Zaštupľovaná križovatka na Jégého

Zodpovednosť za riešenie: Magistrát hlavného mesta

V riešení
meno
Anonymný užívateľ 23. júla 2018

Stačí, že sem príde trolejbus a cez križovatku prejdú maximálne tri autá. V lepšom prípade len päť! A veľa vodičov potom cez križovatku prechádza na červenú. Pritom by stačilo vybudovať dlhší pruh pre odbočenie vpravo. Aktuálne je v ňom miesto len pre jedno osobné auto!

24. júl 2018

Eo

to sa neda je tam zivotne dolezity strom,resp. stromy a to by ochranari zelene nedovolili:)
24. júl 2018

Ján

Eo: myslim si, ze sa automobilistom vychadza uz aj tak dost v ustrety. Takze taketo ironicke poznamky su uplne mimo. Potom nekrakajte, ked bude v meste neznesitelne teplo, ked bude vsade len beton a asfalt.
24. júl 2018

Anonymný užívateľ

Ján, a čo nákupné centrá a ich ozrutné parkoviská?
A tie emisie, ktoré vyprodukujú autá v kolóne tie dva stromy nezachránia. A bude horšie!
24. júl 2018

Ján

Anonymny uzivatel: tie stromy nemaju chranit pred emisiami ale pred zvysovanim teploty. Len preto, ze vam je dlho stat na semafore o minutu dlhsie sa tu bude zase nieco asfaltovat. Rozmyslate? Chodte inym dopravnym prostriedok. Kazdy si tu len vyvaza prdel v aute a vozi vzduch a este si narokuje na verejny priestor.
25. júl 2018

Anonymný užívateľ

Ján, každý deň tadiaľ chodím, avšak pešo. Autá tu stoja v kolóne a zbytočne spaľujú benzín a naftu. Fajn - hlavne, že je chladnejšie o 1°C . A trolejbusy pravidelne meškajú. Tak rozmýšľajte.
26. júl 2018

Ivan Bútora

Riešenie existuje, zrušenie ľavého odbočenia z Jégého do Záhradníckej, ktoré vzniklo až po rekonštrukcii Záhradníckej v r. 2008. Tým by sa riadenie križovatky zjednodušilo a dosiahla by sa aj vyššia priepustnosť pre pravé odbočenie z Jégého do Záhradníckej, a najmä pre ľavé odbočenie zo Záhradníckej do Jégého v trase liniek MHD 205 a 207. Zároveň by bolo možné rozšíriť chodník a zachovať stromoradie.
S týmto riešením však dlhodobo nesúhlasí Krajský dopravný inšpektorát.
26. júl 2018

Jan M.

@Anonymny uzivatel - PANE, mesta su tu pre ludi, nie pre auta. To riesenie ze je tam maly pruh aj strom je velmi inteligentne aj ked - podla Vas - nepostacujuce. To robila este stara skola ludi s inym zmyslanim. Po nete teraz behala fotka kolko teplotu okolie bez stromu a so stromom. Aj tak autom zastavite niekde inde ak nechytite zelenu vlnu. Tak nechapem o co Vam ide, aby ste boli doma skorej na ukor zelene v meste??? Vy nie ste z tohto mesta, ze?
26. júl 2018

Jan M.

Tak ja uz to vobec nechapem. Chodite peso, a trapia Vas peniaze inych lebo si spaluju benzin a naftu? Tak radsej budete chodit peso vedla aut bez stromu... ZIADAM SAMOSPRAVU ABY TENTO PODNET IGNOROVALA.
26. júl 2018

Anonymný užívateľ

Jan M., toto mesto sa budovalo "So Sovietskym zväzom na večné časy a nikdy inak". Avšak doba sa zmenila. ;-)
26. júl 2018

Anonymný užívateľ

Jan M., tu nejde o eurá za PHM, ale o emisie!
26. júl 2018

Tomasko

Anonymný užívateľ : Tarate. Odboci doprava a stoji opat. Riesenim (razantnym) by bol zakaz vjazdu okram MHD (ale to je blbost) . A nákupné centrá a ich ozrutné parkoviská vznikli na lukach a nemuseli sa rubat stromy.
26. júl 2018

Anonymný užívateľ

Pán Tomasko, iže, keď auto prejde až na piaty semafor, tak to v poriadku, lebo bude stáť aj na iných semaforoch?
A o tých parkoviskách môžeme polemizovať. Napr. tam, kde stojí Polus pôvodne rástlo asi 150 platanov, ktoré skolili!
P.S. Lúka síce nie je les, ale teraz je tam betón a asfalt!
30. júl 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za Váš podnet. Podnet bol postúpený vecnému útvaru Magistrátu hlavného mesta SR Bratislava na posúdenie/vybavenie.
O výsledku Vás budeme informovať.

Ďakujeme a pekný deň


Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
30. júl 2018

Mikuláš Hrubiško

Komentáre typu, že trolejbus brzdí autá sú úplne uletené a môže ich písať len niekto, kto nepoužíva MHD a myslí si, že každý má právo jazdiť plynule osobným autom hocikam a hocikde parkovať. Základné ľudské právo je vlastniť auto (lebo vlastniť môžete hocičo, pokiaľ to neukradnete). Ale právo na jazdu hocikam a parkovanie, kde sa mi zachce, už vôbec nie je vymožiteľné právo. A aby sme sa v meste medzi autá zmestili aj my, obyvatelia, existuje MHD. Je to teda presne naopak. Autá brzdia MHD. Ale predovšetkým, ľavý odbočovací pruh je príčinou problémov tejto križovatky. Práve autá odbočujúce doľava (a tade žiadna MHD nevedie) brzdia nielen MHD, ale aj všetkých ostatných účastníkov premávky. A to aj tých, ktorí z mesta potrebujú odbočiť doľava na Jégého a naopak (a tých je podstatne viac, mám to odsledované, keďže tadiaľ denne chodím - pešo). Lebo o ten čas, ktorý je vyhradený ZBYTOČNÉMU odbočovaniu z Jégého na Štrkovec, je skrátený čas (v oboch smeroch) pre reláciu Jégého - Záhradnícka smer centrum (a opačne). Ak by spomínané odbočenie, ktoré existuje len od r. 2008, neexistovalo, zápchy by odpadli, keďže všetky vozidlá by stáli v jednom pruhu, vzájomne by sa neblokovali a mali by aj dlhší čas signál voľno. Bývam v tejto lokalite vyše 35 rokov a z toho 30 rokov žiadne odbočenie doľava nebolo povolené a nikomu ani nechýbalo. Lebo, ak potrebujete z tejto lokality ísť na Štrkovec, dá sa cez Trnavskú a Bajkalskú a pre autá z vnútrobloku nie je ani potrebné vychádzať na Jégého, ale Starý Ružinov sa dá opustiť vnútornými komunikáciami (napr. Prešovskou) priamo na Bajkalskú. Takže je to nekompetentnosť KDI (Krajský dopravný inšpektorát), ktorý presadzuje prednosť IAD všade, a to nielen tam, kde brzdí MHD, ale aj tam, kde IAD v jednom smere blokuje IAD v druhom smere. Ale nechcem tu opakovať vtipy o zelených mozgoch, lebo oni ani inú odpoveď, ako "NEDÁ SA v záujme zachovania plynulosti a bezpečnosti premávky", nepoznajú. A rúbať stromy??? To môže len chorý mozog, ktorý nechápe úlohu zelene v meste. A naviac sa jedná o dospelé stromy (brestovec), ktorý dobre rastie aj v meste a najmä - veľký strom má korene do hĺbky, takže vyžije zo spodnej vody aj v suchu, ktoré máme v Bratislave. Zeleň už musela v Bratislave ustupovať až-až. Takže riešenie je veľmi jednoduché: ZRUŠIŤ ľavé odbočenie z Jégého na Štrkovec. A je po probléme (viď aj komentár IB vyššie).
31. júl 2018

Anonymný užívateľ

Choré mozgy sú tie, ktoré v mene konzumu a ziskov rúbu krížom-krážom stromy na celom Slovensku! Približne 10 miliónov m³ a z toho 4 milióny na štiepku!!
31. júl 2018

Anonymný užívateľ

Vážený pán Mikuláš Hrubiško, obmedzenie dopravy v meste sa dá dosiahnuť v podstate jednoducho - zákazom parkovania na chodníkoch a radikálnym pokutovaním za parkovanie pri prechodoch pre chodcov, v zákrutách, ...
31. júl 2018

Mikuláš Hrubiško

Súhlasím s anonymom, ale túto križovatku to nevyrieši.
31. júl 2018

Mikuláš Hrubiško

Súhlasím s anonymom, ale túto križovatku to nevyrieši.
31. júl 2018

Anonymný užívateľ

Pán Hrubiško, napríklad Kanada má zákony, ktoré zakazujú vývoz surového dreva - guľatiny. Celá drevná hmota sa musí spracovať na polotovary, ...
U nás sa 1. trieda vyvezie, nekvalitné spracuje na stavebné rezivo, ... a zbytok nahádže do kotlov!!!
04. august 2018

BaNi

Anonymný užívateľ: Trolejbusy pravidlene meskaju aj v nedelu rano o siestej, ked nie je takmer ziadna premavka, pretoze ich nic/nikto nemotivuje dodriazavat grafikon.
05. august 2018

Anonymný užívateľ

BaNi, ja tu neriešim meškanie-nemeškanie trolejbusov, ale nízku priepustnosť svetelnej križovatky.
13. august 2018

Jan M.

Riesite nizku priepustnost krizovatky, to Vam sluzi ku cti. Ale mat vysoku priepustnost a byt bez stromov nie je tiez riesenie. Najprv sa vystavalo mesto, a to sa priebezne prisposobuje navalu dopravy. Mesto tym padom prestava sluzit ludom. Mala priepustnost dopravy sa musi riesit zachytnymi parkoviskami na okrajoch mesta a prestupom do kolajovej MHD. Nie vyrubom stromov.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania