Likvidácia parkovacích miest na Hraničnej ulici

Zodpovednosť za riešenie: Magistrát hlavného mesta

V riešení
meno
jan zeman 21. mája 2018

Na Hranicnej ulici sa rozsiruje cesta kvoli nezelanej vystavbe bytov uz nad ramec znesitelnosti na ukor zelene ci parkov alebo detskych ihrisk. Z pekneho Ruzinova sa vdaka starostom, poslancom a korupcii stava neznesitelna betonova dzungla plna zbohatlikov a narkomanov.Rozsiruje sa vsak na ukor uz teraz nedostacujucioch parkovacich miest, aby mali kade jazdit privandrovalci, ktori si mozu dovolit kupit predrazeny byt v BA. Horko tazko sa podarilo vybavit paralelny chodnik ako parkovacie miesto, ktore vsak ani zdaleka nepokryva potreby domacich a este aj tie nedostacujuce miesta im kradnu zamestnanci z elektrarni a uradov, ktori vsak maju vlastne parkoviska uzamknute zavorami, kde domaci parkovat nemozu. Takze stovky aut budu parkovat na parkovisku pred mestskym uradom?Chcete nepokoje?

21. máj 2018

Jimmy van Groenewegen

Chodník je pre chodcov. Bodka. Nie pre autá, motorky ani cyklistov. Len pre chodcov. To že tam máte dva paralelné chodníky je fajn, ale nikdy neboli budované na to, aby sa na tom paralelnom parkovali vozidlá. To bola skôr ústretovosť mesta, že to umožnilo dopravnou značkou, takže to prosím neberte ako samozrejmosť alebo nebodaj Vaše právo. Nikde nie ja napísané, že mesto/mestská časť má povinnosť zabezpečovať parkovacie státie pre Váš osobný majetok. Hraničná aj Mierová sú zberné komunikácie, takže je logické, že ak sa dá, budú sa v rámci možností upravovať (tým neobhajujem výstavbu tých budov) a tú križovatku fakt už bolo treba preriešiť...
21. máj 2018

Jerome

Ján má pravdu , ze nezelana bytova vystavba je na ukor vsetkych Bratislavcanov, developeri obchadzaju staticku dopravu, co je podmienkou kolaudacie byt.jednotky, domu... vazeny Jimmy, pisete bludy a Vasu bodku si dajte za klobuk, je uplne normalne v europskych mestach, ze je parkovanie pri domoch,,atd., betonova dzungla je vystizne pomenovanie, kedze developeri ukradli posledne parky, kusky zelene, pozrite si vystavbu vo vsetkych mestskych castiach, ako vykricnik otrasne stavby pri Sade J.Krala!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *Na ukor zelene, najma
22. máj 2018

jan zeman

Jimmy van Groenewegen bude asi sam daky zbohatlik, co tak poskytnut svoj dvor na parkovanie aut tych, ktori pridu o parkovacie miesta vdaka nenazranosti starostu a poslancov ? Alebo Jimmy van Groenewegen byva v Ruzinove a parkuje na zlatych pieskoch? Na 1000 bytov v dnesnej dobe musi byt minimalne 1500 parkovacich miest.MINIMALNE !!!!! A TO JE POVINNOST MESTA ! To co pise Jimmy van Groenewegen je sebecke bezohladne chrapunstvo .Chodec bude mat 2 chodniky a majitel auta bude parkovat 50 km od bytu ,ze? Mozno si Jimmy van Groenewegen nevsimol, ale Ruzinopv sa nachadza v europe, kde je bezne, ze ak je niekomu predane auto, tak ze ho aj bude pouzivat.A ak ho ma pouzivat, tak ho musi volade zaparkovat a to nie daleko od bydliska. Strasne by ma zaujimalo, kde parkuje Jimmy van Groenewegen, ktory tu vypisuje stylom, ze z cudzieho krv netecie.
22. máj 2018

LS

pan jan zeman, ani v tej vasej Europe to nefunguje tak, ze po kupe auta mate pravo zaparkovat x-metrov od bytu, ak samozrejme nemate vlastne parkovacie miesto. Myslite, ze len nedaleko vo Viedni zaparkujete vzdy par metrov od domu? Budete sa cudovat, ale nie, kedze pocet miest nie je donekonecna nafukovaci. Narozdiel od BA vsak chodniky patria chodcom a cyklotrasy cyklistom.. Takze aj ked som si ja kupil auto a nemam vlastne miesto tam, kde prave byvam, tak ratam s tym, ze parkovanim zaberam verejny priestor, ktory sluzi vsetkym a ked zrovna nenajdem miesto, tak mam smolu... Potom by vsak malo mesto riesit verejnu dopravu a cyklochodniky (tie ozajstne, nielen piktogramy v strede dvojprudovky ;) Ono to nie je ziaden novy objav, ze vo velkom koncentrovanom meste dopravu autami nevyriesite.
Peter
22. máj 2018

Endstand

Voľte už niekoho, kto porieši parkovaciu politiku.
Čo sa týka novej výstavby, tá je potrebná! Bratislava je dosť zelené mesto práveže, potrebuje zahustiť:
https://www.bratislavskenoviny.sk/zivot-v-meste/49257-bratislava-sa-moze-pochvalit-je-tretim-najzelensim-mestom-sveta

Bratislava:
Hustota 1 170,47 obyv./km²
- aglomerácia 640 obyv./km²
- kraj 317 obyv./km²

Brno:
Hustota 1 672,39 obyv./km²

Krakow:
Hustota 2 347,71 obyv./km²

Praha:
Hustota 2 648,2 obyv./km²

Viedeň:
Hustota 4 258,55 obyv./km²

Týmto sa neúmerne predlžujú kilometre, ktoré musí najazdiť MHD. Predlžujú sa vzdialenosti do práce. Mesto nepotrebuje aby sa stavali satelity za emstom, kde vybudovať dopravu je komplikované (Bory) alebo za mestom, kde v našich podienkach je to nemožné, lebo iné mesto, iný okres, iný kraj (Rovinka, Lužná, Senec, Trnava) Bratislava sa potrebuje zahustiť, tak aby nebolo potrebné budovať nové trate MHD.
Bratislava nepotrebuje viac zelene,a le viac kvalitnej zelene .
A ľudia potrebujú bývať, budú bývať a Bratislava by sa mala na to pripraviť, že za parkovanie sa bude platiť, tak ako v západných mestách. Verím, že developeri v Perle, alebo v Treenium majú voľné parkovacie miesta, môžete si ich kúpiť tam. Chodníky patria chodcom, súbežne s mierovou by bol fajn aj cyklochodník oddelený od cesty a ak je tam vážne taký problém s parkovaním (čo viem, že je), tak parkovací dom, ale ten nebudete mať hneď pri vchode a bude niečo stáť. Problém na Slovensku je v tom, že predpokladám, ak by bol aj nejaký projekt, hneď by boli petície a pod. lebo zeleň, lebo my nechceme mať parkovací dom pred svojou bytovkou ale dajte ju pred susedovu...
22. máj 2018

Endstand

A Bratislava potrebuje nové električkové trate a bus pruhy, áno bude to autičkárov (aj mňa bolieť) ale inej cesty niet, všetky hlavné ťahy by mali obetovať jeden jazdný pruh MHD, tak aby bola suverénne najrýchlejšia, pribudnú ľudia do MHD, budú nové linky, hustejšie spoje.
Dokedy budú Bratislavčania tolerovať dehonestovanie verejného priestranstva autami? Autá sú momentálne zaparkované úplne všade, úplne. Neexistujúce cyklotrasy, rozbité chodníky, odfláknuté rekonštrukcie, neexistujúce pravidlá rekonštrukcií verejných priestorov, neexistujúce pešie bulváre (Ružinovská by mohla byť krásna ulica, kde by sa pomestili od MHD, cyklistov, bežcov až po chodcov aj parkovacie miesta)
Ale voličom v Bratislave stačí vyasfaltovanie Bajkalskej....
22. máj 2018

Andrej

Viete o tom, ze J&T chce stavat byty pre 3000 ludi pri letisku. Zevraj maju byt cenovo dostupnejsie pre menej zarabajucich, tak aby si aj ucitel, ci upratovacka dovolila byt.Uz vidim, ako sa zabezpeci aby sa byty dostali do ruk tymto ludom :D Na TRNAVKE na Krizovatkach za Policajnou stanicou sa postavili bytovky na mieste skolskeho arealu, kde boli ihriska pre deti pzorite sa co sa deje kusok dalej pri Lidli...O Kramaroch, Kolibe kde sa zurivo stavia netreba hovorit, staci pripomenut strelbu na robotnikov z pred par tyzdnov...
22. máj 2018

Ján

Pan Zeman: o ziadne parkovacie miesta ste neprisli, kedze ste ziadne z nich nevlastnili. Inde na zapade je bezne, ze clovek nema auto pokial nema zakupene parkovacie miesto. No tu kazdy caka pecene holuby zadarmo do huby.
22. máj 2018

Endstand

Andrej: A teraz chceme stavebnú uzáveru pre mesto? Tí ľúdia tu bývať prídu, Bratislava má naozaj ešte miesto pre rast v jej širšom centre, rôzne preluky a voľné parcely, prípadne veľké plochy po fabrikách a pod., Aj parkovací dom vie byť celkom estetický a tiež ho vie zarásť aspoň brečtan, alebo pavinič. Nedá sa skĺbiť mať park pred barákom aj parkovať pre barákom aj stavať byty...
23. máj 2018

Tomasko

Jimmy ma pravdu. Chodnik iba pre chodcov (niekde mozno zmiesat s cyklo). Ale auta tam nemaju co robit. A preco nezelana vystavba? kazdy chce zhodnotit svoj majetok. Otazkou je ale ako? Tu by mal byt regulator. Mozno aj je. Totot vsetko je na daleko vacsiu diskusiu. Vzdy budu odporcovia a zastancovia. Nevyhovie sa kazdemu.
Parkovacich miest je dost. Vela je aut.
Trochu statistiky. Mojej. V pondelok (cca 15:30) som sa suchtal v zapche ( v Bratislave) .2,52 km (podla uja Gugla). 41 minut. Vedla nas (krivajuci) ujo. Z prehladom nas dal ( jak SAGAN Cavendisha).
O 15 minut (od dobehnutia do ciela) som si dal opacnu trasu. A tot traktor. Uhnut nebolo kde. Tak som zacal ratat auta v protismere. Prvych necelych 100 aut . Nieco cez 2/3 mimobratislavskych SPZ (EC). Dalsich cca 100 aut (iba 4 a viacmiestne), cca 3/5 obsadene iba vodicom.
Co som chcel vlastne tym povedat?
24. máj 2018

jan zeman

Na Hranicnej chodnik je NA KAZDEJ STRANE a parkovacie miesta prave lkviduju kvoli korupcii.Vsetci co tu obhajujete umele zahustovanie Ruzinova a dalsich casti na ukor detskych ihrisk a parkov, ste bud zbohatlici co byvaju vo vlastnom dome a preto sa vas parkovanie netyka, alebo ste rovno poslanci co ste vzali od J&T uplatok a zahlasovali ste za likvidaciu zelene v Ruzinove a takto sa tu snazite vytvoprit dojem, ze to vlastne ludia chcu, aby sa nedalo kam pohnut a vsade boli len krabice s dalsimi a dalsimi privandrovalcami.Vazeni, ked sa predavaju auta, tak sa musi aj mat kde parkovat. Pre "LS"- vo Viedni rovno byvam, tak mi nemusite pisat ako to tam vyzera s parkovanim.Ruzinov je urbanisticky ukoncene sidlisko a ziadne dalsie domy tam nemaju co robit.Je to zlocin korupcie a vazeni developeri ked stavaju uz protizakonne obytne domy, tak nech tym privandrovalcom co zbohatli vdaka politikom na statnych peniazoch postavia aj cesty.Tie cesty co su v Ruzinove su uz davno preplnene. A navyse starosta Pekar a poslanci musia respektovat volu obyvatelov ktori ich volili a za ktorych peniaze zeru.A RUZINOVCANIA NECHCU DALSIE ZAHUSTOVANIE NA UKOR ZELENE ! Kazda vystavba musi byt aj s parkovacimi miestami a v dnesnej dobe to musia byt uz 2 parkovacie miesta na 1 byt. Alebo nech dalsim privandrovalcom zakazu pouzivat auta, ked im J&T a starosta predaju iba byty bez cesty a parkovacich miest. KORUPCIA JE TRESTNY CIN A TU SA JASNE JEDNA O KORUPCIU! Vo Wien ked ju tu spominate, by uz J&T a starostovia Ruzinova ,ktori likviduju zelen ,parky a parkovacie miesta, davno sedeli za korupciu.Vsetci co tu obhajujete likvidovanie parkovacich miest ste bezohladni do seba zahladeni neprisposobivi zbohatlici spravajuci sa heslom, ze z cudzieho krv netecie.To clovek byva v BA a kvoli uplatkom pre starostu a poslancov bude parkovat v Trnave ? Vsetci co tu obhajujete tuto trestnu cinnost, napiste mi,kde byvate a ja pridem parkovat rovno ku vam do dvora. Potom sa ukaze, aky ste obcania a aki ste tolerantni k mestu, ked sa vas to tiez priamo dotkne, toto likvidovanie vsetkeho co sa da predat developerom a J&T a ich firme Revis ci jak sa vola.Na Hranicnej a okoli su jednoducho vsetky parkovacie miesta davno preplnene a niet kde parkovat a starosta Pekar ide zlikvidovat stovky parkovacich miest, ktore uz teraz nestihaju pokryt potreby ruzinovcanov. Ked niet kde parkovat, tam sa NESMIE vystavovat dalsi zdroj aut. Alebo maju povodni bratislavcania auta pohadzat do Dunaja, lebo pani poslanci slintaju za peniazmi ?
24. máj 2018

jan zeman

Vazeny pan Jan, my sme k domu mali aj parkovacie miesta, ktore nam teraz kradnu zamestnanci elektrarni a dalsich statnych fioriem, ktori maju vlastne SUKROMNE parkoviska opatrene zavorami, kde sa my nedostaneme.Takze komu tu padaju pecene holuby do huby? Statni zamestnanci maju vsetko zadarmo a okradany poctivy clovek ma za vsetko platit, hej ? Pan starosta a poslanci platia za parkovacie miesta pred mestskym uradom, alebo oni su nadludia a im uz mozu padat pecene holuby do huby ? To platit musi ten najchudobnejsi ? Ved my platime, lenze tu uz ani nebude za co platit, lebo starosta ide oparkovacie miesta zlikvidovat a ked prideme so stovkami aut parkovat pred mestsky urad, ked pridu poslanci do prace a zistia, ze parkoviska su davno plne, potom im tiez pan Jan napiserte, ze nemozu cakat, ze im budu padat pecene holuby do huby? Vy si pan Jan platte kolko chcete a komu chcete, ale nebudete sa tlacit tam, kde je uz plno.
24. máj 2018

jan zeman

A este pre "Jan", s tym, ze sa nevyda povolenie na nakup auta pokial clovek nema zabezpecene parkovacie miesto, S TYM VRELE SUHLASIM !! Lebo to nema ani jeden privandrovalec uz od 1993,odkedy starostovia beru uplatky a likviduju Ruzinov, ktory bol kedysi skutocne nadherny, vdaka zlym komunistom.Teraz z toho dobri kapitalisti urobili kralikaren plnu zbohatlikov a narkomanov. Ved o tom tu cely cas opisem, ak ste si neracili vsimnut, alebo ma nedokazali pochopit. J&T stavia iby byty a nic ine.Lenze ludia potrebuju aj cesty aj parkovacie miesta, lenze to uz ani starostovia ani developeri nestavaju, lebo z toho im uz nekvapne rovno do vrecka. A ked ste taky mudry a spravodlivy, tak mi napiste, adresu, kde budem moct po zlikvidovani parkovacich miest na Hranicnej ulici parkovat. Bez poplatku, lebo ani poslanci a ani starosta neplatia za parkovanie a ani zamerstnanci elektrarni a dalsich statnycjh institucii tiez neplatia za parkovanie a ani poslanci doma pred domami neplartia za parkovanie.
24. máj 2018

Tomasko

JAN ZEMAN: plne s vami suhlasim. Vladne tu anarchia. Ale to je o zákonoch. tu musi zasiahnut aj stat. To ze vam nicia zelen je smutne. Ale ako vlastnik (a to nie som) by som bol tiez nerad, keby mi nedovolili na mojom pozemku stavat. Ze sa stavaju iba ubytovne a nie infrastruktura? Kto komu prikaze co postavit. Cele je to na hlavu postavene. Riesenie nenajdete.
A JAN ma pravdu. O ziadne parkovacie ste VY neprisli. Prislo o neho mesto (mst cast) . Ti, co si kupuju novy byt , si kupuju aj jedno parkovacie miest (ak nie, tak to je opat o zlom zakone). Vy ste si ho nekupili. A ako sa povie: Vas problem.
Podla mna je problem mnozstvo aut. Parkovanie ma byt povolene iba na miestach na to urcenych. Nie na chodníkoch , trávnikoch a kde kade. Na druhej strane by malo mesto vybudovat zachytne parkoviska (na okraji BA) a riesit prioritu MHD. ....
Ale to je stale dokola to iste. iba frfleme..
24. máj 2018

Endstand

Jan: Kde vy máte parkovacie miesto? Parkovacie miesto na chodníku je akože Vaše? Ak by sa predávali autá len tým, ktorí majú parkovacie miesto, tak 90% áut je fuč. Aj tie z mierovej, kde je na mierovej nejaké veľkokapacitné parkovisko, ktoré vlastnia občania? Nie verejná plocha, kde parkujú "stroprievozčania".
Ja bývam v Ružinove a obhajujem zástavbu voľných parciel, dom nemám, bývam v paneláku a nepracujem pre JTRE, ani nič podobné, ani ma nik neplatí.
Dal som Vám pekný príklad ako Bratislava je málo zahustená, ešte raz - tým pádom sa neúmerne predlžujú dochádzky za prácov a pod., Bratislava má štastie a smolu v polohe pri rieke a Karpatoch. Na jednu stranu je super mať cez víkend les do pár min od bytu, na druhú sa tým tvoria radiály ako Karloveská, Račianska, kde sa tažko rieši dooprava, oproti mestám ako Brno, ktoré môže rásť nie do úzkych pásov, ale pekne po obvode.
Ak tie byty nebudú v Bratislave, tak budú za Bratislavou a Vám parkovanie to aj tak nevyrieši. Rozlepte si oči, to že vy máte, kde bývať a Vás tí ako vravíte privandrovalci enzaujímajú, je veľmi obmedzený pohľad, lebo aj kvôli tým privandrovalcom, sa tu máte v Bratislave tak ako máte. Stavajú sa pre nich byty (to je obrovská masa peňazí, ktorá ženie ekonomiku nie Bratislavy, ale Slovenska), dane, sťahujú sa tu firmy, ktoré by tu inak neboli, lebo Vás môžno 50tis. starousadlíkov, by to tu neutiahlo - ibaže by ste mali každí 10x pracovných pozícií.

Mestu chýba parkovacia politika, rýchlejšia stieť MHD a záchytné parkoviska (to všetko sa ľahšie rieši s hustejším osídlením), bus pruhy a električky, ktoré majú rpednosť pred IAD a na sídliskách parkovacie domy pre rezidentov (ktoré nebudú zadarmo), ale nie parkovacie miesta na úkor chodcov a cyklistov!
24. máj 2018

Endstand

Inak pokiaľ viem, vo Viedni sa každoročner likvidujú parkovacie miesta, kvôli tomu, že chcú dostať IAD mimo mesta. Nie veľa, ale nejaké to percento.
Z mesta pre začiatok treba dostať autá, každodenne dochádzajúcich osôb, ktoré potom parkujú kade tade po meste, vyznačiť legálne parkovacie miesta hlavne pre trvalo prihlásených v menšom počte pre ostatných a stavať parkovacie domy. Ak niekto ide do Bratislavy na výlet, proste sa bude musieť zariadiť tak, že buď nechá auto na záchytnom parkovisku a má v cene parkovného aj MHD, alebo pôjde do mesta a bude plať 4€/hod. Nechať výnimky do 30min napr. pre tých, ktorí naozaj si idú len niečo vybavi´t ku notárovi, poisťovne a pod., ako v nákupných centrách a poriadne kontrolovať parkovacie lístky a celkovo parkovanie.
Lenže žiadny politik do toho nepôjde, lebo pre Slováka je auto modla, a je to politická samovražda
28. jún 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za Váš podnet. Podnet bol postúpený vecnému útvaru Magistrátu hlavného mesta SR Bratislava na posúdenie/vybavenie.
O výsledku Vás budeme informovať.

Ďakujeme a pekný deň


Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania