Aktualizovať podnet
Veľmi nízka hlasitosť reproduktorov MHD hlásení

Nahrajte obrázok aktualizácie podnetu:

Vaše meno:

Váš e-mail:

Koľko je jedna plus jedna? (zadajte číslo):


   alebo   ísť späť


Pomoc

Pomocou nasledovného dialógu nás môžete upozorniť na akúkoľvek zmenu príslušného podnetu, či už sa jedná o jeho nápravu, alebo naopak zhoršenie daného stavu.

Veľmi nízka hlasitosť reproduktorov MHD hlásení

Zodpovednosť za riešenie: Dopravný podnik Bratislava, a.s.

Vyriešený
meno
David 29. júna 2018

Hlasitosť reproduktorov vo značnej časti vozidiel (predovšetkým vozidlá Solaris, SOR) je absolútne nedostatočná a pritichá na rozoznanie slov. V prípade zapnutej klimatizácie je skoro nepočuteľná.

Narozdiel od Prahy, kde je hlásenie výrazne hlasné je v našej MHD pritiché.

Nakoľko tento problém extrémne znevýhodňuje nevidiacich cestujúcich a cestujúcich celkovo, navrhujem riešenie zvýšiť hlasitosť výrazne vyššiu a zároveň zablokovanie zmeny hlasitosti vodičom.

Hlásenia sú kritické prevažne na linkách s veľkým počtom zastávok na znamenie. V niektorých prípadoch nový systém BUSE vypadne a ostane zamrznutý displej, vtedy je jediný zdroj informácií o polohe vozidla zvukové hlásenie, ktoré je prislabé.

30. jún 2018

jajbolina

Podľa mňa je to dosť hlasno, nechcem aby to bolo až rušivo nahlas. Možno si nahluchlý, ja rozumiem čo hlásia v reproduktoroch.
30. jún 2018

David

V akych autobusoch? Nahluchly niesom ale ked je zapnuta klimatizacia a v autobusoch Solaris a trolejbusoch SOR to len susti potichu tak to nie je dostatocna hlasitost. Rusit to nikoho nema co, MHD nie je osobny taxik, taketo hlasenia su aspon 5x hlasnejsie v Prahe a tam uz to rusi aj mna a nikto sa nestazuje.
01. júl 2018

Miriam

ja sa tiez pripajam ku podnetu, no nie len koli nedostatocnej hlasitosti hlasenia zastavok, ale zial aj absencii zobrazenia info panelu v prednej casti vozidla. V novych trolejbusoch su tieto panely zobrazene pri strednych dverach. Predstavte si ze nastupite dopradu a sadnete si. Ked si chcete pozriet kolko zastavok este absolvujete alebo chcete vediet do akeho spoju ste nastupili tak tak sa musite presunut peso ku strednym dveram pretoze panel vidno iba z jednej strany.
Vidno ze toto musel vymysliet clovek co nechodi mhd, pretoze ked nastupite rano o pol osmej do preplneneho spoju a neviete sa zorientovat a pre hluk nepocujete zastavku tak ste ako za ziac socializmu. Plus nechapem ktora chora hlava programuje udaje, kde miesto nepretrziteho zobrazenia zastavok na obrazovke sa prepinaju s reklamami. Akoze naco sa mi minutu zobrazuje reklama ze prijmu vodica alebo ci chcem cestovat cely rok mhd zadarmo ked sa nedokazem prepravit z jedneho bodu do druheho a ked sa ma spytaju na akej zastavke teraz som ci ktora nasleduje pretoze nevidim na paneli tak je to na zamyslenie. Chory system.
01. júl 2018

jajbolina

Miriam, tak toto je veľká pravda. Oni umiestnili nové obrazovky s informáciou o zástavkach MHD len do stredu a vzadu, cestujúci sediaci a stojaci od stredu smerom dopredu prehľad zástavok nevidia, sú tak často nútení sa postaviť a sledovať kedy príde ich zástavka. Vidno že páni manežéri z DPB MHDčkou ani nejazdia. Je to choré, láskavo doplňte obrazovky alebo ifnotabule aj dopredu!!!!
10. júl 2018

David

Odpoved na zvysenie hlasitosti bola podana na https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/19440/zlepsenie-hlaseni-mhd tejto ziadosti
25. november 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, hlasitosť hlásení bola vo vozidlách, ktoré to umožňujú, nastavená na prijateľnejšiu úroveň a otestovaná v premávke. Ďakujeme za podnet.

odbor marketingu a komunikácie Dopravného podniku Bratislava, akciovej spoločnosti

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania