Neprehľadný výjazd zo sídliska

Zodpovednosť za riešenie: Iné

Vyriešený
meno
Dana Retová 22. novembra 2013

Pri výjazde z ulice Stropkovská na Ružinovskú často na chodníku za zástavkou Pri jazere stávajú zaparkované autá a často krát kompletne blokujú výhľad na cestu. Pre vodiča pripájajúceho sa z vedľajšej cesty to predstavuje značné riziko, keďže môže len odhadovať, či mu tam ide alebo nejde auto. Bezpečnosť premávky by značne zvýšilo, keby bol na týchto miestach zákaz státia.

22. november 2013

gafor

opatovne dosledok pausalneho povolenia parkovania vozidiel na chodniku za podmienky, ze ostane 1,5m...
ale vlastne je vsetko v poriadku, kedze vozidla nestoja v krizovatke, ale na chodniku :)
22. november 2013

Visvader

Skoda, ze ste neodfotili, ako to vyzera realne.
Bohuzial, takychto vyjazdov v style "ruska ruleta" je viac ako je unosne!
08. január 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

hlavné mesto si uvedomuje problém s podobnými situáciami s parkovaním na mnohých miestach v meste.

Riešením by bolo dať kolíky pozdĺž časti vozovky, kde parkujúce vozidlá bránia vo výhľade. Zo skúseností správcu - k pozdĺžnym kolom treba namontovať aj aspoň dva koly kolmo na chodník tak, aby chodci/kočíky pomedzi ne prešli, ale autá nie. V opačnom prípade nám často autá vchádzajú na chodník a zaparkujú za kolíkmi.

Akokoľvek, projekty na osadenie parkovacích zábran sú vždy odbornými zamestnancami na príslušnej komisii posudzované a podľa závažnosti a finančných možností aj realizované. Pokiaľ však platí zákon ktorý umožňuje státie na chodníku pri zachovaní vzdialenosti 1,5 m, nezdá sa nám zmysluplné, ani finančne reálne "vykolíkovať" takmer všetky podobné križovatky a nahrádzať tak nedokonalosť zákona. Vami požadované osadenie dopravnej značky B30 "zákaz státia" by situáciu neriešilo, pretože ten sa vzťahuje na cestu samotnú, nie na chodníky...

Kľúčový problém je v ustanovení zákona ( § 52 ods. 2 zákona č. 8/2009 o cestnej premávke), ktorý napriek zásadnej pripomienke mesta a osobnej iniciatíve primátora k zmene zákona, ktorú iniciovali pred rokom, a ani v najnovšej zmene nebola akceptovaná pripomienka na čiastočné zrušenie parkovania na chodníkoch pri zachovaní min. priechodnej šírky chodníka >1,5 m aspoň v blízkosti križovatiek. Zmenu zákona však môžu urobiť len poslanci NR SR.

Mestská polícia bola požiadaná o kontroly v tomto prípade. Ak je občan svedkom situácie, kedy vozidlá neparkujú v zmysle predpisov, odporúčame obrátiť sa priamo na Mestskú políciu na čísle 159. Z fotografií nie je možné dodržanie predpisov vyhodnotiť ani následne riešiť ako priestupok.


Mgr. Marek Papajčík
referát vzťahov s verejnosťou
Kancelária primátora hl. mesta SR Bratislavy
24. február 2016

Michal Oravec

Ziadajte MC/Magistrat o osadenie IP24a a o osadenie pevnych stlpikov. Inak to nepojde. Preco? Preto:
http://de.scribd.com/doc/204493443/Chodniky-1-5m-Odpoved-MV
...
f) platí na chodníku zákaz zastavenia a státia v neprehľadnej zákrute a v jej tesnej blízkosti podľa § 25 ods. 1 písm. a) zákona, a zákaz zastavenia a státia pred neprehľadným vrcholom stúpania cesty, na ňom a za ním podľa § 25 ods. 1 písm. b) zákona, alebo sa tieto zákazy vzťahujú iba na vozovku, ale nie na priľahlý chodník? Rieši Mestská polícia porušenie tohto zákazu?
g) platia na chodníku povinnosti vodiča, ktoré sa týkajú rýchlosti jazdy podľa § 16 zákona, resp. značka 31a „Najvyššia dovolená rýchlosť“, alebo sa tieto povinnosti a táto značka vzťahujú iba na vozovku, ale nie na priľahlý chodník? Rieši Mestská polícia porušenie týchto povinností vodiča?

1. Koľko priestupkov (porušení zákona) eviduje MsP proti ustanoveniu § 52 ods. 2 zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke (§ 52 (2) Iní účastníci cestnej premávky než chodci nesmú chodník používať) za rok 2015?
2. Koľko priestupkov (porušení zákona) eviduje MsP proti ustanoveniu § 3 ods. 3 („Vodič smie motorové vozidlo použiť len na cestách...“) v spojitosti s ustanovením § 4 ods. 1 písm. e) cit. zákona („Vodič je povinný dbať na zvýšenú opatrnosť voči cyklistom a chodcom...“) za rok 2015?

Odpovede na obrazkoch.
24. február 2016

Anonymný užívateľ

Naši "odborníci" stále prerábajú a vylepšujú tzv. cestný zákon. Ale doteraz nevyriešili parkovanie na chodníkoch.
§ 25 by sa mal uplatňovať analogicky aj na zákaz zastavenia a státia na chodníkoch.
26. apríl 2016

Dana Retová

11. december 2016

Nacbo Ynmynona

Toto dokonca nie je chodnik ale cesticka pre vyznacenych uzivatelov (chodcov a cyklistov) a tam neplati pravidlo o 1,5 metri. Takuto cesticku nemozu vyuzivat iny ucastnici, okrem tych zobrazencyh na znacke.
06. máj 2018

Nacbo Ynmynona

Vodiči pôvodne ignorovali zvislú značku, označujúcu cestičku pre chodcov a cyklistov a výsledkom bolo namaľovanie duplicitného vodorovného dopravného značenia, ktoré sa dá ignorovať rovnako jednoducho. Ďalším krokom budú stĺpiky? Ak nebudú tvoriť uzavretý celok, bude sa dať za nimi parkovať tak, ako za tými na druhej strane cesty. Naozaj si takto chceme stokrát označiť a ostĺpikovať celé mesto len preto, lebo polícia to nechce/nestíha/nemôže riešiť?
06. máj 2018

Anonymný užívateľ

Nacbo, teraz tam stávajú robotníci, čo robia chodník a obruby okolo stromov.
Treba dúfať, že po dokončení budú tú zebru bežní vodiči rešpektovať.
09. október 2021

Ladislav Dudor

V čase kontroly podnetu na vodorovnom značení nikto neparkoval. Ťažko povedať, ako to je cez pracovný týždeň.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania