Nábrežie arm. gen. Ludvíka Svobodu-chodník-chýbajúci

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

V riešení
meno
Peter Oravec 16. júla 2019

Nelogicky riešený chodník medzi tromi vežami pri tuneli a Zuckermandlom. Prosím o riešenie.

17. júl 2019

Peter Oravec

Dobrý deň,
chcel by som poprosiť admina OPS, či by sa nedalo robiť niečo s tým Ľudvíkom, teda s tým mäkkým "Ľ". Vyzerá to strašne. Bol to Čech, všade na mapách je "Ludvík" písané s "L". Ďakujem.
22. júl 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali Sekciu dopravy.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
18. september 2019

Peter Oravec

Osadenie šutrov nerieši problém nelogicky vedeného chodníka.
Prosím o preposlanie magistrátu.
23. september 2019

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,
podnet opätovne preposielame samospráve.

Matúš Sedlák
Odkaz pre starostu
[email protected]
02. december 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

pred polyfunkčným objektom Zuckermandel je vybudovaný chodník, ktorý súvisle pokračuje popri komunikácií pred bytovým domov. Chodci s cieľom dostať sa na komunikáciu z chodníka pred Zuckermandlom si skracujú trasu cez zeleň. Následne však vchádzajú priamo na vyznačené parkovacie miesta s pozdĺžnym čiastočným státím na chodníku, na ktorých je povolené státie pre vozidlá s platnou parkovacou kartou MÚ Staré Mesto v čase od 00:00 do 24:00 hod.

Z predmetného chodníka existuje pešia trasa, ktorá vedie na komunikáciu pred bytovým domov označenou zvislou dopravnou značkou IP 28a "Obytná zóna". Táto značka podľa Vyhlášky č. 9/2009, ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov, vyznačuje oblasť, kde platia zvláštne ustanovenia o premávke v obytnej zóne.

Podľa Zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov § 59 platia osobitné ustanovenia o cestnej premávke v obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne:

1) V obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne chodci smú používať cestu v celej jej šírke, pričom sa na nich nevzťahuje § 52. Hry detí na ceste sú dovolené len v obytnej zóne.
2) Do pešej zóny je povolený vjazd len vozidlám, ktorým to umožňuje dopravná značka.
3) V obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne vodič smie jazdiť rýchlosťou najviac 20 km h-1. Pritom je povinný dbať na zvýšenú ohľaduplnosť voči chodcom, ktorých nesmie ohroziť. Ak je to nevyhnutné vodič je povinný zastaviť vozidlo. V obytnej zóne a pešej zóne je státie motorových vozidiel zakázané, ak dopravnou značkou nie je určené inak. V školskej zóne možno stáť, ak tým nie je obmedzený pohyb chodcov.
4) V obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne chodci sú povinný umožniť vozidlám jazdu. To platí aj pre deti, ktoré sa hrajú v obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne ostatné ustanovenia tohto zákona.

Vzhľadom na existujúci chodník, aktuálne vyznačenie parkovacích miest a označenie komunikácie pred bytovým domom ako obytná zóna, ktorú smú chodci využívať v celej jej šírke, považujeme pešie trasy a ich nadväznosť za logické a podnet za neopodstatnený.

S pozdravom

Oddelenie dopravného inžinierstva
Hlavné mesto SR Bratislava
02. december 2019

Peter Oravec

Vážený pán oddelenie dopravného inžinierstva,
z vašej nekompetentnosti a z nezmyslenosti a absurdnosti vašej dlhej odpovede vás usvedčuje jediný, ale neoddiskutovateľný fakt, a to fotografiami zdokumentovaný chodník cez trávu vyšlapaný ľuďmi.
Chodníky sa v civilizovanom svete robia tak, aby mali zmysel, aby rešpektovali prirodzený pohyb chodcov a prirodzené pochôdzkové trasy. Je to v akejkoľvek príručke urbanizmu niekde na prvých troch stranách. Prosím, doštudujte si to.
Pritom je úplne jedno, koľko metrov je rozdiel medzi asfaltovým chodníkom a chodníkom vyšlapaným v tráve, pretože NIKTO neurobí ani o meter viac než musí. Takže buď tam bude oficiálny asfaltový/dláždený chodník alebo tam bude chodník krížom cez hlinu/krížom cez trávnik. Vy to viete, ja to viem, všetci to vieme. V čom je problém?
Podnet nie je vyriešený.
02. december 2019

Michal

Strasne vela textu ste napisali, Oddelenie dopravného inžinierstva, uplne zbytocne. Skoda, ze ste si pred tym neprecitali Plan Bratislava, kapitola Mobilita - rozsirena cast:

"Bezpečné cesty a križovatky
Priame pešie trasy

Dizajn mnohých križovatiek nereflektuje základný princíp chôdze. Pri chodení sa z jedného miesta na druhé snažíme ísť čo najpriamejšie. I preto sú často v tráve vychodené “cestičky” k zastávkam MHD či bytovkám. "

Co je horsie, neprecitali ste si ani Uzemny generel dopravy.
02. december 2019

Peter Oravec

Prosím admina, aby kontaktoval magistrát a požiadal ho o relevantnejšie a menej absurdné odpovede.
Ďakujem.
06. december 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

za túto odpoveď sa v mene môjho kolegu alebo kolegyni ospravedlňujem. Odpoveď nie je dostatočná a máte pravdu, že chodník nie je riešený ideálne. Zistíme a neskôr Vás oboznámime s objektívnymi príčinami toho, prečo je chodník vedený ako je vedený.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
17. december 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Vieme o problematickej situácii pre chodcov medzi projektom Zuckermandlom a zastávkami električiek a autobusov Chatam Sófer, ktorá sa stala aktuálnou po kolaudácii projektu Zuckermandel. Prvým problémom je (historické) rozhodnutie Starého Mesta vyznačiť na chodníku parkovacie miesta, čím vyhnalo chodcov do vozovky v úseku asi 100 m a ich chôdzu vo vozovke legalizovalo zavedením tzv. obytnej zóny. Nemyslíme si, že toto je správny spôsob akým sa má navrhovať parkovanie a bezpečný peší pohyb. Priestor vozovky a nadväzujúceho chodníka navyše nie je ani bezbariérový. Druhý problém je pešie napojenie chodníkov vybudovaných v rámci projektu Zuckermandel s nadväzujúcimi chodníkmi, ktoré nebolo v minulosti vhodne navrhnuté projektantom a prešlo to (s alebo bez pripomienok, nevieme) aj posúdením Magistrátu a stavebného úradu. Vedenie hlavného mesta nie je spokojné s mnohými realizáciami z minulosti, ale zároveň nepovažuje riešenie tohto podnetu za prioritu. Veríme, že pochopíte, že v meste sú oveľa dôležitejšie a nebezpečnejšie miesta, ktoré vyžadujú potrebné investície (napr. neexistujúce chodníky), ako toto miesto, kde aspoň chodník je, hoc v nie ideálnej polohe a nie vhodne napojený na pešie trasy v území. V rámci rekonštrukcie električkovej trate na nábreží (úsek tunel – Most SNP) počítame s doplnením priechodu pre chodcov aj na východnej strane nástupišťa zastávky Chatam Sófer.

Problémové územie z hľadiska peších trás a parkovania bude niekedy v budúcnosti predmetom rokovania s MČ Staré Mesto.

Ďakujeme za pochopenie.

Sekcia dopravy
Hlavné mesto SR Bratislava
21. apríl 2020

Martin Uváček

Počkáme a uvidíme.
31. júl 2020

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený podnet.
V rámci súčasnej rekonštrukcie električkovej trate na nábreží žiadny priechod nebol doplnený.
Prosím o preposlanie.
31. júl 2020

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený podnet.
Okrem toho, ani v rámci súčasnej rekonštrukcie električkovej trate na nábreží žiadny priechod nebol doplnený.
Prosím o preposlanie.
02. august 2020

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol opätovne preposlaný samospráve.

Andrea Addová
Odkaz pre starostu
[email protected]
17. december 2020

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
28. apríl 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
prosím admina, aby požiadal samosprávu o aktualizáciu vyjadrenia k podnetu.
S pozdravom.
09. august 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
asktuálny stav: bez zmeny.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
16. február 2023

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený, samosprávou ignorovaný podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
16. február 2023

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol opätovne preposlaný samospráve.

S pozdravom,

Lenka Makarová
Odkaz pre starostu
[email protected]

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania