08. október 2013
Dobrý deň,
dodávku tepla pre bytové domy napojené na centrálne vykurovanie zabezpečuje spoločnosť Dalkia. Tu je jej vyjadrenie :
Vykurovacie obdobie je definované Vyhláškou MH SR 152/2005, ktorá hovorí:
§ 1
Určený čas dodávky tepla
(1) Určený čas dodávky tepla na vykurovanie (ďalej len „vykurovacie obdobie“) sa začína spravidla 1. septembra príslušného kalendárneho roka a končí sa 31. mája nasledujúceho kalendárneho roka.
(2) Teplo na vykurovanie začne dodávateľ tepla (ďalej len „dodávateľ“) dodávať, ak
a) vonkajšia priemerná denná teplota vzduchu vo vykurovacom období klesne počas dvoch za sebou nasledujúcich dní pod 13 °C a podľa predpovede vývoja počasia nemožno očakávať zvýšenie vonkajšej priemernej dennej teploty v nasledujúcom dni nad túto hodnotu a
b) vonkajšia priemerná denná teplota, ktorá tvorí štvrtinu súčtu vonkajších teplôt meraných o 7.00 h, o 14.00 h a o 21.00 h v tieni s vylúčením vplyvu sálania okolitých stien bytových domov, pričom teplota meraná o 21.00 h sa započítava dvakrát, nie je vyššia ako 13 °C.
(3) Dodávateľ preruší vykurovanie, ak vonkajšia priemerná denná teplota vzduchu vo vykurovacom období vystúpi počas dvoch za sebou nasledujúcich dní nad 13 °C a podľa predpovede vývoja počasia nemožno očakávať pokles vonkajšej priemernej dennej teploty v nasledujúcom dni pod túto hodnotu. Dodávateľ obnoví vo vykurovacom období vykurovanie po splnení podmienok dodávky tepla podľa odseku 2.
Pokiaľ sa vykurovacie obdobie začalo a v dome sa nekúri, je potrebné obrátiť sa na správcu objektu. Možné technické problémy na začiatku vykurovacieho obdobia:
• systém nie je odvzdušnený,
• nie sú otvorené všetky prívody tepla v dome,
• zle vyregulovaný systém,
• zle nastavené resp. zaseknuté, zanesené regulačné armatúry, termostatické ventily.
Čas dodávky tepla počas dňa je tiež definovaný Vyhláškou MH SR 152/2005, ktorá hovorí:
§ 1
Určený čas dodávky tepla
(7) Dodávku tepla na iné využitie, ako je uvedené v odsekoch 5 a 6, je dodávateľ povinný dodávať podľa odberového diagramu dohodnutého v zmluve o dodávke a odbere tepla.
Počas vykurovacieho obdobia dodávku tepla počas dňa určuje odberový diagram, teda tzv. vykurovacia krivka, ktorý je definovaný v zmluve o dodávke a odbere tepla. Táto zmluva je uzatvorená medzi dodávateľom tepla (Dalkiou) a odberateľom (správcovskou spoločnosťou, spoločenstvom vlastníkov bytov a pod.). Je na samotných obyvateľoch daného domu, aby nahlásili svoje požiadavky správcovi domu a dohodli sa na požadovaných zmenách.
3/ Dodávku teplej úžitkovej vody (TÚV) definuje tá istá vyhláška, Vyhláška MH SR 152/2005, ktorá hovorí:
§ 1
Určený čas dodávky tepla
(5) Dodávku tepla na prípravu teplej úžitkovej vody je dodávateľ povinný dodávať denne od 4.00 h do 23.00 h, ak sa s odberateľom nedohodnú inak.
(6) Teplú vodu je dodávateľ povinný dodávať denne v čase od 5.00 h do 23.00 h alebo v inom čase dohodnutom v zmluve o dodávke a odbere tepla.
Spoločnosť Dalkia a.s. v júli listom vyzvala všetkých svojich odberateľov (správcovské spoločnosti, spoločenstvá vlastníkov bytov,...) v MČ Petržalka, aby informovali konečných spotrebiteľov o možnosti 24 hodinovej dodávky TÚV a do konca novembra informovali Dalkiu či majú obyvatelia záujem o túto dodávku.
Znenie listu Dalkie:
„Na základe viacerých požiadaviek koncových odberateľov - vlastníkov bytov - o nepretržitú dodávku TÚV, je našou snahou vyhovieť tejto žiadosti a zabezpečiť jej dodávku aj mimo hodín od 5.00 h do 23.00 h určených legislatívou v MČ Petržalka.
K nepretržitej 24 hodinovej dodávke je potrebný súhlas všetkých odberateľov odovzdávacej stanice tepla (OST) resp. okruhu výhrevne. Zároveň treba pripomenúť, že nepretržitá dodávka TÚV prináša so sebou aj mierne zvýšené náklady v priemere 0,45 € na 1 m3 TÚV, čo pri priemernej mesačnej spotrebe vody pre jednu osobu predstavuje zvýšenie nákladov o cca 0,93 € za mesiac.
Výsledky boli spracované na základe overenia nepretržitej dodávky TÚV na jednom vykurovacom okruhu v MČ Petržalka. V čase medzi 23.00 h a 05.00 h bola dodávaná TÚV zo zariadenia dodávateľa o teplote cca 48°C a nočná spotreba vody predstavovala cca 7 % z celkovej dennej spotreby. Celkové zvýšené mesačné náklady sú orientačné a závisia od množstva odobranej vody a počtu osôb.
Dovoľujeme si Vás požiadať o zabezpečenie rozhodnutia vlastníkov bytov a nebytových priestorov k nepretržitej dodávke TÚV. Prosíme Vás o zaslanie tohto vyjadrenia do konca novembra 2013.
Po spracovaní všetkých rozhodnutí Vás budeme písomne informovať o výsledku. V prípade 100% záujmu o nepretržitú dodávku TÚV v rámci jedného vykurovacieho okruhu OST resp. okruhu výhrevne, na základe podpisu Dodatku k zmluve na dodávku a odber tepelnej energie a TÚV, túto službu radi zabezpečíme.
Zároveň by sme vás radi informovali, že v prípade záujmu, spoločnosť Dalkia s ochotou pripraví návrh oznamu o možnosti nepretržitej dodávky TÚV pre potreby komunikácie s koncovým odberateľom v časopise vašej správcovskej spoločnosti, prípadne v e-mailovej komunikácii.
V prípade akýchkoľvek otázok alebo potreby podrobnejších informácií sú Vám plne k dispozícii pracovníci klientskeho servisu na telefónnom čísle 02/6820 7207, ktorí v prípade záujmu radi prerokujú predmetnú ponuku so zástupcami vlastníkov bytov, resp. na domovej schôdzi.“
V prípade akýchkoľvek problémov s dodávkou tepla alebo TÚV odporúčame obyvateľom kontaktovať ich správcu, príp. 24 hodinový dispečing Dalkie 0850 325 542 (cena miestneho hovoru).
Milka Podmajerská
vedúca Kancelárie starostu
Miestny úrad Bratislava-Petržalka
Kutlíkova 17, Bratislava
t.č. 02/63823 065
fax 02/63 823 908
[email protected]
www.petrzalka.sk
Peter