Kontrola parkovania v rezidenčnej zóne Veternicová


V riešení
meno
Erik 30. júla 2019

V rezidenčnej zóne sa smie parkovať len na vyznačených miestach a to vodorovným značením. V takej zóne sú aj miesta, ktoré nie sú označené vodorovným značením a predsa tam polícia nedáva papucu na tie auta, ktoré majú kartičku. Auta, ktore kartičku majú, polícia nepokutuje, ani keď porušujú dopravné predpisy. Takže si v tom urobte poriadky. Lebo ešte raz ma budú obťažovať kvoli papuci na nevyznacenom mieste, budem nútený podať oznámenie na úrady za porušovanie zákona. Takže buď na nevyznačených miestach vybavíte u polície že nebudú vôbec autá kontrolovať alebo bez ohľadu na kartičku pokutovať všetkých. Podľa zákona v rezidenčnej zóne sa smie parkovať len na miestach vyznačených vodorovným značením. Zamyslite sa

18. september 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
na Veternicovej ulici v Bratislave je zóna s regulovaným státím, ktorej začiatok je označený dopravnou značkou IP 27a - Začiatok zóny s regulovaným státím s nápisom „Pre vozidlá s platnou parkovacou kartou MÚ Karlova ves od 18.00 do 07.00 hod“ a doplnená použitým symbolom dopravnej značky IP 17b - Parkovisko – parkovacie miesta s regulovaným státím. Podľa čl. 5 ods. 37 II dielu prílohy Vyhlášky MV SR č. 9/2009 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke, značka IP 227a vyznačuje oblasť, kde státie vozidiel je dovolené len na vyznačených parkovacích miestach a za dodržania podmienok vyplývajúcich z použitého symbolu príslušnej značky a spresňujúcich údajov. Inak je vodičom všetkých vozidiel na takto značenom území zakázané stáť.
Hliadky MsP pravidelne vykonávajú kontrolu parkovania v rezidenčnej zóne a zistené priestupky riešia v súlade so zákonom bez ohľadu na skutočnosť, či sa priestupku dopustil vodič vozidla označeného rezidenčnou kartou alebo vodič vozidla bez označenia. K dokumentovaniu a riešeniu priestupku nie je obligátnou povinnosťou využitie technického prostriedku na zabránenie odjazdu motorového vozidla (tzv. papuča). Priestupok je zadokumentovaný a riešený v súlade so zákonom aj bez použitia technického prostriedku na zabránenie odjazdu motorového vozidla, ktorý je pomocným (vedľajším) prostriedkom pri riešení priestupku.

Bc. Marcela Sabinová
Mestská polícia hlavného mesta SR Bratislavy
05. január 2020

Hendrich Urban

Miest na parkovanie je málo a nie sú vyznačené niektoré, ktoré by mohli byť, pretože nie je vôľa ich vyznačiť.
Napr. pred každým priechodom musí zostať 5 m. To si dopravný architekt vysvetľuje tak, že sa tam nesmie parkovať. Pritom stačí zotrieť zebru a urobiť z časti priechodu chodník a už by sa tam mohlo parkovať. Na Vašej fotke sú 2 parkovacie miesta, ktoré by takto mohli vzniknúť.
Podobne na chodníku, ktorý má šírku viac ako 3.9 m (1.5 m pre chodcov a 2.4 m pre auto) sú vyznačené miesta, ale už nie sú na chodníku, ktorý má napr. 3.2 m, aj keď vy viete zaparkovať na 1.7 m a chodcom ostane 1.5 m. Odpoveď z úradu bola taká, že také parkovacie miesto vyznačiť nemôžu. Pritom existujú parkovacie miesta, ktoré majú šírku menej ako 2.4 m a nikomu z úradu to nevadí.
A k Vašej pôvodnej otázke: Cieľom rezidenčnej zóny je vytvoriť privilegovanejšiu skupinu vodičov, ktorá má väčšie právo tam parkovať. Bohužiaľ parkovacích miest je oveľa menej ako kartičiek a budovanie parkovacieho domu sme si zamietli, takže úrad aspoň takým spôsobom vychádza v ústrety tým, ktorí vedia zaparkovať tak, aby neporušili viac predpisov ako treba.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania