Odstavenie autobusov na konečnej zastávke

Zodpovednosť za riešenie: Dopravný podnik Bratislava, a.s.

Uzavretý
meno
Roman 29. októbra 2017

Na zastávke na ulici Cesta na klanec stojí pravidelne niekoľko autobusov, vždy s pusteným motorom (či je leto alebo zima, často ani nie sú dnu a fajčia vonku, prechádzajú sa alebo komunikujú s ostatnými vodičmi), čím nielenže blokujú cestu (plná čiara) ale znečisťujú prostredie exhalátmi a obťažujú okolie hlukom z motora. Pritom obratisko pár metrov nižšie je zväčša prázdne.
Ešte v zime by som ten motor ako-tak pochopil, aby im nebola zima, predsalen tam stoja niekedy i švrť hodinu (!)...Nezdá sa mi to ani ekologické, ani ekonomické.

03. november 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet!
Vodiči vedia o povinnosti, že po predpísanom čase výrobcom na vychladnutie motora sú povinní vypnúť motory. Na túto skutočnosť sú upozorňovaní na pravidelných poradách s vodičmi. Nakoľko v uvedenej sťažnosti nie sú uvedené potrebné údaje na prešetrenie (dátum, čas a číslo vozidla) nemôžem objektívne prešetriť a riešiť vodičov, ktorí tento zákaz porušujú. Daný podnet bude opätovne prerokovaný na najbližšej pracovnej porade s vodičmi.

odbor marketingu a komunikácie
Dopravný podnik Bratislava, a.s.
09. január 2018

Maschine Beats

aká objektivita ? však to vy porušujete zákon ? pokial viem podľa zákona o cestnej premávke sa cez plnú čiaru predbiehať nesmie to budem potom aj zastavovať na vyhradeních ,,parkoviskách,, pre autobusy ,, robia tu to isté len opačne
14. máj 2018

Michal Ferák

Môžem potvrdiť tento dlhodobý trend, prepáčte, ale prístup že "nahláste nám kedy kto kde nechal zapnutý motor (alebo iný prípad - ktorý vodič kedy fajčil v autobuse)" je dosť odveci. Robiť z cestujúcej verejnosti donášačov je dosť nemotorné riešenie - predsa by mal fungovať nejaký systém internej kontroly?
07. február 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň.
Na ulici Cesta na Klanec sa nachádza konečná zastávka „Lamač“ pre linky č. 23, 30, 63, 123 a priebežná zastávka linky č. 130 a N37. Vozidlá teda stoja na konečnej zastávke, ktorá je bohužiaľ z historických dôvodov riešená státím v jazdnom pruhu. Ak by sa vozidlá posunuli nižšie do obratiska (ktoré ale nie je obratiskom, ale normálnou komunikáciou), blokovali by ostatných účastníkov cestnej premávky a aj iné autobusy. Niektorí vodiči, ktorí vykonávajú službu s kratším vozidlom (do 10,5 m dĺžky) vedia časť obratiska využiť, ale vždy sa jedná len o jedno vozidlo v jednom čase. Čo sa týka spusteného motora počas státia, v zmysle technických predpisov je vodič povinný nechať nejaký čas motor vozidla v chode po príchode na obratisko a taktiež aj pred odchodom.

Odbor marketingu a komunikácie
Dopravný podnik Bratislava, a.s.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.