17. február 2014
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
Bratislavská integrovaná doprava nie je v priamej kompetencii magistrátu hl. mesta. Je to združenie troch inštitúcií - DPB, Slovak lines a ŽSR. Gestorom je Bratislavský samosprávy kraj. Oslovili sme spoločnosť BIS, a.s. s prosbou o stanovisko k tomuto podnetu a tu je ich odpoveď:
"V rámci prípravných prác k I. etape IDS BK, sa na území mesta Bratislava v mesiaci december 2012, zrealizovalo opatrenie zamerané na zlepšenie podmienok prestupu v prípadoch kombinácie prímestskej autobusovej dopravy a MHD (cieľ dosiahnuť prestup na spoločnej hrane).
Tam, kde to miestne podmienky umožnili, boli priestorovo zlúčené zastávky prímestskej autobusovej dopravy a MHD - opatrenie sa dotklo takmer desiatky zastávok (napr. Prievozská, ŽST Vinohrady, Patrónka - zlúčenie zastávok v smere do centra Bratislavy).
Pri tejto príležitosti bola prehodnocovaná alternatíva zastavovania aj na cestujúcim spomínanej zastávke MHD Nám. Franza Liszta resp. SAV.
K samotnému doplneniu týchto zastávok do CP prímestských liniek nedošlo. Hlavným dôvodom bola skutočnosť obmedzených priestorových podmienok a z toho plynúcej kapacity zastávok - predovšetkým to platí pre zastávku SAV. V súčasnosti je možné do prímestských autobusov nastupovať len prednými dverami. Táto skutočnosť spôsobuje dlhší pobyt prímestských autobusov na zastávkach a z tohto dôvodu DPB vyjadril výhradu k zastavovaniu prímestských autobusoch do času zmeny spôsobu tarifného vybavovania v prímestských autobusoch t.j. umožnenia nástupu všetkými dverami na území mesta. S nástupom aj cez ďalšie dvere sa uvažuje v ďalšom období s rozvojom IDS BK - prímestské autobusy budú dovybavené označovačmi cestovných lístkov.
Alternatívou k zastavovaniu na zastávkach Nám. Franza Liszta / SAV mohla byť zastávka Sokolská, ktorá je už aj v súčasnosti obsluhovaná vybranými spojmi prímestskej linky Bratislava – Malacky. Zastávka je situovaná blízko nástupíšť ŽST, avšak problémom je nemožnosť prechodu cez koľajisko ŽSR (pre verejnosť platí zákaz prechodu cez koľajisko). Bol by potrebný peší presun cez Nám. Franza Liszta viac ako 900 m resp. použitie MHD. Teda ani táto alternatíva nepredstavuje akceptovateľné riešenie.
Cestujúci v súčasnosti môže využiť prestup MHD – prímestské linky na Patrónke, resp. Račianskom mýte, resp. na ŽST Bratislava-Lamač. Čiastočné zjednodušenie pri cestovaní mu môže priniesť používanie predplatného lístka IDS BK (ak cestuje pravidelne) a odpadne mu tak potreba zakúpenia viacerých lístkov.
V súvislosti s realizáciou projektu obnovy Hlavnej stanice, vrátane predstaničného priestoru (projekt je v časovom sklze), opätovne vyvinieme iniciatívu ohľadom možnosti zavedenia zastavovania prímestských autobusov v blízkosti Hlavnej stanice, čo by výrazne prispelo k zjednodušeniu cestovania pre cestujúceho."
Mgr. Marek Papajčík
Oddelenie marketingu a vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
diky