Voľný pohyb psov vo dvore Nad lúčkami - Beniakova

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Karlova Ves

V riešení
meno
Imrich K 11. júna 2019

Dobry den.
Ziadam o zvazenie zakazu volneho pohybu psov vo vymedzenom casovom intervale vo vnutrobloku Nad luckami - Beniakova (podobne ako je tomu vo vnutrobloku J. Stanislava - L. Fullu) z dovodu vysokeho vyskytu volne sa pohybujucich psov, ktore jednak obtazuju ludi (najma deti) a povyse v lesiku znemoznuju mini diverzitu jezkov a hniezdiacich vtakov, ktore sa tu vyskytuju.

12. jún 2019

it

Dovolim si reagovat na uvedeny podnet, nakolko mam psa a poznam tuto lokalitu.
Neviem o ziadnom obtazovani psov "...ludi (najma deti)... ". Nezaznamenal som ziaden konflikt, skor medzi psami... To si ale majitelia vyriesili medzi sebou. Taktiez si neviem predstavit ako "...znemoznuju mini diverzitu jezkov...".
Tento podnet beriem ako jeden z dalsich zbytocnych utokov na psov.
Takychto vseobecnych tvrdeni sa da popisat na akukolvek skupinu, ci uz psov, deti, cyklistov, mladez ...
12. jún 2019

Lubos

Ja mam inu skusenost a to s vlastnymi detmi, ktore sa boja chodit po chodniku a maju panicky strach so psov ktore ich nahanaju.
A poznam aj suseda ktory uz jednemu panovi dohovaral, ked sa jeho labrador vyvalil na jeho dceru hned ako otvorila branu na bytovke.
Ako toto uz fakt musi skoncit, aby sa nase deti bali ist na ihrisko, lebo po nich skacu psy.
12. jún 2019

Lubos

Pritom som sam byvaly psickar a chapem ze beziace dieta je pre psa neodolatelna vec..
Ale natocim vam video, aky panicky strach chyti moja dcera, ked okolo nej ide hocijaky pes. A nie je to tym ze by bola hlupa, ale ju uz par krat z nicoho nic zvalil na zem pes a to nie je prijemny zazitok a takto vznikaju panicke strachy a post traumaticke soky.
Sam poznam vela slusnych psickarov, no aj takych, ktorych ti psy proste neposluchaju a tak mame pod bytovkou dzunglu volne pobehujucich psov. Viem o com hovorim, travim denne cele hodiny v tejto lokalite vonku s detmi.
12. jún 2019

Igor

IT: povyse v lesiku znemoznuju mini diverzitu jezkov a hniezdiacich vtakov, ktore sa tu vyskytuju.
To myslite vazne? mozte vysvetlit ako pes znemoznuje hniezdenie vtakou?
12. jún 2019

Igor

imrich cakam vysvetlenie
13. jún 2019

Peter

Tak zas sme len psickar a nepsickar? Zakaz volneho pohybu alebo casove vymedzenie je na mieste. Napriklad nasej malej 4r. sa stalo, potkla sa na chodniku, pes ku nej prisiel a skakal na nu ze sa nevedela postavit. Mal som problem psa od nej dostat. Jej som vysvetloval ze psik sa chcel len hrat a podobne, aby sa nebala. Majitelke som nenadaval ani nevycital. No stala cca 50m dalej a ani naznak z jej strany o zaujem co sa dialo. Minule jeden pan pustil dvoch psov (mne ako dospelemu boli vyskou po pas) ktore sa rozbehli po chodniku, tesne okolo maleho dietata. Inak v mieste kde je napis ze je tam zakaz volneho pohybu psov, kde je aj detske ihrisko. Nezlakol som sa ze by ho pokusali, ale ze ho zhodia v tej rychlosti na chodnik. Cize nie je to len o psickaroch a tych ostatnych co sme vsetci akoze proti nim. Nie nie som a ani deti tak nevediem, prave naopak. Vzdy to bolo, je a aj bude o ludoch. Ja sa snazim spravat slusne a byt ohladuplny ku susedom, okoliu, je jedno ci som prave chodec, vodic, bezec, rodic s kocikom ci s malym dietatom, kolobezkar alebo cyklista...nikdy si o sebe nemyslim ze v tom case som najdolezitejsi a vsetci sa mne musia prisposobit a nezavadzat. Ale zial vacsina su hovada, ktore se nevedia chovat slusne a ohladuplne. Niekto sem dal podnet, ked tak ho bud podporim alebo nie. Ci je opodstatneny, rozhodnu zodpovedni.
14. jún 2019

it

Peter: dobre napisane. Ja som majitel psa (maleho) a tiez si vsimam, ze prave majitelia vacsich maju "viac sebavedomia", samozrejme je to individualne a je to o ludoch ako pisete a o tej ohladuplnosti v kazdej skupine ludi.
14. jún 2019

