Postaviť cyklocestu O6 z Budatínskej na Kopčiansku

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Neriešený
meno
Michal T 22. januára 2018

V celej Petrzalke su v podstate iba 3 cyklocesty (R19 Kopcianska, R18 Chorvatske rameno a R28 Hradza) - vsetky 3 idu zo severu na juh a neexistuje medzi nimi ZIADNE PREPOJENIE (vid hlavnu fotku). Pritom napr. od hranic s Rakuskom na Kopcianskej su stovky km cyklotras, ale nemate sa k nim ako dostat.

Navrhujem postavit cyklocestu O6 od OC Danubia na Kopciansku podla prilozenych map ("Novy navrh" oznaceny zelenou), ktory je jednoznacne NAJBEZPECNEJSI, NAJKRATSI a da sa ihned postavit.

Povodny navrh O6 (cerveny) pocita s vybudovanim mosta//tunela popod dialnicu D2 vramci novej cesty, ktora ale bude vybudovana najskor tak za 50 rokov, takze s nim nemozme realne pocitat. Docasne riesenie MC Petrzalka S594 (modry) zase krizuje nebezpecnu krizovatku a frekventovanu cestu a je tak nebezpecny.

22. január 2018

Martin

Veľmi cenný podnet a klobúk dole pred jeho úrovňou spracovania. Pridávam sa k nemu, takáto nová cyklotrasa chýba ako soľ. Cyklotrasa na Kopčianskej síce spája sieť rakúskych cyklociest s Petržalkou, lenže v skutočnosti je od nej takmer celá Petržalka odrezaná. Najlepšie a zrejme najmenej komplikované by ozaj bolo prepojenie v okolí záhradiek a diaľnice, tak ako píše pán Michal alebo prípadne si ho viem predstaviť aj od už vybudovaného železničného priecestia pod nadjazdom križovatky Bratská, Panónska, popod tento nadjazd k zastávke MHD Kolmá, ďalej prechodom cez Panónsku a krížom cez lúku k bývalému Ternu. Ideálne by boli obe tieto spojenia, keďže sú od seba kus vzdialené a plnili by naplno svoj účel.
24. január 2018

Stefan

Riešenie je veľmi elegantne. Realita bude taká: rok sa o tom bude rozprávať, ďalší rok to bude v sľuboch volených zástupcov, ďalší rok sa s tým budú akože zoberať, ďalší rok papierováčky vykúp pozemkov, ďalší rok štúdia, ďalší rok projekt, opäť sa to dostane do sľubov volených zástupcov + zmena územného plánu, ďalší rok verejné obstarávanie a nakoniec to možno postavia. Čiže minimálne 8 rokov. Diaľnice to majú rozložené na 12 rokov. na SVK je to doslovne choré. Škoda že cyklocesty nestavali komunisti, lebo po cestách, čo postavili oni jazdime doteraz, a dokonca aj po tom istom asfalte.
30. január 2018

cestár

A viete prečo Stefan? Lebo komunisti tak nerozkrádali, mali nejaké mantinely a dnešní demokrati kradnú a rozkrádajú bezbreho, preto to aj tak vizerá.
31. január 2018

Michal T

@Martin: Ano mate pravdu, zisli by sa obidve prepojenia, ono aj vo vsetkych planoch Magistratu a MC Petrzalka su aj obidve uvedene (O6 je po Lietavskej, Budatinskej a nadjazde pri Carrefoure a O5 je po Pajstunskej a Bratskej).

Vy mate velmi zaujimavy napad s trasovanim toho O5. Ono totiz MC Petrzalka planovala v koncepte postavit novy nadjazd pre cyklistov v strede Bratskej od Terna az po Kopciansku, co je ale velmi drahe riesenie. Trochu som sa pohral s Vasim napadom a ak by sa vyriesili 2 detaily, mohlo by to byt ovela lacnejsie a dost realisticke riesenie :)
https://www.dropbox.com/sh/urrw6x0f3j4lqdb/AADy5S544XOizm9VUILA_vpga?dl=0

Spravne som to pochopil? Niekedy to este dokoncim a asi tiez pridam ako podnet. Co by bolo treba vyriesit:
- zavadzajuca zavora pri Kopcianskej
- cyklopriechod cez Panonsku, bud ze cyklista prejde ked nejdu ziadne auta, alebo asi lepsie so semaforom na tlacitko
- pri zastavke Jiraskova (pri Terne) by bolo treba jasne vyznacit na chodniku cast pre cyklistov, aby tade nechodili pesi, ale to je normalna riesitelna situacia
04. február 2018

Martin

O tom projekte vybudovať nadjazd zvlášť pre cyklistov som nevedel a priznajme si, je to úplná utópia, nič také nikdy nebude.
Zakreslili ste to veľmi dobre a presne. Práve to, že toto pozemné trasovanie nie je myslím si finančne veľmi náročné a je aj pomerne ľahko realizovateľné. Jediný problém môže byť s tým železničným priecestím, v takomto stave by tadiaľ cyklochodník mohol ísť asi ťažko. Keby sa vybudoval jednoduchý prechod cez koľaje pre cyklistov a chodcov o pár metrov bližšie k nadjazdu, tak aby sa nová cyklotrasa priamo kolmo napájala na Kopčiansku a ostatné by už náročné byť nemalo. Taktiež kvôli križovaniu s Panónskou nie sú nutné semafory. Je to prehľadný úsek, autá vidieť vo veľkej diaľke, dá sa tam prechádzať bez väčších problémov. Samospráve sa ponúkajú možnosti ako podporiť cyklodopravu a cykloturistiku, som zvedavý ako sa k tomu postavia.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.