Jantárová cesta - nebezpečné riešenie dopravnej situácie

Zodpovednosť za riešenie: Magistrát hlavného mesta

V riešení

konecna elektriciek Jungmanova - po 'vylozeni' pasazierov na konecnej zastavke, elektricka chvilu postoji a idd cez vymenu na druhu kolaj.

1) cez trat nie su vyznacene priechody pre chodcov
2) je velmi tazke zistit, kedy ma vodic v umysle pihbit sa zo zastavky (niekedy su to sekundy, niekedy aj minuta, dve)
3) vodici sa pohynaju zo zastavky do vymeny/vyhybky aj pri navestidle STOJ!


Navrhujem:

- opatrit prechody cez trat zebrou
- pred pohnutim sa elektricky zo zastavky povinne davat zvukovu vystrahu (cinknutie), tak ako to byva zvykom v prazskej doprave


Vychadzam z osobnej skusenosti, na el. a zel. tratiach som mimoriadne opatrny, napriek tomu sa mj stalo, ze som nespravne vyhodnotil situaciu (elekyricka stala v zastavke uz asi 20 sekund, na navestidle mala STOJ, vkrocil som do kolajiska a napriek ocnemu kontaktu s vodicom sa tento pohol a musel som uskocit na druhu stranu, velmi neprijemna skusenost).

Prosim veducich zamestnancov DPB o vypracovanie odporucania pre vodicov na uvedenej zastavke, so zohladnenim frekvencie pesich, odporucam davat zvukovu vystrahu pred odjazdom do vymeny ako aj zo zastavky - smer mesto)

dakujem

06. máj 2019

Laco

ked nedojde k zmene spravania sa vodicov na zastavke, vypracujem podnet na draznu inspekciu vo veci neresoektovania navestidla
13. máj 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali Sekciu dopravy, ktorá sa ním už zaoberá.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
15. máj 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za Váš podnet.
Priechody pre chodcov cez električkové trate nemaľujeme, nakoľko v tomto priestore má električka prednosť pred chodcami, čo však chodci takto nevnímajú, ak je tam nakreslený priechod. O ďalších skutočnostiach vyrozumieme DPB s cieľom zjednať nápravu.


Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
16. máj 2019

Laco

dakujem za odpoved. Ak tie priechody nenamalujete, tak je mozne prechadzat trat na lubovolnom mieste?! Asi nie. Cesta, trat sa ma chodcami prechadzat na nato urcenom a vyznacenom mieste. Ak prechadzam cez zeleznicnu trat mimo priecestie, dostanem pokutu... Mozno by pomohlo k zebram doplnit vodorovme znacenie POZOR TRAM
23. máj 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
v súčasnosti priechody pre chodcov cez električkové trate už nevyznačujeme, nakoľko v tomto priestore má električka prednosť pred chodcami, čo však chodci takto nevnímajú, ak je tam nakreslený priechod.
Čo sa týka druhej časti Vášho podnetu, tak DPB nemá vedomosť o tom, že by v predmetnom obratisku vznikali nebezpečné situácie. Pohyb električky zo zastávky sa deje z dôvodu, aby ju zaregistrovalo čidlo, ktoré jej postaví vlakovú cestu a udelí signál voľno. Električka sa musí z tohto dôvodu pohnúť, inak by nikdy nedostala signál na voľno, pričom celé toto posunutie sa deje v malých rýchlostiach.



S pozdravom


Oddelenie mestskej mobility
Hlavné mesto SR Bratislava
24. jún 2019

Laco

Dakujem vam za odpoved, akceptujem vase argumenty. Dodam len tolko, ze radsej 1000x slabo cinknut, ako mat 1x oci pre plac a vycitky. pekny den
17. október 2019

Laco

Problem pretrvava, elektricky sa pohynaju aj ked su pred nimi ludia 1,5m. Niekedy tazko odhadnut, ci sa vodic rozhodne pohnut hned, vystrie si ztuhnute nohy na 15sekund alebo ide skontrolovat priestor pre cestujucich. Vystrahu cinknutim som zazil len jediny raz... Len abg z toho raz nebol úraz...

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.