Zamalované čiary cyklotrasy

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

V riešení
meno
Juraj Muránsky 12. marca 2018

Niekto zamaľoval cyklopruhy. Treba ich znova vyznačiť.

12. marec 2018

David 1

Už tam bude zóna zmiešaného pohybu označená značkou c12, kde cyklisti nemôžu ohroziť chodcov. Vraj kvôli bezohľadným pretekárom...
https://www.google.sk/search?q=dopravn%C3%A1+zna%C4%8Dka+c12&rlz=1C1GGRV_enSK772SK775&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj_2MyKwubZAhUFkSwKHTKoBJUQ_AUICigB&biw=1920&bih=949#imgrc=u6v5MP9mhTU5yM:
12. marec 2018

Michal Oravec

Dolezity podnet. Ziadame okamzite znovu vyznacit tuto cyklotrasu celomestskeho vyznamu a stavebne oddelit cyklotrasu od priestoru pre chodcov.
12. marec 2018

Peter Vavro

Nábrežie a promenáda prioritne slúži chodcom, prechádzajúcim sa peším, starším, rodinám, deťom. Táto mnohotisícová skupina ľudí nemá byť ohrozovaná cyklistami, chránenými prilbou, lakťovými, zápästnými, kolennými chráničmi. Peší, deti, starší žiadnu dodatočnú ochranu proti zrážkam s cyklistami na sebe nemajú. Milióny ľudí zo Slovenska chce slušný štáť v ktorom platia zákony, napr. aj Cestný zákon.
12. marec 2018

Janči Bakoš

Presne preto je potrebné udržať cyklotrasu a chodcov oddelených. Aby sa v zmysle Cestného zákona jedni a druhí navzájom neohrozovali.
12. marec 2018

Juraj Muránsky

Ja len dodám že cyklotrasa tu je už od 60-tych rokov. Taktiež celé mesto má "plné ústa" budovania nových cyklotrás, ale toto je reálny výsledok. A potom že treba presadať z áut na bicykel.
Tento úsek je navyše už dlhodobo časť plánovanej národnej cyklocesty. Je hlúpe, že oddelené pruhy len tak zmizli.

Ps. Cyklocesta tam zjavne ostáva. Takto len budú cyklisti kľučkovať (a narážať) do/okolo chodcov.
12. marec 2018

Jardo Mladší

tu je problem v tom, a nie len tu, ze chodci sa veselo prechadzaju po cyklochodniku.....
12. marec 2018

Michal Oravec

https://labs.strava.com/heatmap/#14.31/17.11371/48.12705/hot/ride
12. marec 2018

Janči Bakoš

Čiastočne. Ale skúsme nestavať proti sebe cyklistov a chodcov.

Hlavný problém je v tom, že developer je presvedčený, že chodcom aj cyklistom stačí tých úbohých 6 metrov, čo im nechal medzi terasami, reklamami a Dunajom. A podarilo sa mu o tom presvedčiť aj úrady.
12. marec 2018

Roman Salkovic

"Som presvedčený, že Bratislava môže byť kultúrna a čistá ako Viedeň, že Bratislava môže mať rovnako fungujúcu dopravu ako Berlín, a že môže mať rovnako prísne pravidlá pre developerov ako Helsinki”.

IvoN, 2014, kandidat na primatora Bratislavy
13. marec 2018

Roman Martinec

Však keby sa zrušili tie vonkajšie terasy reštaurácii, tak pribudne 6m priestoru (tak ako to bolo predtým). Kto ich povolil na úkor chodníkov, ktoré teraz chýbajú a doplatiť na to majú cyklisti?
13. marec 2018

Peter K.

