Zábrany parkovania alebo kvetináče?

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Peter Oravec 20. septembra 2013

Súčasný stav: Na Špitálskej ulici sú rozosiate (krivo a zmätočne ako kocky lega vysypané z krabice) útvary, ktoré by bolo možné, ak by obsahovali kvety (kríky), nazvať kvetináče. Pretože v týchto útvaroch kvety (kríky) nie sú, nie sú tieto útvary kvetináčmi. Potom to teda môžu byť zábrany proti parkovaniu (vjazdu) áut, ale v tom prípade vzniká otázka, na čo je v tých útvaroch hlina?
Normálny stav: vyjasniť si otázku, či ide o kvetináče alebo zábrany proti parkovaniu (vjazdu). Ak ide o kvetináče, treba do nich doplniť kvety (kríky). Ak ide o zábrany proti parkovaniu (vjazdu), treba z nich vysypať hlinu. Prípadne na tento účel (zábrany) použiť technické prostriedky, ktoré sa na daný účel používajú v civilizovaných štátoch a mestách (kovové stĺpiky a pod.)
Ďakujem

20. september 2013

Kvetoslav

Fiasko a hanba magistrátu!
20. september 2013

Ján

bez hliny by boli tie zabrany moc lachke a urcite by sa nasiel niekto kto by tie zabrany premiestnil :-)
26. september 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za Váš podnet, ktorý preverilo oddelenie dopravy. Špitálska ulica je v správe Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy a magistrát ako správca zodpovedá aj rozmiestnenie a údržby mobilnej zelene. Váš podnet sme preto zaslali kompetentným pracovníkom magistrátu s požiadavkou o nápravu.



Tomáš HALÁN
hovorca


Miestny úrad Bratislava-Staré Mesto
Vajanského nábrežie 3, 814 21 Bratislava
Tel.: +421 2 5924 6245
Fax.: +421 2 5292 0003
Mobil: +421 902 051 743
e-mail: [email protected]

www.staremesto.sk
www.facebook.com/staremesto.sk
07. október 2013

Jano

úroveň tejto stránky dosť klesá práve takýmito podnetmi. Kopec rečí o ničom... Všetko by sa to dalo zhrnúť do jednej vety
07. október 2013

Peter Oravec

Janko, pokojne zhrňte, ak sa Vám uľaví.
16. december 2013

PGH

Tradicna byrokraticka odpoved: S velkym potesenim Vam oznamujeme, ze nasemu uradu sa podarilo najst nejaky iny urad, na ktory sa to mozeme pokusit zhodit, cim sa odteraz mozeme tvarit ze sa nas problem netyka. Uz nas teda neotravujte, ideme sa venovat dolezitejsim veciam ako napriklad schvalovaniu vianocnych odmien pre starostu a uradnikov, rozpredavaniu pozemkov mesta a nakupu noveho nabytku a notebookov pre uradnikov.
16. december 2013

Admin Bratislava-západ

Dobrý večer, PGH,
popravde, problém nevidím v odpovedi samosprávy Starého Mesta, tá len rešpektuje deľbu kompetencií medzi mestskou časťou a Magistrátom. Otázka je, do akej miery je samotná deľba rozumná a zásadný problém je, že Magistrát sa ku svojej zodpovednosti často nehlási.
Prajem pekný večer,
Miro Ščibrany
admin OPS pre Bratislavu-západ
01. júl 2014

Peter Oravec

Odporúčam označiť ako vyriešené. Ďakujem.
31. júl 2017

Peter Oravec

Tie staré kvetináče sú tam stále a v zlom stave. Podnet je žiaľ znova aktuálny.
31. júl 2017

Peter Oravec

Tie staré kvetináče sú tam stále a v zlom stave. Podnet je žiaľ znova aktuálny.
23. máj 2018

Peter Oravec

Bez akejkoľvek zmeny. Primátor aj magistrát na tieto, ale aj na nové kvetináče, absolútne kašle.
Prosím o preposlanie aktualizácie podnetu samospráve.
23. máj 2018

Peter Oravec

Bez akejkoľvek zmeny. Primátor a magistrát na tieto, ale aj na nové kvetináče absolútne kašle. Zaoberá sa smart city.
Prosím o preposlanie aktualizácie podnetu samospráve.
02. apríl 2019

Peter Oravec

Magistrát šesť rokov ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie magistrátu.
02. apríl 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali Oddelenie správy komunikácií, ktoré sa ním už zaoberá.

S pozdravom



Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
11. jún 2019

Peter Oravec

Pán admin, prečo je tento podnet "v riešení". Vyše dva mesiace? Vylepšujete štatistiku pánovi Košťálovi?
12. jún 2019

Odkaz pre starostu

Dobrý deň p. Oravec,
status v riešení sme zvolili kvôli tomu, pretože samospráva reagovala, že sa ním bude zaoberať.

Matúš Sedlák
Odkaz pre starostu
[email protected]
12. jún 2019

Peter Oravec

Vážený pán Sedlák,
ďakujem za reakciu.
Prečo sú potom však ako neriešené označené napríklad (okrem mnohých iných) tieto podnety:

https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/68652/zidovska-chodnik-barierovy
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/49889/zabrany-parkovania-na-zahradnickej
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/39714/burina-v-kvetinacoch-pod-mostom-snp

...keďže ide o rovnakú odpoveď samosprávy?

Ďakujem vopred za iste konzistentné vysvetlenie.
S pozdravom
Oravec
12. jún 2019

Odkaz pre starostu

Vážený pán Oravec,
v niektorých pondetoch, ktoré ste uviedli bola len prednedávnom menená zodpovednosť z MČ na Magistrát a v takýchto prípadoch je status neriešený po uplynutí 14 dní pridelovaný automaticky. V užívateľskom rozhraní, však tieto zmeny nemožno vidieť.

Ostatne máte pravdu a statusy som upravil.

Matúš Sedlák
Odkaz pre starostu
[email protected]
12. jún 2019

Peter Oravec

Vážený pán Sedlák,
prosím Vás,
1. čo znamená, že status je prideľovaný automaticky? Je to softvérové riešenie bez zásahu amina, alebo je to automatické riešenie podmienené zásahom admina?
2. čo znamená, že v užívateľskom rozhraní zmeny nemožno vidieť? Na čo sú zmeny, ktoré nevidím ako užívateľ?
3. Aký zmysel majú štatistiky mediálne prezentované zástupcami portálu OPS, keď sú v nich evidentné chyby a nekonzistentnosti?
Ďakujem vopred za odpoveď.
S pozdravom.
05. september 2019

Peter Oravec

Magistrát šesť rokov ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie magistrátu.
05. september 2019

Peter Oravec

Magistrát šesť rokov ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie magistrátu.
05. september 2019

Peter Oravec

Magistrát šesť rokov ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie magistrátu.
11. september 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali kompetentné oddelenie, ktoré sa ním už zaoberá.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
15. október 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

betónové kvetináče boli cez letné mesiace vyčistené a usporiadané. Kvetináče slúžia ako zábrana proti parkovaniu vozidiel na chodníku, ktoré občania si svojvoľne posúvajú každý deň, aby mohli zaparkovať. Na riešení tohto stavu usilovne pracujeme.

S pozdravom

Oddelenie správy komunikácií
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
15. október 2019

Peter Oravec

Z fotiek z 5. septembra 2019 je zrejmé, že to, čo tu magistrát píše, je lož. Kvetináče neboli ani vyčistené, ani usporiadané.
30. apríl 2020

Peter Oravec

Magistrát sedem rokov ignoruje aj tento podnet.
Matúš Vallo dva roky ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie Matúšovi Vallovi.
30. apríl 2020

Peter Oravec

Magistrát sedem rokov ignoruje aj tento podnet.
Matúš Vallo dva roky ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie Matúšovi Vallovi.

Magistrát tu minulý rok napísal:
"...betónové kvetináče boli cez letné mesiace vyčistené a usporiadané. Kvetináče slúžia ako zábrana proti parkovaniu vozidiel na chodníku, ktoré občania si svojvoľne posúvajú každý deň, aby mohli zaparkovať. Na riešení tohto stavu usilovne pracujeme."
1. Neurobili ste nič, na ničom nepracujete.
2. Kvetináče slúžia z definície na kvety (zeleň) a iba sekundárne môžu slúžiť na niečo iné. Takže, ak sú to kvetináče, tak v nich majú byť kvety (udržovaná zeleň), a ak sú to zábrany parkovania, tak je nezmysel tam dávať "kvetináče".
05. október 2020

Tomas Mahi

Špitálska-kvetináč-zanedbaný

Cely rad zanedbanych kvetináčov.
19. marec 2021

Peter Oravec

Dobrý deň.
Osem rokov neriešený podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
27. apríl 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
prosím admina, aby požiadal samosprávu o aktualizáciu vyjadrenia k podnetu.
S pozdravom.
14. máj 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

väčšina kamenných kvetináčov je na pozemkoch vo vlastníctve iných subjektov.
Dva z nich stoja na pozemku reg. E-KN p.č. 21756, ktorý vlastní a spravuje Hlavné mesto.
Na tieto bola dňa 7.5.2021 umiestnená výzva.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto Slovenskej republiky
14. máj 2021

Anonymný užívateľ

Tak treba priamo vyzvať tie subjekty. Pochybujem, že akýsi konateľ chodí kontrolovať tie hranty.
16. november 2021

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený, samosprávou 8 rokov ignorovaný podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
19. november 2021

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol preposlaný samospráve s upozornením na aktualizáciu.

S pozdravom,

Barbora Peregrim
Odkaz pre starostu
[email protected]
20. máj 2022

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený a samosprávou ignorovaný podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
20. máj 2022

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený a samosprávou ignorovaný podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
20. máj 2022

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený a samosprávou ignorovaný podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
20. máj 2022

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený a samosprávou ignorovaný podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
20. máj 2022

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený a samosprávou ignorovaný podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
20. máj 2022

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený a samosprávou ignorovaný podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
20. máj 2022

Anonymný užívateľ

Avšak na masívne revitalizácie + zeleň na ostrovčekoch peniaze a kapacity sú!!!
22. máj 2022

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol preposlaný samospráve s upozornením na aktualizáciu.

S pozdravom,

Administrátor Bratislava-Staré Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]
08. júl 2022

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

kvetináče na pozemkoch hlavného mesta boli v júli 2021 odstránené. Ostatné kvetináče sa nachádzajú na súkromných pozemkoch.

S pozdravom
Kedy? júl 2021

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
02. október 2023

Peter Oravec

Neriešený podnet.
všeobecne by som chcel konštatovať, že zo strany samosprávy je nezmyslom vyhovárať sa na to, že obec nie je zodpovedná za riešenie podnetu.
Podľa zákona o obecnom zriadení "obec zabezpečuje výstavbu a údržbu a vykonáva správu miestnych komunikácií, VEREJNÝCH PRIESTRANSTIEV ... "
Podľa toho istého zákona je verejné priestranstvo definované ako "ULICA, NÁMESTIE, park, trhovisko a iný priestor prístupný verejnosti BEZ OBMEDZENIA, ktorý BEZ OHĽADU NA VLASTNÍCKE VZŤAHY slúži na všeobecné užívanie."
https://www.zakonypreludi.sk/zz/1990-369
Z uvedeného vyplýva, že aj tento podnet má a musí riešiť priamo obec, teda v Bratislave magistrát a/alebo mestská časť. Tejto svojej zákonnej povinnosti sa obec nemôže zbaviť.
Zodpovedným subjektom v takýchto prípadoch je VŽDY obec. Riešenie podnetu musí v zmysle zákona zabezpečiť obec.
Prosím o preposlanie podnetu samospráve.
02. október 2023

Peter Oravec

Neriešený podnet.
Prosím o preposlanie.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania