Priechod pre chodcov v križovatke Rusovská-Jantárová

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Ignác gwsssc 26. septembra 2013

Okolo 40 rokov nie je mesto Bratislava a mestská časť Petržalka schopná namaľovať na asfalt jeden priechod pre chodcov
v križovatke Rusovská cesta – Jantárová cesta a postaviť jeden hlúpy chodník zo zastávky MHD Jungmannova na Gessayovu ulicu / Námestie hraničiarov. Prečo musíme tento bordel trpieť celé desaťročia? Dokedy?

Miestny úrad mestskej časti Bratislava-Petržalka
Kutlíkova 17, 825 12 Bratislava
oddelenie územného rozvoja a dopravy
Zápisnica z pracovného rokovania
Prítomní: kpt. Mgr. Michal Kiš - KDI
Ing. Alica Hájková – MG odd. koordinácie dopravných systémov
Ing. Viera Bánovská – MG odd. dopravného plánovania
por. Ing. Martin Hranec – KDI
Ing. Jana Mateičková – MG odd. správy nehnuteľností
Ing. Juraj Richter – Petržalka City
Júlia Mravcová – Petržalka City
Ing. arch. Zuzana Kordošova – vedúca odd. ÚRaD
Ing.Milan Raus – MČ BA-Petržalka odd. ÚRaD
Dňa 19.06.2013 o 10.00 h sa v kancelárii vedúcej oddelenia územného rozvoja
a dopravy (ÚRaD) Miestneho úradu mestskej časti Bratislava-Petržalka Ing. arch. Zuzany
Kordošovej konalo pracovné rokovanie ohľadom doriešenia priechodu pre chodcov
v križovatke Rusovská cesta – Jantárová cesta.
Vedúca oddelenia ÚRaD privítala prítomných.
Richter
Stručne informoval prítomných o väzbách investičnej výstavby Petržalka City, nosného
systému MHD a svetelne riadenej križovatky Rusovská cesta – Jantárová cesta. Uviedol, že I.
etapa NS MHD nebude ukončená obratiskom, ale priamymi slepými koľajami, nakoľko
vozidlá NS MHD budú prevádzkované obojsmerne (kabína vodiča je z oboch strán).
Uviedol, že Petržalka City ako investor, bude realizovať finálnu podobu križovatky aj
s cestnou svetelnou signalizáciou (CSS) v II. etape výstavby. Táto etapizácia bola dohodnutá
aj na hl.m. SR BA (Ing. Čurná, Ing. Schlosser), nakoľko by bolo „nezmyselné“ robiť
križovatku do finálnej podoby, pretože sa robí len prvá etapa Petržalka City.
Z tohto dôvodu predložili ideový návrh možného riešenia priechodu. Ten pozostával
s priechodu pre chodcov, ktorý bol umiestnený takmer v križovatke Rusovská cesta –
Jantárová cesta alebo druhej varianty priechodu, ktorý bol umiestnený cca 40m za drevenou
lávkou pozdĺž komunikácie.
Bánovská
Uviedla, že nie je jasné, kedy bude realizovaná II. etapa NS MHD, nakoľko hl.m.SR BA ešte
nevydalo záväzné stanovisko k DUR II. etapa NS MHD. Uviedla, že hl.m. SR BA nežiadalo
CSS križovatky, ale táto vyplynula z dopravného posúdenia investičného zámeru. Vyzdvihla
a zdôraznila, že priechod pre chodcov je potrebný.
2
Richter
Uviedol, že sa CSS križovatky nevyhýbajú, ale chce ju robiť ako finálnu a neprerábať ju
z dôvodu výstavby NS MHD.
Raus
Predložil projekty organizácie dopravy Rusovská cesta – Jantárová cesta, ktorý spracovalo
odd. dopravného plánovania a riadenia dopravy Magistrátu hl. m. SR BA a ktorý bol
schválený v OKOD v apríli 2000, ako východiskový podklad pre možné riešenia.
Kordošová
Uviedla, že na predchádzajúcom stretnutí, ktoré sa konalo u starostu MČ BA-Petržalka
v máji, bolo dohodnuté posunutie priechodu pre chodcov (cca 40 m za drevenou lávkou)
Kiš
S predloženým návrhom nesúhlasil, nakoľko trasa nenadväzuje logicky na jestvujúce trasy
pozdĺž Chorvátskeho ramena.
Richter
Uviedol, že priechod v križovatke, by si vyžiadal umiestnenie kompletnej CSS a úpravu
križovatky. Taktiež uviedol že sa križovatka Rusovská cesta – Jantárová cesta bude meniť už
v I. etape NS MHD (o čom nemal nikto z prítomných informáciu pozn. zapisovateľa).
Súhlasil s Kišom že vzdialenejší priechod nie je úplne ideálny, ale komplexné riešenia
križovatky „odmieta“ v I. etape.
Kordošová
Zdôraznila, že v tomto mieste už dlhé roky chýba priechod a stretli sme sa práve kvôli
hľadaniu riešenia.
Kiš
Žiada uvažovať s priechodom v priamom pokračovaní medzi jestvujúcimi chodníkmi pozdĺž
Chorvátskeho ramena (umiestneným kolmo na os komunikácie)
Prítomní sa zhodli:
Investor predloží na posúdenie dva varianty riešenia priechodu pre chodcov a to:
1. Priechod pre chodcov v polohe finálnej podoby križovatky riadenej CSS, kde bude
zhodnotené, či je potrebná CSS a v akom rozsahu (teda tak aby sa poloha priechodu už
nemenila).
2. Priechod pre chodcov umiestnený za drevenou lávkou (v smere na Nám. hraničiarov)
s komplexnou úpravou lávky aj jej prípadného rozšírenia, patričného nasvietenia
priechodu, prípadnej úpravy jestvujúceho zvodidla (aby sa zbytočne nepredlžovali
trasy - cca 40 m od lávky) a dobudovania chodníka pre peších z priechodu na stavadlo
a zo stavadla na jestvujúci chodník po pravej strane Chorvátskeho ramena.
Zápis vyhotovil: Raus
3

03. október 2013

Ignác

Konalo sa ďalšie hlúpe nič neriešiace "rokovanie" a priechod po desiatkach rokov stále v nedohľadne. Prosím označiť ako neriešené.

Miestny úrad mestskej časti Bratislava-Petržalka
Kutlíkova 17, 825 12 Bratislava
oddelenie územného rozvoja a dopravy
Zápisnica z pracovného rokovania
Prítomní: kpt. Mgr. Michal Kiš - KDI
Ing. Viera Bánovská – MG odd. dopravného plánovania
Ing. Juraj Richter – Petržalka City
Júlia Mravcová – Petržalka City
Ing. arch. Jozef Nemec – MČ BA-Petržalka odd. ÚRaD
Ing. Milan Raus – MČ BA-Petržalka odd. ÚRaD
Dňa 11.09.2013 o 10.00 h sa v kancelárii vedúcej oddelenia územného rozvoja
a dopravy (ÚRaD) Miestneho úradu mestskej časti Bratislava-Petržalka Ing. arch. Zuzany
Kordošovej konalo pracovné rokovanie ohľadom doriešenia priechodu pre chodcov
v križovatke Rusovská cesta – Jantárová cesta.
Prítomných privítal pracovník oddelenia Ing. Milan Raus, ktorý zastúpil vedúcu oddelenia,
kvôli pracovnej zaneprázdnenosti.
Bánovská
Uviedla, že už prvá etapa výstavby Petržalka City je podmienená realizáciou cestnej svetelnej
signalizácie (CSS) na križovatke Jantárová cesta – Rusovská cesta.
Kiš
S verziou č. 1 (priechod pre chodcov v križovatke Jantárová cesta – Rusovská cesta) KDI
nesúhlasí bez vybudovania CSS križovatky.
Voči verzii č. 2 (priechod pri drevenej lávke) mal spolu s Ing. Bánovskou výhrady týkajúce sa
bezpečnosti a zbytočného odklonu chodcov od najbližšej trasy.
Raus
Verziia č. 2 by mohla byť dopracovaná o vhodné dopravnoinžinierske opatrenia (zúženie
jazdného pruhu, ostrovček a pod.) tak aby bol tento priechod bezpečným.
Mravcová
Spomenula prekážky pri získavaní majetkovo-právnych vzťahov k pozemkom potrebným pre
prestavbu križovatky podľa DSP vrátane CSS. Uviedla dohodu s p. starostom o prevzatí
potrebných parciel (pozemkov) k výstavbe CSS do správy MČ Bratislava-Petržalka
a následnej výstavby CSS a priľahlých chodníkov.
Richter
Spoločnosť Petržalka City, a.s. v súlade so závermi z predchádzajúceho rokovania
(19.06.2013) nechala vypracovať autorizovaným dopravným inžinierom dve štúdie polohy
2
priechodu pre chodcov v križovatke Jantárová – Rusovská s akcentom na maximálne
bezpečnostné vybavenie priechodu.
K pripomienkam zúčastnených, že prestavba križovatky bola súčasťou DUR a DSP 1. etapy
podotýkame, že tieto boli vypracované v časovo, ekonomicky a vývojovo (vzhľadom
k projektu NS MHD) odlišnej situácii.
Nakoľko trasa NS MHD sa bezprostredne dotýka projektu Petržalka City a predmetnej
križovatky, spoločnosť Petržalka City, a.s. je členom komisie zabezpečujúcej predprojektovú
a projektovú prípravu tohto projektu a preto disponuje aktuálnymi informáciami o projekte,
pričom pripúšťa v tomto zmysle aktuálne nedostatky v projektovej príprave NS MHD.
Predkladané riešenie je produktom uvedených informácií a v súlade s pokynmi vedenia
Magistrátu, predovšetkým Hlavného dopravného inžiniera ako aj MČ BA – Petržalka (??).
Uviedlo že od predstaviteľov mesta (hlavný dopravný inžinier) má informáciu, že v súvislosti
s výstavbou NS MHD, bude I. etapa NS MHD prerobená vylúčením obratiska a úpravou
križovatky Jantárová cesta – Rusovská cesta, kde HDI neodporúča zriadenie CSS
v predmetnej križovatke.
Kiš
Na záver požiadal, nakoľko nikto z prítomných nedisponoval žiadnym relevantným
podkladom, ktorý tak významne mení charakter a spôsob riešenia križovatky, aby sa investor
držal podmienok vyplývajúcich z podmienok záväzného stanoviska hl. m. SR Bratislava
(ktoré vyplynuli z kapacitného posúdenia križovatky) a spravil všetko aby bol priechod
riešený v rámci CSS križovatky Jantárová cesta – Rusovská cesta.
Záver
Investor vyvolá rokovanie s odbornými zložkami Magistrátu hl. m. SR BA za účelom
získania stanoviska budúceho riešenia križovatky Jantárová cesta – Rusovská cesta s čo
možno najpresnejším časovým horizontom.
Zápis vyhotovil: Raus
08. október 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
správcom uvedenej komunikácie je hlavné mesto SR. Stretnutia, ktoré na túto tému organizuje mestská časť (bolo ich viacero) svedčia len o tom, že jej záleží na riešení križovatky Rusovská cesta – Jantárová cesta, jeho realizácia je však v rukách hlavného mesta ako správcu komunikácie a väčšinového vlastníka potrebných pozemkov.
Mestská časť Bratislava-Petržalka zvolala pracovné rokovanie dňa 19.6.2013, ktorého témou bolo hľadanie riešenia, čo je významne nad rámec kompetencií mestskej časti, nakoľko sa jedná o komunikáciu, ktorá je v správe hl. m. SR Bratislavy. Ďalšie pracovné rokovanie sa opätovne konalo z iniciatívy a na pôde mestskej časti Bratislava-Petržalka dňa 11.9.2013 , kde investor Petržalka City predložil návrh riešenia priechodu pre chodcov v križovatke Rusovská – Jantárova. K uvedenému návrhu riešenia vzniesli pripomienky zástupcovia magistrátu hl. mesta a zástupca Krajského dopravného inšpektorátu. Z uvedeného rokovania vyplynul jednoznačný záver, že návrh riešenia uvedenej križovatky je treba dohodnúť na pôde hl.mesta SR Bratislavy, ako správcu komunikácie a zároveň aj väčšinového vlastníka potrebných pozemkov.
Je potrebné si zároveň uvedomiť, že s ohľadom na bezpečnosť a súčasnú organizáciu dopravy, nie je možné priechod pre chodcov umiestniť kdekoľvek, resp. je potrebné prijať také opatrenia, aby pri umiestnení priechodu bola zabezpečená bezpečnosť chodcov.

Milka Podmajerská
vedúca Kancelárie starostu
Miestny úrad Bratislava-Petržalka
Kutlíkova 17, Bratislava
t.č. 02/63823 065
fax 02/63 823 908
[email protected]
www.petrzalka.sk
08. október 2013

Peter Oravec

Pani Podmajerská, to, čo ste napísali, všetko vieme. Informácie o nikam nevedúcich večných rokovaniach sú zavesené kde kade po webe, napríklad aj na tejto stránke. Stále sa iba vyhovárate, že niečo nejde, že za všetko zodpovedá magistrát, ktorý zase nereaguje na nič. V Bratislave prestávajú veci fungovať a už tu nikoho nič nebaví. Skúste niečo konečne začať konať, hľadať cesty, ako sa to dá, a nie nekonečné výhovorky, ako sa to nedá.
Ďakujem.
16. október 2013

M. Podmajerská

Vážený pán Oravec, žiaľ, nemôžem vám povedať, kedy mesto bude konať, to sa musíte opýtať tam. Správcom komunikácie je mesto, nie mestská časť. To nie je výhovorka, to je fakt.
16. október 2013

Peter Oravec

Vážená pani Podmajerská,
ďakujem za odpoveď.
Takže, mesto, mesto, haló, pýtam sa Ťa.
:-)
16. október 2013

Admin Bratislava-západ

Dobrý deň, pán Oravec,
dovoľujem si Vás požiadať o zachovanie korektnej komunikácie so samosprávou. Ďakujem.
S pozdravom
Miro Ščibrany
admin OPS pre Bratislavu-západ
16. október 2013

Peter Oravec

Pán Ščibrany,
nevidím na "Takže, mesto, mesto, haló, pýtam sa Ťa." nič nekorektné.
Nekorektné je skôr nekonečné mlčanie a ignorácia mesta (magistrátu) voči tomuto portálu. Čo Vám ale vysvetľovať nemusím.
28. október 2013

kvet

Takže, popísaného už bolo hádam dosť! preto ako obyvateľka Petržalky sa pýtam "Magistrát hlavného mesta, KDI, Spoločnosť Petržalka City atď", aké opatrenie príjmete, aby bola zabezpečená bezpečnosť chodcov, ktorú opakovanie deklarujete? Alebo naďale budete len zasadať a vyvolávať rokovania, posudzovať, prehodnocovať až tam nejakú mamičku s kočíkom alebo chuderu babku s dedkom, ktorí sa chú poprechádzať popri ramene, zramuje bezohľadný vodič, ktorý keď vo svojom zornom poli nevidí "zebru" tak ide hlava nehlava!? Ak sa postoj "zástupcov" obyvateľov v nadchádzajúcich voľbách nevyrieši tak ľudia, obyvatelia Petržalky budeme si za to môcť len sami.
16. apríl 2014

Peter Oravec

Dlhodobo neriešenú situáciu na križovatke Jantárovej a Rusovskej pri Chorvátskom ramene mesto "vyriešilo" takto.
Neprehľadné miesto sa stalo ešte neprehľadnejším, rizikovejším a nebezpečnejším už nielen pre chodcov, pre ktorých tu dlhodobo nie je žiaden priechod vďaka nezáujmu kompetentných organizácií, resp. ich neschopnosti konať, ale situácia sa zhoršila už aj pre vodičov motorových vozidiel. Otázka je, dokedy? Do skutočne vážnej nehody s fatálnymi následkami?
07. marec 2015

cb

Vazeny uradnici. Nas obyvatelov Petrzalky, skladajucich sa na vase platy VOBEC nezaujima a nemusi zaujimat "ako sa to neda", alebo preco to nejde. Je nam jedno koho je pozemok, koho je komunikacia, kto sa k comu vyjadruje a podobne. Vy ste tu predsa na to aby ste to vyriesili! Mate sluzit obcanom a nie obcania vam. Ak by som sa k svojim zakaznikom spraval rovnako ako vy k svojim obcanom, uz davno by som bol na urade prace. Platia ma totiz za vysledky, nie za slova. Ste tu na to, aby ste problemy riesili a nie sa vyhovarali. Prosim nehnevajte sa za tuto kritiku, ale fakt je ten ze to neviete (vy a vasi predchodcovia uradnici) vyriesit 30 rokov co je uplna hamba !!! Inac spominana krizovatka rozdeluje aj cyklisticky chodnik popri Chorvatskom ramene. Vyskusajte si to prejst (legalne) na bicykli a zoberte si aj nejake male deti.
19. apríl 2015

jo

Myslím si že tak nám treba petržalčania! Koho sme si zvolili tých máme a tak sa rozlúčte s nejakou "zebrou" v tejto časti aj keď Vám ide o život. Jediné čo môžete urobiť je dávať si pozor a o 4 roky lepšie voliť. Želám nám všetkým nech sa nám to podarí a prežijeme.
05. apríl 2016

Ignác gwsssc

Neexistujuci priechod od Gessayovej k zastavke elektricky

Stale neexistuje ziadna moznost sa dostat z Gessayovej resp od promenady okolo ramena na pokracovanie promenady resp k zastavke elektriciek. Na foto v lavo si mozete vsimnut vyznaceny priechod na Vlastenecke. Minimalne taky isty priechod vyznacit tu. Okamzite.
28. jún 2016

Peter Oravec

Informácia od p. Kiša (KDI Bratislava) zo dňa 27.6.2016: "... posielam Vám odsúhlasenú situáciu priechodu pre chodcov, predmetné bolo odsúhlasené 6/2015 a dodnes deň nedošlo k realizácii, to len aby ste boli informovaný." Na moju otázku: "Môžem sa, prosím, spýtať, prečo to nebolo zrealizované, resp. či k realizácii ešte dôjde a kedy?" Pán Kiš odpovedal: "Túto otázku by som smeroval na hlavné mesto, ale zo strany Policajného zboru je to vyriešené, preto som Vám to poslal."
19. júl 2016

Ignác gwsssc

Jo, priechod tam asi je.. taky.. zjavne na dve veci ale je, existuje. Hura. Dockali sme sa. Aj ked - asi je len docasny. Na dalsich 40 rokov - cca. tolko v Bratislave trva docasnost. (Foto z verejneho FB Magistratu https://www.facebook.com/Bratislava.sk/ .)
22. jún 2018

Peter Oravec

Ten priechod tam už je (ako napísal už pred rokom ignác), takže podnet je vyriešený a bolo by dobre podnet aj označiť ako vyriešený. Ďakujem.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania