Meškanie 1. etapy rekonštrukcie Karlovesko-dúbravskej radiály

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Uzavretý
meno
Ľuboš 01. decembra 2019

Dobrý deň,

dokedy budú obyvatelia Karlovej Vsi znášať meškanie rekonštrukcie Karloveskej radiály? Ani na štvrtý termín sa nepodarilo dokončiť prvú etapu, ktorá mala byť oficiálne hotová k 20 9.2019. Je to neschopnosť zlého výberu dodávateľa celého diela a taktiež vedenia magistrátu a hlavne pani starostky MČ Karlova Ves pani Čahojovej, ktorá túto rekonštrukciu veľmi presadzovala. Dielo za vyše 65 mil. € je totálne predražené. Treba sa pozrieť na stránku imhd ako sa rekonštruujú el. trate napr. v Bruseli. Je to znova dôkaz ako sa rozkrádajú verejné financie daňových poplatníkov.

02. december 2019

U NAS TAKA OBYCAJ

prisla zima,
zamrzli travnate plochy na polozenie rozchodnika,
upravy prisluchajuce k finalizacii budu zimny spôsobom upravene,
ostatne betonarske prace ako schody na zastavke nadluckami cakali na mrznuce pocasie, prejazdy cez el. trat nedokoncene...
podchod pri CENTRUME - uzas ako dlho ho finalizuju.. to japonci postavia ATOMOVU ELEKTRAREN
toto je zamer?... lebo keby som to chcel SABOTOVAT tak sa mi to takto kvalitne NEPODARI:!
04. december 2019

čierna mačka

Len podotýkam, že meškaním rekonštrukcie sú zaťažení aj obyvatelia Dúbravky, možno ešte viac ako Karlovešťania. Cestovať z Dúbravky v MHD do práce je komplikované, autobusy sú plné. Čo keby sme aspoň z penalizácie, ktorú sľubuje p. Vallo, dostali nejakú kompenzáciu - napr. pridanie spojov, kratšie intervaly, a pod. Kam pôjdu tieto peniaze ? Teda ak sa ich vôbec podarí vymôcť...
04. december 2019

U NAS TAKA OBYCAJ

ja som pri prezentacii tejto historickej rekonstrukcie a jej prezentacie navrhoval tak ako mali podunajske biskupice... dopravu zadarmo.. nesuhlasiil pan vallo ... vehementne!
17. december 2019

Monika

Situácia v Dúbravke tri dni pred ukončením, ktoré sľubovali 20.12.2019.
1. Križovatka Bagarova-Hanulova mala byť dokončená najneskôr do 10.12., a dodnes to nie je!
2. Zastávka, ktorá mala byť integrovaná, do 20.12, ako sľubovali, integrovaná tak skoro nebude.
3. Križovatka Harmincova - Sch. Trnavského, zostala tam kopa vybúraného asfaltu a celé to nie je dokončené.
4. Prechod pre chodcov pri zastávke Damborského nie je a nebude dokončený. Svetelná signalizácia pre chodcov, varujúca pred príchodom električky nebola vybudovaná.
5. podchod pre chodcov sa začal robiť a práce sa prerušili.
17. december 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

v rámci modernizácie Dúbravsko-Karloveskej radiály je hotová trať aj trakčné vedenie. V novembri bolo vydláždené posledné nástupisko Karlova Ves. Ostatné sú už vydláždené. Montoval sa mobiliár na nástupiskách. Koncom novembra sa začalo s testovaním trate aj trakčného vedenia. Skúšky prebiehali dobre, trakčné vedenie nevykazovalo žiadne vady. V prípade kladného výsledku technicko-bezpečnostných testov sme boli pripravení okamžite odovzdať potrebné doklady stavebnému úradu, aby ten mohol vydať rozhodnutie o predčasnom užívaní stavby. Testy sme však museli pozastaviť. Dôvodom je konanie podnikateľa Branislava Božeka, ktorý vystupuje ako zástupca vlastníkov pozemkov pod meniarňou, a ktorý sa situáciu pred dokončením rekonštrukcie električky rozhodol využiť vo svoj prospech a na vlastné obohatenie. Trvale v rozpore so zákonom znemožňuje prístup pracovníkov DPB, a.s. na pozemok s meniarňou. Zneužíva tak situáciu, pretože si je vedomý, že bez aktívneho prístupu našich pracovníkov k meniarni nie sme schopní urobiť posledné nevyhnutné skúšky trakčného vedenia, potrebné k vydaniu súhlasu na spustenie električky.
Dodávateľ naďalej deklaruje, že trať by mala byť stavebne dokončená v decembri. Spustenie električky závisí však od doriešenia situácie s elektrickou stanicou

Meniareň Dolné Krčace je súčasťou dráhy potrebnou na jej prevádzku. Meniareň bola povolená stavebným povolením a bola riadne skolaudovaná. Slúži výlučne na napájanie časti električkovej trate Karlova Ves – Dúbravka. Jej úlohou je meniť napätie 22 kV 50Hz (striedavých) na napätie 600V jednosmerných. Všetky zariadenia inštalované v meniarni slúžia len tomuto účelu. V zmysle zákona o dráhach „Vlastník alebo užívateľ nehnuteľností v obvode dráhy je povinný užívať ich tak, aby neohrozovali dráhu alebo dopravu na dráhe, a je povinný umožniť prevádzkovateľovi dráhy prístup k súčastiam dráhy cez svoje pozemky“. K objektu meniarne bol doteraz bezproblémový prístup. Toto platilo až do októbra 2019, teda zhruba mesiac pred začiatkom kolaudácie zrekonštruovanej trate.
Hlavné mesto rokovalo s pánom Božekom, ktorý zastupoval vlastníkov pozemkov pod meniarňou. Pán Božek dal mestu ponuku na odkúpenie pozemkov podľa nášho názoru za neprimerane veľkú sumu. Jeho ponuku vnímame ako neopodstatnenú, keďže k pozemku existuje zákonné vecné bremeno, ktoré oprávňuje mesto a DPB tento pozemok užívať, v dôsledku čoho nie je potrebné riešiť jeho odkúpenie.

Podali sme návrh na predbežné opatrenie súdu. Rovnako sme podali návrh na zápis vecného bremena na pozemok do katastra nehnuteľností. A zvažujeme aj ďalšie technické riešenie.

Môžeme potvrdiť, že nám v závere minulého týždňa bolo doručené rozhodnutie súdu o neodkladnom opatrení. Súd dal v plnej miere za pravdu mestu a potvrdil, že prístup k stavbe trakčnej meniarne je bezpodmienečne nutný k prevádzke celej električkovej dopravy v úseku Karlova Ves a Dúbravka a znemožňovaním výkonu nevyhnutných prác na stavbe trakčnej meniarne je ohrozený verejný záujem spočívajúci v zabezpečení nepretržitej električkovej dopravy v predmetnom úseku. Vlastníkom pozemkov preto nariadil zdržať sa umiestňovania prekážok brániacich nášmu vstupu na pozemok pod meniarňou, umožniť vstup našich pracovníkov na tento pozemok a tiež aj vykonávanie všetkých činností nevyhnutných pre prevádzku dráhy. Električku do Karlovej Vsi sme pripravení spustiť vo štvrtok tento týždeň. Termín spustenia električky do Dúbravky bude závisieť od ďalšieho konania zástupcov vlastníkov v kontexte citovaného rozhodnutia súdu.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
17. december 2019

U NAS TAKA OBYCAJ

kopec textovania na vysvetlovanie.. dopadlo to ako v DUBRAVKE...
predlznie
predrazenie?
znizenie komfortu dopravy - individuálnej ..viac CO2 na semaforoch ...
argument 3 minuty sa usetria na margo starsich obyvatelov KV - dlhsie trasy k zastavke..
ved to Eurofondy zaplatia...pekna vizitka..
este ze to nespachal novy primator ale niekto z projektantov a DPMH...alebo ?
17. december 2019

Monika

Čo má problém s meniarňou spoločné s nedorábkami uvedenými v 5 bodoch, ktoré som vyššie uviedla? Zdá sa mi, akoby sa problém s meniarňou náramne hodil na odlákanie pozornosti od faktu, že trať v Dúbravke nebude riadne ukončená so všetkým, čo bolo naplánované.
19. december 2019

U NAS TAKA OBYCAJ

DAKUJEME ZA HLUCNU NOVU ELEKTRICKOVU TRAT::

RANO MA ZOBUDILi NEPRIJEMNE HLUCNE PREJAZDY DO DUBRAVKY:: RAD BY SOM PRIDAL SUBOR HLUKU :: ALE TENTO SUPER POTRAL MI TO NEDOVOLI!
26. február 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

POZVÁNKA NA DISKUSNÉ FÓRUM

PROBLEMATIKA HLUKU ELEKTRIČKOVÝCH TRATÍ

Pozývame všetkých občanov na stretnutie dňa:

27.2.2020 v KC Molecova

o 17,30 hod

kde bude diskusia a odborný výklad o vzniku, šírení a technickom riešení problémov hluku, vibrácií a DUNENIA, ktoré sú spôsobované prevádzkou električkových tratí v Bratislave.

Petičný výbor „Proti hlučnej električkovej trate v Karlovej Vsi“
17. máj 2022

Martin Uváček

Trať je už dávno dokončená. Neaktuálny podnet.K Duneniu trate je zas úplne iný podnet.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania