Ekologická výchova a smetný kôš na ihrisku Janka Hraska

Zodpovednosť za riešenie: Senec

Vyriešený
meno
Janka 10. septembra 2018

Dobrý deň,
žiadam o vynesenie preplnených košov na ihrisku Janka Hraška. Koše sú stále plné vďaka bujnému nočnému hýreniu seneckej mládeže. Vďaka.

Druhá vec v tomto podnete - v Senci je veľmi veľa mladých ľudí, ktorých úroveň ekologického zmýšľania a v tomto smere i sebauvedomenia si je neskutočne nízka. Kade idú, odhadzujú smeti, nechávajú krabice od nápojov, špaky na krok od koša.. Nie je možné, aby mesto apelovalo na jednotlivé školy v jeho spádovej oblasti, aby sa viac zamerali na ekologické a ohľaduplné správanie sa? Je to aj ich mesto, ktoré chce byť pekné.. keď ich k tomu nevedú rodičia, mohla by skúsiť škola.

11. september 2018

Odpoveď samosprávy

Odpad zo smetného koša bol vyvezený.

mesto Senec
11. september 2018

Janka

Ďakujem. Moja požiadavka mala ale ešte aj druhú časť - žiadam i vyjadrenie sa k nej. Ďakujem, JZ.
11. september 2018

Janka

Ďakujem. Moja požiadavka mala ale ešte aj druhú časť - žiadam i vyjadrenie sa k nej. Ďakujem, JZ.
17. september 2018

Odpoveď samosprávy

Environmentálna výchova v materských a základných školách

V súčasnosti sa výchove v oblasti ekológie realizuje veľa programov nielen v základných, ale aj materských školách.


1. Materské školy

Štátny vzdelávací program pre predprimárne vzdelávanie (materské školy) ukladá výkonové štandardy zamerané na environmentálnu výchovu: oblasť zvaná Zdravie a pohyb je zameraná na udržiavanie poriadku vo svojom okolí a oblasť Človek a príroda na triedenie odpadu. Učiteľky riešia s deťmi rôzne úlohy spôsobom primeraným ich veku, využívajúc Deň Zeme, Deň vody na aktivity zamerané na ochranu zeme, separáciu odpadu, ochranu vody a vodných zdrojov. V budove školy sa nachádzajú koše rôznych farieb, do ktorých deti triedia odpad, vonku sú kontajnery na papier, plasty a komunálny odpad. Deti do nich vynášajú odpad z triedy a tak môžu lepšie pochopiť separovanie. Počas pobytu vonku pri dodržaní hygienických pravidiel (gumené rukavice) deti čistia a upravujú dvor a okolie materskej školy. Školy sú tiež zapojené do environmentálneho programu Zelená škola. V tomto programe školená environmentálna koordinátorka zapája deti do tzv. 7 krokov Zelenej školy.
V rámci Týždňa Zeme premietajú na interaktívnej tabuli prezentácie, pracujú s počítačovým programom pod názvom Príroda okolo mňa, sadia kvety a pod.
Deti systematickými krokmi vedú k ochrane životného prostredia a pochopeniu, že miesto, kde žijeme, je pre nás jedinečné.


2. Základné školy

V edukačných dokumentoch v primárnom vzdelávaní je environmentálna výchova prierezovou témou, kde na jej praktickej realizácii a aplikácii sa majú podieľať viaceré vzdelávacie oblasti školských vzdelávacích programov konkrétnej školy. Štátny vzdelávací program ju charakterizuje ako prierezovú tému a v popise uvádza: „Environmentálna výchova vedie žiakov ku komplexnému pochopeniu vzájomných vzťahov medzi organizmami a vzťahom človeka k životnému prostrediu. Ide o rozvíjanie a najmä pochopenie nevyhnutného prechodu k udržateľnému rozvoju spoločnosti, ktorý umožňuje sledovať a uvedomovať si dynamicky sa vyvíjajúce vzťahy medzi človekom a prostredím, kde sú vzájomne prepojené aspekty ekologické, ekonomické a sociálne.”

Na realizácii prierezovej témy sa podieľajú viaceré vzdelávacie oblasti (učebné predmety). Vzájomným prepojením, rozšírením, upevňovaním a systematizáciou vedomostí, špeciálnych návykov a zručností upozorňujeme žiakov na súvislosti medzi poznatkami, ktoré si už osvojili na pochopenie problematiky zo širšieho pohľadu. Len tak dokážu skutočne pochopiť globálne problémy. Pochopenie je základnou podmienkou aktívneho prístupu žiakov k efektívnej ochrane a udržateľnému stavu životného prostredia. Environmentálna výchova zahŕňa v sebe tematické okruhy:

• Ochrana prírody a krajiny
• Zložky životného prostredia
• Prírodné zdroje, ich využívanie, ochrana
• Ľudské aktivity a problémy životného prostredia
• Vzťah človeka k prostrediu

Škola je zapojená do projektov ochrany životného prostredia. Máme na škole koordinátorov environmentálnej výchovy, kde sa v rámci záujmovej ale aj výchovno-vzdelávacej činnosti deti podieľajú na rôznych projektoch – Deň Zeme, Deň vody, Zelená škola. Cieľom je vzbudiť u detí záujem o ochranu životného prostredia, poskytnutie informácií o stave životného prostredia, príprava na osvojenie si zručností a návykov ochrany prostredia, vzťah k prírode ako takej.

Obsahom výchovy u nás je sledovať otázky starostlivosti o životne prostredie (začínajúc čistotou školy, školského areálu ale aj okolia), usmerňovanie konania človeka a predvídanie vývoja kvality prostredia – týmto sú naši žiaci systematicky vedení a usmerňovaní či už na vyučovaní, v ŠKD ale aj mimoškolských aktivitách.


mesto Senec
24. september 2018

Monča

Ono je to tak, že v škôlkach a školách to učiteľky deti učia, ako správne separovať odpad a následne učiteľky prídu domov a všetko bachnú do zmiešaného odpadu. Mám vo svojom okolí dva takéto prípady, práve ony by mali byť príkladom. Vodu káže, víno pije, presne to na tie učiteľky platí. Smutné.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania