Kedy sa tu vykoľají električka?

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený

Na zastavke Racianske Myto v oboch smeroch je medzi kolajami a dlazbou tolko prachu a jemneho strku, ze vozne miestami drzia v kolaji sotva 2cm. Stara sa este DPB vobec o svoje kolajiska? Alebo ako vsetko sa uziva bez udrzby do tla? Pretoze tu ked sa vykolaji vozen a vbehne na vzdy ludmi preplnenu zastavku, urcite si DPB vysluzi slavu v celom svete... Cakate len na to?

12. november 2013

Jozef

Nikto ani neodpovedal? ...uzasny pristup DPB. Asi su uz zamestnani prepocitavanim koncorocnych odmien pre vedenie.
22. november 2013

Jozef

...tak Dopravny podnik asi zhodnotil, ze k tomuto podnetu sa vlastne ani neda vyjadrit bez toho, aby vyzneli ako diletanti, tak preto nikto neodpovedal... ale na moje prekvapenie som dnes zistil, ze kolajisko je vycistene. Dakujem preto, ze pravdepodobne vdaka tomuto portalu sa opat raz podarilo urobit to, co by sa inak malo robit automaticky...
25. november 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, Váš podnet sme odoslali Dopravnému podniku Bratislava a tu je ich stanovisko:
"Vyskyt drobneho piesku v kolajovom zvrsku v niektorych zastavkach je sposobeny elektrickovou dopravou, presnejsie samotnymi elektrickovymi vozidlami. Kazde vozidlo je vybavene tzv. piesocnikmi, ktore su umiestnene pri podvozkoch vozidiel. V piesocnikoch je ulozeny strk jemnej frakcie a v pripade sklzu vozidla je strk vysypavany na hlavu kolajnic, aby bolo zabezpecene bezpecne brzdenie vozidla. Vozidla sa dostavaju do sklzu aj pri rozbiehani, ale castejsie pri brzdeni pri vchadzani do zastavok. V novsich typoch vozidiel je sypanie strku ovladane automaticky v pripade, ze elektronika vozidla detekuje neotacanie sa kolies. Starsie typy vozidiel maju ovladanie piesocnikov manualne - povelovym tlacidlom. Vysypany strk na kolajnice je rozomielany kolesami vozidiel a tak vznika Vami opisovany jemny prach, ktory sa usadzuje v zliabkoch kolajnic, resp. v priestore medzi kolajnicou a krytom kolajoveho zvrsku (zamkova dlazba, asfalt a podobne). Uvedene dosledky sa najvyraznejsie prejavuju v jesennom obdobi a v okoli tych zastavok, ktore maju vo svojom okoli stromy, alebo kry - opadavajuce listie totiz vyrazne znizuje trenie v mieste styku koleso elektriciek - kolajnica. Cistenie kolajovych trati a zastavok je realizovane v pravidelnych cykloch a aj v pripade vyssej frekvencie cistenia nebude mozne dosiahnut stav, ze plocha zastavky, resp. kolajoveho zvrsku bude cista viacero dni - dovod je zrejmy : intenzita elektrickovej dopravy.
S Vasim podnetom sme oboznamili hlavneho majstra prevadzky kolajovych trati, ktory zabezpeci na vytypovanych zastavkach vyssiu frekvenciu cistenia, nez bola doteraz. Uvedenym opatrenim by sa mal Vami opisovany nedostatok odstranit, resp. zlepsit."

Mgr. Marek Papajčík
referát vzťahov s verejnosťou
Kancelária primátora hl. mesta SR Bratislavy

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania