Vo svojej severnej časti sa Lovinského ulica v Bratislave rozdeľuje na západnú a východnú vetvu. Zatiaľ čo východná vetva predstavuje širokú obojsmernú komunikáciu s premávkou trolejbusov, západná vetva predstavuje obslužnú komunikáciu pre okolité bytové domy - v minulosti súčasť obratiska trolejbusov. Táto komunikácia je úzka, parkujú tu miestni obyvatelia a prechádza rovno popred vchody do bytových domov, kde bývajú aj malé deti.
Táto veľmi nevhodná komunikácia sa však často využíva ako "skratka" pre vodičov, ktorý cestujú z Horského parku (z juhu) do Mlynskej Doliny cez Ulicu Habánsky mlyn a zároveň naopak. Problémom je, že často krát nedodržujú maximálnu povolenú rýchlosť a jazdia rýchlosťou do 80 km/h. Situácia je o to nebezpečnejšia, že na tomto úseku sa nemôžu obísť dve protismerné vozidlá bez toho, aby sa neobmedzili a neohrozili.
Táto komunikácia je využívaná najmä pre to, lebo pôsobí ako skratka. Pravda je však iná, nakoľko vodiči idúci z Horského parku na Ulicu Habánsky mlyn prechádzajú cez dve križovatky, pričom na oboch musia dávať prednosť (jedna z nich je pri tom neprehľadná). Táto "skratka" je zároveň zničená a ako som spomenul vyššie, ak sa stretnú dve protiidúce vozidla musia obe spomaliť a nebezpečne sa obísť. Pri využití východnej vetvy vodiči prechádzajú síce cez tri križovatky, na dvoch však majú prednosť. Ulica je navyše v dobrom stave a široká.
Rovnaká situácia je aj v opačnom smere. Napriek tomu je táto "skratka" (západná vetva Lovinského ulice) vo veľkom využívaná, pričom častokrát je porušovaná maximálna povolená rýchlosť, alebo tu prechádzajú vozidlá nad 7,5t (resp. kombinácia oboch).
Rád by som týmto apeloval na Magistrát hl. mesta Bratislavy, aby túto situáciu elegantne vyriešil osadením jedného, resp. dvoch spomaľovacích prahov (ich navrhovaná poloha je v obrázkovej prílohe), ktoré by demotivovali vodičov využívať túto "skratku" a motivovali by využívať regulérne (a pritom rýchlejšie) spojenie cez spôsobilú východnú vetvu Lovinského ulice.