Chýbajúca značka

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Dúbravka

Uzavretý
meno
Zuzana Jánošíková 22. júla 2018

Batkova je uzka slepa ulica, kvoli blizkej skole tu cez cestu prechadza mnozstvo deti. Vacsina miestnych soferov s ohladom na sirku ulice a blizku skolu jazdi po tejto ceste rychlostou max. 20-30 km/h, avsak cudzi soferi (kurieri, taxikari) chodia casto plnou rychlostou, co moze lahko ohrozit prave prechadzajuce deti. Tato ulica by si zasluzila oznacenie “obytna zona”, resp. obmedzenie rychlosti max. na 30 km/h, pripadne osadenie retardera v jej strede, co by rychlost aut prirodzene spomalilo. Dakujem.

24. júl 2018

Odpoveď samosprávy

Ďakujeme za podnet. Prejednáme v dopravnej komisii magistrátu aké riešenie by do tejto lokality bolo najvhodnejšie.

Rastislav Bagar, prednosta MÚ Dúbravka
20. september 2018

Zuzana Jánošíková

Dobry den, pan Bagar,
Od Vasej odpovede ubehli 2 mesiace - nasli ste uz pre lokalitu vhodne riesenie? Kedy bude prevedene do praxe? Dakujem.
26. september 2018

Odpoveď samosprávy

Váš podnet bol prekonzultovaný s dopravným inšpektorátom. Jedná sa o slepú ulicu s obojstranným parkovaním, kde šírkové parametre v zásade nikomu so zdravým rozumom nedovolia rýchlu jazdu.

Osadenie značky "omedzenie rýchlosti na 30 km/h" DI neodporučil. Ak by aj bola značkou znížená rýchlosť musel byť tam byť radar a pravidelne merať.

Rovnako aj neodsúhlasil označenie ulice dopravnou značkou "Obytná zóna": Predmetná komunikácia nespĺňa charakter obytnej zóny. Takto označené ulice sú väčšinou jednoúrovňové, bez chodníkov a obrubníkov. Rýchlosť áut je obmedzená tak aby neohrozovala ostatných užívateľov ulice (väčšinou je obmedzená na rýchlosť chôdze chodcov). Kvôli tomuto je ulica zámerne navrhovaná tak, aby autá nemohli jazdiť priamo dlhé vzdialenosti napríklad osadením nádob s kvetmi na bokoch ulice, striedavým umiestnením parkovacích miest na ľavom a pravom okraji ulice, zakrivením samotnej ulice.
Legislatíva je definovaná v predpise č. 8/2009 Z.z. o cestnej premávke v § 59 - Osobitné ustanovenia o cestnej premávke v obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne. Ten hovorí, že v obytnej zóne chodci smú používať cestu v celej jej šírke, a hry detí na ceste sú dovolené. Vodiči tu smú jazdiť rýchlosťou najviac 20 km/h a pritom sú povinní dbať na zvýšenú ohľaduplnosť voči chodcom, ktorých nesmú ohroziť. Ak je to nevyhnutné, vodič je povinný zastaviť vozidlo. V obytnej zóne a pešej zóne je státie vozidiel zakázané, ak dopravnou značkou nie je určené inak. Nemyslíme si, že je záujmom z tejto komunikácie vytvárať priestor pre hry detí! V okolí je dostatok hracích plôch a ihrísk.

Vzhľadom na to, že sa jedná o slepú ulicu neuvažujeme nad osadením retardéra v súčasnosti. Retardéry v Dúbravke osádzame na prejazdné komunikácie, kde skutočne jazdí podstatne väčší počet áut a hlavne vzhľadom na šírku cesty rýchlejšie ako na tejto komunikácii.

Rastislav Bagar, prednosta MÚ Dúbravka
26. september 2018

Zuzana Jánošíková

Dobry den, pan Bagar,
Vo vasej odpovedi pisete, ze “šírkové parametre v zásade nikomu so zdravým rozumom nedovolia rýchlu jazdu.”
Prave na tuto skutocnost upozornujem v samotnom popise podnetu - vacsina miestnych soferov svoju jazdu naozaj prisposobuje sirke ulice, avsak kurieri/taxikari sa tadialto obcas rutia naozaj neprimerane rychlo. Ake riesenie existuje, aby sa rychlost ich jazdy prisposobila podmienkam ulice, ak ani jedno z navrhovanych rieseni nevyhovuje?
Dakujem.
26. október 2018

Zuzana Jánošíková

Priklad z Hanulovej - retarder je tu osadeny aj v slepej ulici. Je rovnake riesenie mozne aj na Batkovej na urovni vchodu do skoly?
29. október 2018

Odpoveď samosprávy

Na Hanulovej ulici je ale úplne iná dopravná situácia. Hanulova v tejto časti je síce tiež slepá, to pravda, avšak sprístupňuje administratívne budovy a štátne inštitúcie a je tam veľký pohyb automobilov po celý deň. Zároveň komunikácia križuje trasu hlavného pešieho pohybu obyvateľov v zamedzí celej Hanulovej ulice k frekventovanej zastávke MHD Damborského. Na základe konzultácie v dopravnej komisii magistrátu osadenie priečneho prahu neodporúča náš Referát dopravy Oddelenia územného rozvoja a životného prostredia.

Rastislav Bagar, prednosta MÚ Dúbravka

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania