Kúrenie v MHD

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Spotrebitel 02. októbra 2013

Kazdy den vyuzivam "uzasnu MHD", konkretne "nosny system" a preto by som Vas rad poprosil keby ste v tej MHD aj kurili. Bola to konkretne elektricka cislo 7, ktora isla z Vinohradov smerom do centra. Poviem to takto, to, ze v lete sa v elektrickach potime v 50 stupnoch, sme si uz bohuzial v tejto "metropole" zvykli, ale to, ze nekurite, ked je vonka par stupnoch rano, to mi prosim vysvetlite? Toto ma byt nosny system v BA??? To myslite skutocne vazne, tie dristy? To, ze elektricky chodia v neuveritelnych intervaloch, potom nakoniec pridu vzdy za sebou aspon 3..., ze DP BA si nevie poradit s bezdomovcami, ale ja ak by som nemal listok, tak pokuta ako vysita! Pricom som bol sam svedkom ako raz nejaka slecna nastupila do vozna a chcela si stiknut listok, presne tak ako to cestovny poriadok nariaduje, tak presla k oznacovacu, ale nefungoval, presla k druhemu, nefungoval, proste presla vsetky a nefungoval ZIADNY!!! Tak na dalsej prestavke musela prestupit do druheho vozna, aby si vobec mohla OZNACIT LISTOK, pricom toto sa stalo jednemu znamemu a boli tam revizori a hadajte co sa stalo, dostal pokutu aj napriek tomu, ze nefungovali oznacovace listkov!!! A toto vy nazyvate nosny system a ferove spravanie k svojim zakaznikom...? Nosny system coho? Bordelu a starych vrakov? Preco nemaju elektricky pravo prednostnej jazdy? Da sa to, dokonca sa to uz skusalo na jednej krizovatke, ale bohuzial to nejakemu papalasovi vadilo, lebo musel dlhsie cakat v aute, tak sa to zrusilo! Tak uz konecne prestante dristat o nosnych systemoch a poskytujte aspon zakladne sluzby, ked si za to platim. Keby nebolo eurofondov, tak na tychto vrakoch a rozbitych tratiach jazdime navzdy. Naozaj mi dochadza trpezlivost, a urobim to tak, ze znova zacnem vyuzivat vlasne auto a radsej pojdem do prace trochu dlhsie, ale pojdem pohodlne a v zime v teple a v lete s klimatizaciou. Takze Vasa strategia ako zvysit atraktivitu MHD je v skutku na 1! Dakujem za pochopenie a verim, ze sa nad poskytovanim takychto sluzieb niekto zamysli.

02. október 2013

nepso

no ja som bol zase svedkom opačného efektu , min týždeň asi v utorok keď bolo poobede cca do 20 stupňov vodič električky č.3 smerujúcej z Rače do centra kúril tak , že ľudia museli mať pootvárané okná aby "neskapínali" . A to nehovorím o prievane , ktorý nastal , keď sa 2 električky vedľa seba stretli vo vyššej rýchlosti...čisto na zápal ucha . Mhd v Ba nemá chybu , a myslím si , že postupne ňou bude chodiť aj kvôli takýmto javom čoraz menej a menej ľudí...
02. október 2013

michaela

No ja momentalne som nutena chodit mhd z dovodu pokazeneho auta a neviem sa dockat kedy bude opravene. Jednym slovom hnus bezdomovci ozrani a 70 centov za rozpadnuty trolejbus v ktorom je snad 300 stupnov sa mi zda dost. Radsej budem stat v zapchach ale veziem sa v pohodli... Nehovoriac o podaktorych soferoch ktori vyberaju zakruty jak keby mali najnovsi model Ferari...
02. október 2013

petrzalsky gafor

kazdy kto si vie spocitat 2 a 2, tak mu musi byt nad slnko jasne, ze ked chce ist z lamaca na zlate piesky do roboty, tak je mu lepsie zobrat vlastne auto. pokial nema kupenu elektricenku a nevlastni velkoobjemove auto, tak to bude mat nielen lacnejsie, ale aj rychlejsie. o pohodli a inych benefitoch auta nehovoriac. mhd ako take ma vyhodu, ak potrebujem ist 2 zastavky zo sirsieho centra do centra, pripadne z petrzalky na zochovu...
02. október 2013

Anonym

lutujem vas mi v Nitre nemame elektricky ale 90% autobusov je nizkopodlaznych z klimatizaciou a hlavne novych (podla mna je to aj tym ze MHD Nitra prevadzkuje sukromnik (Arriva))
03. október 2013

anton

V Nitre nebacoval Durkovsky a KDH.
03. október 2013

Anonym

nie my mame Dvonca (primator) :D
14. október 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň.

ďakujeme za Váš podnet. O stanovisko sme požiadali Dopravn podnik Bratislava, ktorému sú tieto podnety adresované.

Stanovisko DPB je k jednotlivým otázkam a námetom citovaných v predmetnom podnete.

1/ Čo sa týka predpisovej sústavy je v jednotlivých predpisoch jasne stanovené o povinnostiach vodičov zabezpečiť podľa potreby vykurovanie, vetranie a prípadne klimatizáciu vozidiel MHD. Navyše v súčasnej dobe je vykurovanie električiek a trolejbusov regulované diaľkovo. V zimnom období však máme naopak problém s prekúrenými vozidlami, na ktoré sa cestujúci sťažujú. Je to však logické, nakoľko ak cestujúci nastúpi v zimnom oblečení do vozidla, v ktorom sa kúri, subjektívne má pocit, že je vo vozidle až príliš teplo. Ďalším problémom je aj prestarnutý vozidlový park DPB. Ubezpečujeme vás, že v nových vysúťažených vozidlách už bude situácia iná – budú všetky nízkopodlažné a klimatizované.

2/ Grafikony električiek sú spracované tak, aby boli medzi sebou preložené. K „zhlukovaniu“ dochádza predovšetkým z dôvodu nedoriešenej preferencie električkovej (všeobecne verejnej) dopravy pre individuálnou.

3/ Nefunkčnosť označovačov je signalizovaná vodičovi vozidla MHD. V prípade takejto signalizácii vodič oznámi skutočnosť na dopravný dispečing, ktorý zabezpečí výmenu pokazeného označovača. K citovanej udalosti sa nevieme vyjadriť, nakoľko tak nie sú potrebné údaje pre identifikáciu udalosti (minimálne - dátum, čas, linka a smer jazdy).

Mgr. Adriana Volfová
vedúca oddelenia komunikácie a hovorkyňa
Dopravný podnik Bratislava, a.s.
Olejkárska 1, 814 52 Bratislava

Mgr. Marek Papajčík
referát vzťahov s verejnosťou
Kancelária primátora hl. mesta SR Bratislavy

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania