Galvaniho-riešenie dopravnej situácie-dopravu spomaľujúce

Zodpovednosť za riešenie: Magistrát hlavného mesta

Uzavretý
meno
Anna Klanduchova 24. augusta 2019

Dobry den, rada by som upozornila na, podla mojho nazoru, zbytocne spomalujuce dopravne znacenie na vyjazde na obchvat v smere do mesta z ulice Galvaniho. Zebra bola pridana do laveho pruhu smerujuceho na obchvat v case spustenia Pharosu, teda uz je to nejaky cas. Odvtedy vznikaju v poobednych hodinach uplne zbytocne zapchy, ktore spomaluju vodicov vychadzajuci na obchvat, nakolko zebra uprednostnuje vodicov smerujucich do Pharosu, ktorych je zlomok oproti tym, ktori smeruju na obchvat. Vhodne riesenie by bolo zebru odstranit a lavy jazdny pruh viest sucasne plynulo na obchvat a zaroven poskytnut vodicom smerujucim na Pharos moznost pokracovat v jazde akoby dolava, dalo by sa to riesit oznacenim pruhu s vodorovnym znacenim v smere rovno (na obchvat) a zaroven vlavo (na Pharos). Dakujem

25. august 2019

Nacbo Tysi Pacient

Ta zebra je tam nato aby zabranila arogantnym soferom ist uplne hore
a tam sa zaradit drzo do pravho prudu alebo este horsie ist po hornej zebre
a vrazit do dialnicneho prudu aj preto tam stavaju policajti ak ste to nepostrehli.

Riesenie dopravnej situacie je otvorenie Galvaniho na viac smerov a nie iba Dialnica a Ivanska pripadne Roznavska.
Chyba smer Ruzinov a chyba smer Most a Vrakuna to je riesenie dopravnej situacie.
25. august 2019

Anna Klanduchova

Dobry den pan "Pacient", myslim, ze vodici by mali poznat zipsovy system a zaradzovat sa postupne z oboch pruhov. Je to bezna prax, ktoru ucia v autoskole a nic arogantne na tom nevidim. Na vas komentar, kde navrhujete komplexne riesenie daneho useku, by som Vam odporucila radsej spravit novy podnet ako hejtovat tu prispevky inych.
28. august 2019

Nacbo Tysi Pacient

Ked uz pouzivate moderne a cudzie pojmy tak si ich vysvetlime.
Hating alebo hate speech ma znaky extremnej nenavisti alebo
nemat nieco alebo niekoho doslova nenavidiet.

Myslim si ze moj prispevok taketo rysy nemal ani ambiciu mat.
Len som sa Vam strucne snazil objasnit preco je ta situacia taka aka je.
Zrejme chcete len plynuly prejazd ja zase davam prednost bezpecnemu prejazdu.
Chodim po roznych dev. projektoch po celej BA a poznam doverne zapchy
v tejto "bussines zone" ktorej byvaju spicky po 15-17h a casoch po 17-20h
pred vianocnymi sviatkami. Doslova je to tam na KOCKU.
Konec koncov dnesna 50min zapcha z Vrakune do Centra je toho dokazom
niesu alternativne trasy pritom tam kde mohli byt kolaje pre predlzenie Ruzinovskej radialy (rozumej elektricka smer letisko IVanka a Vajnory)
je parkovisko slepy viadukt obchodny dom a sklady.

A teraz spat k problemu myslite si ze je lepsie zipsovat v stupani pred
vyustenim do dialnicneho obchvatu ?
Ja si to pamatam aspon 5 rokov ake to bolo ako som sledoval situaciu
predsebou a zrazu ma takmer zroloval nejaky rozbehnuty Tuareg
Preto to vyriesili tak ze sa zipsuje dolu a hore lapaju tych co to nechapu.
Ak by som nepisal pravdu tak by tam ti policajti nestavali a nemerali rychlost.
Castokrat tam stoja len preventivne (a idem im o zivot ak tam poleti nejaky mago-r)
28. august 2019

Anna Klanduchova

Dobry den, samozrejme, je v poriadku, ze kazdy mame iny nazor :) Podla mna je problemom to, ze tato zebra sposobila to, ze ludia sa nezipsuju pred nou, ale zarazduju sa uz niekde v krizovatke Ivanska-Galvaniho do praveho pruhu, a ked uz aj sa chcete zaradit pred zebrou, tak vas, zial, nikto nepusti. Situacia predtym podla mna az taka hroziva nebola, pracujem tam 10 rokov a problem so zaradenim sa v stupani som osobne nikdy nemala, ci uz som sla v lavom alebo pravom pruhu. Ano, vzdy sa najdu ludia, ktori si tam letia velkou rychlostou v lavom pruhu a ohrozuju vodicov na vrchole stupania, avsak tito vodici su tam stale a pokial tam zrovna nie su policajti, tak nemam pocit, ze by ich tato zebra od tejto ich jazdy nejako odradila, a teda prave z tohoto dovodu si nemyslim, ze splna svoj ucel - neprisposobivych neodradi a ostatni tam stoja v jednom rade a vyrabaju zbytocnu kolonu. Nemyslim, ze ma zmysel pre nas dvoch tu o tom nejako hlbsie polemizovat - verim, ze dopravni experti vyhodnotia situaciu spravne a bud vykonaju alebo nevykonaju nejaku zmenu - podla ich vlastneho uvazenia.
28. august 2019

Nacbo Tysi Pacient

Pevne verim ze tam budu mat niekoho kto tu situaciu pozna
lebo ja ju poznam ked firma pre ktoru pracujete bola iba L1
co bude pomaly o 3 roky 20 rokov
Teraz ked kopu jamu pre L5 som zvedavy kde bude cele DXC/DHL/Medi a HPe parkovat.
Co tak chodit do tej lokality vylucne MHD :D samozrejme nie cez zeleznicu!
Odpadol by problem s Exitom smer obchvat Petrzalka.

Verim ze lacne riesenie by bolo tam dat betonovy kvader taky 3x1m
alebo posunut zabradlie a nechat jeden prud na obchvat.
Sama pisete ze idete lavom pruhu tam ani nemate co hladat :)
to ze to ma 2 pruhy je pozostatok povodneho projektu.

inak volakedy nebol ani semafor pri NHGate1 a L1 budovou do Avionu
az kym tam nezrazilo a nezabilo jedneho vaseho "ex-kolegu" 2005-2006
lebo vraj tam bolo malo ludi potom co tam zacalo robit 3-5tis ludi 400 per floor ci ako tak zrazu aj problem ze 2 krizovatky nemozu byt tak blizko uz nebol problem.

Rovnako by sa zataz vedela rozlozit ak by bolo mozne opustit tu zonu
smerom na Vrakunu a Ruzinov zial jedno blbe 1-2 priecestia tam vybudovat nechcu. Projekt viadukt Pharos/Vrakunska je pomaly 10r zruseny (nie zastaveny) kvoli odvolaniu letiska.

A posledne parkovisko ktore bolo pre tie support kraviny - sorry inak to nazvat nejde.
sa zastavia tak budete mat problem aj s freeparkingom (okrem vyvolenych)
ktory maju karticku parking-house alebo tie chranene parkoviska.
Co tak navrhnut vedeniu ze prestahovat do novych reprezatnejsich budov ;)
IBM to spravila uz 3x len to HiPecko stale zaostava :P
28. august 2019

Anna Klanduchova

S tymto s vami suhlasim, tie chybajuce priecestia su naozaj problem, ktory by pomohol nielen Ruzinovcanom, ktori by to mali kusok na peso, ale takisto by sa mohli aj ludia z ostatnych casti pohodlne doviezt elektrickou na konecnu a prebehnut do prace. To existujuce priecestie je jednak daleko pokial clovek nebyva na hranici Trnavky a co sa tyka bezpecnosti pre chodcov a cyklistov, tak to je jedna katastrofa.
30. august 2019

Michal Orlicek

Suhlasim s navrhom, to sa uz malo spravit davno, intenzita vozidiel smerujucich na obchvat je nespocetne krat vacsia ako ta co ide smerom na Pharos. Logicke by bolo, keby dva pruhy smerovali subezne na obchvat a tesne pri pripajani hore by sa zipsovito zaradovali. Momentalne je to vyriesene nerozumne, pretoze vozidla, ktore smeruju na obchvat pri spicke sa radia za seba, kedze je tam iba jeden pruh, tak stoja niekedy az po krizovatku Ivanska cesta/Galvaniho, pritom keby boli dva pruhy, nevznikala by tato situacia a taktiez by bolo ovela menej koliznych bodov. Vyzera, ze pred riesenim tohto konkretneho znacenia nebola urobena dostatocna analyza, alebo si niekto na urade vybavil vynimku, vlastneho pruhu, k svojmu nakupnemu centru....
02. september 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali Sekciu dopravy.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
02. september 2019

Anna Klanduchova

Dakujem velmi pekne :)
15. november 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

vodorovné dopravné značenie na Galvaniho ulici pri výjazde na obchvat je navrhnuté správne
– tak, ako sa má vyznačovať podľa STN.
Dva jazdné pruhy na Galvaniho ulici sa delia na jeden priamo do Pharosu a jeden vpravo ako
výjazd na obchvat, ktorý sa vzápätí rozdeľuje na dva pruhy. Z hľadiska bezpečnosti, aby
v rozpojení jazdných pruhov nedošlo náhle aj k zmene počtu jazdných pruhov, čo vytvára
kolízne situácie, vyznačuje sa tu vodorovné dopravné značenie V13 – Šikmé rovnobežné čiary.

S pozdravom

Oddelenie dopravného inžinierstva
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
15. november 2019

Michal Orlicek

Dobry den, dovolim si oponovat, prave toto riesenie na rozdelenie pruhov vytvara este vacsie kolizne situacie, pretoze ako som spominal vytvaraju sa kolony smerom na obchvat. Taktiez by pomohlo vozidlam zaradujucim sa od Hornbachu, ktore sa niekedy nevedia zaradit do pribezneho pruhu, ak by tam boli dva pruhy smerom na obchvat. Vami navrhovane riesenie by bolo vhodne, ak by frekvencia vozidiel bola nizka, pouzivate stare normy, ktore nie su v dnesnej dobe aplikovatetle, ale to som si uz vsimol aj na krizovatkach, Pokial sa toho budete drzat, nikdy sa dopravna situacia nezmeni/nezlepsi, prave naopak, sa iba zhorsuje. Odporucam sa tam postavit v spicke a spravit si poriadny prieskum a vyhodnotit data. Uvediem dalsi priklad, Ruzinovska (od ulice Astronomicka po krizovatku Tomasikova), niekto sa snazil vyriesit krizovatku Tomasikova Ruzinovska, sposobom zmeny pruhov, co sposobilo totalne upchatie celej Ruzinovskej az po Astronomicku. Vozidla, ktore sa na Ruzinovskej krizovatke predtym radili, presne naznacili, ako by mala byt komunikacia znacena a bola ako tak prechodna, nove znacenie opat zhorsilo situaciu.
15. november 2019

Anna Klanduchova

Dobry den Magistrat, dovolte mi nesuhlasit s komentarom, ze aktualne znacenie zabezpecuje bezpecnost premavky. V praxi to vyzera, zial, naopak - znacenie sposobuje kolizny bod v mieste za zebrou, kde sa pruhy opat rozbocuju a nejedenkrat som bola sama svedkom, kedy sa takmer zrazili kedze sucasne dvaja vodici chceli prejst z praveho do laveho pruhu. Myslim si, ze vzhladom na neustale sa zhorsujucu dopravu v Bratislave, by bolo prinosne (aj dopravnym znacenim) zabezpecit, aby odlev aut z BA v poobednych spickach bol co najplynulejsi a nie naopak. 

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.