Spravne, treba najlepsie stavebne oddelit cyklotrasu od chodniku. Staci si len vybrat, ci nebudu mat chodci vobec pristup ku samotnemu nabreziu, alebo ci sa postavia aj nadchody, aby mohli bezpecne prechadzat ponad cyklotrasu ku uzkemu pasu, aby si mohli uzit vyhlad. Irony off - uz vam vsetkym kvapka na karbid? To je nabrezie, zona pokoja a oddychu. Prechadzaju sa tam rodiny s detmi, ktorym nevysvetlis ze nemozu behat krizom krazom. Dedikovana cyklotrasa, u ktorej je predpoklad rychlej jazdy, tam nepatri. Pokial si chcete kondicne a rychlo zajazdit, prejdite na hradzu na petrzalskej strane. Tu musite skratka spomalit na "vychadzkovu" rychlost.
13. marec 2018

Roman Martinec

Peter K. - chodím tade do práce/ z práce. Ráno tam nie je ani noha, len cyklisti. poobede tam tiež nevidím ľudí sa prechádzať, ak sú tak až v úseku medzi Mostom SNP a SNM - čo je oveľa problémovejší úsek. Keďže jazdím z Ružinova, mám to 8km do práce. Súčasný stav ma núti ísť po Petržalskej strane, čo je obchádzka minimálne ďalšie 2km (podotým jedným smerom) alebo zosadnúť z bicykla a tlačiť na nábreží bicykel, čo by mi predĺžilo cestu na hodinu. Obe možnosti sú pre mňa neakceptovateľné. Nie som žiaden pretekár, na bicykli sa snažím chodiť do práce, keďže v nej sedím 8 denne, aby som mal nejaký pohyb. Skúste sa pozeať na to aj očami ľudí, čo vždy a všade nechodia autom a nemajú dobré napojenie MHD z domu do práce (pre mňa sú to 2 prestupy a 40 minút cestovania). Bicykel by mal byť zdravá, lacná a ekologická alternatíva pre každého.
13. marec 2018

Peter K.

Roman Martinec - pokial tam nieje rano ani nohy, ako tvrdite, tak nieje predsa dovod, aby tam vznikali kolizne situacie, nemate medzi kym kluckovat. Ja odtial predsa cyklistov nevyhanam, nevravim ze sa tam ma zrusit cyklotrasa, len dedikovane delene pasma. Oddelene chodniky su na danu lokalitu nezmyselne, kedze to tam musia zakonite chodci krizovat. Inak povedane, v case ked je tam velky pohyb pesich (vikendy, obedna spicka a pod), tak maju cyklisti spozorniet a spomalit. To je vsetko. Na Petrzalsku hradzu som odkazal hlavne pre vikendovych cyklistov, ktory si proste len chcu zajazdit.
13. marec 2018

Peter Vavro

Bezvýhradný súhlas s Peter K. Bicyklisti sa presunuli na chodníky a odôvodnili to tým, že sa na cestách necítia bezpečne. Teda nebezpečie presunuli na chodníky, promenády, do historčickej časti mesta do úzkych uličiek a námestí. Pre chodcov, starších, deti, matky s kočíkmi je na promenáde hrozbou bicyklista. Nijako inak sa nedá vysvetliť kolízia 90kg bicyklistu, chráneného prilbou,lakťovými, kolennými, zapästnými chráničmi s tažiskom vo výške cca 100cm, nikdy neidúcim rýchlosťou chodca, s dieťaťom, starším človekom, ap. O chvíľu sa o svoj pruh prihlásia segweisti a možno prídu aj ďalší. Promenáda a historická časť mesta je pre peších.
13. marec 2018

Peter K.

Peter Vavro - takto som to nemyslel, opakujem, cyklistov nevyhanam, ale suhlasim s tym ze v niektorych lokalitach je dedikovany cyklochodnik nezmysel a patri tam zmiesany pohyb. Historicke centrum taktiez patri k tymto lokalitam.
13. marec 2018

Juraj Muránsky

1, Ešte raz. To miesto je súčasť národnej cyklotrasy z dlhou hystóriou. Chodci majú príležitosti kde len chcú. V Bratislave máme 1 cyklookruh a nič viac. Ak sa hráme na pevnosť, tak podľa mňa cyklisti (ale toto JE tiež otrasné zlé riešenie)
2, prečo chodia peší na vyhradený pruh? Neviem o tom (teda aspoň ja som nevidel - pokiaľ niečo neobchádzajú) že by cyklisti chodili na pešiu časť.
3, pod mostom snp táto potešia časť susedí z vozovkou. Prečo sa nesťažuje na ňu? Aj tu treba prechádzať keď chcete ísť na Hviezdoslavovo námestie ale tu nikto nepresadzuje, aby išli autá rýchlosťou chodcu. Pričom dieťa/pes môže rovnako vybehnúť pod auto.
4, v súvislosti z bodom 3 cyklocesta je celkovo cesta. Prečo sa tam tak (niektorý) chodci nesprávajú?
5, teraz sa tam cítim menej bezpečne. Ja ako"vychovaný" chodec som cyklistom do cesty nechodil a vždy som bol totálne ok. Teraz okolo mňa kľučkujú. Taktiež jedinú krížovú situáciu som zažil pri PKO keď mi korčuliarka skoro zrazila psa, lebo nemajú vlastný vyhradený pruh.
6, celý problém sú len dané terasy. Keby sa stiahli o 3m pričom 1m smer tam, 1m Smer späť a po pol metra z oboch strán napríklad trávnik, tak by bolo totálne po probléme. Toto by bolo skutočne dobré riešenie.
13. marec 2018

Peter K.

Juraj Muránsky

1) Asi ste nedopisali vetu.. Opakujem, ze zmiesany pohyb nerusi cyklotrasu a ani tam nezakazuje pohyb cyklistov. Vy sa tu stale tvarite, ako keby tu trasu zrusili.
2) Pretoze su to chodci, nemajme nejake idealy.
3) V poriadku, spravime na cyklochodniku prechody pre chodcov a semafory, kde budu musiet cyklisti zastavovat. A ak nezastavia, bude im zabaveny bicykel, kedze vodicsky ani technicky nemusia mat. Ak ste toto nemysleli, tak je porovnavanie z vozovkou scestne.
4) Hovorite, ako keby po cyklochodniku chodili VSETCI chodci. Odpoviem teda protiotazkou - preco sa VSETCI cyklisti nespravaju tak, ako maju, t.j. preco jazdia aj po chodnikoch, ktore nie su cyklochodniky, preco jazdia aj cez prechody, bezne na cervenu, atd atd.. Opat, vyzadujete od vsetkych ostatnych to, co mozno ani vy sam tak uplne a vzdy nedodrzujete. Vsetci sme ludia.
5) Odkazem na 4) - vy ste vychovany chodec a vychovany cyklista. Lenze rovnako ako su nevychovany chodci, su aj nevychovany cyklisti.
6) Nech je to nabrezie siroke aj 20 metrov, stale je to blizsie ku pesej zone ako ku ceste s chodnikmi po stranach a prechodami, ergo pokial pojde stredom "kolajnica" pre cyklistov, vzdy budu cez tie kolajnice prebiehat chodci..
13. marec 2018

Peter Vavro

Peter K - ďakujem za komentár. Juraj Muránsky - píšete, chodci majú príležitosti, kde len chcú. Stotisíce Bratislavčanov sa má "vysťahovať" z promenády, kvôli niekoľkým desiatkám bicyklistov? Prednedávnom som sa vrátil z Budapešti, kde som za celý deň stretol na nábreží a centre mesta 1 (jedného) bicyklistu, v Prahe (Václavák, Národní, Příkopy, Staromestské námestie a v celom historickom centre ani jedného, v Miláne som v historickom centre videl na dámskych bicykloch 2 (dvoch) pánov v oblekoch, ktorí nezávodili. Jeden v košíku na zadnom kolese viezol čivavu. To, čo sa deje v bratislavskom centre a na nábreží ešte s vyznačenými pruhmi, je neúnosné. V Košiciach cez celé historické jadro mesta je cyklotrasa aj s vyznačenou rýchlosťou 10km. Došlo ku kolízii a zranená žena skončila s ťažkými následkami v nemocnici. Okoloidúci upozorňovali na veľkú rýchlosť bicyklistov. Ich obrana? Nemám tachometer. Tak nejako to vyzerá a vyzeralo aj na nábreží v Bratislave.
13. marec 2018

Juraj Muránsky

1, uvidíme. Už tento krok porušuje územný plán. Podľa neho tu má byť oddelená cyklocesta. A ak mám ísť rýchlosťou chodca po 2,2km dlhom úseku kde je problém aj zo stabilitou, tak de-facto je to zrušenie cyklocesty.
2, tak super. Mám alternatívne riešenie. Ostane tam policajta a nech pokutuje ľudí. Síce sa to nikomu nebude páčiť, ale aspoň nebudú takéto blbé"riešenia".
S bodom 3 by som si na červenej kde tu možno zafrflal, ale bral by som to všetkými 10-timi oproti terajšej situácii.
4, to nieje pravda. Veľa ľudí to rešpektuje. Preto sa cez dane miesto aj dalo prejsť na bicykli a preto ani tých kolízii toľko nebolo ako ich bude teraz.
5, takže teraz kvôli tomu zrušíme cyklocesty? Znova - to môžme potom zrušiť aj normálne auto cesty veď aj tam sú nevyvíjajú ľudia čo nedodržujú pravidlá + teraz som tomu nevychovanému cyklistovi v ceste a v rýchlosti okolo mňa kľučkuje čo nebolo.
Ale ok, posuňme to skvôr proti cyklistom - Max rýchlosť na celom úseku 15km/hod (na porovnanie/predstavu ja behám v danej oblasti rýchlosťou 10-12km/hod a šprint 18km/hod pričom niesom nijak výnimočný športovec). A kľudne nech to policajti pokutujú.
6, neviem ako to sem dať, ale existujú (aj napríklad fb stránka cyklokoalície) fotky zo 60-tych rokov kde na danej ceste bol každý len na bicykli (alebo doprovod dieťaťa). Taktiež s je tam heatmapa využitia tejto cyklotrasy. To len k tomu že či to sem patrí, alebo nie.
13. marec 2018

David 1

Nábrežná promenáda nikdy nebola cesta.
Jedna fotka nič nedokazuje iba ukazuje zmiešané využitie promenády chodcami, cyklistami či deťmi na trojkolách.
13. marec 2018

Roman Salkovic

Cely problem vznikol tym, ze J&T zuzilo promenadu o hotel, luxusne byty a letne terasy a vy sa hadate, ci na promenadu cyklisti patria alebo nie. Podla mojho nazoru je presne toto aj ucel developera a magistratu. Najprv zuzit miesto pre chodcov a cyklistov, postvat ich proti sebe, vymalovat cyklopruh nelogicky priamo v strede chodnika aby tych kolizii bolo asi co najviac, pokracovat vytvorenim zony "tolerancie" a konci to uplnym zrusenim cyklochodnika, aj ked de iure nezanikol, ale de facto ano.

Ja obcas usekom taktiez prechadzam, a mozem teda porovnat situaciu "pred" a "po". Predtym sa stavalo ze obcas neake teliatko vbehlo na cyklochodnik, ak clovek jazdi primeranou rychlostou tak to nie je ziadny problem reagovat. Situacia "po" vsak je taka, ze cyklista musi doslova kluckovat medzi chodcami, co podla mna bezpecnost cyklistov a chodcov vyrazne zhorsilo. A profituje z toho zase len J&T a magistrat/STaRZ, ktory sa nemusi o cyklochodnik starat.
14. marec 2018

Martin

Takisto si myslím, že cyklocesta tam nemá čo robiť! Promenáda je pre peších. Cyklistický chodník mal ísť popri ceste, nemajú tam na chodníku čo parkovať autá. Že teraz sa to už nedá uskutočniť, lebo na to nik nemyslel pri schvalovaní projektu je druhá vec.
14. marec 2018

Miriam

Kto tade nesiel peso tak nevie, ze ked sa vybyha oproti ludom co idu tiez peso tak musi ich obist po cyklochodniku, nic ine mu nezostava jedine tak skocit do Dunaja. Preto je ten priestor aj pre pesich aj pre cyklistov nedostacujuci bud jedni a druhi. Mimochodom po nabrezi sa premavaju aj turisti na elektrickych dvojkolkach.
21. marec 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za Váš podnet. Postúpili sme ho na príslušné útvary Magistrátu hl. mesta, ktoré sa mu budú venovať.

S pozdravom Oddelenie vzťahov s verejnosťou. Hlavné mesto SR Bratislava.
22. marec 2018

Janči Bakoš

Vidím, že protest zabral :D
22. marec 2018

Tomáš Mozares

lol ;)

to je ako vysmech, ze najprv sa musia stovky ludi stretnut, minat cas aby niekto poslal email na prislusny utvar..
26. marec 2018

Martin

Mne sa páči ako celá táto cyklokoalícia ignoruje hlasy chodcov...
Keď majú chodci chodiť po ceste, tak je to nebezpečné, lebo cyklisti sú zraniteľnejší oproti autám, a keď majú cyklisti ísť po promenáde, tak zrazu chodci už tento argument nemajú....
26. marec 2018

Juraj Muránsky

Martin: ide tu o to, aby bol oddelený pruh pre chodcov a cyklistov. Ideálne tak, aby sa nekrižovali. Ani predtým ani po novom sa nevravelo o tom, že cyklisti nemajú povolený vstup na promenádu.

Teraz ale nieje určené dedikované miesto pre jedných a pre druhých takže sa bude kľučkovať medzi chodcami čo považujem za zlé riešenie aj ako chodec aj ako cyklista.

Argument je, že tým, že to bude nebezpečnejšie budú cyklisti jazdiť pomalšie, takže to bude bezpečnejšie (čo je naivné, lebo keď išiel "človek" po promenáde doteraz rýchlo, tak pôjde rovnako aj po novom - teraz len bude mať viac šancí aj nabúrať do chodcov). Ale podľa nie len mňa je bezpečnejšie vyhýbať sa len z času na čas zblúdilcovi čo "neoprávnene" vbehne na cyklotrasu oproti tomu musieť sa vždy vyhýbať každému.

Alebo inak - ak som vychovaný chodec čo sa v okolí pravidelne pešo pohybujem (bývam v tesnej blízkosti), tak ma na promenáde doteraz nemohol cyklista ohroziť. Teraz po novom môže a bude ma ohrozovať - hlavne "pretekári"..
26. marec 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, promenáda je v správe Starého mesta.

S pozdravom Oddelenie správy komunikácií. Hlavné mesto SR Bratislava.
26. marec 2018

Karol

Darmo sa tu hadate chodci s cyklistami, oboch nas mesto podviedlo rovnako! developeri su spokojni a ludia nech si poradia ako vedia.
27. marec 2018

Martin

Lenže ak Vás sundá cyklista, bude to jeho chyba a jeho problémy... Takže áno mali by ísť pomalšie, lebo ak im vletí decko pod kolesá, oni neprispôsobili rýchlosť...v Ružinove je takto značená cesta dlho nikomu sa nič nestalo a pretekári chodia po ceste :)
27. marec 2018

R.Svebo

Od buka do buka. Radšej tu budeme proti sbe brojiť a rozdúchavať vášne.
Kde tie vášne pramenia? kto nás to naučil a komu to vyhovuje?
..žeby pramenili z nespokojnosti zo stavom veci erejných, rozbitých obrubníkov, rozpraskaných štrbavých ulíc, rozblatených trávnikov. Trápi nás viditeľné zaostávanie za okolitými krajinami a neschopnosťou starať sa o verejný priestor!

Komu vyhovuje takéto brojenie cyklistov vs chodcov? a načo je to dobré podporovať nenávisť? Žeby oportunistom a bezzásadovým zištníkom, ktorý nemajú chuť a nevedia po sebe zanechať niečo pekné, čo dobre slúži ľuďom.
Vyhovuje to tým, ktorí sú podplatení a majú iné záujmi ako chodci a cyklisti.

Preboha sme ľudia!! Úcta rešpekt sa za posledných 10rokov zo života vytratila:( Štekáme tu ako psi za svojou pravdou. Ale ten, kto nás takto pohuckal sedí na radnici a netuší ako na to! Však je sám vedený opratmi nevzdelaného a nekultrúrneho pohoniča.

Cesta bez pravidiel, ľudia, krajina bez pravidel nie je bezpečná cesta!
Áno, niekdo nezvládol a prehustil tento priestor. No pri tých kapacitách je tento úzky chodník bez pravidiel nezmysel a je otázkou času, kym dojde k úrazom.
Aj slabý právnik tak bude mať jasno, no nábrežiu to vôbec nepomohlo, ba naopak podtrhlo jeho nepríťažlivosť a riziko zranenia.
27. marec 2018

Jan Bakos

Nie, drahý Magistrát, z tohto sa nevyvlečiete. Toto je Vaše dielo.

Vzhľadom na odpoveď starého Mesta (v prílohe) poprosím administrátorov, aby podnet presmerovali nazad na Magistrát. Ďakujem!
29. marec 2018

Nacbo Ynmynona

Nedovoľme developerovi J&T vyhrať a zabrať aj druhú časť nábrežia terasami. Presne o toto im ide. Aby rozdúchali vášne medzi chodcami a cyklistami, ktorý sa teraz hádajú o ten úzky pás promenády, čo im developer nechal. A ak sa budeme hádať, tak prehráme všetci. Medzi Riverparkom a Lafranconi su zatiaľ 2 široké chodníky a treba tlačiť na kompetentných, aby to tak zostalo.
03. apríl 2018

Tomáš Mozares

Tento thread je dokaz totalnej nefunkcnosti Bratislavskej komunalnej politiky.
21. september 2021

Kristína Michalicová

Dvořákovo nábrežie-cyklotrasa-neoznačená

Od mosta SNP po most Lanfranconi na Dvořákovom nábreží po celej dĺžke nie je na ceste vodorovné značenie cyklotrasy a časti pre peších (vidieť sem tam pozostatok). Cyklisti aj peší sa tam neustále miešajú, často vznikajú nebezpečné situácie (vysoká frekvencia ľudí).
21. september 2021

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol preposlaný samospráve s upozornením na aktualizáciu.

S pozdravom,

Barbora Peregrim
Odkaz pre starostu
[email protected]
25. september 2021

Michal K.

Dvořákovo nábrežie-cyklotrasa-neoznačená

Prosim o oddelenie chodcov a cyklistov na Dvorakovom nabrezi vodorovnym dopravnym znacenim. Nabrezie je rozdelene stromoradim na dve paralelne casti, takze cyklisti mozu pohodlne jazdit po jednej a chodci chodit po druhej, blizsie k rieke. Nebudu si tak navzajom prekazat ani sa ohrozovat.
25. september 2021

Kristína Michalicová

Dvořákovo nábrežie-cyklotrasa-neoznačená

dlhodobo neoznačené, veľmi frekventované pešími aj cyklistami, časté kolízie, nebezpečné
25. september 2021

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol preposlaný samospráve s upozornením na aktualizáciu.

S pozdravom,

Barbora Peregrim
Odkaz pre starostu
[email protected]

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania