Trnavské mýto - nefunkčné toalety v podchode

Zodpovednosť za riešenie: Iné

Uzavretý
meno
Peter Oravec 21. septembra 2019

Dlhodobo zatvorené WC v podchode na Trnavskom mýte. Prosím o riešenie.

24. september 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali kompetentné oddelenie, ktoré sa ním už zaoberá.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
03. október 2019

Peter Oravec

Bez zmeny.
18. október 2019

Peter Oravec

Načo sú tam piktogramy oznamujúce, že v podchode je wc, keď tam wc nie je? Prečo magistrát neurguje súkromného podnikateľa, ktorému za pár drobných prenajal podchod? Čo sa tu zase hrá?
Matúš Vallo ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie Matúšovi Vallovi.
22. november 2019

Peter Oravec

Matúš Vallo dva mesiace totálne ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie Matúšovi Vallovi.
25. november 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

o vašom podnete sme opätovne informovali Oddelenie správy komunikácií.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
23. december 2019

Peter Oravec

Toalety sú prevádzke vyriešené.
23. december 2019

Roman Mihalik

Vianočný darček obyvateľom
23. december 2019

Peter Oravec

... nefungovali cca. 3 mesiace ... úbohé mesto. Resp. zúfalá samospráva.
08. apríl 2020

Peter Oravec

WC je zase zatvorené. Dôvod je zrejme korona. Ale nedalo by sa tam vycapiť aspoň zdrap papiera, že korona a tak, a majte nás radi? Hm, milá samospráva?
Podnet je znova aktuálny.
23. máj 2020

Peter Oravec

Otvorené, vyriešené.
20. január 2022

abc 123

Dobrý deň, podnet znova aktuálny, prosím znova otvoriť Ďakujem
24. január 2022

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol preposlaný samospráve s upozornením na aktualizáciu.

S pozdravom,

Administrátor Bratislava-Nové Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]
25. január 2022

Peter Oravec

Iba aktuálne foto.
23. február 2022

Peter Oravec

Dobrý deň, pán/pani admin,
prosím, prečo ste uzavreli podnet?
S pozdravom.
23. február 2022

abc 123

Dobrý deň pán admin/ pani adminka , súhlasím s pánom Oravcom, nepochopil som prečo bol podnet uzavretý. Podnet nie je vyriešený. Ďakujem
24. február 2022

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

ospravedlňujeme sa, podnet bol chybne uzavretý. Opätovne sme ho otvorili a preposlali zodpovednej samospráve.

Barbora Peregrim
Odkaz pre starostu
[email protected]
21. marec 2022

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený, magistrátom ignorovaný podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
21. marec 2022

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol preposlaný samospráve s upozornením na aktualizáciu.

S pozdravom,
Martina
Administrátor Bratislava-Nové Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]
25. marec 2022

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

priestor objektu podchodu pre peších je predmetom nájomnej zmluvy so spol. Immocap podchod s.r.o. od roku 2016 na dobu 15 rokov.
Za prevádzky v objekte podchodu plne zodpovedá nájomca.
Obsah nájomnej zmluvy môžete konzultovať s odd. nájmov, ktoré je gestorom tejto zmluvy, a budú Vám vedieť najlepšie vysvetliť jednotlivé ustanovenia.

S pozdravom,
Kto? Oddelenie správy komunikácií

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy.
25. marec 2022

Peter Oravec

Dobry den, magistrat,
obsah vasej zmluvy s najomcom mna ani nikoho ineho nezaujima. Je to verejne wc a vy ako samosprava mate zabezpecit jeho prevadzku. To je vsetko.
Neprenasajte svoju zodpovednost na sukromne subjekty, ale robte si poriadne svoju samospravnu robotu.
S pozdravom.
27. marec 2022

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Immocap Podchod, s.r.o.
27. marec 2022

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet sme preposlali zodpovednému subjektu.

S pozdravom,

Barbora Peregrim
Odkaz pre starostu
[email protected]
11. apríl 2022

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet sme preposlali zodpovednému subjektu.

S pozdravom,

Administrátor Bratislava-Nové Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]
27. apríl 2022

Peter Oravec

Dobrý deň.
Podnet je nateraz vyriešený.
S pozdravom.
14. máj 2022

abc 123

Dobrý deň, podnet nie je vyriešený, prosím znova otvoriť. Na WC sa neviete dostať, hoci stahovacia brana je otvorená. Na WC som sa pokúšal dostať cca 2 týždne dozadu, po tom ako p.Oravec napísal ze je podnet vyriešený. Do turniketu som vhodil 50centov, ktoré mi turniket nevzal, a vrátil mi ich, na WC som sa nedostal. Tá istá situácia sa zopakovala asi vo štvrtok alebo piatok 12.5.2022 okolo 12.00. Neúspešne Prosím vieme vyžiadať stanovisko, ako funguje toto WC ?, a či je vôbec funkčné ? Ďakujem
14. máj 2022

Peter Oravec

Samozrejme súhlasím. Vychádzal som iba z toho, že roleta do WC bola otvorená. Ďakujem.
03. júl 2022

abc 123

Zdravím, podnet je znova aktuálny.,prosím otvoriť.
WC zatvorene znova z technických príčin.

Ďakujem
18. júl 2022

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet sme opätovne preposlali zodpovednému subjektu.

S pozdravom,

Alexandra Bonková
Administrátor Bratislava-Nové Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]
29. júl 2022

Odpoveď samosprávy

Dobry den,

Dostal sa ku mne nizsie uvedeny podnet ohladne uzatvorenych toaliet v podchode.

Toalety su uzatvorene vzhladom na to, ze navstevami nedisciplinovanych ludi su znicene a preto momentalne chystame opravy priestoru aj samotneho zariadenia. Znicene su napriklad turnikety, kde ludia hadzali gombiky, rozne male pliesky a podobne predmety, tiez su znicene samotne zariadenia toaliet, kedze navstevnici vytrhavali dosky, nadoby na mydlo, dokonca aj svietidla.

Predpokladany datum otvorenia je zaciatok septembra.

Dakujeme za pochopenie.

S pozdravom,
Milan Kollár
Property Manager
Immocap, a.s.
BBC V, Plynárenská 7/C, 821 09 Bratislava
05. september 2022

Odpoveď samosprávy

Dobry den,

Chcel by som Vam aktualizovat situaciu ohladne uzatvorenych toaliet.

Pracujeme momentalne s nacenovanim prerabky priestoru, kedze ide o vacsiu investiciu a rozsiahlejsiu prerabku, ktora je v tejto chvili planovana ako jedna z variant. Budem Vas priebezne informovat o aktualnom postupe a o presnom termine otvorenia.

S pozdravom,

Milan Kollár
Property Manager
Immocap, a.s.
BBC V, Plynárenská 7/C, 821 09 Bratislava
30. december 2022

abc 123

Overenie stavu podnetu - podnet zatiaľ nebol vyriešený.

Dobrý deň, prosím chcel by som sa informovať ohľadom podnetu, či vieme niečo nové ohľadom funkčnosti toaliet, poprípade možný termín ich otvorenia Priložená fotografia je približne zo začiatku decembra. Oznam o zatvorení z technických príčin zmizol, ale toalety sa použiť nedajú

Ďakujem za info
31. december 2022

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet sme preposlali zodpovednému subjektu - Immocap

S pozdravom,

Administrátor Bratislava-Nové Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]
02. február 2023

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený, samosprávou ignorovaný podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.

Všeobecne by som chcel konštatovať, že zo strany samosprávy je nezmyslom vyhovárať sa na to, že obec nie je zodpovedná za riešenie podnetu.

Podľa zákona o obecnom zriadení "obec zabezpečuje výstavbu a údržbu a vykonáva správu miestnych komunikácií, VEREJNÝCH PRIESTRANSTIEV ... "
Podľa toho istého zákona je verejné priestranstvo definované ako "ULICA, námestie, park, trhovisko a iný priestor prístupný verejnosti BEZ OBMEDZENIA, ktorý BEZ OHĽADU NA VLASTNÍCKE VZŤAHY slúži na všeobecné užívanie."
https://www.zakonypreludi.sk/zz/1990-369

Z uvedeného vyplýva, že aj tento podnet má a musí riešiť priamo obec, teda v Bratislave magistrát a/alebo mestská časť. Tejto svojej zákonnej povinnosti sa obec nemôže zbaviť.
Zodpovedným subjektom v takýchto prípadoch je VŽDY obec. Podnet by preto mal ostať otvorený a jeho riešenie musí v zmysle zákona zabezpečiť obec.
02. február 2023

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet sme preposlali zodpovednému subjektu - Immocap.
Ak sa k podnetu vyjadria, odpoveď zverejníme na portáli

S pozdravom,

Vlado
Administrátor Bratislava-Nové Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]
20. marec 2023

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený, samosprávou ignorovaný podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.

Všeobecne by som chcel konštatovať, že zo strany samosprávy je nezmyslom vyhovárať sa na to, že obec nie je zodpovedná za riešenie podnetu.

Podľa zákona o obecnom zriadení "obec zabezpečuje výstavbu a údržbu a vykonáva správu miestnych komunikácií, VEREJNÝCH PRIESTRANSTIEV ... "
Podľa toho istého zákona je verejné priestranstvo definované ako "ULICA, námestie, park, trhovisko a iný priestor prístupný verejnosti BEZ OBMEDZENIA, ktorý BEZ OHĽADU NA VLASTNÍCKE VZŤAHY slúži na všeobecné užívanie."
https://www.zakonypreludi.sk/zz/1990-369

Z uvedeného vyplýva, že aj tento podnet má a musí riešiť priamo obec, teda v Bratislave magistrát a/alebo mestská časť. Tejto svojej zákonnej povinnosti sa obec nemôže zbaviť.
Zodpovedným subjektom v takýchto prípadoch je VŽDY obec. Podnet by preto mal ostať otvorený a jeho riešenie musí v zmysle zákona zabezpečiť obec.
20. marec 2023

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet sme preposlali zodpovednému subjektu: Immocap

S pozdravom,

Vlado
Administrátor Bratislava-Nové Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]
21. marec 2023

Peter Oravec

Dobrý deň, Vlado,
prosím, prečo podnet preposielate nejakej súkromnej spoločnosti, keď za riešenie podnetu je zo zákona zodpovedná samospráva?
Ďakujem za odpoveď.
S pozdravom.
21. marec 2023

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Hlavné mesto SR Bratislava
21. marec 2023

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol opätovne preposlaný samospráve.

S pozdravom,
Vlado
Administrátor Bratislava-Nové Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]
24. marec 2023

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

podchod pre peších na Trnavskom mýte je, ako sme už uviedli, od r. 2016 až do r. 2031 v prenájme spoločnosti Immocap podchod s.r.o. Uvedená spoločnosť v zmysle nájomnej zmluvy prevzala na seba všetky práva a povinnosti vlastníka objektu. Magistrát hl. m. SR Bratislavy v súčasnosti spravuje a udržiava len prístrešky na električkových zastávkach.
Uvedené zmluvy sú dostupné tu:

https://archivzverejnovanie.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=700026&id=44416
https://archivzverejnovanie.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=700026&id=58418

Dovoľujeme si uviesť, že spolupráca verejnej a súkromnej sféry je bežným javom a vyžaduje si zmluvné riešenie tohto vzťahu. V zmluve, ktorá bola uzavretá, a odkaz na ktorú prikladáme, nie je špecifikovaná povinnosť nájomcu (Immocap) mať toalety nonstop funkčné. Iste, je v záujme mesta, ako aj návštevníkov podchodu a v neposlednom rade nájomcu objektu mať toalety funkčné, no treba si uvedomiť, že pokiaľ by neboli zo strany návštevníkov kontinuálne poškodzované, vzniknutý stav by nenastal a spoločnosti Immocap by nevznikla škoda, ktorej opakovaniu chce rozsiahlejšou prerábkou predísť. Tieto procesy nejaký čas trvajú a mesto ako zmluvný subjekt je taktiež, rovnako ako nájomca, viazané zmluvami, preto meníme zodpovednosť opäť na uvedenú spoločnosť, ktorá má v zmysle uvedených zmlúv práva a povinnosti vlastníka objektu, ktoré si plní. Prosíme zároveň administrátora, aby v uvedenom podnete ohľadom aktuálneho stavu toaliet kontaktoval nájomcu (Immocap), alebo počkal na ich vyjadrenia, ktoré vo verejnej diskusii prisľúbili.

S pozdravom,
Kto? Immocap podchod s.r.o.

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
24. marec 2023

Odpoveď samosprávy

Samospráva uviedla, že zodpovedným subjektom je: Immocap podchod s.r.o.
24. marec 2023

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Iné
27. marec 2023

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet sme preposlali zodpovednému subjektu - Immocap podchod s.r.o.

S pozdravom,

Vlado
Administrátor Bratislava-Nové Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]
27. marec 2023

Peter Oravec

Dobrý deň,
ďakujem za odpoveď magistrátu, ale mal by som dve doplňujúce otázky, resp. podnety:
1. V zmluve, na ktorú magistrát odkazuje, nie je len to, že v nej nie je špecifikovaná povinnosť nájomcu (Immocap) mať toalety nonstop funkčné, ale v tejto zmluve dokonca nie je ani len zmienka o verejných toaletách.
a) Prečo magistrát netrval na tom, aby toalety boli v zmluve uvedené?
b) Prečo magistrát netrval na tom, aby bol nájomca povinný zabezpečiť správu, prevádzku a údržbu toaliet v pochode minimálne v takom režime, ako je to v zmluve uvedené o správe, prevádzke a údržbe výťahov a eskalátorov (článok 5 zmluvy)?
2. Ak teda toalety nie sú v zmluve uvedené, nájomca nemá žiadnu povinnosť zabezpečiť prevádzku toaliet a toalety v podchode ani nemusia byť. Prečo sú potom v celom podchode informačné tabule so smerovkami k týmto toaletám? Ak v podchode toalety viac nie sú ako sú, tak prosím o zabezpečenie aktualizácie smeroviek tak, aby na nich toalety neboli uvedené.
Ďakujem za odpoveď, s pozdravom.
28. marec 2023

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

doplňujúce otázky boli preposlané samospráve.

S pozdravom,
Vlado
Administrátor Bratislava-Nové Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]
12. jún 2023

abc 123

Zdravím, tento podnet je duplicita s podnetom 109125. Prosim uzavriet podnet 109125 ako aktualizáciu tohto podnetu . Krížna-Verejné služby-iné https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/109125/krizna-verejne-sluzby-ine
17. jún 2023

abc 123

Krížna-Verejné služby-iné

WC v podchode na trnavskom myte. poškodená stena
06. júl 2023

Dusan Woletz

Krížna-Verejné služby-iné

Verejne toalety sú zavreté a ľudia čo sa zdrzuju pri zastávke pri starej tržnici chodia na svoju potrebu za veľké kvetináče so stromami , čím vzniká pri podchode neuveriteľný smrad
06. júl 2023

Jana Kolárová

Trnavské mýto-Mestský mobiliár-iné

už dlhší čas nefungujúce toalety v podchode na Trnavskom mýte - služba obyvateľom
06. júl 2023

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol preposlaný samospráve s upozornením na aktualizáciu.

S pozdravom,
Vladimír Šarčevič
Administrátor Bratislava-Nové Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]
06. júl 2023

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Hlavné mesto SR Bratislava
27. júl 2023

Jana Kolárová

Trnavské mýto-nefunkčné verejné toalety v podchode

dlhodobo nefunkčné toalety v podchode na Trnavskom mýte
01. august 2023

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Immocap podchod s.r.o.
01. august 2023

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet sme preposlali zodpovednému subjektu - Immocap podchod s.r.o.

S pozdravom,
Vladimír Šarčevič
Administrátor Bratislava-Nové Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]
01. august 2023

Peter Oravec

Dobrý deň, pán Šarčevič,

zo strany samosprávy je nezmyslom vyhovárať sa na to, že obec nie je zodpovedná za riešenie podnetu. Podľa zákona o obecnom zriadení "obec zabezpečuje výstavbu a údržbu a vykonáva správu miestnych komunikácií, VEREJNÝCH PRIESTRANSTIEV ... ". Podľa toho istého zákona je verejné priestranstvo definované ako "ULICA, NÁMESTIE, park, trhovisko a iný priestor prístupný verejnosti BEZ OBMEDZENIA, ktorý BEZ OHĽADU NA VLASTNÍCKE VZŤAHY slúži na všeobecné užívanie." Z uvedeného vyplýva, že aj každý podnet má a musí riešiť priamo obec, teda v Bratislave magistrát a/alebo mestská časť. Tejto svojej zákonnej povinnosti sa obec nemôže zbaviť. Zodpovedným subjektom je VŽDY obec a riešenie podnetu musí v zmysle zákona zabezpečiť obec.

S pozdravom.
05. september 2023

Peter Oravec

Neriešený podnet. 3 roky.
Prosím o preposlanie.
04. november 2023

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet sme preposlali zodpovednému subjektu - Immocap podchod s.r.o.

S pozdravom,
Vladimír Šarčevič
Administrátor Bratislava-Nové Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]
17. november 2023

Peter Oravec

Neriešený podnet. Vlastne 4 roky.
Prosím o preposlanie. Stále je to vo vlastníctve magistrátu, takže zodpovedný za stav je primárne magistrát.
17. november 2023

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

momentálne nevieme pokračovať v riešení podnetu, nakoľko ani po opakovanom kontaktovaní zodpovedného subjektu nemáme spätnú väzbu.

Ďakujeme za spoluprácu,

Vladimír Šarčevič
Administrátor Bratislava-Nové Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]
17. november 2023

Peter Oravec

Dobrý deň, pán Šarčevič,
medzi dôvodmi pre uzavretie podnetu síce vidím aj
"Samospráva vyčerpala možnosti riešenia podnetu a z jej strany nie je možný žiadny ďalší krok k vyriešeniu podnetu.",
ale nikde nevidím dôkaz toho, že samospráva vyčerpala svoje možnosti.
Magistrát podchod totiž nepredal, ale iba prenajal, takže magistrát je stále zodpovedný za stav podchodu.
Môžete mi, prosím, prezradiť, prečo ste podnet uzavreli?
Iste, môžete - zase - uzavrieť diskusiu k podnetu, ale to je len strkaním hlavy do piesku. Ale ako myslíte.
S pozdravom.
19. január 2024

Peter Oravec

Neriešený a 3 tri roky ignorovaný podnet.
Prosím o preposlanie.
11. február 2024

Peter Oravec

Neriešený podnet, 5 rokov.
Zodpovedný je magistrát, pretože podchod je vo vlastníctve magistrátu a súkromný podnikateľ má podchod iba v prenájme.
Je nezmyslom, keď sa majiteľ vyhovára na nájomcu.
Prosím o preposlanie.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania