14. október 2013
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
Prievozská (úsek od Bajkalskej ul. po Gagarinovu) nie je miestna komunikácia, ale je to cesta I. triedy, kde je min. prejazdná výška 5,5 m.
Okrem toho je tam trolejové vedenie so stanovenými minimálnymi vzdialenosťami od oceľovej konštrukcie portálu.
Semafory tam osadené sú najväčšie, aké máme k dispozícii, s technológiou LED s vysokou svetelnosťou.
Projekt pred prerokovaním v operatívnej komisii pre určovanie dopravných značiek v rámci stavebného konania posudzovali príslušné úrady, napr. vtedajší Krajský úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie, Krajský dopravný inšpektorát PZ a mnoho ďalších.
Okrem toho Určenie použitia dopravných značiek a dopravných zariadení na cesty I. triedy vydával Krajský úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie (neskôr premenovaný na Obvodný úrad v správe kraja, od 1.10. je premenovaný opäť, tentoraz na Okresný úrad).
K umiestneniu návestidiel na portáloch v križovatke Prievozská – Bajkalská môžeme len dodať, že boli osadené podľa projektu v potrebnej výške obdobne ako na priľahlých križovatkách Prievozská – Turčianska a Košická. Vzdialenosť priečnej súvislej čiary – stopčiary bola v projekte stanovená na 10m, čo je postačujúce na dostatočnú viditeľnosť návestidiel z prvého stojaceho vozidla. Viditeľnosť spoza volantu smerom hore je ovplyvnená odsadením sedadla vodiča od predného okna, použitím slnečnej clony ako aj polohou hlavy vodiča pri sledovaní návestidiel. Je zrejmé, že pri najnepriaznivejšej polohe by vodič nevidel na návestidlá ani z 50m vzdialenosti. Z tohto dôvodu je potrebné, aby vodič zaujal najvhodnejšiu polohu pre možnosť výhľadu nahor, potom nebude mať problémy s viditeľnosťou návestidiel.
Mgr. Marek Papajčík
referát vzťahov s verejnosťou
Kancelária primátora hl. mesta SR Bratislavy
peter