka - prakticky sa absolútne nedodržuje a autá si jazdia obojsmerne. Vidieť to aj na zaparkovaných autách otočených v protismere.
- ráno som napočítal 6 áut bez povolenia, resp nálepky.
- dole, pri tuneli je chodník, kde sa nachádza elektrická rozvodňa. Vedie na Žižkovu a zároveň slúži autám bez nálepky ako parkovisko. Tieto autá nám úplne zničili zeleň, ktorá tam bola čerstvo vysadená, (keďže kvôli zuckermandelu nám vybagrovali pôvodnú zeleň) a cez ktorú chodia, aby mohli zaparkovat na tom kúsku asfaltu.
- stažnosť mimo dopravy - pri búracích prácach odstránili smetný kôš pri schodoch na Žižkovej. Slúžil aj ako zberný kôš pre psie exkrementy.
10. október 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, je dohoda s mestskou políciou, že budú parkovaniu a jazde v protismere v tomto úseku venovať zvýšenú pozornosť tak, aby sa zmeny zažili. Takže v najbližších dňoch - po definitívnom dokončení dopravného značenia by sa mala situácia dostávať do normálu a Žižkova by sa mala zmeniť z divokého parkoviska na normálnu ulicu, kde parkujú iba rezidenti. Na tie nové podnety, ktoré ste pridali dnes sa pozriem. ďakujem za aktivitu a želám príjemný deň.

Radoslav Števčík, starosta Bratislava - Staré Mesto
10. október 2017

Odpoveď samosprávy

Ešte pokiaľ ide o zeleň, na novej ploche nad tunelom (odkiaľ sme vybúrali asfalt a betón) vysejeme trávu a popri novom chodníku vysadíme koncom októbra nové stromy.

Radoslav Števčík, starosta Bratislava - Staré Mesto
10. október 2017

Jakub Kastler

Čo sa týka jednosmerky, tá je v platnosti už niekoľko mesiacov. Na začiatku tam hliadkovala mestská polícia. Tá rozdávala blokové pokuty a očividne to nestačilo.
Tu prikladám odkaz na to miesto, ktoré je okupované autami. Naľavo od chodníka boli vysadené kríky po celej dĺžke, bohužial nič neprežilo každodenný nájazd pneumatík.
Ešte k tomu sa viac a viac posúvajú s parkovaním k tráve.

https://photos.app.goo.gl/YU81Zw1sX7rNFCyh1
10. november 2017

Jakub Kastler

Žižkova ulica - parkovanie

Mesiace od rekonštrukcie ubehli ako voda a ako je vidieť na fotkách, autá stále parkujú za žltou čiarou. A kedže s tým mesto a ani polícia nič nerobí, resp. obaja ste spokojní s aktuálnym stavom, prichádza mi na rozum jediná otázka.
Prečo sú tam tie žlté čiary a nie biele? Aká bola iniciatíva dať čiary žlté, keď nie ste schopní naplniť ich zákonnú podstatu?

Druhý problém týkajúci sa tejto oblasti po rekoštrukcii, parkovanie pre rezidentov pozdĺž chodníka.
Permanentne je prázdne a nikto tam neparkuje a ani nebude, nerezidenti majú "parkovisko" na chodníku hneď nad parkovacími miestami a hrozí vyblokovanie áut a teda - veľmi reálne poškodenie áut stojacich na rezidentných miestach a to nebude riskovať nikto.
Prečo tam nie sú žlté čiary?

Vo videu je typická ukážka funkčnosti jednosmerky.
14. november 2017

Palo Slav

Dobry den,

pridam opacny problem - dzunglu na parkovanie vytvaraju hlavne obyvatelia zo starych zelenych cimziakov, ktori parkuju napriek tomu ze dostali nove vyhradene parkovancie miesta, 2metre od vchodu kade-tade po zeleni aj za cenu zltej ciary. Preco sa tieto parkovania neodtahuju a nepokutuju? Naco potom boli vytvarane nove parkovaice miesta, ked na nich realne nie je zaplnenych ani 30% a stoja tak ako stavali predtym na zeleni a pri vchode?

Co chce mesto robit toto? Ak obyvatelia Zizkovej pozadovali vyhradene parkovanie a nas vsetkych stalo velke peniaze, tak nech ho laskavo vyuzivaju...
14. november 2017

Jakub Kastler

K parkovanie na zeleni pri bytovke. Kedze tam z nejakych dovodov nevytvorili parkovacie miesta, suhlasim, mali by to pokutovat rovnako ako tych za zltou, ktorych spominam vyssie.

Trosku si ujasnime iste tvoje tvrdenia:
- nove parkovacie miesta su vyhradene pre VSETKYCH obyvatelov Stareho mesta. Pre obyvatelov bytovky na Zizkovej je vyhradenych 7 parkovacich miest hned vedla tej bytovky.
- zaplnene na 30%? Aktualne su volne slovom - dve parkovacie miesta na parkovisku pre obyvatelov Stareho mesta + volne miesta pri chodniku, kde ako som spominal vyssie, nikto nebude stat, kedze auta parkujuce na chodniku aktualne stoja az po KONIEC chodnika a auta parkujuce na realnych parkovacich miestach by ich vyblokovali.
" https://photos.app.goo.gl/l44UfmTTws5plf0c2 "
30. november 2017

Palo Slav

Dobry den Jakub,

netuším o akom stave hovorite, tak Vám posielam foto týždeň dozadu, bežný pracovný deň cca 9:30pm. Teda počtíam, že na predmetnom parkovisku zostali už len autá z bytovky...

<a href="http://tinypic.com?ref=53lqhg" target="_blank"><img src="http://i66.tinypic.com/53lqhg.jpg" border="0" alt="Image and video hosting by TinyPic"></a>
30. november 2017

Palo Slav

predmetný stav tu:
[IMG]http://i66.tinypic.com/53lqhg.jpg[/IMG]
30. november 2017

Palo Slav

Ako vidite na fotke, mimo pracovny cas tam stoji leda 5 aut, zatial co v "okoli" vchodu na trave za zltou ciarou ich je zaparkovanych vyse 15.

http://tinypic.com/r/iedrig/9

a to aj medzi krikami (foto nemam, ale stoja tam cely den).

Som za to, aby sa vyhradzovali parkovania a aby pracovnici vyuzivali prinaleziacie podzemne parkovania alebo zachytne parkovania pri Lafranconi, odkial to maju dve zastavky, a toto treba trvrdo pokutovat.
Ale ked obyvatelia pozaduju parkovacie miesta a samosprava im za spolocne peniaze vyhovie, je nemoralne ich nevyuzivat a nadalej si parkovat na zivotne prostredie poskodzujuce statia na trave len preto, ze je to o 10metrov blizsie.

ZIADAM MESTKU CAST, aby obyvatelov v predmetnom vchode upozornila a nasledne zacala s odtahom a pokutovanim za taketo statie. Je tam zlta ciara, nemaju tam co robit, vyzera to strasne a potom je na smiech hlavne starosta ze bezucelovo mrha financiami na nieco co ani nie je vyuzivane

Dakujem a prosim o odpoved, posielali sme ziadost aj na mestku policiu, zatial bez odpovedi
01. december 2017

Jakub Kastler

Dobry den.

1. Odkial viete, ze su to auta obyvatelov bytovky? Prve auto ma znacku LU- ...
2. Myslite si, ze ma byt parkovisko plne 24/7? Ako ma potom vykryvat peaky?
3. Je to rezidencne parkovanie - tj, nie pre 3 panelaky, ale pre obyvatelov Stareho mesta. A preto tam cez tyzden mozu parkovat zamestnanci s nalepkou, ktori to parkovisko efektne vyplnia.
4. Ako som uz spominal vyssie, suhlasim, aby sa v tom priestore bud spravil asfaltovy povrch a nasledne legitimne parkovisko, alebo nech tam je zakaz parkovania, resp. tam stojace auta pokutuju.

P. S. par dni dozadu som videl dve hliadky mestskej policie ako rad za radom davali papuce autam (5-7 aut) stojacim na chodniku nad rezidencnym parkovanim.
Bol to pekny pohlad, ale auta tam parkuju nadalej a v rovnakom mnozstve.
18. jún 2020

Dominika

Toto sa relne riesi od roku 2017 😞?? ja len nerozumiem stale tomu, ze rano sa to tu zaplni autami s rezidentskymi nalepkami zo stareho mesta.. a po praci vsetky odidu.. ved ked byvam v starom meste tak fakt musim chodit na aute do stareho mesta ??? Som obyvatelkou zizkovej 24, vecer je to tu dost prazdne, cez obed nemam kde zaparkovat :/ cele zle vyriesene :/
06. júl 2021

Palo Slav

Žižkova-parkovanie-problémové

Opakuje sa nám tu taký nešvár Žižkovej:
- áut parkujúcich v zákazoch zastavenia a státia,
- áut parkujúcich na chodníkov s kolesom v strome,
- áut parkujúcich v niečom čo predtým bola mestká zeleň.

Drzosť týchto "ľudí" je tak neobmedzená, že poškodili značku zákaz státia, takže ju v podstate "neporušujú".

Videl som policajtov, ktorí išli okolo a kývli rukou, pretože toľko (20 papúč) nemali pri sebe a vypisovať 20 pokút je veľa roboty, tak išli preč.

Problém sa opakuje už mesiac, ako vidno, tie isté autá, pretože sa spoplatnilo parkovanie pri nábreží a rovnako plné sú už aj podzemné stojiská. Zaparkovať pri Lafranconi a ísť 2 zastávky MHD je pod úrovňou týchto "ľudí", to radšej pichnú do zákazu, odseknú značku alebo vytrhnú krík akoby mali parkovať 0,6km na záchytnom parkovisku.
RIEŠTE!
06. júl 2021

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol preposlaný samospráve s upozornením na aktualizáciu.

S pozdravom

Barbora Kmeťová
Odkaz pre starostu
[email protected]
21. júl 2021

PeterL

Dovolím si pridať sa ku tomuto podnetu aj s otázkou, ako je to so zrušenými parkovacími miestami pozdĺž celej žižkovej ulice, k čomu došlo ešte 1.12.2019. Vtedy som tu na to zadával aj podnet https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/83540/nabrezie-arm-gen-ludvika-svobodu-parkovanie-chybajuce-miesta, lenže ten zostal totálne bez odozvy.
Podľa všetkého boli tieto miesta zrušené kvôli "prestavbe" budovy na Žižkovej 30, ku čomu ako pozerám bolo vydané stavebné povolenie 19.3.2019, aby sa ku stavbe mohli dostať ťažké mechanizmy. Keďže pod Zuckermandlom majú tieto prejazd zakázaný, musela byť ulica znova zobojsmernená. Blbé je, že ide takmer o 60 parkovacích miest, ktoré dosť chýbajú, takže sa nemožno čudovať (aj keď to sám neschvaľujem a nepraktizujem), že to ľudia riešia parkovaním po všetkých možných aj nemožných plochách mimo cesty.
Neexistuje teda nikde informácia o tom, dokedy má táto situácia trvať?

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania