Prehustenie reklamou

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Anonymný užívateľ 08. februára 2014 Odoslané z mobilnej aplikácie

Na Trnavskom myte uz cez rozne bilboardy ,bigboardy a neviem co este uz ani nie je vidiet budovy.Mesto je prehustene reklamou je to odporne.A namiesto toho aby sa ich pocet redukoval tak este pribudaju dalsie,vid dalsi bilboard na Vajnorskej ktory tam pribudol len nedavno.Ako sa bude tato situacia riesit?Zacnite konecne odpovedat na podnety!

12. február 2014

Kamil

Problem reklamy v Novom meste ako aj v Bratislave ako celku je velmi aktualny a zatial ziadny starosta nepriniesol koncepciu, riesenie alebo dokonca znizenie poctu tychto bilboardov, megabordov, panelov, citylightov... Zamorili mesto a co je najhorsie povoluju sa stale dalsie a dalsie... Naco su tieto hnusne opachy? Ziadam Pana Kuseho aby prisiel s riesenim a naozaj AKTIVNE pristupil k ZNIZENIU poctu reklamnych putacov aspon na uzemi nasej mestskej casti.
17. júl 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,


V súčasnosti mesto mesto zintenzívnilo boj proti nelegálnej reklame, najmä nosičom v stredových pásoch. Koná v rámci kompetencií a možností,

ktoré mu zákony umožňujú, to však neznamená, že môže toto zariadenie len tak odstrániť.

Reklamne stavby v zmysle stavebného zákona - billboardy a bigboardy, povoľuje mestská časť ako príslušný stavebný úrad v zmysle stavebného

zákona. Mnoho z nich je dedičstvom z minulosti, nakoľko tento druh stavieb je spravidla povoľovaný na 5 rokov ako dočasna stavba a po uplynutí tejto

lehoty stavebník musí opäť žiadať o stavebné povolenie. Mestská časť však nemá veľa právnych možností ako stavebné povolenie nepredĺžiť, musí

postupovať v zmysle platných zákonov.

Podľa našich informácií má byť predložená do NRSR novela stavebného zákona ako aj novela zákona o premávke na pozemných komunikáciách, ktorý by mala situáciu s premnoženými reklamnými stavbami účinnejšie riešiť a do ktorej pripomienkovania sa aktívne zapojilo aj mesto Bratislava.

Pokiaľ sa jedná o reklamné zariadenia umiestnene na stĺpoch verejného osvetlenia tie prenajíma Mesto Bratislava, do konca roka 2014 sú platné zmluvy z roku 2009, podpísané bývalým primátorom mesta. Hneď po uplynutí platnosti zmlúv, mesto pripraví jasné pravidlá pre umiestňovanie reklamných zariadení na stĺpy, ktoré obmedzia ich počet a výskyt v križovatkách, na stĺpoch kde sa zároveň nachádzajú dopravné značky a pod.

Mgr. Marek Papajčík
Oddelenie marketingu a vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
29. máj 2019

Peter Oravec

Dobrý deň,
myslím, že väčšina z tých reklamných plôch tam už nie je. Prosím o zváženie zmeny statusu podnetu na uzavretý alebo vyriešený, ak zadávateľ podnetu súhlasí.
S pozdravom.
29. december 2020

Martin Uváček

Potvrdzujem, Valce zmizli, ostal už len bilbord s Kiskom z pôvodného podnetu.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania