Prestup v Bratislavskej integrovanej doprave

Zodpovednosť za riešenie: Iné

Vyriešený
meno
Peter Oravec 03. októbra 2013

Súčasný stav: V Bratislave bola zavedená integrovaná doprava, ktorá by mala znamenať aj zjednodušenie prestupov medzi jednotlivými druhmi dopravy (MHD, prímestské autobusy a železnica). Zastávky prímestských autobusov (Slovak lines, SL) v smere na Záhorie však neumožňujú cestujúcim z Hlavnej stanice priamy prestup v oblasti Hlavnej stanice, ale nútia cestujúcich na Hlavnej stanici využiť MHD smerom na Patrónku alebo na Račianskej mýto, a až tam prestúpiť na autobusy SL.
Normálny stav (?): Umožniť priamy prestup z vlakov na Hlavnej stanici na linky SL v oblasti Hlavnej stanice (Lisztovo námestie). Súčasné zastávky MHD sú v tomto mieste dostatočne dimenzované na takýto prestup.
Ďakujem

03. október 2013

diky

Myšlienka je to dobrá ale... ale v smere na Patrónku tam nie je dosť miesta, najmä ak treba počítať s dosť dlhou dobou nástupu v SL.Zmestia sa tam max 2 busy. Možno raz, ak sa dožijeme prestavby stanice :)
05. november 2013

Peter Oravec

Pre správcu stránky:
Za ostatný týždeň ste označili okolo 30 mojich podnetov ako neriešené. Na väčšinu z takto označených podnetov mesto (najmä magistrát) vôbec nereagovalo. Kladiem si otázku, či si nekladiete otázku o zmysle tejto stránky.
Prosím o Vašu úprimnú odpoveď.
05. november 2013

Admin Bratislava-západ

Dobrý večer, pán Oravec,
práve skutočnosť, že Magistrát alebo samosprávy mestských častí na podnety neodpovedali viac než 30 dní, je dôvodom, prečo uvedené podnety boli označené ako "Neriešené". Ako v inej diskusii uviedol pán Košťál, toto označenie neznamená, že podnety púšťame zo zreteľa. Naopak, takéto podnety OPS samosprávam pravidelne zasiela ako zoznam neriešených podnetov a pripomína nutnosť ich riešenia.
Ďakujem za pochopenie a prajem príjemný večer,
Miro Ščibrany
admin OPS pre Bratislavu-západ
06. november 2013

Peter Oravec

Pán Ščibrany,
ďakujem za vysvetlenie.
S pozdravom
16. december 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme Vám za zaslanie Vášho podnetu, ktorý sme riešili v súčinnosti s dopravným oddelením. Mestská hromadná doprava je v kompetencii Magistrátu hl. mesta SR Bratislavy, respektíve v kompetencii Dopravného podniku Bratislava, a.s.. Z tohto dôvodu sme Váš pondet postúpili zodpovedným zamestnancom madistrátu.

Alexandra Obuchová
Hovorkyňa
Referát komunikácie s verejnosťou
Mestská časť Bratislava-Staré Mesto
Vajanského nábrežie 3, 814 21 Bratislava
Tel.: +421 2 5924 6289
Fax.: +421 2 52920003
Mobil: +421 902 051 743
E-mail: [email protected]
www.staremesto.sk
www.facebook.com/staremesto.sk
16. december 2013

Peter Oravec

Tak na túto odpoveď potrebovalo Staré mesto takmer dva a pol mesiaca. Tak to teda hej!
17. február 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Bratislavská integrovaná doprava nie je v priamej kompetencii magistrátu hl. mesta. Je to združenie troch inštitúcií - DPB, Slovak lines a ŽSR. Gestorom je Bratislavský samosprávy kraj. Oslovili sme spoločnosť BIS, a.s. s prosbou o stanovisko k tomuto podnetu a tu je ich odpoveď:

"V rámci prípravných prác k I. etape IDS BK, sa na území mesta Bratislava v mesiaci december 2012, zrealizovalo opatrenie zamerané na zlepšenie podmienok prestupu v prípadoch kombinácie prímestskej autobusovej dopravy a MHD (cieľ dosiahnuť prestup na spoločnej hrane).

Tam, kde to miestne podmienky umožnili, boli priestorovo zlúčené zastávky prímestskej autobusovej dopravy a MHD - opatrenie sa dotklo takmer desiatky zastávok (napr. Prievozská, ŽST Vinohrady, Patrónka - zlúčenie zastávok v smere do centra Bratislavy).

Pri tejto príležitosti bola prehodnocovaná alternatíva zastavovania aj na cestujúcim spomínanej zastávke MHD Nám. Franza Liszta resp. SAV.

K samotnému doplneniu týchto zastávok do CP prímestských liniek nedošlo. Hlavným dôvodom bola skutočnosť obmedzených priestorových podmienok a z toho plynúcej kapacity zastávok - predovšetkým to platí pre zastávku SAV. V súčasnosti je možné do prímestských autobusov nastupovať len prednými dverami. Táto skutočnosť spôsobuje dlhší pobyt prímestských autobusov na zastávkach a z tohto dôvodu DPB vyjadril výhradu k zastavovaniu prímestských autobusoch do času zmeny spôsobu tarifného vybavovania v prímestských autobusoch t.j. umožnenia nástupu všetkými dverami na území mesta. S nástupom aj cez ďalšie dvere sa uvažuje v ďalšom období s rozvojom IDS BK - prímestské autobusy budú dovybavené označovačmi cestovných lístkov.



Alternatívou k zastavovaniu na zastávkach Nám. Franza Liszta / SAV mohla byť zastávka Sokolská, ktorá je už aj v súčasnosti obsluhovaná vybranými spojmi prímestskej linky Bratislava – Malacky. Zastávka je situovaná blízko nástupíšť ŽST, avšak problémom je nemožnosť prechodu cez koľajisko ŽSR (pre verejnosť platí zákaz prechodu cez koľajisko). Bol by potrebný peší presun cez Nám. Franza Liszta viac ako 900 m resp. použitie MHD. Teda ani táto alternatíva nepredstavuje akceptovateľné riešenie.

Cestujúci v súčasnosti môže využiť prestup MHD – prímestské linky na Patrónke, resp. Račianskom mýte, resp. na ŽST Bratislava-Lamač. Čiastočné zjednodušenie pri cestovaní mu môže priniesť používanie predplatného lístka IDS BK (ak cestuje pravidelne) a odpadne mu tak potreba zakúpenia viacerých lístkov.

V súvislosti s realizáciou projektu obnovy Hlavnej stanice, vrátane predstaničného priestoru (projekt je v časovom sklze), opätovne vyvinieme iniciatívu ohľadom možnosti zavedenia zastavovania prímestských autobusov v blízkosti Hlavnej stanice, čo by výrazne prispelo k zjednodušeniu cestovania pre cestujúceho."

Mgr. Marek Papajčík
Oddelenie marketingu a vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
16. marec 2014

Martin

Otazne je, ci vobec aj po dokonceni rekonstrukcie hl. stanice bude kapacita ciest v jej podzemnej casti (kedze na povrchu uz nebude) postacujuca pre tuto poziadavku. Idealne by tam chceli byt: DPB - autobusy, trolejbusy, taxikari, autobusy na letisko, auta individualnej dopravy, tranzitujuce (snad nie aj zacinajuce/konciace) spoje Slovak Lines, a kto-vie, ci este niekto dalsi ...

BID:
Jeje cielovy stav by mal byt (ako v mnohych mestach) taky, aby primestske linky koncili na periferii (Lamac, Raca, Zlate Piesky, Podunajske Biskupice/Vrakuna) a ostatnu prepravu po meste zabezpecoval len DPB, resp. aj zeleznicne firmy, nie vsak vozidla primestskych liniek SL, ktore su tam nadbytocne a prave v zapchach v uliciach mesta naberaju obrovske meskania.
22. apríl 2014

Peter Oravec

Pán Papajčík,
ďakujem za obsiahlu a podrobnú odpoveď.
S mnohým sa dá súhlasiť, avšak dovolím si ešte tento komentár.
Integrovaná doprava v mojom ponímaní znamená aj a najmä uľahčenie cestovania pre cestujúcich. Z tohto hľadiska je umožnenie priameho prestupu medzi vlakmi a regionálnymi autobusmi na hlavnej stanici nutnosťou a úplným základom. Z tohto teda vychádzam.
Keď sa človek kratučko prejde po nám. Fr. Liszta (pôvodne Predstaničné nám.), tak musí vidieť minimálne tri možnosti riešenia zastavovania regionálnych autobusov smerom na Záhorie v danej oblasti:
1. Spoločná zastávka s linkami MHD (zastávka SAV). Minimálne pre niektoré linky by to bolo riešenie. Ak by sa využila celá hrana chodníka od nadchodu až po križovatku (odbočenie na hl. stanicu), prípadne po malej úprave tohto odbočenia, tak by táto možnosť bola reálna a realizovateľná.
2. Zachádzanie regionálnych autobusov (alebo aspoň niektorých liniek) priamo k hlavnej stanici. Je to krátka odbočka, ktorá by zásadným spôsobom nezmenila čas cestovania, ale pritom by mnohým cestujúcim uľahčila a zjednodušila cestovanie.
3. Pred bankou na vyústení Žabotovej do Šancovej je dostatok miesta (dokumentujem to na priložených fotografiách) na zriadenie plnohodnotnej zastávky regionálnych autobusov (po úprave cesty, resp. chodníka). Mimochodom, pamätníci vedia, že v tých miestach kedysi aj zastávka MHD bola. Treba iba chcieť.
Takže znova môžem iba napísať, že ak by sa chcelo, tak by sa riešenie, resp. riešenia dali nájsť. Je však evidentné, že sa riešenia nehľadali a preto sa ani nenašli.
28. august 2014

Peter Oravec

Milé OPS,
tento podnet je tu už necelý rok. S prestupom pod Hlavnou stanicou mesto ani nikto iný odvtedy nič neurobil a ani sa nič s ním urobiť neplánuje. Mesto vysvetlilo svoj postoj a na doplňujúce otázky a návrhy predsa mesto takmer nikdy nereaguje, že, pán Papajčík. Okolo podnetu ostalo úplné ticho. Odporúčam preto status "v riešení" zmeniť na iný, napr. "neriešené". Ďakujem za pochopenie.
04. jún 2020

Odpoveď samosprávy

Samospráva uviedla, že zodpovedným subjektom je: BSK
27. apríl 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
prosím admina, aby požiadal samosprávu o aktualizáciu vyjadrenia k podnetu.
S pozdravom.
09. september 2022

Peter Oravec

Dobrý deň, v smere do mesta autobusy zastavujú aj pod stanicou, takže navrhujem podnet označiť ako vyriešený alebo uzavretý.
Ak niekomu prekáža, že v smere von z mesta sa nedá pri Hlavnej stanici prestúpiť na prímestské autobusy, nech na to, prosím, zadá nový podnet.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania