Okolo 40 rokov nie je mesto Bratislava a mestská časť Petržalka schopná namaľovať na asfalt jeden priechod pre chodcov
v križovatke Rusovská cesta – Jantárová cesta a postaviť jeden hlúpy chodník zo zastávky MHD Jungmannova na Gessayovu ulicu / Námestie hraničiarov. Prečo musíme tento bordel trpieť celé desaťročia? Dokedy?
Miestny úrad mestskej časti Bratislava-Petržalka
Kutlíkova 17, 825 12 Bratislava
oddelenie územného rozvoja a dopravy
Zápisnica z pracovného rokovania
Prítomní: kpt. Mgr. Michal Kiš - KDI
Ing. Alica Hájková – MG odd. koordinácie dopravných systémov
Ing. Viera Bánovská – MG odd. dopravného plánovania
por. Ing. Martin Hranec – KDI
Ing. Jana Mateičková – MG odd. správy nehnuteľností
Ing. Juraj Richter – Petržalka City
Júlia Mravcová – Petržalka City
Ing. arch. Zuzana Kordošova – vedúca odd. ÚRaD
Ing.Milan Raus – MČ BA-Petržalka odd. ÚRaD
Dňa 19.06.2013 o 10.00 h sa v kancelárii vedúcej oddelenia územného rozvoja
a dopravy (ÚRaD) Miestneho úradu mestskej časti Bratislava-Petržalka Ing. arch. Zuzany
Kordošovej konalo pracovné rokovanie ohľadom doriešenia priechodu pre chodcov
v križovatke Rusovská cesta – Jantárová cesta.
Vedúca oddelenia ÚRaD privítala prítomných.
Richter
Stručne informoval prítomných o väzbách investičnej výstavby Petržalka City, nosného
systému MHD a svetelne riadenej križovatky Rusovská cesta – Jantárová cesta. Uviedol, že I.
etapa NS MHD nebude ukončená obratiskom, ale priamymi slepými koľajami, nakoľko
vozidlá NS MHD budú prevádzkované obojsmerne (kabína vodiča je z oboch strán).
Uviedol, že Petržalka City ako investor, bude realizovať finálnu podobu križovatky aj
s cestnou svetelnou signalizáciou (CSS) v II. etape výstavby. Táto etapizácia bola dohodnutá
aj na hl.m. SR BA (Ing. Čurná, Ing. Schlosser), nakoľko by bolo „nezmyselné“ robiť
križovatku do finálnej podoby, pretože sa robí len prvá etapa Petržalka City.
Z tohto dôvodu predložili ideový návrh možného riešenia priechodu. Ten pozostával
s priechodu pre chodcov, ktorý bol umiestnený takmer v križovatke Rusovská cesta –
Jantárová cesta alebo druhej varianty priechodu, ktorý bol umiestnený cca 40m za drevenou
lávkou pozdĺž komunikácie.
Bánovská
Uviedla, že nie je jasné, kedy bude realizovaná II. etapa NS MHD, nakoľko hl.m.SR BA ešte
nevydalo záväzné stanovisko k DUR II. etapa NS MHD. Uviedla, že hl.m. SR BA nežiadalo
CSS križovatky, ale táto vyplynula z dopravného posúdenia investičného zámeru. Vyzdvihla
a zdôraznila, že priechod pre chodcov je potrebný.
2
Richter
Uviedol, že sa CSS križovatky nevyhýbajú, ale chce ju robiť ako finálnu a neprerábať ju
z dôvodu výstavby NS MHD.
Raus
Predložil projekty organizácie dopravy Rusovská cesta – Jantárová cesta, ktorý spracovalo
odd. dopravného plánovania a riadenia dopravy Magistrátu hl. m. SR BA a ktorý bol
schválený v OKOD v apríli 2000, ako východiskový podklad pre možné riešenia.
Kordošová
Uviedla, že na predchádzajúcom stretnutí, ktoré sa konalo u starostu MČ BA-Petržalka
v máji, bolo dohodnuté posunutie priechodu pre chodcov (cca 40 m za drevenou lávkou)
Kiš
S predloženým návrhom nesúhlasil, nakoľko trasa nenadväzuje logicky na jestvujúce trasy
pozdĺž Chorvátskeho ramena.
Richter
Uviedol, že priechod v križovatke, by si vyžiadal umiestnenie kompletnej CSS a úpravu
križovatky. Taktiež uviedol že sa križovatka Rusovská cesta – Jantárová cesta bude meniť už
v I. etape NS MHD (o čom nemal nikto z prítomných informáciu pozn. zapisovateľa).
Súhlasil s Kišom že vzdialenejší priechod nie je úplne ideálny, ale komplexné riešenia
križovatky „odmieta“ v I. etape.
Kordošová
Zdôraznila, že v tomto mieste už dlhé roky chýba priechod a stretli sme sa práve kvôli
hľadaniu riešenia.
Kiš
Žiada uvažovať s priechodom v priamom pokračovaní medzi jestvujúcimi chodníkmi pozdĺž
Chorvátskeho ramena (umiestneným kolmo na os komunikácie)
Prítomní sa zhodli:
Investor predloží na posúdenie dva varianty riešenia priechodu pre chodcov a to:
1. Priechod pre chodcov v polohe finálnej podoby križovatky riadenej CSS, kde bude
zhodnotené, či je potrebná CSS a v akom rozsahu (teda tak aby sa poloha priechodu už
nemenila).
2. Priechod pre chodcov umiestnený za drevenou lávkou (v smere na Nám. hraničiarov)
s komplexnou úpravou lávky aj jej prípadného rozšírenia, patričného nasvietenia
priechodu, prípadnej úpravy jestvujúceho zvodidla (aby sa zbytočne nepredlžovali
trasy - cca 40 m od lávky) a dobudovania chodníka pre peších z priechodu na stavadlo
a zo stavadla na jestvujúci chodník po pravej strane Chorvátskeho ramena.
Zápis vyhotovil: Raus
3
Peter Oravec