Bílikova-dlhodobo odstavené vozidlá-vozidlo s EČV, bez platnej TK a EK

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Dúbravka

V riešení
meno
Lukáš Bartošovič 02. mája 2019

Čo? dlhodobo odstavená a ojazdená Škoda Felicia v červenej metalíze, prakticky bez pohybu zhruba od júla 2014! https://goo.gl/maps/YpewQPNyLQy
Prečo? možné ohrozenie životného prostredia (zo zanedbaného vozidla môže pri dlhšom postávaní začať vytekať olej či palivo); parkovacie plochy je vhodné využívať efektívne
Kde? mikro-parkovisko pri trafostanici neďaleko adresy Bilíkova 2, približné súradnice 48.186345, 17.039390

- doplňujúce údaje -
vozidlo: BA-421MJ, r.v 1998, VIN TMBEFF613X0114157
PZP ešte platné: Allianz, 8014457108, od 09.05.2005
kontroly EK a TK neplatné: EK SKJi 842 430 (do 04.04.2019), TK SKJi 466 031 (to isté)
iné: karoséria v poriadku, prevádzkové kvapaliny zatiaľ netečú, obe tabuľky EČV upevnené
parkovaciu plochu spravuje: Magistrát hlavného mesta https://bit.ly/2HX55ql

02. máj 2019

Odpoveď samosprávy

O neplatnosti TK predmetného vozidla informujeme príslušný okresný úrad, odbor dopravy a pozemných komunikácií, ktorý nariadi držiteľovi vozidla vykonať povinnú technickú kontrolu vozidla. Platnosť TK a EK je povinný preverovať orgán polície alebo okresný úrad - odbor dopravy a pozemných komunikácií. Mestá a obce nemajú právomoc sledovať a kontrolovať EČV alebo platnosť technickej a emisnej kontroly vozidiel.

Mestá a obce v prípade odstraňovania vozidiel môžu postupovať len v zmysle § 67 ods. 1 písm. a) zákona č. 79/2015 Z. z. o odpadoch. Dôvodom na odstránenie vozidla podľa tohto zákona nemôže byť chýbajúce EČV alebo neplatnosť TK a EK, nakoľko to zákon neumožňuje a platnosť alebo neplatnosť TK a EK nemá žiadny vplyv na vykonanie ustanovenia § 67 ods. 1 zákona č. 79/2015 Z. z. o odpadoch.

Dôvody ako poškodzovanie, ohrozovanie ŽP, alebo narúšanie estetického vzhľadu obce musia byť preukázateľné, nie len pre samotné odstránenie vozidla ale aj v rámci konania podľa §67 ods. 5 zákona o odpadoch o tom či vlastníctvo k vozidlu nadobúda štát, ktoré vedie okresný úrad odbor starostlivosti o ŽP. V prípade ak neboli dodržané zákonné dôvody okresný úrad nevydá potrebné rozhodnutie a spracovateľ vozidiel nemôže vozidlo začať „likvidovať“.

Všetky nepojazdné motorové vozidlá nahlásené na Odkaze sú v procese ich riešenia. Pre nás je veľká pomoc, že ich občania prostredníctvom Odkazu nahlasujú. Aj na základe týchto podnetov ich vieme začať riešiť.

To, že v reálnej praxi samosprávy nedokážu ani po dvoch rokoch dané vozidlo z verejného priestranstva odtiahnuť je dôsledok toho ako je celý proces nastavený platnou legislatívou. Mestská časť, alebo magistrát, nemôžu konať inak ako v rámci kompetencií zverených zákonom. Auto stojace na parkovisku netvorí prekážku cestnej premávky - preto nezasiahne polícia. A to, že nemá TK a EK alebo má vypustené pneumatiky a dva roky sa nepohlo z miesta NIE JE podľa žiadneho súčasne platného zákona platného v SR dôvod na jeho odtiahnutie. A ani samospráva a ani žiaden nespokojný aktívny občan nemá právo zasahovať vlastníkovi takéhoto vozidla do jeho vlastníckych práv. Legislatíva dala jedine okresným úradom právomoc konať ďalej v týchto veciach a udeľovať pokuty alebo auto nakoniec vyradiť z evidencie.
Kto? oddelenie životného prostredia

Rastislav Bagar, prednosta MÚ Dúbravka
28. august 2019

Lukáš Bartošovič

zdravim, vozidlo uz ma platne kontroly EK aj TK, hoci sa ani nepohlo z miesta
https://www.overeniestk.sk/overenie-km dokonca system pise, ze ich ziskalo 3.4.2019, pricom ja som tuto Feldu fotografoval 27. alebo 28. aprila s neplatnymi kontrolami
niekto ma zrejme dobreho znameho na stanici technickej kontroly...
12. marec 2020

jass

Niekto by mal zistiť podla evidenčného čísla nálepiek, ktorá stanica TK/EK je tak priateľsky ústretovo benevolentná...
Poznám TK/EK, ktoré normálneho človeka nepustili ani za svet bez úplatku, bez "nájdenej" chyby znamenajúcej neudelenie absolvovanej prehliadky.- aj u nového, 4-6 ročného auta.
Toto viedlo k neutešenému stavu, kedy si mnohý človek aj dal auto do poriadku, aj sa poistil, aby mu nikto nerobil zbytočné obštrukcie na technicky vyhovujúce vozidlo, čo (by) viedlo k ďalším nepríjemnostiam.
Takíto majitelia potom dostali záznam o opravitelných závadách, ktoré aj v skutočnosti neboli v kategórii nevyhovujúceho - nespôsobilého vozidla, a mnohí si ich aj pre vlastný pokoj (jazdenia, či duše) dali čoskoro odstrániť.

Ale toto je aboslútna nehoráznosť, vyrobiť niekomu povolenia bez dostavenia sa na stanicu... asi porovnateľný, či horší podfuk-prehmat od prípadu, kedy prišiel taliansky šofér IT kamionom a so slovenským dvoj-sprievodom na stanicu, kde mu po meraniach s rozhorčením bolo oznámené, že sa dostavil bez záťaže, čo sa robiť nemá, lebo takto nedokážu kompletne overiť účinnosť brzdnej sústavy. Akurát mu v tom stave zistili, že na jedno koleso nebrzdí aj nezaťažený, vôbec. A napriek tomu ho pustili s absolvovanou prehliadkou s upozornením na odstránitelné vady!
Pričom takáto sorta podľudí iste dobre vedela, čo robí a prečo kam a s akým vozidlom ide na TK, takže pohybujem, že tomu kamionu sa po prehliadke ponáhľali vôbec niekedy opraviť túto výrazne závažnú poruchu...

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania