Nadväznosť liniek X5 a X6

Zodpovednosť za riešenie: Magistrát hlavného mesta

Vyriešený
meno
Nikola Stanimirovič 12. júla 2019

Dobry den, na zastavke Molecova vodici linky X6 opakovane necakaju na cestujucich, ktori vystupuju z linky X5, cakajucich na zelenu priechode pre chodcov. Nerozumiem, aky ma zmysel, aby elektricka, ktora ma sluzit pre Dubravku a Karlovu Ves ako spojenie do mesta, odchadzala prazdna. Uvadzam modelovu situaciu zo dna 12. jula 2019, ktora sa udiala opakovane: Autobus X5 smerom z Dubravky prisiel na zastavku Molecova 16:07. Niektori cestujuci sa rozhodli nerespekovat svetelnu signalizaciu na semafore a prebehli na druhu stranu napriek tomu, ze im svietila cervena. Tych elektricka X6 zo zastavky Molecova smerom do mesta odviezla, avsak vacsina cestujucich, ktora stala na cervenej musela cakat na dalsi spoj. Spoje treba nastavit tak, aby sa cestujucim aspon zmiernil diskomfort suvisiaci s rekonstrukciou trate.

16. júl 2019

Pozorovatel

@admin

Dnes rano som si okolo 6:20 tiez vsimol, ze dav ludi cakajuci po vystupeni z autobusu na semafore sa pozera ako im odchadza prazdna elektricka smerom do mesta.

Pracovnici dopravneho podniku, je to skutocne tak komplikovane, skoordinovat odchod elektricky z konecnej az po prichode autobusu z Dubravky a Dlhych dielov (s 2-3 min rezervou na semafor pre chodcov a pre menej pohyblivych) ???
Tieto autobusy nestoja v kolonach, cize grafikon by mali dodrziavat.

Dakujem za zaslanie DP
17. júl 2019

Radovana Straube

Keď som vystúpila z 33-ky, tiež som sa pozerala ako práve odchádza X6-ka, ale než som sa prepracovala cez semafór na zastávku električky, tak už išla ďalšia. X6-ky chodia v 4 minútovom takte, tú chvíľku môže počkať každý.
17. júl 2019

Pozorovatel

@Radovana Straube

Na jednej strane mate pravdu, za 4 min ide dalsi spoj, ale (ne)nadvaznost jednotlivych spojov MHD, ci MHD a vlakov a autobusov je VECNY problem ...
18. júl 2019

Andrej

Plánuje sa nejaký prístrešok na zastávke autobusu pred lidlom?
teraz je tam úpek, v zime to bude tiež fajné.
05. august 2019

Marta

nedá sa vyhovieť každému. Jeden chce nadväznosť električky a "32", druhý s "33", tretí s "X5". Naozaj X6 má veľmi krátke intervaly, jedna odíde a už ide ďalšia. Musíme byť aj trošku tolerantní a menej sa ponáhľať a hlavne neskákať pod autá prebehovaním cez cestu. Nestojí to za to! , veď o chvíľu ide ďalší spoj :)
07. august 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

pri uvádzanej kritike je potrebné vychádzať zo skutočnosti, že linka X6 je počas modernizácie karloveskej radiály okrem obyvateľov Dúbravky určená aj pre obyvateľov Dlhých dielov, ktorí sú privážaní linkami z tejto oblasti. Preto tvrdenie o odchode prázdnych električiek v prípadoch, že nečakajú na cestujúcich prechádzajúcich cez priechody pre peších, nemôže byť pravdivé. V odchádzajúcej električke sú minimálne cestujúci, ktorí boli privezení z Dlhých dielov a cestujúci, ktorí zmeškali predchádzajúcu električku. Požiadavka na čakanie električky na cestujúcich pokiaľ prejdú cez priechody je pri tak krátkych intervaloch ako sú na linke X6 neopodstatnená. Linka má v rozhodujúcom prepravnom období od 6 do 18 h interval 4 minúty a od 7 h prakticky až do 9 h dokonca interval 3 minúty. Pri krátkych intervaloch je dôležité zabezpečiť rovnomernosť a plynulosť obehu električiek na trati, čo v prípade čakania na určité skupiny cestujúcich by spôsobilo meškania a zhlukovanie vozidiel na trati. Nemyslíme si, že čakanie cestujúcich 2-3 minúty na nasledujúcu električku je problémom, kvôli ktorému by bolo potrebné zasahovať do grafikonom stanoveného obehu električiek a v prípade čakania na cestujúcich na Molecovej vytvárať meškania na ostatných zastávkach tejto linky. Okrem toho vodiči električiek majú prevádzkovými predpismi a štandardami kvality stanovený odchod z konečnej električiek bez meškania. Dodržovanie týchto štandardov kvality následne z databázy palubných počítačov hodnotí magistrát za hlavné mesto ako objednávateľa výkonov. Ak by sme pristúpili k povoleniu čakania na cestujúcich predierajúcimi sa priechodmi museli by sme stanoviť výnimky a tieto prípady vyhodiť z databázy hodnotenia. Dostatočná intenzita a prepravná ponuka na linke X6 nezakladá potrebu realizovať riešenia vyžadujúce výnimky zo štandardov kvality prepravy.

S pozdravom

Oddelenie mestskej mobility
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania