Filiálka

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Nové Mesto

V riešení
meno
Mária Ostrochovská 18. júna 2018

Dobrý večer, len by som sa chcela spýtať, či sa niekto zamyslel nad tým, čo urobí dlhoočakávané "oživenie" železničnej stanice Filiálka s obyvateľmi priľahlých ulíc. Ja osobne som obyvateľkou Škultétyho ul. a priznám sa, že počúvam so znepokojením, ako s nadšením hovoria kompetentní o spustení železničnej stanice s očakávaním vlakov zo všetkých možných smerov do husto obývanej časti mesta, kde dokonca teraz v tomto období prebieha aj finalizácia viacerých nových obytných domov. Nemáte pocit, že je to neseriózne voči obyvateľom priľahlých ulíc, ktorí prídu nielen o denný, ale hlavne o nočný kľud?
S pozdravom Mária Ostrochovská, 0903789445

18. jún 2018

Eo

podla mna nie! nikto nikdy nepovedal, ze zeleznicna doprava sa v tomto uzle definitivne rusi ci? Treba ratat ze jedneho dna sa tato stanica nejako bude vyuzivat ci uz na zeleznicnu dopravu alebo tam mozno vyrastu dalsie bytovky ...
18. jún 2018

Mária Ostrochovská

ok, o zrušení Filiálky nikto nehovorí, ale kde zmizol projekt podzemnej železnice, nebolo to lepšie riešenie pre obytnú časť mesta
18. jún 2018

Peter Oravec

Pani Ostrochovská,
bývam v okolí Filiálky a sledujem, čo sa na tému Filiálky zverejňuje, ale nikde som nezachytil, že by niekto vážne uvažoval o "spojazdnení" Filiálky v tom stave, v akom je dnes, teda na povrchu.
Dôvodom je, podľa mňa, predovšetkým skutočnosť, že koľajnice na Filiálku úrovňovo križujú minimálne Riazanskú a Jarošovu ulicu a je nereálne, aby pri súčasnej hustote automobilovej dopravy chodili krížom cez Riazanskú a Jarošovu (častešie, regionálne alebo aj nadregionálne) vlaky.
Ak sa raz oživí stanica Filiálka (čo, podľa mňa nebude ani o 30 rokov), tak jedine tak, ako sa svojho času uvažovalo, t.j., že železničná trať by od stanice Predmestie musela ísť pod zem.
S pozdravom
18. jún 2018

Mária Ostrochovská

Super riešenie, presne tak si to aj ja myslím, len som reagovala na občasné vyhlásenia predstaviteľov mesta a mestskej časti. S pozdravom M. Ostrochovská
18. jún 2018

milos

Pani Ostrochovská, neberte predvolebné vyhlásenia príliš vážne. Viď prestavba hlavnej stanice.
19. jún 2018

David 1

Filiálka je v súčasnom stave nepoužiteľná. Nová ak raz bude tak bude zapustená do zeme.
19. jún 2018

Martin

Vôbec nemusí byť zapustená do zeme. Ak raz príde k realizácii kompletnej prestavby stanice, predpokladám, že vyberú ekonomicky menej náročný variant - iba v miestach terajších priecestí spravia mimoúrovňové križovanie (podjazdy alebo nadjazdy pre autá). Filiálka má výbornú lokalitu pre cestujúcich a dúfam, že túto výhodu raz využijú a stanicu opäť spustia do prevádzky. Ľuďom budú pod oknami premávať vlaky ale hádam nie sú nesvojprávni a vedeli, kde kupujú nehnuteľnosť. Inde v zahraničí sú stanice a železničná infraštruktúra bežne v tesnej blízkosti obydlí a nikto sa nesťažuje. Obyvatelia z toho práveže ťažia, majú po ruke rýchlu a pohodlnú dopravu.
20. jún 2018

Peter Oravec

Martin,
myslím si, že toto je úplne akademická debata, lebo Filiálka tak skoro funkčná nebude. Takže iba v rámci mentálnych cvičení, ten nápad s mimoúrovňovým križovaním považujem za dobrý, ale neviem o tom, že by s ním niekto reálne uvažoval, aspoň ja som to nezachytil. Trochu sa obávam jeho realizovateľnosti, pretože Jarošova a Riazanská nekrižujú železničnú trať len tak na voľnej ceste, ale ako súčasť križovatiek s Kukučínovou a prípadne aj s Račianskou. Jasne, chápem, technicky to zrejme riešiteľné je, ale asi nie celkom jednoducho.
Na podporu zapustenia koľají pod zem od stanice Predmestie po Filiálku by som chcel ešte odkázať na železnice v rámci Prahy alebo Viedne, kde sú veľké časti tratí v mestách zapustené pod zem. V centrálnych mestských oblastiach (čo už Filiálka je) je to viac-menej pravidlom.
Berte tieto moje úvahy iba ako príspevok do diskusie. Ďakujem.
02. júl 2018

Zdeno

Toto nema byt stanica co obsluzi nocne vlaky. Ale pocas pracovnych hodin. Okrem toho ked mozu mat vo Viedni v husto zastavanej oblasti zel. stanicu za 1mld Eur. Tu na Filialke zopar obyvatelov naozaj zvladne. Vlaky na "trnavskom" su v zaujme vsetkych!
27. júl 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Ďakujeme za Váš podnet. Podnet bol zaslaný na vybavenie. Čakáme na písomné vyjadrenie.

Kancelária starostu
12. marec 2019

Rastislav Palkovic

Koľko rokov sa rieši dopravná situácia mesta, koľko primátorov si to dalo ako volebný program...Pre cestujúcich do BA z okolitých miest resp regiónov by odpadli starosti s dopravou autom a parkovaním, dostali by sa priamo do centra mesta. Pre ľudí bývajúcich v blízkosti stanice by to možno boli "šoky" ? ráno a poobede.... Nik neriešil ochranu ľudí napr. v Devínskej Novej Vsi, kde premávajú vlaky na exponovanej trati na Záhorie a ČR, AT, dodnes tam nebola vybudovaná protihluková bariéra, a čo obyvatelia Petržalky? Tam nie je vlaková stanica?
Na obyvateľov sú 2 metre, napr. do Hainburgu chodí autobus za 1,50€ cca 20km a ide z centra mesta, vozovka na hraničnom prechode Berg aj Jarovce uchádzajúca.. Do Rajky chodil autobus taktiež z centra mesta od nového divadla, bolo to v porovnaní o.k. Teraz chodí do Rajky autobus do Rajky z Rusoviec cca 5km, cena zostala rovnaká a stačí sa pozrieť ako vyzerá prístupová cesta do Maďarska na ceste I/2 vrátane hraničného prechodu navyše celý príjazd do Rusoviec a Jaroviec, buduje sa obchvat BA a rozšírenie diaľnice do Maďarska.... O týchto problémoch sme už písali na magistrát, ministerstvo dopravy, ministerstvo vnútra...Teraz, keď máme ministra dopravy, ktorý zrejme vie maďarsky sa veci dúfam zmenia v prospech občana a budú vyššie uvedené veci dané do poriadku.
20. január 2020

Peter Oravec

Kusý na OPS 27.júla 2018 (pozri vyššie):
"Dobrý deň, Ďakujeme za Váš podnet. Podnet bol zaslaný na vybavenie. Čakáme na písomné vyjadrenie. Kancelária starostu."

Ešte stále čakáte? Na potlesk?
10. máj 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
prosím admina, aby požiadal samosprávu o aktualizáciu vyjadrenia k podnetu.
S pozdravom.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania