Parkovanie na Kalinčiakovej

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Nové Mesto

Vyriešený
meno
Michal 30. júla 2013

Dobrý deň,

mohli by ste mi vysvetliť dôvod prečo je nasadená značka zákaz státia na ulici Kalinčiakovej pri kúpalisku Tehelné pole? Je tam široká rovná cesta kde môžu parkovať autá pri návšteve tunajšieho kúpaliska. Namiesto toho dostávajú pokuty a papuče od mestskej polície. Cyklistický velodróm bol zbúraný a malo byť postavené parkovisko. Namiesto toho žiadne parkovisko a ešte obmedzenie parkovania?

30. júl 2013

expert

podotknem len, ze papuce dostavaju vcelku opravnene, kedze tam je pred garazami po pravej strane osadena znacka zakazu zastavenia. a ospravedlnovat si to tym, ze nieje kde parkovat, alebo keby bolo keby mohli by sme parkovat je trocha scestne. co tak trocha sebareflexie a parkovat v sulade so zakonom??? mimochodom ta cesta nieje az taka siroka, ako sa nazdavate, rovnako ani je siroky ani chodnik iduci popri byvalom cyklodrome... co tak nabuduce vyuzit hromadnu dopravu, ked idem na kupalisko? pripadne platene parkovanie, ktorych je v lokalite dostatok? aha, to stoji peniaze. ale kto chce mat auto, mal by si zabezpecit aj adekvatne parkovanie, ktore castokrat stoji peniaze... navyse v okoli je dostatok volnych miest na parkovanie, akurat niesu hned pred vchodom do kupaliska a trebalo by sa trocha prejst (typujem, ze to bude asi tiez namahave)
30. júl 2013

commonsense

pan "expert", to su mi uz argumenty (co tak chodit MHD, pouzit adekvatne parkovanie,...argumenty fakt hodne sprepacenim idiota ). To su uz take argumenty, ze sa nezamyslate nad samotnym zmyslom toho zakazu, ale hladat vyhovorky ako sa danej situacii s parkovanim uplne vyhnut!
Ked tam bude adekvatne platene parkovisko, nebudu mat s tym ludia problem (najblizsie NTC - 1EUR/1hod). Ak som clovek, ktory ma 2 deti, ktore musim napriklad niekde vyzdvihnut, asi sa nebudem trepat cez celu BA MHDckou (alebo nech mi mesto ponukne MHD na urovni, klimatizovanu a nesmradlavu)

V prvom rade je na mieste otazka, z akeho dovodu je tam samotna znacka "zakazu zastavenia"? Ten chodnik je naozaj dost siroky a samotna frekvencia chodcov na nom je isto velmi mala. V Bratislave je naozaj dost inych prikladov, kde je chodnik uzsi, frekvencia chodcov vacsia a je tam povolene parkovat.
Povedzte mi, kde su volne miesta na parkovanie v okoli? Myslite NTC centrum? Haha. Uz len samotny fakt, ze bol tymto mestom schvaleny zimny stadion bez samostatneho parkovanie (napr. podzemne garaze) svedci o arognantnosti samotneho vedenia mesta (ano, garaze su pod "spriazneny" sirokeho hotelom, ale cca 200 miest). Ked je nejaka akcia v okoli, tak ako obyvatel Bajzovej chodim parkovat 1-2 km od bydliska.
Ale podla vas si je clovek sam na vine asi uz len tym, ze vlastni auto :-(
31. júl 2013

expert

nerozumiem v com je problem, kedze tych teoreticky ca. 10 zaparkovanych aut pri byvalom cyklodrome, tragicku situaciu s parkovanim pocas akcii na stadione aj tak nevyriesi. Central ponuka dostatocne velke garaze, rovnako ako spominane ntc, dake parkovanie sa najde takisto uz v spomenutom hoteli. Pred vyskou skolou je aktualne platene parkovisko pristupne verejnosti. Problem je v tom, ze kazdy ide na kupalisko/stadion autom a parkovat musi idealne tesne pri vchode. lebo mame deti, treba doniest veci, nevladzem chodit a plno inych kecov napriklad o tom, preco nevyuzit hromadnu dopravu.

A ano, ako motorista tvrdim, ze ked chcem ist niekde autom a viem, ze tam je problem s parkovanim, bud zvazim moznost alternativnej dopravy, alebo jednoducho akceptujem fakt, ze nebudem parkovat stat hned pri vchode a trocha sa poprechadzam. pripadne, to zaparkujem do prvej garaze nablizku nech to stoji co to stoji. vlastnictvo auta je sice moje pravo, ale nikto nema povinnost mi vyhradit parkovanie tam kde chcem ist, cize jeho zabezpecenie je len a len na mne. a ci to budu ostatni riesit v sulade zo zakonom, alebo nie je uz kazdeho slobodne rozhodnutie, za ktore vsak musi niest aj nasledky... tym netvrdim, ze nieje treba riesit problemy, ale rovnako tvrdim, ze je strata casu hladat problemy, tam kde vlastne ani niesu. situacia s parkovanim v tomto pripade potrebuje komplexne riesenie vybudovanim parkoviska pre stadion a nie platanim pofidernym parkovanim popri ceste, na chodniku, hore, dole, ktore aj tak v globale nic nevyriesi akurat zhorsi prejazdnost danym miestom...
01. august 2013

Marek Tettinger

Pekný deň,
státie a zastavenie na pozemných komunikáciach upravuje zákon 8/2009 o cestnej premávke / paragraf 23 a 25 /. Motorové vozidlo môže stáť na ulici len vtedy ak zostane v každom smere jazdy prejazdný jeden pruh v šírke 3m. Z uvedeného je zrejmé, že parkovanie a odstavovanie motorových vozidiel na Kalinčiakovej mimo vyznačených boxov je v rozpore so zákonom 8/2009.
S pozdravom

Marek Tettinger
hovorca BANM
01. august 2013

R

Len malá otázka na tých, čo hľadajú dôvody prečo by mali parkovať na chodníku a ceste. KDE TAM VIDÍTE PARKOVISKO??? Či je tam kúpalisko, štadión, nákupné centrum, alebo pútnické miesto, ja tam parkovisko NEVIDÍM!!! Takže je pochopiteľné, že na chodníku od slova chodiť sa nemá parkovať rozvanko ako na ceste od slova cestovať. Čo takto si nájsť parkovisko, ktorého názov je od slova parkovať a zaparkovať tam?!
02. august 2013

commonsense

Chcel som povodne reagovat na p. Tettingera, ze citovat zakon je sice pekne a dokaze to kazdy priemerne vzdelany clovek co vie citat, ale som sa pozastavil. Aj on aj pan "expert" maju samozrejme v niecom pravdu - na parkovanie sa treba pozerat ako komplexny problem.

No ked tu vidim taky nazor ako ma pan/pani "R", tak mi to nedalo komentovat. Ty mudrlant, keby ludia v Bratislave mohli parkovat len a len na parkoviskach ako sa snazis naznacit, tak doprava v celej Bratislave skolabuje behom 1 dna. Pocet aut za poslednych 20 rokov enormne narastol, pocet parkovisk uz menej. Je uplne prirodzene, ze su miesta, kde sa da parkovat aj popri ceste! Ved otvor oci a pozri sa dookola.

Co sa tyka argumentu p. Tettingera, je pravda ze pravidlo 3m by zrejme nebolo splnene, ked sa bavime o oboch smeroch, takze beriem, ale minimalne na tej jednej strane (so sirokym chodnikom a plnou ciarou) by sa parkovat naozaj mohlo - chodnik je dost siroky, nie je vobec frekventovany chodcami a autami takisto. Nevyriesilo by to problem samozrejme (cca 10 aut by sa tam zmestilo), ale nemuseli by sa riesit uplne zbytocne pokuty.

Vcera som bol svedkom ako mestska policia BA rozdava veselo pokuty, pretoze prisli ludia mimo BA na hokej. Ano, zaparkovali tam kde je zakaz. Ale ja sa pytam - "preco nemoze mestska policia radsej usmernovat ludi, kam maju ist parkovat a posobit preventivne", nez aby boli zastrceny, pockali si kym ludia odidu na hokej a potom veselo nasadili 20 papuc. Ano, maju z toho svoje odmeny, mesto prijem...ale principialne je to chore.
06. august 2013

Marek Tettinger

Pekný deň,
realizácia návrhu, aby sa parkovalo na jednej strane cesty by bol v rozpore so zákonom, ktorý hovorí, že "Pri zastavení musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre oba smery jazdy." Na chodníku nie je možné parkovať z rovnakého dôvodu, že by neboli dodržané zákonom stanovené rozmery.
S pozdravom

Marek Tettinger
hovorca BANM
16. august 2013

commonsense

Vazeny p. Tettinger,
dnes som bol dany usek v ramci volneho casu osobne zmerat, pretoze mi neustalo vrtala hlavou Vasa zavadzajuca odpoved zo dna 6. Augusta. Realizacia navrhu na parkovanie z jednej strany by urcite nebola v rozpore zo zakonom, ako tvrdite Vy - skuste si zobrat meter, odskocit si z kancelarie a pozriet sa tam. Chodnik ma sirku 295 cm (!!!), cesta v oboch smeroch po 375 cm. To znamena, ze za predpokladu dodrzania predpisovych 150 cm na chodniku, mozem teoreticky z neho zobrat este 145 cm. Priemerna sirka auta je nieco medzi 160-190 cm (zoberme strednu cestu 175 cm) - z chodnika by som teda zabral 145cm (295-150), cize na samotnej ceste by mi ostalo zabrat zhruba 30-40 cm. To cele znamena, ze v oboch smeroch (nielen v v jednom), by som v pohode splnil parameter (375cm-40 = 335 cm), kde zakon hovori o 3 metroch (Vasa citacia zakona zo dna 1.8.2013 hovori o 3m v kazdom pruhu).

Cize cela Vasa argumentacia je zavadzajuca a klamliva, a.ka zakaz parkovania v danom useku absolutne neopodstatneny. Nie som takisto zastancom parkovania na chodnikoch, specialne ako otec, ktory sa rad prechadza so svojimi detmi v kociku (a ide ma napalit ak nejaky idiot nenecha aspon 60cm - nieto este 1,5m) na pohodovy prechod...ale v danom useku naozaj nie je dovod buzerovat ludi a davat zbytocne zakazy.
23. august 2013

Anonymný užívateľ

bezohľadnosť hlavne návštevníkov hokeja je nekonečná, takže akýkoľvek zákaz státia na Kalinčiakovej podporujem a vítam
26. august 2013

commonsense

Pan Frantisek, plne s Vami suhlasim. Byvam na Bajzovej a ked je hokej, nemam kde zaparkovat. Ale tymto nazorom k tejto konkretnej situacii si prave protirecite - ak by sa na Kalinciakovej (zbytocnej, prazdnej ceste s dostatocnym priestorom) uvolnilo miesto pre docasne parkovanie cca 20 autam, nemuseli by ti isti ludia parkovat pred nasimi vchodmi, kolkokrat naozaj bezohladne. Takze tak - a) bud tam nechame ten zbytocny zakaz (absolutne neopodstatneny) a ludia budu parkovat bezohladne pri okolitych cinziakoch, alebo b) sa tam ten zakaz zrusi, a cca 20 aut nebude komplikovat zivot ludom byvajucich v okoli. Ja viem, cely problem to nevyriesi, ale principialne je to na zamyslenie.
26. august 2013

Anonymný užívateľ

celý problém sa uberá ale opačným smerom lebo problémy by neboli, ak by Nové Mesto (stavebný úrad) neskolaudoval protizákonným spôsobom zimný štadión (stavebník mesto) úplne bez parkovacích miest
v stavebnom povolení boli parkovania na mieste bývalého cyklistického štadióna, ktorý zlikvidovali z toho dôvodu a parkovanie dnes je kde

kto iný okrem mesta môže dnes skolaudovať stavbu bez parkovania? Takže mesto je najväčší "vagabund" v dodržiavaní stavebného zákona, takže ........ musím sa zdržať nadávok
26. august 2013

commonsense

Pan Frantisek, presne na toto som poukazal aj v prispevku z 30.7.2013 (vid hore). Cely problem s parkovanim si ziada systematicke a dlhodobe riesenie, samozrejme umoznenie parkovat 20tim autam na Kalinciakovej problem vobec nevyriesi (ale aspon nemusi zbytocne buzerovat ludi tam, kde to netreba).

Staci sa ist pozriet len do Viedne, kde ma Stadthalle niekolko parkovacich podlazi a na pripadnu kulturnu akciu bezproblemov zaparkujem a sedim na sedacke do 10 minut. Bolo naozaj na zamyslenie, ktory "ch*j" (a za kolko do vlastneho vrecka) suhlasil s tym postavit stadion a ziadne parkovacie miesta - vlastne ano, su pod Sirokeho hotelom, ale naozaj nedostatocne mnozstvo. Bohuzial sa obavam, ze to bude rovnaky problem aj pri futbalovom stadione a akomkolvek kulturnom "stanku" v tejto krajine :-(

Mna by zaujimalo, kde je teraz p. Tettinger a jeho reakcia na moj posledny prispevok zo dna 16. 8. 2013 ?
26. august 2013

Obyvatel

Byvam na Palkovicovej a bilbordy s informaciou, ze hokejove sialenstvo sa zacne uz v septembri, mi denne pripominaju, ze od buduceho mesiaca sa tu nebude dat existovat. Mestska i statna policia budu tolerovat nedodrziavanie predpisov, lebo stat sa bude na chodnikoch, na travnikoch, vsade, ved kde ma fanusik nechat auto? A takisto si spomeniem na Stadthalle v husto zastavanej stvrti Viedne, kde pred akciou zaparkujem na jednom z podzemnych podlazi a po koncerte odidem autom bez toho, aby ma znenavidelo par blokov, ktorym rozjazdim travnik. Lenze Slovak radsej zaparkuje zadara hoci aj na zahone, nez by nechal euro v parkovacom dome, preto sa obavam, ze problem by nevyriesilo ani 10 podzemnych podlazi, keby neboli zadarmo.
27. august 2013

Anonymný užívateľ

čo bráni tomu, aby lístok na hokej bol aj lístkom na parkovanie počas hokeja?
Ak teda slovač chce parkovať zadarmo, ale vo Viedni tiež nikto dobrovoľne neplatí za parkovanie, ale platí lebo je donútený.

90% parkovacích problémov je na strane polície štátnej aj mestskej. Lebo policajtom sa katastrofálne toto "nechce" robiť, len sa vyvážajú rozdrapení v autách ale robiť drobnú policajnú prácu sa im nechce, oni sa tvária, že to nevidia. všetko sú len výhovorky - niet nad politikov a ich nominantov - jedna odporná namyslená chamraď

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania