Petržalka blokuje komunikáciu cez oficiálny kanál (FB fanpage)

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Petržalka

Vyriešený
meno
Matúš Valter 17. júna 2013

Správca oficiálnej fanpage mestskej časti Petržalka zablokoval môj prístup k oficiálnemu komunikačnému kanálu mestskej časti - https://www.facebook.com/viembytpetrzalcan a príspevky nemôžem komentovať.

Zjavne bezdôvodne. Na fanpage som mal ca. tri príspevky:
1) Pri tomto príspevku som si dovolil poznamenať, že správca oficiálnej stránky nemá právo volať občana "arogantný debil" - https://www.facebook.com/photo.php?v=563729473673046

2) Pri tomto príspevku som sa pýtal, či ide naozaj o oficiálnu fanpage:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=193345057489406&set=a.102017283288851.3542.102013346622578&type=1

3) Pri tomto príspevku som sa dovolil zapojiť do veršovačky, ale použil som slovo "amaterizmus", čím som vytvoril jediný ozajstný rým: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=195323230624922&set=a.102017283288851.3542.102013346622578&type=1
(moje príspevky nie je vidno, keďže so zablokovaním prístupu sa skryli).

Vzhľadom na to, že som občan s trvalým pobytom v Petržalke, žiadam o odblokovanie prístupu k tomuto oficiálnemu komunikačnému kanálu mestskej časti. Beriem to za rovnaký zásah do práv, ako keby mi odmietli prístup do podateľne, alebo ako keby som nedostal odpoveď podľa infozákona.

Blokovanie prístupu občanov s iným, než želaným názorom na stav a kvalitu práce zamestnancov mestkej časti považujem prinajmenšom za drzú cenzúru.

Moja žiadosť je jednoduchá - ako občan mestskej časti Bratislava-Petržalka časti mám záujem poukazovať na nedostatky mestskej časti a to v akejkoľvek oblasti: správa majetku, alebo komunikácia s občanom a úradníci v Technopole sú povinní nielen si môj názor vypočuť.

17. jún 2013

Juliette

Ten kto spravuje FB Petrzalky asi nevie zniest kritiku. Sama som tam x-krat pisala preco neinformuju o tom, ze bude verejna debata o elektricke a 4prudovke. Odpovede typu my nevieme, my nechceme a pod. A po tom, ako som informovanie ludi vzala do svojho a pridavala tam prispevky, z dna na den zrusili moznost prispievat inych na ich FB... takze niet o com...
18. jún 2013

expert

o chvilu napise p. Podmajerska, ze fan stranku petrzalky spravuje firma vo vranove nad toplou a preto treba v tejto veci kontaktovat ich :)
18. jún 2013

Anonym

Facebook je debilina predstavte si ze neexistuje a problem je vyrieseny
20. jún 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
mestská časť Bratislava-Petržalka má na facebook-u na svojom profile Viem byť Petržalčan zverejnené pravidlá, ktoré musí každý fanúšik dodržiavať. Mestská časť neblokovala žiadneho fanúšika, iba skryla príspevky, ktoré neboli v súlade s pravidlami. Žiadneho občana nikto z administrátorov profilu nenazval arogantným debilom.

Milka Podmajerská
vedúca Kancelárie starostu
Miestny úrad Bratislava-Petržalka
Kutlíkova 17, Bratislava
t.č. 02/63823 065
fax 02/63 823 908
[email protected]
www.petrzalka.sk
20. jún 2013

Mýtus

Odpoveď pre MČ Petržalka:

Dobrý deň,
k jednotlivým bodom vašej odpovede:
1) Ak máte dôkazy o porušení niektorého z bodov, žiadam ich zverejnenie. V slušnej spoločnosti by som čakal informáciu, alebo upozornenie o vašom podozrení z porušenia pravidiel. Upozornenie na neprofesionalitu správcu nepovažujem za porušenie pravidiel a preto nevidím žiadny dôvod na cenzúru z vašej strany.

2) Zablokovaný prístup mám - nemôžem komentovať príspevky (viď dôkaz: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2613224/petrzalka/blokovanie.jpg). Vaše tvrdenie si nedovolím považovať za klamstvo, skôr sa prikláňam k tomu, na čo som nepohodlne poukazoval - amaterizmus správcu stránky, ktorý miesto cenzúry príspevku zároveň zablokoval aj môj plnohodnotný prístup k fanpage. Len pre ilustráciu, pri kliknutí na X pri nepohodlnom príspevku sa vám zjaví niekoľko možností (viď tu: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2613224/petrzalka/ban.jpg). Zatiaľ čo "delete" znamená vymazať príspevok, "ban Mytus Valter" znamená zablokovanie prístupu, v reči samosprávy: "Mytus Valter mi do toho kecať nebude". Ak vám teda správca tvrdí, že iba mazal príspevky, nevie, alebo klame. Jedno horšie ako druhé.

3) Máte pravdu, ospravedlňujem sa. Správca stránky ich nazval arogantnými blbcami (viď dôkaz: https://www.facebook.com/photo.php?v=563729473673046 a pre istotu aj screenshot: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2613224/petrzalka/arogancia.jpg). Trvám na tom, čo som tam napísal a čo ste zmazali: Takto si nesmiete dovoliť označovať občanov. Musíte si uvedomiť, že zastupujete samosprávu.

Opäť sa teda dostávame k pôvodnej žiadosti a to je odblokovanie prístupu k oficiálnej fanpage MČ Petržalka. Súčasný prístup k veci nemožno nazvať inak ako amaterizmus a cenzúra. Pridávam zároveň aj žiaodsť o opsravedlnenie, vzhľadom na fakt, že ste môj plnohodnotný prístup zablokovali proti vašim vlastným pravidlám a tvrdeniam.


S pozdravom,

Matúš Valter
občan Petržalky

============
správu preposielam priamo aj pani Podmajerskej na mail, keďže neviem, či sú jej aktualizácie automaticky preposielané
20. jún 2013

ruskkk

Prosím ťa, o akých právach to tu hovoríš? Nemáš právo absolútne na nič, správca si môže so svojou stránkou robiť, čo sa mu len zachce a blokovať Ti prístup z akéhokoľvek dôvodu. Oficiálna (aj akákoľvek iná) stránka nemôže byť nikdy považovaná za kanál oficiálnej komunikácie s úradom, na to slúži napr. spomenutá podateľňa. Ale páči sa mi, ako vykrikuješ a domáhaš sa svojich práv. Len by ma zaujímalo, na akom základe, preboha, staviaš.
20. jún 2013

Matúš Valter

ruskkk: Odhliadnuc od toho, že je to samospráva platená z našich peňazí, fanpage si určila pravidlá (https://www.facebook.com/notes/viem-by%C5%A5-petr%C5%BEal%C4%8Dan-str%C3%A1nka-mestskej-%C4%8Dasti-bratislava-petr%C5%BEalka/pravidl%C3%A1/143866962437216) a vylúčila ma bez ohľadu na ne.
20. jún 2013

Anonymný užívateľ

Hmm, pod tarchou predlozenych dokazov od p. Matusa Valtera rovnako povazujem spravcu tej FB stranky za amatera a myslim ze by mal dostat padaka a nebyt za takuto "pracu" plateny z nasich dani...
20. jún 2013

Miro Ščibrany

ruskkk, to čo hovoríš o právach správcu platí pre SÚKROMNÉ STRÁNKY, nie pre oficiálne stránky miest, mestských častí a obcí. tam sa zamedzenie prístupu rovná útoku na ústavné právo jednotlivca na slobodu slova a na prístup k informáciám.
20. jún 2013

Miro Ščibrany

pani Podmajerská,
medzi blokovaním a skrývaním príspevkov zase až tak veľký rozdiel nie je :). takéto cenzorské praktiky v komunikácii občana a úradu nemajú miesto, je more iných, kultivovanejších spôsobov, ako s občanom komunikovať bez útoku na jeho práva a dôstojnosť.
20. jún 2013

aktov

strasne blbosti ludia riesia...petrzalka robi blbosti to je fakt ale ludia ktori ziju fejsbukom a trolluju tam to nejak moc prezivaju...
20. jún 2013

richard

Uz pred komunalnymi volbami bola v Petrzalskych novinach obrovska az nechutna PROPAGANDA v prospech Bajana - z nasich penazi. Tento clovek ktory prisiel z Liptova, ci s ktoreho stredoslovenskoho regionu to pochadza, sa sprava ako gubernator uzemia, v ktorom sa nenarodil iba tu par rokov zil, aj ked ziskal len cca 20% z celkoveho poczu hlasov - cize ma mimoriadne slaby mandat. Stara garda v PN, ktora v tomto periodiku zostala este z predchadzajuceho starostovania, mu teraz robi za odmenu opat "křoví". Samozrejme z oficiálnej stranky Vas nejaka postavicka, ktora to spravuje, nemoze vymazat. Treba sa obratit na poslancov MČ, nech to riesia a ziadaju od Prednostu MÚ okamzite vyvodenie zodpovednosti. Prípad budeme sledovat.
20. jún 2013

Miro Ščibrany

... rovnaký problém máme v Rači: starostovia si cez Račiansky výber za naše peniaze robia vlastné PR a predvolebné kampane, na dôležité informácie potom nezostáva miesto. Výnimkou nie je ani súčasný „zelený“ starosta Pilinský: nedovolil v RV publikovať ani článok poslankyne Z BSK za Raču a Vajnory Anny Zemanovej. Jeho cieľom bolo informovať obyvateľov MČ Rača o práve prebiehajúcom rozporovom konaní medzi BSK a MDVRR SR vo veci ďalšej dráhy letiska M. R. Štefánika a dať im info, že sa môžu pripojiť k hromadnej pripomienke proti nekorektne presadzovanému zámeru ministerstva.
20. jún 2013

Mýtus

MČ Petržalka mi dnes odblokovala prístup k fanpage. Môžem komentovať príspevky, posielať im správy. Príspevok o tom, že si nesmú dovoliť nazvať občana "arogantným blbcom" (pod týmto postom https://www.facebook.com/photo.php?v=563729473673046) ostal scenzúrovaný - vymazaný.

Plnohodnotný prístup na stránku mi MČ odblokovala bez slova vysvetlenia, čo si opäť nemožno vysvetliť inak ako neprofesionalitou...
Každopádne, podnet možno považovať za vyriešený.
23. jún 2013

Anonym

ale mozno tebe to odblokovali ale inym nie (nemyslim seba nezijem v BA)

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.