Lubos

Ono je to jak so spomalovacmi. Koli trom blbcom co potrebuju sklzat medzi barakmi 70km/h sa tisic aut denne natriasa.
Ja evidujem v KS (optoti inym castiam) velmi slusnych ludi so psami. Bohuial 3-4 si nedaju povedat (ani slusne napominanie od viacerych ludi nepomaha) a ich velke neposlusne telce behaju kadetade a skacu po nakupoch, detoch alebo aj inych psoch a ich majitelia maju na haku, alebo aj nieco na psov kricia, ale ti ich vobec neposluchaju.
Nastastie tu nemame (resp neviem) ziadne velke bojove plemena. Skor velke neohrabane a neposlusne psy, ktore podla mna vobec nepatria do bytoveho domu, ale to je uz ina debata.
Za vedenie psa je zodpovedny majitel.
Mozem doplnit kopec incidentov, napr ked zufala mamicka sa pokusala odohnat dogu od kociara (co zrejme zaujala pisakava hracka) a nebol to pekny pohlad a majitela nikde.
Som byvaly psickar aj tak hovorim, ze po chodnikoch na sidlisku maju volne behat deti a nie psy.
Nariadenie je urcite na mieste a len mi je luto tych par slusnych psikov, ktore idu na volno a od majitela sa nepohnu na meter daleko (co som vzdy obdivoval)
14. jún 2019

Odpoveď samosprávy

Dobry den.
Podnet sme odstupili nasmu podniku Verejnoprospesnych sluzieb, ktory pre nas tieto napisy obnovuje. Napis, pokial ho zrealizuje, bude Zakaz volneho pohybu psa, casove vymedzenia uz neuvadzame.

Halina Trubinyiova
oddelenie dopravy a ZP
MiU MC Bratislava - Karlova Ves
14. jún 2019

Peter

Obnovu napisu by som navrhoval aj na chodnikoch medzi ulicami Hany Melickovej a Kresankova, napis je uz slabo vidiet, je tam aj nova cast chodniku od Ulice Vincenta Hloznika, tam treba napis na chodnik urobit. V parku je vela deti aj psickarov, je tam detske ihrisko, cvicisko pre psov a aj workout. Rovnako obnova napisu by sa mala urobit v parku medzi Hany Melickovej a Koliskovou, ako je detske ihrisko Toro park. Staci to takto alebo treba zadat novy podnet? Vdaka.
14. jún 2019

Admin BA-Karlova Ves

Dobrý deň, pán Peter. Samospráva nie je automaticky informovaná o pridaných komentároch. Môžem Miestnemu úradu zaslať upozornenie na Váš diskusný príspevok. Bude však lepšie a aj odsledovanejšie, ak pre tieto ďalšie priestranstvá zadáte samostatné podnety.

Michal Molčányi
administrátor OPS Bratislava - Karlova Ves
14. jún 2019

Peter

Admin: Ja samozrejme viem ako funguju podobne stranky. To nebolo pre samospravu ale pre vas ako spravcu. Ak nie je nutne zakladat na kazdu lokalitu podnet, tak super, budem rad ak to posuniete. Vdaka.
17. jún 2019

Admin BA-Karlova Ves

Dostal som odpoveď od p. Trubínyiovej z MiÚ Karlova Ves, že obnovy nápisov vykoná podnik VPS koncom leta.

Michal Molčányi
administrátor OPS Bratislava - Karlova Ves
18. jún 2019

Michal K.

dobry den,
strecha garazoveho domu medzi blokmi Beniakova a Nad Luckami je dlhodobo v havarijnom stave a bude sa opravovat. ci na nej bude znova zelen a volny vstup verejnosti je otvorene, kedze je to strecha budovy a majitelia garazi nie su ochotni znasat vysoke naklady na zelenu strechu. zalezi teda na postoji mestskej casti a mesta, ci budu ochotni financovat tento verejny zaujem a na dohode z majitelmi objektu. celkovy zakaz vstupu, nie iba so psom, je teda velmi pravdepodobna alternativa.
s pozdravom
zastupca vlastnikov garazi F.Kostku
19. jún 2019

it

keby bola strecha poriadne zaizolovana, nie su o nic vyssie naklady ako pri "beznej" streche.
Ak vsak nevadi okoliu, ze bude dalsi vypeceny betonovy priestor medzi domami tak fajn...
Predpokladam vsak, ze mestska cast KV toto nedopusti, nakolko sa snazi zazelenovat strechy budov vo svojej sprave.
V kazdom pripade by sa mali majitelia uvedenych garazi postarat o udrzbu celej budovy, lebo je v katastrofalnom stave. Toto vzniklo dlhodobym zanedbavanim udrzby a neinvestovanim do jej oprav. Je jednoduche nieco zanedbat a potom ziadat inych (mestsku cast) o financie. Ta budova bola tak - so zelenou strechou, projektovana, tak sa postarajte, vazeni majitelia.
A tiez by sa tam malo vratit povodne detske ihrisko.
19. jún 2019

Michal K.

vazene it, dovolim si Vam situaciu viac objasnit, kedze mate zjavne nedostatok informacii.
strecha bola vo svojej dobe poriadne zaizolovana, no pouzite materialy su uz za dobou svojej zivotnosti. velkou mierou sa na zniceni izolacie a havarijnom stave objektu podielali korene stromov, ktore na streche nemali co robit, a boli sadene divoko obcanmi bez suhlasu majitelov objektu a mestskej casti. na streche je asi tridsat centimetrov zeminy, takze si viete predstavit, co urobia korene desatmetrovych stromov vo vetre s foliou hrubou dva milimetre. tak isto ludia, ktori chodia na strechu znicili atiku hlavne pri vstupoch a aj po celom obvode.
majitelia garazi sa uz viac ako desat rokov snazia o opravu a obnovu celeho objektu, no zelen na streche patri mestu. trvalo niekolko rokov, kym sa vobec podarilo odstranit stromy, vyrub bol viac krat povoleny, ale znova zamietnuty po proteste niektorych angazovanych obcanov, ktorych nezaujimal havarijny stav, masivne zatekanie ani nicenie sukromneho majetku, nemoznost ho riadne uzivat, vyjadrenia statika ani ohrozovanie zdravia majitelov aj obcanov. zakazdym sa kolotoc behania po uradoch zacinal odznova a dalsi rok sa to opakovalo. akekolvek ine drobne opravy objektu bez opravy strechy by boli len kozmeticke a nemali ziaden vyznam.
zelena strecha je pre majitelov garazi iba zataz, ktora velmi komplikuje akekolvek prace a opravy na streche a neunosne zvysuje naklady. musim Vas poopravit, naklady oproti "beznej" streche su vyrazne vyssie. iba zemne prace pri odstraneni a znovunavezeni zeminy v tomto objeme su niekolko desiatok tisic eur. su to obrovske peniaze a pre samotnu funkciu garazoveho domu nema zelen vyznam. zelen je verejny zaujem, z ktorej maju prospech ludia okolitych bytovych domov a je preto pochopitelne, ze ich majitelia garazi nie su ochotni platit.
je jednoduche obvinovat inych zo zanedbania udrzby ich vlastneho majetku, bez akychkolvek informacii. nutit ich, aby za svoje sukromne peniaze sprijemnovali prostredie inym, ktori na to nedaju ani cent. ani Vam nemoze nikto nariadit, aby ste si na streche vasej bytovky zriadili parcik s ihriskom na Vase naklady za desiatky tisic a spristupnili ho verejnosti.
aku podobu teda bude mat strecha po renovacii zavisi hlavne na majiteloch objektu a pripadne od spoluprace mestskej casti a magistratu a ich ochote podielat sa na rieseni.
kedze Vam zalezi na zeleni v tomto priestore, urcite urobite maximum a intenzivne budete s kompetentnymi rokovat a hladat konstruktivne riesenia, ako to cele vyriesit k spokojnosti vsetkych stran. vopred Vam dakujem.
29. jún 2019

Lubos

Zeleň je naozaj pliaga ;)
29. jún 2019

Michal K.

Precitajte si komentar vyssie...
03. júl 2019

Lubos

Precital som si. Zelena strecha je pekna ale suhlasim ze nici strechu budovy a vysadzat tam stromy nebol najlepsi napad.
Ale je fakt, ze mimo strechy je fasada budovy v katastrofalnom a zanedbanom stave, o com svedcia aj moje fotky. S tym nema zelen nic spolocne. len zanedbana udrzba majitelov garazi, ako pise "it". Vedla tej rozpadavajucej sa ruiny sa nase novo zatepletene vymalovane bytovky zle vynimaju.
03. júl 2019

Michal K.

je tam napisane aj to, ze akekolvek opravy fasady a ostatnych casti bez opravy strechy by boli len zbytocne kozmeticke zasahy. fasada je taka prave kvoli zatekajucej vode, bola by onedlho znicena a peniaze vyhodene do vzduchu. samotni vlastnici objektu maju ovela vacsie starosti so stavom garazi, ako len esteticky problem, ze neladi s Vasou vymalovanou bytovkou. popisal som aj dovody, preco tomu tak je a nie je to lahostajnostou k vlastnemu majetku. problem vsak riesime, vymenili sme neschopneho spravcu objektu a rokujeme s uradmi o dalsom postupe. verte mi pan Lubos, ze by sme boli sami radi, keby to bolo byvalo uz davno opravene a mohli sme svoj majetok plnohodnotne uzivat a nedivat sa denne na takuto "ruinu". nebojte sa, dockame sa.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania