Kamióny jazdiace cez Dúbravku

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Dúbravka

Uzavretý

Stale viac a viac firemnych kamionov Volkswagen Just In Time jazdi cez sidlisko Dubravka. Neviem ci si takto skracuju cestu, v kazdom pripade to nie je idealne kvoli exhalatom a dopravnym zapcham ktore z toho vznikaju.

19. september 2018

Odpoveď samosprávy

Veľmi nám to takisto prekáža, skúšali sme to zmeniť ale nedokázali sme. Správcom komunikácie Agátova spájajúcej Dúbravku s DNV okolo Technického skla je magistrát a ten pred časom osadil do podjazdu pod železnicu dopravnú značku obmedzujúcu max. výšku nákladných vozidiel na 2,5m a tým vyhnal všetky kamióny do Dúbravky. A pritom v areáli Technického skla sídlia firmy, ktoré logisticky zabezpečujú výrobu vo Volkswagene. Dôvodom je poškodzovanie telesa železničného podjazdu nákladnými vozidlami. Toto leto železnice osadili už aj oceľové zábrany pred podjazd. Bohužiaľ nevieme zatiaľ ponúknuť riešenie tejto nepriaznivej situácie.

Rastislav Bagar, prednosta MÚ Dúbravka
19. september 2018

SelfMan

Toto nie je prve hlasnie na OPS v tejto problematike. Pisalo sa tu o tom uz niekolko krat.
Tu sa ako na spasenie caka na predlzenie Saratovskej smerom na Bory, ktore by tuto situaciu vyriesilo. Problem je len v tom, ze o tom projekte sa zatial len a len rozparava.
Neviem ci sa dobre pamatam, ale mam pocit, ze to teraz "trci" niekde na EIA posudzovani co sa tyka vplyvov na zivotne prostredie. Kto ma viac info, doplnte.
24. september 2018

Pozorovatel

Ohladne problematiky predlzenia Saratovskej k Borom som otvoril novy podnet,
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/55634/predlzenie-saratovskej-stav-riesenia
v ktorom som v kratkosti zhrnul doterajsi vyvoj za poslednych cca 10 rokov.

Odpoved od spolocnosti Bory a.s., - navrhovatela stavby zatial nebola publikovana.
24. september 2018

Pozorovatel

Pocas rekonstrukcie podjazdu pod zeleznicnou tratou bola absolutne premarnena sanca, aby sa podjazd stal plnohodnotny aj pre kamiony, tym, ze by sa znizila niveleta vozovky.

Vyluka v podjazde by sa sice predlzila o 1-2 mesiace, ale investicia by bola "radovo v percentach" toho co bude stat vybudovanie predlzenia Saratovskej s novym podjazdom pod zel. tratou...

Zial v tomto meste sa nevie dohodnut ani prava ruka s lavou, nieto este so zeleznicami ...
25. september 2018

Ján Protič

Dakujem za vsetky informacie. Je to naozaj velka skoda ze sa zatial nepodarilo zrealizovat predlzenie Saratovskej alebu uprava tunela. Takto kamiony nicia opravene cesty ked jazdia krizom cez celu Dubravku :(
26. september 2018

Peter

Všimol som si, že odkedy jazdia kamióny cez Dúbravku a Lamač, tak sa značne zvlnil a poškodili asfalt pod diaľničným nadjazdom a na hlavne na svetelnej križovatke Janka Alexyho - Lamačská cesta, v smere z Dúbravky do Lamača. Nehovoriac o tom, že pravidelne majú problém sa na tomto mieste v križovatke vytočiť a poškodzujú pritom obrubníky a dopravné značenie. Tá križovatka je malá a nie je dimenzovaná na to aby tam odbočovali kamióny. A presne ako píše pán Ján vyššie. Ničia nám čerstvo opravené cesty po Dúbravke.
26. september 2018

Pozorovatel

Proti pretazenym kamionom je jednoducha obrana, poslat tam policiu s mobilnou vahou a prevazovat kamiony.
Kedze nemaju inu trasu, tak kazdy pretazeny kamion by bola trefa do cierneho. Skoda,ze vybrane pokuty by neskoncili neskoncili v dubravskom rozpocte.
26. september 2018

Pozorovatel

Idu volby, takze po doterajsich skusenostiach uz beriem akekolvek informacie,ci sluby s velkou rezervou...
27. október 2018

Branislav

Kamiony na Alexyho a Saratovskej ulici

Uz niekolko mesiacov jazdia kamiony zasobujuce pravdepodobne VW (?) cez Alexyho a Saratovsku ulicu v Dubravke, pricom obchadzaju komunikacie na to vybudovane. Ziadam o zjednanie napravy v spolupraci s mestskou policiou.
29. október 2018

Odpoveď samosprávy

Pán Branislav, prečítajte si vysvetlenie mestskej časti k situácii s kamiónmi v Dúbravke a nasledujúcu diskusiu. Zodpovednosť za presmerovanie nákladnej dopravy cez celú Dúbravku je na správcovi týchto komunikácií, t.j. magistrát, ktorý sa tak rozhodol. Samotní vodiči nič neporušujú, nákladné vozidlá po hlavných Dúbravských komunikáciách jazdiť môžu a nie je čo riešiť s mestskou políciou ako žiadate. A nezabúdajte na intenzívnu stavebnú činnosť na severnom konci Dúbravky, tá rovnako zaťažuje cesty, nie len zásobovanie VW. Magistrát bude nakoniec musieť aj zničené komunikácie opravovať.

Rastislav Bagar, prednosta MÚ Dúbravka
17. november 2018

Branislav

Dobry den pan Bagar,
Dopravna obsluha stavieb a tazky TIR tranzit su dve neporovnatelne veci. Vystavba v rezidencnej MC je uplne logicka aktivita ale TIR tranzit je vo vnutornom meste neziaduci. Tazka logistika a TIR tranzit do rezidencnej casti mesta vobec napatri a Dubravka nie je logisticky brownfield. Kto a preco odsuhlasil, ze skladove firmy mozu zasobovat VW z Technickeho skla? Kamiony komplikuju uz aj tak zlu dopravnu situaciu v centre Dubravky a znizuju kvalitu zivota jej obyvatelov. Aktualny stav je proti zaujmom obcanov.
17. november 2018

Branislav

Dobry den pan Bagar,
Posielam vam jednoduche riesenie v prospech obcanov.
Dohodnite s firmami v Technickom skle, ze sa im otvori zasobovaci koridor cez podjazd ale logistiku mozu vykonavat len mensimi vozidlami. Ked jazdia cez podjazd autobusy MHD, nie je problem na zasobovanie nasadit mensie nakladne vozidla primeranej vysky. Na prislusnych komunikaciach v Dubravke sa osadi znacka zakaz vjazdu vozidlam nad 12 ton s vynimkou dopravnej obsluhy.
S pozdravom
Branislav Sottnik

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania