Novinový stánok

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Staré Mesto

Uzavretý
meno
Daniel Dudinský 11. júla 2013

Novinový stánok na zastávke MHD na križovatke Šancová - Karpatská; ak si dobre pamätám, nikdy nebol prevádzkovaný, v súčasnosti je v dezolátnom stave, rozbitý.

14. júl 2013

SAmo

Dobrý deň, pre daný stánok už existuje "neriešený" podnet: http://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/2374/opusteny-novinovy-stanok

navrhujem podnety spojiť.
S.
15. júl 2013

Daniel Dudinský

Samo: hej, nasiel som dodatocne, ze uz to tu je, ale aj to, ze je to neriesene. Zaujimalo by ma, ci administrator stranky aj v pripade neriesenych podnetov dalej "bombarduje" zodpovednych, aby veci riesili, alebo sa uspoji(me) s tym, ze niekto nevie co ma robit, na koho sa obratit atd... ved ten stanok sa da na naklady druhej strany odviest, dalej zistovat vlastnik a nasledne sa daju naklady vymahat, nie? Alebo nech zisti policia, komu to patri, neopravnene zabratie pozemku??
15. júl 2013

Admin Bratislava-západ

Dobrý deň, pán Dudinský, admin nemá možnosť zodpovedných "bombardovať" inak než označením podnetu stavom "Neriešený". Takýto stav zhoršuje výsledky samosprávy pri pravidelnom vyhodnocovaní úspešnosti riešenia podnetov a je na samospráve, čo z toho vyvodí.
15. júl 2013

Daniel Dudinský

ďakujem za stanovisko. podľa mňa priestor na "bombardovanie" tu je, a to v sulade s info zakonom, kedy je mozne sa, aj elektronickou formou dotazovat samospravy a dalsich jej kontrolnych organov, ako riesi vzniknuty problem. A kazdy tyzden by som im to tam posielal, az kym by sa nezdvihli a neodstranili ten stanok a nasledne riesili, komu budu uctovat naklady s tym spojene, ale uz by stanok nebol trnom v oku obcanovi. Kedze cakanie, ze sa ktosi sam ozve nie je riesenie a sama samosprava by nemala byt spokojna. Nikto to neriesi, lebo nikomu ten stanok nezavadzia. Ak by sme ho chytili a posunuli na chodnik, hned by to riesili, este lepsie ak by sme ho posunuli az na cestu. Len kym nieco niekomu zasadne neprekaza a nebrani v byti, tak na co by to riesil. Prepustit ich tam vsetkych :-(
03. august 2013

Daniel Dudinský

Dnes som si všimol, že do stánku kedysi priviedli zrejme elektrickú energiu, čiže by nemal byť problém, na koho žiadosť, ak to nie je čierny odber. Alebo??
18. marec 2014

Zuzana Ivašková

Dobry den,
v septembri 2013 sme sa so skupinou dalsich dobrovolnikov (OZ Vagus, Vnutroblok) rozhodli stanok vypratat, vycistit namalovat a opat zasklit. Ako obyvatelia stvrte sme sa uz nemohli pozerat na tento nadrozmerny odpadkovy kos, okolo ktoreho sme kazdy den prechadzali. Obratili sme sa na mesto, kde nam nevedeli povedat kto je majitelom (pozemok patri mestu, v sprave mestkej casti, pricom stanok je nelegalnym zabratim verejneho priestoru – majitela nevedia identifikovat a jedinou prekazkou jeho odstranenia su chybajuce financie v rozpocte). Nakoniec sme dostali pisomne odobrenie nasho zameru od starosky Stareho mesta. Z vnutra sme vyniesli 10 objemnych vriec odpadu (!), vycistili sme ho, namalovali, zasklili. Celu akciu sme zrealizovali z vlastnych financii.

Priebeh celej akcie si mozete pozriet tu: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.447714992011531.1073741827.268855656564133&type=3
a tu: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.448264478623249.1073741828.268855656564133&type=3

Zaroven sme pocas jedneho tyzdna v spolupraci s dalsimi iniciativami realizovali v stanku rozne aktivity pre verejnost, aby sme na tento nevyuzivany priestor upozornili. Na mestsku cast sme podali ziadost o to, aby stanok sluzil v buducnosti neziskovym aktivitam a inciativam z okolia. Tym, ktore sa angazuju v strvti ci uz na poli kulturnom alebo socialnom.

Dufame, ze sa nam tuto ideu podari presadit.

Zuzana Ivašková za iniciativu Local Act
18. marec 2014

Zuzana Ivašková

Dobry den,
v septembri 2013 sme sa so skupinou dalsich dobrovolnikov (OZ Vagus, Vnutroblok) rozhodli stanok vypratat, vycistit namalovat a opat zasklit. Ako obyvatelia stvrte sme sa uz nemohli pozerat na tento nadrozmerny odpadkovy kos, okolo ktoreho sme kazdy den prechadzali. Obratili sme sa na mesto, kde nam nevedeli povedat kto je majitelom (pozemok patri mestu, v sprave mestkej casti, pricom stanok je nelegalnym zabratim verejneho priestoru – majitela nevedia identifikovat a jedinou prekazkou jeho odstranenia su chybajuce financie v rozpocte). Nakoniec sme dostali pisomne odobrenie nasho zameru od starosky Stareho mesta. Z vnutra sme vyniesli 10 objemnych vriec odpadu (!), vycistili sme ho, namalovali, zasklili. Celu akciu sme zrealizovali z vlastnych financii.
Priebeh celej akcie si mozete pozriet tu: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.447714992011531.1073741827.268855656564133&type=3
a tu: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.448264478623249.1073741828.268855656564133&type=3
Zaroven sme pocas jedneho tyzdna v spolupraci s dalsimi iniciativami realizovali v stanku rozne aktivity pre verejnost, aby sme na tento nevyuzivany priestor upozornili. Na mestsku cast sme podali ziadost o to, aby stanok sluzil v buducnosti neziskovym aktivitam a inciativam z okolia. Tym, ktore sa angazuju v strvti ci uz na poli kulturnom alebo socialnom.
Dufame, ze sa nam tuto ideu podari presadit.
Zuzana Ivašková za iniciativu Local Act
18. marec 2014

Daniel

Zuzana, to je fajn a ano, pamatam si tu aktivitu. Z hladiska prava vsak stale ide o cudzi majetok postaveny na pozemku mesta, mestskej casti, co nie je asi spravne. A nikto to neriesi. Dristy o tom, ze sa neda zistit vlastnik su smiesne, ved predsa niekto musel niekomu davat suhlas na umiestnenie. Rovnako ak mal napojenie na elektricku energiu, elektrarne musia vediet s kym mali zmluvu. Ak vlastnik medzi casom sikovne zanikol (neexistuje), malo by sa mesto, mestska cast k tomu postavit tak, ze nalezom vezmu objekt do spravy. Kym tak neurobia, mesto ci mestska cast nie su opravnene vydavat akykolvek suhlas ohladom uzivania stanku, ktory patri tretej strane.
18. marec 2014

Zuzana Ivašková

Zial situacia bola taka katastrofalna, ze sme sa rozhodli zobrat iniciativu do vlastnych ruk. Ale ano, samozrejme - sucastou tej poziadavky je aby zacali konecne konat!
18. marec 2014

Admin Bratislava-západ

Dobrý deň, Zuzana
vďaka Vám a iniciative Local Act za super local act :)

Prajem príjemný deň,
Miro Ščibrany
admin OPS pre Bratislavu-západ
20. marec 2014

Liliana

Zuzana Ivašková, môžem na Vás kontakt? Viem informácie, ktoré by Vám pomohli pri hľadaní majiteľa stánku.
20. marec 2014

Daniel

Liliana, a co tak informovat aj Mesto, Mestsku cast, nech sa veci daju doporiadku ?
21. marec 2014

Zuzana Ivašková

Včera ma kontaktovala rodinná príbuzná majiteľa stánku s informáciou, že plánuje stánok využívať na predaj novín. Podľa jej informácií bol majiteľ po celú dobu známy a nevedel o dezolátnom stave stánku (?). Meno majiteľa som sa nedozvedela.

Čo dodať, snáď len, že máme radosť, že naša intervencia spôsobila opätovné prihlásenie sa majiteľa k svojim právam a dúfame, že aj povinnostiam. To ostatné je medzi ním a mestom/ mestskou časťou. Veríme, že v prípade, že boli nejakou stranou zanedbané podmienky vyplývajúce zo vzájomného zmluvného vzťahu, budú riešené.

Situáciu budeme sledovať.
28. august 2014

Karol Bujaček

Pani Zuzana, ako ste pri natieraní stánku mohli spolupracovať s mestskou časťou BA-Staré Mesto, keď sa k stánku nehlásia?
28. august 2014

Zuzana Ivašková

Karol Bujaček: Postupovali sme podľa verejne dostupných informácií. Podľa katastra sú spoluvlastníkmi parcely Mesto a MČ Staré mesto 1/1. Obrátili sme sa najskôr na magistrát, žial nevedeli nám pomôcť. Aj na odkazprestarostu nájdete vyjadrenie, že hlavné mesto neeviduje žiaden zmluvný vzťah týkajúci sa predmetného stánku (Mgr. Marek Papajčík
referát vzťahov s verejnosťou). Tak sme sa obrátili na MČ Staré mesto – starostka nás zámer odobrila. Sme radi, že sme ako obyvatelia štvrte mohli vyčistiť a upratať stánok a jeho okolie a nemusieť sa tak naďalej pozerať na roky devastované miesto, ku ktorému sa majiteľ nehlási a nevadí mu znečistenie verejného priestoru jeho nezáujmom spôsobené. Podľa toho čo píšete neeviduje žiaden vzťah ani MČ, to však nevyriešime my, dúfame len, že nebude aj naďalej pustnúť (čo sa už mimochodom deje).
28. august 2014

Karol Bujaček

Na akej parcele stánok stojí? Na 21714/1 (na mape označená šedou) alebo 7347/1 (hneď nad ňou)?

Parcela 21714/1 je dlhý slíž od križovania Šancovej s električkou až po hranicu mestských častí (križovatka Smrečianska/Šancová). V katastri registri "C" nemá list vlastníctva. V registri "E" je rozdelená na množstvo malých kúskov, tento stánok by mohol byť niekde v priestoroch parciel 7344 (list vlastníctva č. 8925) resp. 7345 (list vlastníctva taktiež č. 8925).

Parcela 7347/1 je vo vlastníctve Hlavné mesto Slovenskej republiky Bratislava, Primaciálne námestie 1, Bratislava, PSČ 814 99, SR. Spoluvlastnícky podiel 1/1. Iný vlastník tejto parcely uvedený nie je. Je však uvedený správca parcely, Mestská časť Bratislava-Staré Mesto, Vajanského nábr. 3, Bratislava, PSČ 814 21, SR. Okrem toho je tam uvedených niekoľko nájomcov-fyzických osôb a ešte jeden správca Centrum voľného času, Štefánikova 35, Bratislava, PSČ 811 03, SR (na poslednom 13 mieste s uvedeným " / " (teda "nič/nič") na mieste, kde má byť uvedený spoluvlastnícky podiel.
28. august 2014

Zuzana Ivašková

Podla mna na 7347/1, stoji na travnatej ploche.
05. máj 2016

Anonymný užívateľ

Opusteny novinovy stanok

Dlhodobo nefunkcny Novinovy stanok na zastavke MHD (krizovatka Sancova/Karpatska).
Je nutne aby uz aj tak zanedbany vzhlad mesta spatil nepouzivany novinovy stanok?
Ma mestska cast z toho apon nejaky prijem alebo zase je to ukazka necinnosti uradov?
01. marec 2019

Martin Uváček

Stánok bol odstránený. Podnet vyriešený.
01. marec 2019

🌳

Stav by mal byť skôr Uzavretý, keďže je to duplicita podnetu, ktorý už je označený ako Vyriešený https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/2374/opusteny-novinovy-stanok

Upozorňoval na to aj SAmo v úplne prvom komentári.
01. marec 2019

🌳

Dokonca je to tu aj 3tretí krát - tiež ako Vyriešené. Aj takto sa dajú umelo vylepšovať štatistiky https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/24337/opusteny-zdevastovany-stanok-na-sancovej

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania