Hlučnosť zrekonštruovanej karloveskej radiály

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

V riešení
meno
U NAS TAKA OBYCAJ 19. decembra 2019

Nova zrekonstruovana elektrickova trat je hlucna rovnako ako predtym. Hned rano nas premavka elektriciek zobudila. Nic sa nezmenilo k lepsiemu. Hlul ostal, rozchodniky nepomohli. Dakujeme.

19. december 2019

Juraj

Veľký hluk robia elektrický ( hlavne staré) medzi zastávkami Kútiky a Borská - brúsenie koľajníc asi odflakli...
20. december 2019

U NAS TAKA OBYCAJ

NAVRHUJEM aby zastupitelstvo Karlovej vSI DALO NA OKRESNY SUD BA IV
PREDBEZNE OPATRENIE na znizenie rychlosti v celej Kalovej vsi na 20 km/h

inac to spravia obcania!
20. december 2019

Jozef

Po znížení rýchlosti bude treba vstávať skôr, aby sme sa dopravili načas na miesto určenia.
20. december 2019

U NAS TAKA OBYCAJ

taketo opatrenia su bezne v civilizovanej europe.. podobnu situaciu takto riesila vieden...
snad nechceme mat hlucnu novu trat?!
20. december 2019

Jozef

Správne. "V civilizovanej Europe" a Bratislava nie je Viedeň. :)
20. december 2019

U NAS TAKA OBYCAJ

pan JOZEF nechcete ist na kameru?. MARKIZA CHCE ROBIT vstup o tejto teme
vy ako suhlas masy a ja ako oponent nekvalitnej rekonstrukcie
20. december 2019

Jozef

Asi by to nebolo korektné voči obyvateľom KV bývajúcim v krásnej zástavbe, nakoľko dochádzam z Devínskej cesty a neruší má ani sused, nie to ešte MHD.
23. december 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

situáciu s brúsením zvarov už nechal DPB prekontrolovať.
Okrem toho na niektorých miestach ešte nie sú rozchodníky zasadené a preto tu je hlučnosť možno o čosi väčšia ako v úsekoch s už zazelenanou traťou. Taktiež staré električky produkujú viacej hluku a bohužiaľ s tým nám pomôže už iba plánovaná obnova koľajových vozidiel.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
27. december 2019

U NAS TAKA OBYCAJ

iden spisovat peticiu.. za predbezne opatrenie..
ja uvadzam nove elektrikcky ktorerobia neuberitelny impulzny zvuk. prechadzajuci az do obyvaciek
ja hovorim o trtati uz za zelenanu... ja hovorim o podklade co je celobetonovy a rezonuje vibraciu prejazdu! ja nhovorim o iných lokaciach a stary elektrických tie robia iba hluk!
27. december 2019

U NAS TAKA OBYCAJ

P E T Í C I A
Proti hlučnosti novej ELEKTRIČKOVEJ TRATI v Karlovej Vsi

My, dole podpísaní občania v zmysle petičného práva požadujeme, aby sa bezodkladne zrealizovalo opatrenie zamedzenia Nadmerného hluku
Novej električkovej trati po rekonštrukcii v Karlovej Vsi na ulici Karloveská ul.,
a to po celej džke, kde prejazdy všetkych druhov električiek - staré, novšie úplne nové
vytvárajú REZONUJUCI hluk, ktorý určite prevyšuje parametre NOVEJ TRATE a hygienickej úrovne !
28. december 2019

Roman Mihalik

Urobil som k tomu video, odporúčam so slúchadlami alebo na externom reproduktore, na mobile to tak nevyzneje. Staré električky majú hmotnosť 32-35t, nové 47t. Len nové neprijemne dunia (všetky do jednej), predpokladám, že je na vine tá hmotnosť. Okrem dunenia počuť hrkot hlavne starých, tam sa to líši kus od kusu (nie všetky sú také). https://youtu.be/dURE5mlNosE
30. december 2019

U NAS TAKA OBYCAJ

poprosim pana mihalik aby podporil peticiu, mame uz niekolko desiatok podpisov od dotknutych bytoviek, kazdy podpis zavazi
30. december 2019

Roman Mihalik

Pred dvoma dňami som podporil.
30. december 2019

Roman Mihalik

Keď si kliknem na link petície, v štatistike sú len dva podpisy. Kde sú tie desiatky podpisov???
30. december 2019

U NAS TAKA OBYCAJ

nie ja som osobne oklepal klucky okolitých bytoviek, preto hovorim ze by som prisiel po vas podpis osobne.. lebo vela ludi v dotknutych bytovkach nema net.. su to starsi ludia... a podpis fyzicky viac zavazi ako net peticia.. iba dva no to je malo....
03. január 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

dostal som prislub od DPMB ze stavebna firma bude dohladnej dobe prebrusovat kolajove spoje.. etc... s tym vsak nesuhlasim ako riesenia problemu lebo toto neriesi hlucnost betonoveho podkladu.. takze peticia s podpismy karlovestanov ide na miestny urad, magistrat, dopravny podnik a europsku komisiu ako investorov a prevadzkovatelov trate
03. január 2020

Roman Mihalik

Toto som našiel na nete: Hluková štúdia (Klub ZPS Žilina, 04/2015) preukázala, že v okolí radiály dochádza v súčasnosti k prekročeniu prípustných hladín hluku, najmä pre noc, a to až do hodnoty 59,8 + 1,8 dB (Botanická ul.), t.j. viac ako o 10 dB. Z 10 hodnotených bodov je prekročenie v ôsmich. Po vykonaní rekonštrukcie dôjde k zníženiu hluku o cca 0,5 dB, v prípade vykonania protihlukových opatrení (zatrávnenie, pohltivé platne v koľajisku, mazanie v oblúkoch) klesne hluk až o 3 dB, avšak naďalej bude prekračovať prípustné hladiny v 5 bodoch, z toho v dvoch bodoch o cca 10 dB po rekonštrukcii a o 4 - 5 dB i po využití protihlukových úprav.
03. január 2020

Roman Mihalik

Požiadavky MÚ Karlova Ves: Požaduje také technické riešenie koľajového lôžka (uloženie koľajníc, protihlukové izolácie, resp. obloženie koľajníc a ďalšie), ktoré bude minimalizovať hlučnosť pri prejazde električiek, považuje túto pripomienku za zásadnú, z hľadiska požadovaného prínosu projektu pre skvalitnenie životného prostredia obyvateľov Mestskej časti Bratislava – Karlova Ves. Podľa predloženej hlukovej štúdie by sa mala po rekonštrukcii (s použitím protihlukových úprav) znížiť hlučnosť pri prejazde električky o cca 3dB. Požaduje preveriť všetky dostupné technické možnosti, ktoré by znížili hluk minimálne o predmetnú hodnotu, perspektívne pod hodnotu 50dB (LpAeq,8h).
03. január 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

presne som toto nameral.. iba mi to kleslo o 3-5 decibelov...oproti starej trati...
kedze podla http://www.metroba.sk/?q=projekt/moderniz%C3%A1cia-elektri%C4%8Dkov%C3%BDch-radi%C3%A1l
jeden z bodov je aj
•zníženie negatívnych dopadov koľajovej prevádzky na obyvateľstvo,

takze nesplnili zadanie a tak to musia napravit alebo vyvodit dosledky..
nazatial pozadujeme znizit rychlost na hygienicku uroven!
03. január 2020

Roman Mihalik

V rozhodnutí Okresného úradu sa píše: V plnom rozsahu dodržať záväzok medzi navrhovateľom a Regionálnym úradom verejného zdravotníctva Bratislava hlavné mesto, t.j po dokončení rekonštrukcie bude vykonané meranie hluku v kritických bodoch a v prípade prekročenia prípustných hladín hluku sa pristúpi k vykonaní ďalších opatrení (napr. aj výmena okien za protihlukové na fasáde dotknutých bytových domov).
03. január 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

okna budu menit vsetkym doknutim... to sotva. a co na balkone nema sa clovek dlho zdrziavat lebo bude ohrozenie zdravia? alebo tiez zaplatia zasklenie?...nic take sa neurobi budu konstatovat ze to je v súlade s parametrami trate....takze treba byt pripraveny na tvrde argumentovanie!
07. január 2020

Roman Mihalik

Rozchodník nepomôže znížiť dunenie nových električiek, tie počuť na niekoľko sto metrov (aj tam kde je nasadený). Tento zvuk preniká do bytov oveľa viac ako hluk od starých typov električiek, podobá sa na hrmenie alebo prelietavajúce prúdové lietadlo. V zverejnenom videu to jasne počuť (na adekvátnych reproduktoroch, sluchátkach). Staré nedunia, iba nové. Zaujímalo by ma na akú hmotnosť električiek bola trať projektovaná a čo presne spôsobuje dunenie. Je to naozaj nepríjemné každé 4m počuť dunenie v byte cez zatvorené okná. Kompetentní sa môžu osobne prísť pozrieť na trať a vypočuť si dunenie, kľudne aj na mieste s rozchodníkom.
07. január 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

napisaliDobrý deň,

dovoľte mi vyjadriť sa za našu spoločnosť: DPB, a. s. vyzval staviteľa (zhotoviteľa) TSS Grade o urýchlené odstránenie bodových zdrojov hluku v stykoch koľajníc (opätovné prebrúsenie v dotknutých miestach zvarových spojov) v rámci rekonštruovaného úseku električkovej trate v Karlovej Vsi v čo možno najkratšom čase.

Výsledky meraní hluku budeme mať k dispozícii v krátkom čase.

Ďakujem za pochopenie.


co vsak neriesi hlucnost a opatrenia z nej , ktore akutne pozadujeme vyriesit...okamzite....
....
10. január 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

podane na
Okresny sud Ba4, na predbezne beodkladne opatrenie !
10. január 2020

Roman Mihalik

A môžeme vidieť text podania?
10. január 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

text peticie, elektronickej...
podpisali ste fyzicky? ak nie
nemozem nieco ukazovat v zaujme podpisanych
je to aj na miestnom urade na pravnom, je to aj na dopravnom podniku, magistrate, aj ruvz.
10. január 2020

Roman Mihalik

Podpísal som el. petíciu. Ak je text totožný, tak to stačí. Aké boli reakcie na spomínaných inštitúciách (ak nejaké boli)? Hlavne čo na to náš MÚ.
10. január 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

no ved.. preto aby som ako iniciator riesil akutnost tak to bolo podane bez toho aby tyzdne mesiace presli a aby sa cakalo na to prehadzovanie kompetencie, prepravca, investor, stavebnik, zastupitelstvo, poslanci
aj europska komisia ako hlavny zastupca investora EU je upovedomena!
10. január 2020

Roman Mihalik

Ale v texte el. petície sa nepíše o znížení rýchlosti na 20km/h. V podaní na súd áno?
10. január 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

na polovicu terajsej rychlosti a menej...prave ked som tvoril navrh.. tak stali a merali policajti na parkovisku..dotknutej lokacii.. len sa pozerali co chcem ked som chcel zmerat rychlost elektricky...
16. január 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

treba porovnat rekonstrukcie.. dubravku, steinerku/kriznu...ake su hlucne! oproti tejto super duper najnovsej realizacii a pani kratochvilovou navrhnute...betonove podlozie v celku...s rozchodníkom to predsa nema nic spolocne.. ten je pekne zeleny a nekosi sa...nie je tlmic vibracii
17. január 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

poprosim pana romana aby urobil video pred prejazdom pri wigwame z mesta a aj od hornej karlofky.. tam je to dunenie uplne zle.. a pritom je to ukoncene zazelenane ako to nepsravne uvadzaju ze video je na nedokoncenej trati....nezakryte cico...halulz...pls. pan roman
17. január 2020

Roman Mihalik

Už som urobil, pred prebrusenim, spravím nové, keďže už je brúsenie hotové.
17. január 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

prebrusenie prebehlo. výsledok ziaden...ti na magistrate si stale tocia to iste.. o tom rozchodniku.. to je na trestne oznamenie zavadzaju umyslene a ludia musia ich vrtochy trpiet kazdym jednym prejazdom
19. január 2020

Roman Mihalik

Nahral som video zo 4.1.2020 z úseku pri MÚ, čiže zatrávnenom. Ide o stav pred brúsením. Akonáhle bude vhodné počasie pôjdem natočiť stav po brúsení a na rôzne miesta trate. Podľa zvuku to vyzerá na prvý pohľad na prebrzdené koleso (klepot), možno sa však mýlim. Opäť treba slúchadlá alebo repráky, mobil dunenie neprehrá. https://youtu.be/t6Bmf6M6kd4
20. január 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

to je malo zretelne...
20. január 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

navrhujem na piatok PROTESTNE ZHROMAZDENIE
20. január 2020

Roman Mihalik

O cca 0:53 prešla okolo Škodovka v asi polovičnej rýchlosti a dunela, avšak vďaka nižšej rýchlosti dunela dlhšie, čiže zníženie rýchlosti nových vozidiel asi nebude mať želaný účinok.
20. január 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

mozno ked bude cuvat....mne je jedno nech daju na kolesa obvezy. alebo nech pritom idu okolo s madracmi. alebo alebo.. je to proste hluk a ten je na riesenie okamzite...a nie na vyjadrenie v lehote 30 dni...a prenesie sa kompetencia na stavebnika ten sa odvola na analyzu a ta analyza zase na dane parametre a parametre na zle zadanie a to zadanie urobil .. KRaTOCHVILOVA?
24. január 2020

Jozef

https://glob.zoznam.sk/stedre-odmeny-pre-predstavenstvo-bratislavskeho-podniku-vallo-sa-brani-ze-je-to-inak/

Je to inak, tvrdí mesto
Situácia s odmenami je podľa hovorcu Bratislavy Petra Bublu odlišná od verzie, ktorú poskytol v maile Marek. „V prvom rade, odmena doteraz nebola schválená a teda ani vyplatená. Na rozdiel od minulosti Metro dnes vykonáva reálnu činnosť (stavebný dozor na Dúbravsko-Karloveskej radiále,
24. január 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

dnes o 17 hod
zhromazdeniše pred miestynm uradom
peticia sa chce pytat pozvaných hosti
pani kratochvilova
pani starostka kv
pripadne stavebnik
alebo zastupca eu
a samozrejme ludia co su touto stavbou na desiatky rokov dotknuti sa radi oboznamia o novych pripravovaných meraniach certifikovanou spolocnostou
29. január 2020

Roman Mihalik

Nové video zo zatrávnenej časti až po konečnú. Stav po prebrúsení koľajníc.

Slúchadlá, alebo externé reprpo nutné, mobil to dunenie neprehrá (aspoň nie ten môj) a bohužiaľ ani môj lenovo notebook to nedá. Zato slúchadlá (štuple) to zvládli, tiež TV to dala.
https://youtu.be/SNu3t_bdYY0
29. január 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

to je proste VIBRACNY hluk to je tazko mikrofonom zosnimat...
stetoskop nevie zazamenat ZEMETRASENIE
29. január 2020

Roman Mihalik

Zosnimat sa mi to podarilo a ako píšem, je to aj počuť na vhodných reproduktoroch, mne stačili aj slúchadlá dodané k mobilu. Samozrejme na lepších repro je to ešte zreteľnejšie počuť. Nahrával som to priamo so slúchadlami na ušiach, aby som počul v reálnom čase čo nahrávam. Skrátka dunenie tam je počuť s vhodnými reproduktormi/slúchadlami.
29. január 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

zvukové merania, jednoznačne potvrdili, že zrekonštruovaná električková trať je tichšia o 7-9 decibelov oproti pôvodnej starej. Toto meranie ukazuje, že trať spĺňa všetky hygienické zvukové nároky na hlučnosť.

Identifikovali sme však v tejto súvislosti jeden problém a tým je dunivý zvuk, ktorý jazdu električky sprevádza. Tento dunivý zvuk je nižší pri starších električkách ako pri nových. Aj keď je tento zvuk zarátaný v už spomínaných výsledkoch merania hlučnosti, napriek tomu jeho príčinu a možnosti riešenia zisťujeme. Petíciou sa budeme ďalej zaoberať petičnému výboru bude v zákonnej lehote zaslaná odpoveď hlavného mesta.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto Slovenskej republiky
29. január 2020

Roman Mihalik

Hluková štúdia (Klub ZPS Žilina, 04/2015) preukázala, že v okolí radiály dochádza v súčasnosti k prekročeniu prípustných hladín hluku, najmä pre noc, a to až do hodnoty 59,8 + 1,8 dB (Botanická ul.), t.j. viac ako o 10 dB. Z 10 hodnotených bodov je prekročenie v ôsmich. Po vykonaní rekonštrukcie dôjde k zníženiu hluku o cca 0,5 dB, v prípade vykonania protihlukových opatrení (zatrávnenie, pohltivé platne v koľajisku, mazanie v oblúkoch) klesne hluk až o 3 dB, avšak naďalej bude prekračovať prípustné hladiny v 5 bodoch, z toho v dvoch bodoch o cca 10 dB po rekonštrukcii a o 4 - 5 dB i po využití protihlukových úprav.
(zdroj http://www.policiasr.eu/?uradna-tabula-14&sprava=rozhodnutie-elektrickova-trat-dubravsko-karloveska-radiala&subor_spravy=223091&fbclid=IwAR1JY9YhSlvo23cTsVBwprOJUPrrCYifR4PXCEZNfqqVe5cbtrWZZemgLM8)

Ako je možné, že mesto nameralo 80dB a tvrdí, že hluk spĺňa normy, keď štúdia z r2015 namerala 59,8 + 1,8 dB (Botanická ul.), a konštatovala prekročenie normy o viac ako o 10 dB?

Môžete zverejniť protokol merania prosím?
03. február 2020

Macko Pu

Odbornosť do diskusie
03. február 2020

Roman Mihalik

v spomínanom rozhodnutí sa tiež píše:

Zmodernizovaním električkovej trate dôjde k zabudovaniu progresívnych konštrukčných prvkov zabezpečujúcich výrazné obmedzenie negatívnych vplyvov na okolitú urbanizovanú zónu (vibrácie, hluk), ako aj k plynulejšej preprave cestujúcich využívajúcich túto formu dopravy prostredníctvom preferencie električiek v križovatkových uzloch

Rovnaký text sa nachádza aj pri novej zmluve na činnosť stavebného dozoru.
04. február 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

Dobrý deň, ako obyvatelia / iniciátori petície môžete prísť na rokovanie mestského zastupiteľstva 27. 2. do Primaciálneho paláca a vystúpiť o 16:00 h.
11. február 2020

Igor

Je potrebne, aby jazdili elektricky az do 23:30hod kazych 3-5 min? Aj tak jazdia prazdne a zbytocne to rusi nocny klud. Hluk a dunenie su neznesitelne. Stalo by sa nieco, keby jazdili elektricky iba do 22:00hod a od 22:00hod zacnu jazdit autobusy? Alebo po 20:00hod dat vsetky zastavky na "znamenie" a obmedzit elektrickam rychlost? Totalne odflaknuta robota, len ste to zhorsili, ale vrecka ste si naplnili Vallo Team... vsak lyzovacky a dovolenky potrebujete. Kaslete na ludi, ale zabudli ste, ze tam, kde ste, ste len vdaka ludom, co ste im natlacili cez media aki ste skveli a ake mate riesenia... toto su tie riesenia? Opat sa ukazete v mediach, narozpravate nezmysly a realita je uplne ina. Z dotknutych obyvatelov spravite nespokojnych a nevdacnych, co len vsetko ofrflu...
11. február 2020

Gas Par

Láskavo sa ukľudnite. Električka je tichšia a rýchlejšia. A keď už tu chcete niekoho obviňovať z korupcie tak asi skôr primátora ktorý súťažil dodávateľa. A som si istý že Vám magistrát vyjde v ústrety a spustí autobusové spojenie. Samozrejme za predpokladu že doplatíte rozdiel medzi prevádzkou električky a autobusu.
12. február 2020

Macko Pu

Nakoľko prebieha pomerne rozsiahla laická diskusia na túto tému a magistrát sa bráni nie vždy odborne obhájiteľnými argumentami, v záujme objektivity som sa rozhodol zapojiť do tohto procesu.
Hlučnosť a jej meranie je vysoko odborná téma. Výsledky merania sú extrémne ovplyvnené metodikou merania, či už z nedostatku odbornosti, alebo možno aj účelovo . Normy , ktoré určujú metodiku merania sú pomerne všeobecné a nemôžu pokrývať všetky špecifické prípady. Potom môžu nastať prípady, že "objektívne merania" sú v značnom rozpore so subjektívnym vnímaním , čo je aj prípad Karloveskej radiály. To, čo zrejme najviac vadí je dunivý zvuk , ktorý je v najnižšej časti frekvenčného spektra zvuku, ako aj pod ním - vibrácie. Hluk sa obvykle meria podľa váhovej krivky A, pričom práve intenzita v nizkofrekvenčnej časť spektra, nehovoriac o vibráciách, má nižšiu váhu a teda aj menší, až zanedbateľný vplyv na výsledok merania. Navyše má impulzný , alebo krátkodobý charakter , čo pravdepodobne nie je zahrnuté v použitej metodike merania a hodnote LeqA. Subjektívne vnímaná nadmerná hlučnosť a vibrácie môže byt vinou nevhodnej metodiky merania vyhodnotená , ako vyhovujúca. Nízke frekvencie a vibrácie sa navyše šíria na väčšiu vzdialenosť a ľahšie prenikajú cez prekážky ( múry, okná, protihlukové steny)
Dočítal som sa, že príčinu dunenia magistrát zisťuje. Staré električky nedunia, nové áno. Príčinou je teda evidentne samotná nová električka. To, že nové typy sú vnímané ako výrazne hlučnejšie ( dunenie pripomínajúce dupot) potvrdia ja obyvatelia pri iných tratiach v BA.
Samozrejme, ak by bola trať rovnejšia a hladšia, hlučnosť by zrejme bola nižšia hlavne čo sa týka impulzného zvuku pripomínajúceho dupot. Tvrdenie, že vyššia hlučnosť je spôsobená nedokončenými zelenými úpravami a dokonca zosilnená jamami popri trati, vyzerá iba ako pokus o zmiernenie súčasného názoru na vec, nakoľko pre daný typ hluku to má zanedbateľný vplyv.
Aby bolo možné posúdiť, objektivitu doterajších argumentov, žiadam Vás týmto o zverejnenie protokolu z prevedených akustických meraní, prípadne ďalších relevantných dokumentov
12. február 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

peticia proti hlucnej elektrickovej trati bola 11/2/2020 na zastupitelstve MiU KV, a snazila sa poslancov presvedcit aby kopali za muzstvo svojich volicov, SNAHA MARNA! odvolavali sa na Magistrat a ich kompetencie, ano chapali moznost docasne riesit situaciu stiahnut nove elentricky a pustit do KV iba starsie a to nizsou rychlostou, toto konstatovanie uz od zaciatku navrhuje laicka verenost svojimi podpismi! sme asi este nedozreta nevyspela spolocnost, ked uz 2 mesiace vysveltujeme ze zistujeme ale zamedzit okamzite DUNENIE stiahnutim elektrickei to nieje v snahe KOMPETENTNYCH!
APELUJEME na Dopravny podnuik, Magistrat a ich vykonne organy aby ukoncili trapenie a stiahli tie hlucne ELEKTRICKY! do casu ked sa zisti pricina a odstrani technicka zavada trate.. mame zato ze to nie je elektrickou , kedze nove trate ako je SPITALSKA, trat na Hlavnu stanicu a Staronova DUBRAVSKA Trat nie su hlucne ani pri Novych ELEKTRICKACH! SME ZVEDAVI na otvorenie trate v Dubravke co to bude na zaciatku sidlisk za ramus...apropo Krcatce maju betonove prazce...lacnejsie a tichsie riesenie podkladu oproti tomu betónovému REPRODUKTU v KV!
12. február 2020

Igor

René Dominik Gašpar Kde je spomenuta korupcia? Podla vas je teda cela KV radiala uplne zmodernizovana a hodna ceny 65mil €?
12. február 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

dajte podnet na policiu,, peticia uz dala aj na sud...
12. február 2020

Gas Par

"ale vrecká ste si naplnili Team Vallo" možno som to zle pochopil ale mne to znie ako keby ste podozrievali niekoho z korupcie
12. február 2020

Viliam

Rekonštrukciu pripravoval Nesrovnal, nie Vallo
12. február 2020

Macko Pu

Hlučnosť je jedna vec, spomínaná hodnota je vec iná. Napriek tomu, že trať Karlova Ves Kútiky mala byť hotová dávno , stále nie je dokončená, hoci električky už premávajú. Zastávky, prechody pre chodcov, prejazdy áut cez trať, obmedzenie dopravy zúžením jazdných pruhov atď.
Napriek nejakým objektívny dôvodom zhotoviteľ diela významne mešká s dokončením a hoci boli avizované nejaké penále, alebo zmluvná pokuta, zdá sa, že jej výška , ktorá sa objavila v médiách , iba zlomok percenta z hodnoty zakázky. Ide o to , aká výška bola dohodnutá v zmluve, kto ju takto podpísal prípadne aké sú možnosti pri posúdení jej výšky .
12. február 2020

Igor

René Dominik Gašpar moze Vam to tak zniet, a vidim, ze Vas to poriadne rozprudilo,Mne to znie ako by ste vtom mali aj Vy svoj podiel? Nejdem sa tu s Vami teraz osocovat a pod.vsetko ukaze cas.
Vilam rekonstrukciu mohol pripravovat Nesrovnal ale priebeh rekonstrukcie je pod Vallom a jeho odbornikmi.
14. február 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

od pondelka TICHE KRCATCE.. ale hlucna m.schneidra trnavského/harmincova krizovatka?
22. február 2020

Roman Mihalik

takto to vyzera prvy den otvorenia Dubravskej casti
https://youtu.be/AazRVMFAKU4
26. február 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

POZVÁNKA NA DISKUSNÉ FÓRUM

PROBLEMATIKA HLUKU ELEKTRIČKOVÝCH TRATÍ

Pozývame všetkých občanov na stretnutie dňa:

27.2.2020 v KC Molecova

o 17,30 hod

kde bude diskusia a odborný výklad o vzniku, šírení a technickom riešení problémov hluku, vibrácií a DUNENIA, ktoré sú spôsobované prevádzkou električkových tratí v Bratislave.

Petičný výbor „Proti hlučnej električkovej trate v Karlovej Vsi“
22. apríl 2020

Viliam

V komentároch foto ako vyzerá NEprebrusena trat: https://imhd.sk/ba/doc/sk/19534/Aktualny-stav-modernizacie-Karlovesko-dubravskej-radialy#komentare
22. apríl 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

ano videli sme.. je to DILETANTIZMU najvyssieho stupna...cely clanok je ako keby sa nic vazne nepreberalo...mesto , stavitel, dotknuta zidovska obec, obyvatelia karlofky, merania hluku.. uplne nebrane do uvah!!
22. apríl 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

odpoved PZ na podanie oznamenia
Upovedomujem Vás, že trestné oznámenie, ktoré ste podali elektronicky dňa 03.04.2020 v súvislosti s petíciou proti hlučnosti novej električkovej trati v Karlovej Vsi v Bratislave, bolo po analýze skutkového stavu a právnom posúdení postúpené na vecne a miestne príslušný útvar, a to odbor kriminálnej polície Okresného riaditeľstva PZ v Bratislave I pre podozrenie z prečinu zneužívania právomoci verejného činiteľa podľa § 326 ods. 1 písm. a) Trestného zákona.
22. apríl 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

PETIČNÝ VÝBOR PODÁVA TRESTNÉ OZNÁMENIE ZA FALŠOVANIE POSUDKU HLUKU. AKREDITOVANÉ MERANIA PREUKÁZALI PREKROČENIE LIMITOV. MESTO SI UPRAVILO TABUĽKU A V ODPOVEDI NA PETÍCIU TVRDILO PRAVÝ OPAK!!!
Obyvatelia Karlovej Vsi od spustenia modernizovanej električkovej trate trpia novým druhom hluku, ktorý priniesla zmodernizovaná trať. DUNENIE pri prejazde električky sa prenáša podložím až do bytov obyvateľov.
Proti hlučnosti spísali obyvatelia petíciu a v januári 2020 ju odovzdali mestu Bratislava.
Dopravný podnik ešte v decembri 2019 objednal merania hluku z pozemných komunikácií a električky vo vonkajšom priestore (nie v bytoch obyvateľov).
Výsledky merania boli nasledovné (kompletná správa z merania č. A_259_2019 v prílohe):

V oboch meraných bodoch vo všetkých posudzovaných intervaloch (deň, večer, noc) hodnoty hluku prekračovali prípustné limity („Je prekročená“)!
Dňa 30.3.2020 zaslalo mesto odpoveď na petíciu (príloha správy). Akým prekvapením však bolo ich stanovisko, v ktorom sa odvolávali na vypracované merania, ale údajné výsledky meraní uvádzali pravý opak! Nepočítali s tým, že petičný výbor si už výsledky meraní od Dopravného podniku vyžiadal, a teda si vie uvádzané informácie porovnať. V stanovisku mesta Bratislava sa uvádza:

Mesto prevzalo tabuľku z akreditovaného merania a svojvoľne zmenili posledné dva stĺpce. Navýšilo zákonom stanovený (!) limit hluku o 10dB a namerané hodnoty tak už zrazu limit neprekračovali. Mesto tak prekročilo hranicu slušnosti, morálky a podľa nášho názoru aj zákona. Ak sa nabudúce stane, že statik k nejakej mestskej budove napíše, že nevyhovuje, zmení mesto, odvolávajúc sa na posudok, pár limitov a stavba už bude v poriadku? Hluk nebolí tak, ako spadnutá budova. Ale zákon platí pri všetkých znaleckých a akreditovaných posudkoch rovnako. Ich výsledky sa nemôžu meniť a falšovať.
Tento krok nového vedenia mesta je pre nás veľkým sklamaním. Namiesto toho, aby hľadali spôsob, ako riešiť problém obyvateľov, mesto falšuje merania, mení zákonom určené limity a hľadá spôsoby, ako sa problému zbaviť a zamiesť ho pod koberec. Nemôžeme mať dôveru v ľudí, ktorí nehája práva občanov na zdravý život.
Na namerané hodnoty môže Regionálny úrad verejného zdravotníctva (RÚVZ) uplatniť korekciu 10dB, je to však len a len v ich kompetencii a po vyčerpaní technických a organizačných možností na zníženie hluku. Doteraz však (RÚVZ) túto korekciu neschválil. Rovnako mesto nevyčerpalo organizačné a ani technické možnosti na zníženie hluku.
Považujeme tento krok mesta za neprípustný a preto sme sa rozhodli podať trestné oznámenie.

link na vyhlášku s limitmi:









Vyhláška Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prípustných hodnotách hluku, infrazvuku a vibrácií a o požiadavkách na obj...









slov-lex.sk



549/2007 Z.z. - Vyhláška Ministerstva zdravotníctva... - SLOV-LEX

Vyhláška Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prípustných hodnotách hluku, infrazvuku a vibrácií…

Vyhláška
22. apríl 2020

Roman Mihalik

Mňa zaujíma ako bude mesto postupovať voči staviteľovi keď nedodržal projekt, použil šróby, ktoré mal po 5h od betonáže vybrať a cca 1/3 nevybral a doska nedosadla na antivibračnú rohož a teda neplní funkciu. Čo robil stavebný dozor?
22. apríl 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

SGS CZECH REPUBLIC , s.r.o.




K Hájům 1233/2
15500 Praha

Oficiální název: SGS Czech Republic, s.r.o.
IČ: 48589241
DIČ: CZ48589241
Počet zaměstnanců: 100 - 199
10. júl 2020

Viliam

Dnes doviezli elektricku, budú robiť testy na hlučnosť
20. november 2020

Peter

Prechadzajucu elektricku aj napriek zrekonstruovanej trati pocut az v bytovom dome na Borskej ( vid obrazok z google map s vyznacenym miestom, kde pocujeme prechadzajucu elektricku = cca 300m od trate!)
Hluk pocut vo vnutri bytu s plastovymi oknami.
20. november 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

pan peter...peticia pripravuje aj meranie v bytoch.. peticia apeluje na mesto aby znizilo rychlost prejazdov elektriciek, pravnymi krokmi sa snazi zamedzit nebezpecnu prevadzku elektriciek, ktore tieto situacie v bytoch hlukom vytvaraju.... co robi mesto...? spolieha sa na to ze ludia su radi ze aspon ze elektricky jazdia...vytvara atmosferu" uz len aby ta doprava fungovala" a ti peticiari si ZVYKNU...ako to vidite vy?
stavitel podal trestne oznamenia na niektorych peticiarov. takto to funguje u nas v pravnom state ..meste... nase podania odmietaju a hladaju sa moznosti v zakone ako obist povinnost, danu USTAVOU.. vid posunutie hlukovych limitov...podpisali ste peticiu, aj vasi susedia...? https://www.peticie.com/proti_hlunosti_novej_elektrikovej_trati_v_karlovej_vsi
10. december 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

hluk na radiále sa podľa našich meraní podarilo vyriešiť. Problém v hlučnosti už nie je v trati a problémy na vozidlách už riešime ako sme informovali aj tu: https://fb.watch/2i6mTOOyym/
Nakoľko objektívne merania nepotvrdili hodnoty mimo noriem podnet považujeme za vyriešený.

S pozdravom
Kto? Oddelenie mestskej mobility
Kedy? od 26.10.2020

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
10. december 2020

Peter Baláž

Dobry den

Budem to sledovat resp pocuvat reagujuc na moj podnet zo dna 20.11.2020.

S pozdravom
Peter
10. december 2020

Roman Mihalik

Problém pretrváva a je aj v trati v kombinácii s novými električkami, nebol teda úplne odstránený. Vypočujte si video so slúchadlami alebo na reprákoch, mobil dunenie bohužiaľ neprehrá. https://youtu.be/a1NIVKWfyy8
11. december 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

ziadame okamzite zverejnenie vysledkov merani,
ziadame vyhodnotenie situacie nezavyslim meracim institutom,
nase vnimania hluku stale pretrvavaju, peticia od zaciatku pozaduje znizenie rychlosti hlucnych elektriciek do stavu kedy bude odstraneny hluk prejazdom po betonovom podklade! mame zato ze meracia firma mesta vysledky merania neukoncila alebo robia v sulade s pozadovanym vysledok, toto je zavadzajuce a smeruje k Zamernemu pozadovanemu ukoncenia problemu s HLUK!
12. december 2020

Admin KV

Dobrý deň, pán Mihálik, podnetu nechávam status vyriešený, keďže Magistrát uviedol, že zabezpečil vykonanie nápravy a (certifikované) meranie hlučnosti trate, ktoré potvrdilo, že hlučnosť je v medziach daných normami. Videozáznam vyhotovený na Vašom súkromnom zariadení nemôže slúžiť ako plnohodnotný protiargument k tvrdeniu Magistrátu, a preto samé o sebe nemôže byť dôvodom na znovuotvorenie podnetu. Ďakujem za pochopenie.

Michal Molčányi
administrátor OPS Bratislava - Karlova Ves
12. december 2020

Roman Mihalik

Pán Molčány, Magistrát požiadal BSK o predĺženie platnosti povolenia predbežného užívania trate až do 06/2021 a jedným z dôvodov bola nemožnosť vykonať hlukové merania z dôvodov neukončených asfaltovacích prác. Dunenie pri jazde novou električkou nebolo odstránené komplet na celej trati iba čiastočne na niektorých úsekoch. Dokonca pri prejazde novou električkou s plochými kolesami dunenie pretrváva počas celej jej jazdy teda aj tam, kde rovnaká električka s nepoškodenými kolesami neduní. Preto nesúhlasím s vyriešením podnetu.
12. december 2020

Roman Mihalik

Pán Molčányi, v odpovedi magistrátu z 10.12. sa nič o certifikovaných meraniach, ktoré vy uvádzate nepíše. Mám za to, že magistrát má na mysli merania (ešte pred otvorením trate, priviezli si na to električku), ktoré robili na testovacom úseku kde sa snažili problém odstrániť. V prílohe je žiadosť kde argumentujú nemožnosťou vykonať merania podľa stavebného povolenia.
12. december 2020

Admin KV

Ďakujem Vám za podrobné informácie, pán Mihálik. Vo Vami priloženej žiadosti sa píše o úseku trate v MČ Staré Mesto. Máte, prosím, k dispozícií informáciu, že náležité hygienické meranie nebolo vykonané ani na úseku trate v Karlovej Vsi?

Michal Molčányi
administrátor OPS Bratislava - Karlova Ves
12. december 2020

Roman Mihalik

nemám pán Molčányi, avšak tiež je podaná žiadosť na predĺženie platnosti predbežného užívania do 06/2021. Aby sa odstránili pochybnosti, požiadal som cez infozákon o sprístupnenie hygienických meraní. Každopádne pán primátor tvrdil pri otváraní trate, že trať už neduní, čo však aj napriek tomu, že môj mikrofón je necertifikovaný, dokázal dunenie zaznamenať.
13. december 2020

Admin KV

Ďakujem za odpoveď, pán Mihálik. Ide o komplikovanú a dôležitú tému, v ktorej je zainteresovaných množstvo občanov s protichodnými názormi, preto nechcem podnet opätovne otvárať na základe komentárov a názorov, ktoré nie sú podložené overiteľnými faktami a dokumentami. Vnímanie hluku, či dunenia je takisto subjektívne, pokiaľ nie je vyhodnotené na základe náležitých meraní, ktoré by dokazovali, že dochádza k porušovaniu noriem.
V prípade, že budete disponovať dokumentami, budem vďačný, ak ich tu zverejníte.

Michal Molčányi
administrátor OPS Bratislava - Karlova Ves
13. december 2020

Roman Mihalik

Ďakujem za odpoveď, len by som podotkol, že ani Vy (magistrát) ste sem nedali žiaden dokument/dôkaz, že bolo dunenie odstránené, iba vyjadrenie magistrátu. V minulosti tiež magistrát tvrdil, že osadením rozchodníka a zakopaním jám popri trati sa problém vyrieši a napriek tomu sa tak nestalo.
13. december 2020

Admin KV

Súhlasím, že transparentnosť samosprávy by mala byť samozrejmosťou. Aby nedošlo k nedorozumeniu: nie som zamestnancom miestnej samosprávy - portál Odkazprestarostu.sk prevádzkuje neziskové občianske združenie Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť.

Michal Molčányi
administrátor OPS Bratislava - Karlova Ves
13. december 2020

Roman Mihalik

Viem, že nie ste zamestnancom magistrátu, to bolo myslené, že ste sem nedali Vy žiaden dokument od magistrátu, nakoľko predpokladám, že Vám žiaden neposkytli.
13. december 2020

Michal

pan Molčányi, ale vidim trochu paradox: Podnet na OPS moze otvorit kazdy obcan, pricom nemusi "dokladat", ze problem existuje, azda okrem foto. Ale podnety sa casto tykaju aj veci, ktore nie su na foto zachytitelne, trebars pachov, alebo hluku, atd. a riesia sa.
Pan Mihalik teraz isiel o krok dalej, natocil video, v ktorom je nieco pocut. Uznavam, ze to je subjektivne, ale je to asi prakticky maximum, co moze obcan urobit -- ak neuvazujeme o tom, ze by mal zohnat profesionalne zariadenie a meranie.
Samozrejme rozumiem tomu, aby sa podnety nezneuzivali. Problem je, ze obcan nema rovnake prostriedky ako samosprava, napriklad zaplatit meranie, aby to nebolo "slovo proti slovu". Povedat, ze sa problematika neotvori, je vlastne povedat, ze OPS vyzaduje, aby obcan zabezpecil profesionalne meranie, alebo neziskal prislusny dokument od samospravy.
A tu sa dostavame k dalsej veci: V pripade rekonstrukcie Magistrat deklaroval ako jeden z cielov projektu, ze dojde k znizeniu hluku oproti stavu pred rekonstrukciou. Vid napr. ziadost o stavebne povolenie, ako aj dokumentacia k projektu. Nie je teda bremeno dokazu na strane stavebnika, ze k tomu naozaj doslo? Bol by naozaj paradox, ze obcan ma teraz ziskat dokument od samospravy, a ak ho samosprava nema (hoci by mala mat), tak sa podnet neotvori, lebo obcan nema nic dalsie v rukach...
13. december 2020

Admin KV

Dobrý deň, pán Michal, ďakujem, v mnohom s Vami súhlasím. Nechcem však tento postup zovšeobecňovať. Magistrát 29. januára 2020 v podnete uviedol, že zvukové merania potvrdili, že trať je po rekonštrukcii tichšia o 7-9 decibelov. Zároveň však priznal existenciu dunivého nízkofrekvenčného hluku, na odstránenie ktorého dal rozrezať 24-metrové betónové platne na 6-metrové a dal odstrániť niektoré vibračné mosty. Následne došlo k brúseniu a reprofilácii koľajníc, boli vykonané skúšobné jazdy a merania (zdroje: https://www.bratislavskenoviny.sk/samosprava/60881-co-vsetko-je-mesto-ochotne-spravit-aby-neboli-elektricky-na-zrekonstruovanych-radialach-az-take-hlucne , https://bratislava.sk/sk/sprava/aktualny-stav-rekonstrukcie-dubravsko-karloveskej-radialy , https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clanok/565830-dubravsko-karloveska-radiala-caka-na-spustenie/ ). Tento týždeň, 10. decembra, Magistrát potvrdil, že merania ukázali, že problém bol vyriešený a hlučnosť trate je v norme.
Myslím si, že aj v diskusii medzi samosprávou a občanmi musí panovať určitá miera. Ak aj po takomto deklarovanom riešení majú občania pochybnosti o hluku, mali by disponovať náležitými podkladmi, ktoré vyvracajú tvrdenia Magistrátu. V opačnom prípade by mohol byť podnet zneužívaný a nemohol by byť uzavretý, kým všetci diskutujúci nedosiahnu konsenzus, že je vyriešený.

Michal Molčányi
administrátor OPS Bratislava - Karlova Ves
13. december 2020

Roman Mihalik

Pán Molčányi, rozrezanie dosiek sa uskutočnilo iba na testovacom úseku pri Wigwame, nikde inde. Vyjadrenie magistrátu, že merania potvrdili odstránenie problému tu magistrát nepredložil, čiže ide iba o ich tvrdenie bez dôkazov. Tým nechcem povedať, že ich nemajú, ale nepredložili ich tu. Ja svoje video aj keď amatérske ukazujúce, že problém pretrváva som doložil.
14. december 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

pan admin subjektivne konstatuje a svojim pristupom navadza dojem ze jeho videnie veci je Nestandartny prispevok za medzene vyriesenia podnetov... roznecuje vasne prispevatelov, aktivistov...uz viac krat sme upozornovali na tento problem s adminom v karlovej vsi,

inde nemame problem s podnetmi a toto tiez potvrdzuje nase videnie prace ADMINA v KV
14. december 2020

Michal

Este dva postrehy:
1. Ide o verejny projekt za nemale mnozstvo verejnych penia. Obcan by teda mal mat od samospravy dolozene viac ako jeden FB status, respektive jednu odpved od neznameho uradnika. Administrator meno mozno vidi, my obcania nie.
2. Cielom stavebnych uprav bolo znizit hlucnost. Lenze, hlucnost sa minimalne podla vyjadreni obcanov, ako aj peticie, zvysila. Nasledne sa pristupilo, to treba pochvalit, k prebrusovaniu kolies. To znizilo hlucnost na porovnatelnu uroven pred rekonstrukciou, mozno o trochu mensiu, mozno vacsiu, to si tda pockajme na oficialne meranie.
Natiska sa otazka: Dosiahol teda projekt pozadovany cielm t.j. za 65 milionov podstatne znizit hlucnost? Alebo sa teraz budu musiet prebrusovat kolesa kazdy mesiac, cize okrem investicii do DKR narastu aj operativne naklady?
14. december 2020

Viliam

Každý normálny Dopravný podnik kolesá pravidelne upravuje, to ze DPB pravidelne nato zvysoka kašle je druhá vec
14. december 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

tymto sa jednoznacne potvrdilo , ze stavba ako vybudovat
BEZUDRZBOVU trat s
BETONOVYM podkladom
nie je NADcasova,
prevadzka EKONOMICKEJSIA aspon sa to tak vyvija,
ak NIZKOFREKVENCNE DUNENIE nebude uplne odstranene tak je vozovy park PROBLEM pre nas obcanov pri trati, co doteraz nebolo,
podla slov Managmentu je vsetko v poriadku, zelena trat a integrovana zastavka je velky prinos...mozno pre DPMBA ale z casoveho hladiska a bez cyklotrasy, Prehladnych prechodov, INFOTabul pre starsich ludi, KOPEc Semaforov... asi nie velmi korektne konstatovanie a tymto my obcania vidime jednoznacne Klamanie v priamom prenose, mame obavy, ze ako doteraz Merania HLUKU budu ucelovo vyrobene na mieru Neakreditovanou spolocnostou, ktora pre mesto do dnesneho dna nezistila ziadne prekrocenia Hlukovych limitov pri ziadnej objednavke od MESTA BRATISLAVY.
14. december 2020

Roman Mihalik

Či klesla hlučnosť oproti stavu pred modernizáciou takto subjektívne povedať neviem. Čo ale viem je, že dunenie tu pred modernizáciou nebolo a teraz je aj napriek vyjadreniu primátora. Takisto nebolo odstránené pískanie v obratisku a pritom to bolo v hlukovej štúdii plánované. Prebrúsenie koľajníc dočasne pomohlo na niektorých miestach skryť závadu trate, avšak stačí jeden prejazd novej električky s plochými kolesami a dunenie je opäť počuť. Taktiež počuť dunenie pri prejazde dilatáciami aj keď majú nové električky kolesá v poriadku, čiže tam prebrúsenie nemal žiaden efekt. Nefunkčnosť systému tlmenia vibrácii zhodnotil v minulosti posudok akreditovanej firmy (vyradená pružina v systéme LMSS) a ako vidno, nebol tento systém sfunkčnený. Ak by bol, neduneli by nové električky s plochými kolesami (staré s plochými nedunia).
14. december 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

vcera sme presli od Dubravky az do Race jazdu a vsimli sme si
Ziadne Dunenie v Dubravke,
v KV boli dunenie v elektricke vnimane pri Borskej Zastavke, Nad LUckami pri Zastavke, Segnerova zakruta, MOLECOVA KRIZOVATKA, pri Machnaci prejazd cez trat, PKO prejazd.....v Raci zastavka pri cintorine...pri Skole NESKUTOCNE ZADUNENIE.. cudujem sa starostovi, a zastupcom obce RACA ze to nekomentuju...
14. december 2020

Admin KV

Dobrý deň, pán Mihálik, ďakujem Vám za informácie. O tom, čo píšete, som nemal vedomosť. Keďže ste uviedli, že Magistrát ste už požiadali o sprístupnenie informácie o hygienických meraniach, môžem Vás poprosiť o ich zverejnenie v podnete, keď dostanete odpoveď? Magistrát zatiaľ upovedomím o tejto diskusii a poprosím jeho zástupcu o vyjadrenie.

Michal Molčányi
administrátor OPS Bratislava - Karlova Ves
14. december 2020

Roman Mihalik

Dobrý deň pán Molčányi, áno s odpoveďou sa podelím, ak nepredĺžia lehotu na odpoveď, tak ešte tento rok.
23. december 2020

Roman Mihalik

Dobrý deň pán Molčányi, v prílohe sú moje otázky a odpoveď od mesta. Odpoveď som skrátil, je tu iba to podstatné. Verím, že to stačí na obnovenie podnetu.
23. december 2020

Admin KV

Dobrý deň, pán Mihálik, ďakujem Vám veľmi pekne. Tým pádom mením status podnetu na "v riešení" a podnet znovu preposielam Magistrátu.
Aby som to zhrnul: pretrvávajúcimi problémami sú (1) nízkofrekvenčný dunivý zvuk spôsobený prejazdom nových (tažších) električiek, (2) hlasný klepot pri prejazde nových električiek cez koľajové dilatácie, (3) hlasné škrípanie pri prejazde obratiskom Kútiky a (4) hluk spôsobený tzv. plochými kolesami (pričom o štvrtom bode sa DPB vo videu z 25. novembra vyjadril, že na brúsení kolies postupne pracujú). Magistrát pritom nedisponuje meraním, ktoré by dokazovalo, že Vami popísané problémy sú v poriadku z pohľadu hygienických zvukových noriem.
Vynechal som, prosím, niečo?

Michal Molčányi
administrátor OPS Bratislava - Karlova Ves
24. december 2020

Roman Mihalik

Dobrý deň pán Molčányi, bod 1) nízkofrekvenčný zvuk (dunenie) pri jazde nových električiek s plochým kolesom, ktorý pochádza z toho plochého kolesa (kolies). Tento zvuk je počuť počas celej jazdy. Nové električky s dobrými kolesami dunia len v miestach spomenutých v nasledujúcom bode 2. bod 2) pri prejazde dilatáciami všetky nové električky dunia (vrátane tých s dobrými kolesami), rovnako aj pred viacerými prechodmi, priecestiami a zástavkami. Z vyššie uvedeného usudzujem, že trať má naďalej vadu, ktorá spôsobuje dunenie nových električiek s plochým kolesom. Fakt, že ploché kolesá vznikajú neustále potvrdil aj samotný DPB, tj. treba odstrániť príčiny vzniku dunenia aby sa neprejavovalo pri plochých kolesách. Ako ste správne poznamenali, magistrát nedisponuje meraniami, ktoré by dokazovali, že trať spĺňa hygienické štandardy, ani že dunenie bolo odstránené, navyše nedisponuje ani informáciou o príčínách dunenia.
24. január 2021

Heroldim

Dobrý deň páni,
k Vašej diskusii vyššie sa dá doplniť, že Magistrát hlavného mesta SR reklamoval Vami spomínanú vadu (dunenie) u Zhotoviteľa TSS Grade listom MAG 103344(2020 zo dňa 19.3.2020. Za dôvod označil nefunkčné tlmenie trate (Systém hmota pružina). Laicky povedané - tá modrá antivibračná hmota čo dali pod koľajnice netlmí to čo má tlmiť - čo sa prejavuje dunením električiek. Od marca 2020 Magistrát nezabezpečil žiadne meranie, ktoré by preukázalo, že trať je v poriadku. A to nevravím o fakte, že podľa stanoviska Hygienikov z roku 2015 sa má hlukové a vibračné zaťaženie znížiť o 3 dB. Zhrnuté a podčiarknuté : podľa všetkého je antivibračná hmota príliš tenká a bude ju treba na celej trati vymeniť. Takže pán Molčányi keď budete podnet pána Mihálika preposielať Magistrátu hlavného mesta SR požiadajte ich prosím aby ukázali posudok identifikujúci dôvod dunenia trate od Tunela po Obratisko v Karlovej vsi spracovaný medzi septembrom a decembrom 2020 - ako aj opatrenia ktoré Magistrát prijal na odstránenie závady. (Inak medzi bratmi - ak sa závada neodstráni tak OLAF pravdepodobne nariadi korekciu teda vrátenie peňazí - lebo trať je platená z prostriedkov EU.)
24. január 2021

Heroldim

Ešte doplňujúco aby ste vedeli o akej korekcii sa bavíme. Rozpočet Dúbravsko karloveskej radaily je okolo 56 milionov EUR
26. január 2021

Heroldim

Rád by som ešte prispel do diskusie ohľadne hlučnosti DKR poukazom na "Záväzné stanovisko" Regionálneho úradu verejného zdravotníctva Bratislava zo dňa 02.10.2015 číslo: HŽP/15628/2015. Podpis MUDr. O. Fritz. Súhlas bol vydaný za predpokladu zníženie hlukových emisií o cca 3 dB oproti stavu pred rekonštrukciou DKR (s odkazom na protokol A_083_2014 z decembra 2014 vyhotovený spoločnosťou Klub ZPS vo vibroakustike, s.r.o.)
V reklamácii investora: Hlavného mesta SR Bratislavy zhotoviteľovi TSS Grade, Bratislava zo dňa 19.3.2020 sa uvádza prekročenie prípustnej hodnoty o 13 dB. Teda nie zniženie emisií ale zvýšenie emisií.
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy by teda mal zverejnením meraní preukázať splnenie požiadaviek RÚVZ Bratislava 02.10.2015. Z vyjadrení pána Romana Mihálika z decembra 2020 vyplýva, že to zrejme možné nebude.
13. september 2021

Martin Uváček

Pohlo sa niečo v riešení tohto podnetu?
14. september 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali kompetentné oddelenie, ktoré sa ním už zaoberá.

S pozdravom
Kto? Projektová kancelária

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
14. september 2021

Roman Mihalik

Na svete je konečne posudok (december 2020), ktorý si nechal vypracovať magistrát a jeho výsledkom je konštatovanie, že dunenie je spôsobované kmitaním nosnej dosky vďaka jej konštrukcii, jej rozmermi najmä šírkou a hrúbkou. Čiže dunenie odstránenené nebolo a nové električky dunia naďalej po celej trati v rôznych intenzitách, v závislosti od miery opotrebenia/poškodenia podvozkov, a taktiež na každej dilatácii bez ohľadu na mieru opotrebenia/poškodenia podvozku.
14. september 2021

Viliam

Rozbitá zastávka Zaluhy: https://imhd.sk/ba/galeria/u/16247/Pozit%C3%ADvne-aj-negat%C3%ADvne-dopravn%C3%A9-aktuality Vykapaty rozchodnik a burina: https://imhd.sk/ba/galeria/u/16237/Leto-na-radi%C3%A1le-v-Karlovej-Vsi-a-D%C3%BAbravke
14. september 2021

U NAS TAKA OBYCAJ

poprosime peticiara romana nech vyziada ten dokument 211 od magistratu ak ho este nema
14. september 2021

Heroldim

Reagujem na pana Romana Mihalika: bolo by fajn keby Magistrat spominany posudok zverejnil.
Na prvy pohlad sa mi zavery posudku nejak nezdaju. Pamatam si Basel vo Svajciarsku kde mi chodili elektricky 4m od hotela a nic nedunelo.
14. september 2021

Roman Mihalik

Nech sa páči, ide o vyššie spomínaný dokument získaný cez infozákon. https://drive.google.com/file/d/1ckjVA40siEgjOepxWd1NUsxWWZtujjBM/view?usp=drivesdk
14. september 2021

Heroldim

Pán Viliam,
prečítal som si oba materiály teda:
https://drive.google.com/file/d/1ckjVA40siEgjOepxWd1NUsxWWZtujjBM/view?usp=drivesdk
https://imhd.sk/ba/galeria-media/f/900401/265685/i?ref=ba%2Fdiskusna-tema%2F1%2FV%25C5%25A1eobecn%25C3%25A1-diskusia%3Fdfpi%3D240498
vskutku zaujímavé. Skúsim zohnať viac informácií o oboch materiáloch.

Bolo by však dobré vidieť reakciu magistrátu - teda stanovisko magistrátu alebo pána primátora čo s dunením chcú robiť a ako chcú trať DKR opraviť. Problém je známy od konca roka 2019, dnes je rok 2021...
V súčasnosti prebieha kolaudačné konanie - takže nejaké riešenie by asi už malo existovať.
(Dnes som pred tunelom, pred J&T, videl oranžovým sprejom vyznačené časti trate - čiže tam sa už niečo opravuje.)
14. september 2021

Viliam

Pred tunelom by som Vás opravil - už sa rozpadáva, je to cítiť aj pri jazde v elektricke
14. september 2021

Roman Mihalik

Aj ja som si všimol sprejom označené praskliny pozdĺž koľajníc, a nebolo ich málo. Asi nebudú trať celú rozoberať, avšak aspoň odhlučniť miesta s dilatáciami a nepúšťať nové električky s poškodenými podvozkami do Karlovky by mohlo byť riešenie. No a ešte neodstránili pískanie (tónový zvuk) v obratisku na Kútikoch. K tomu sa BSK vyjadrilo v zmysle, že ešte neprebehli hygienické merania, tak sa to nedá objektívne hodnotiť 🤷‍♂️.
15. september 2021

Heroldim

Dnes som Tunel nafotil. Sú tam vyznačené popraskané miesta čo sa rozpadávajú
15. september 2021

Roman Mihalik

A praská to aj na prechode k ZŠ Tilgnerova.
16. september 2021

Heroldim

Tá expertíza firmy Euroakustik z roku 2020
https://drive.google.com/file/d/1ckjVA40siEgjOepxWd1NUsxWWZtujjBM/view?usp=drivesdk
je číry nezmysel.

Na to aby podkladná doska nekmitala je tam vložená Antivibračná rohož. Ciže to nie je otázka veľkosti a rozmerov základnej dosky, ale je to otázka správneho nadimenzovania tej modrej Antivibračnej rohože. Kmitá to zrejme preto, že tá rohož je chybná.
16. september 2021

Viliam

Prečo nefunguje ta rohož je vysvetlene v tom druhom dokumente
16. september 2021

Heroldim

Takže páni,
zohnal som snímky odvŕtanej časti trate. Vyzerá to tak, že v tom druhom dokumente je to popísané úplne presne. Z fotky vidieť, že tá izolačná hmota je každé dva alebo tri metre úplne stlačená.
Skutočne to znamená, že trať je vadná. Vyhodených 60 milionov.
Práve som bol na jednej debate kde mi taký starý pes z DPB vysvetlil, že ak by sa bola postavila klasická trať tak by bola stála 6 milionov.
Pripojím ešte aj snímku tej diery odkiaľ to bolo vyvŕtané. Neviem dať dva snímky k jednému komentu.

https://imhd.sk/ba/galeria-media/f/900401/265685/i?ref=ba%2Fdiskusna-tema%2F1%2FV%25C5%25A1eobecn%25C3%25A1-diskusia%3Fdfpi%3D240498
21. október 2021

Roman Mihalik

V iných podnetov ohľadom nedostatkov okolo DKR sa mesto vyjadrilo, že kompletizuje nedostatky a bude ich zasielať zhotoviteľovi. Bude mesto riešiť aj tento podnet? Prosím o preposlanie samospráve na vyjadrenie. Ďakujeme
21. október 2021

U NAS TAKA OBYCAJ

neviem ci si niekto zo samospravy cita tento text...a ci sa vôbec zaoberaju dk radialou ked to je parketa mesta...
23. december 2021

Heroldim

Este nie su volby, nepotrebuju hlasy - takze ko pani Starostka tak aj pan Primator to maju na salame :-)
05. január 2022

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

vyššie uvedený komentár, ktorý poukazuje na zvýšenú hlučnosť z dôvodu stlačenej antivibračnej rohože, nie je založený na reálnych faktoch. Na skúšobnom úseku boli vykonané merania pred a aj po odvŕtaní miest, v ktorých sa predpokladalo stlačenie rohože.
Výsledky ukázali, že nedošlo ku žiadnej zmene po odvŕtaní, a preto je pre mesto táto teória nepodložená.
Protokoly z merania hluku boli občanom na vyžiadanie poskytnuté.
Všetky nedostatky na stavbe ešte stále neboli odstránené, a tak reklamácie stále prebiehajú.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
05. január 2022

Roman Mihalik

A reklamujete aj to dunenie?
06. január 2022

U NAS TAKA OBYCAJ

magistrat povazuje poziadavky obcanov na nepodlozene a teorie? neboli v bytoch nemerali v bytoch merali vzduchov nemeratelne hodnoty , toto je v dobe digitalu vysmech a zamer magistratu a jeho meracej spolocnosti, ktora v bratislave este ziadne hlucne meranie nezmerala.. toto je fakt a argument ze niekde je smradlava ryba.. na magistrate, u stavebnika alebo konkretne osoby?..
10. január 2022

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

"dunenie" sme reklamovali už v roku 2020. Odvtedy sa zisťovali príčiny tohto dunivého zvuku. Príčiny, ktoré popísal projektant sa však nepotvrdili.
Hlavné mesto počká na vyhodnotenie merania hluku a následne budeme môcť zaujať stanovisko.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
10. január 2022

Roman Mihalik

Spomínate príčiny popísané projektantom, to je však iný posudok (vznikol skôr) ako ten, ktorý si mesto objednalo u firmy Euroakustik zverejnenom v 12/2020 (https://drive.google.com/file/d/1ckjVA40siEgjOepxWd1NUsxWWZtujjBM/view?usp=drivesdk)

Aké závery a kroky na odstránenie dunenia mesto urobilo na základe toho posudku z 12/2020?
10. január 2022

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

momentálne čakáme na vyhodnotenie merania zvuku zo strany Regionálneho úradu verejného zdravotníctva.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
11. január 2022

U NAS TAKA OBYCAJ

zaver, mesto a jeho vedenie zamerne porusuje ustavu, poskodzuje zdravie obcanov, ignoruje hlas ludu a peticie, ktora ma aj meranim potvrdene, ze elektrickova trat nesplna moderne parametre.
ziadame okamzite napravne opatrenia tak ako je uvedene v peticii, ziadame aby vedenie vyvodilo dosledky voci stavitelovi, voci zodpovednym pracovnikom mesta, a odskodnilo obcanov a necakalo politicky na volby a klamlivo PR menilo vysledky merania!
11. január 2022

U NAS TAKA OBYCAJ

regionalny urad nema doveru obcanov
uz sme viac krat oslovili tento politicky urad
a vysledok bolo marenie zistenych faktov
argumentovanie uradu do posuvania limitov hluku novej trate v neprospech poskodzovanych ludi a zamerne potvrdzovat komercne zavisle meranie mesta a jeho vedenia!
11. január 2022

Heroldim

Perfektná logika Magistrátu:
Trať duní, je vadná.
Projektant navrhne možnú príčinu a možnú nápravu.
Navrhnuté opatrenia nezaberú
Trať duní, je vadná
Magistrát vyhlási, že nakoľko projektantom odhadnutá možná príčina sa nepotvrdila trať je v poriadku.
Obyvatelia reklamovali dunenie ale magistrát si počká na vyhodnotenie hluku.

Logika hodná Aristotela - človek by neveril akých géniov máme na Magistráte resp. inak
človek by neveril akých géniov platíme z našich daní

Ale ako som už v minulosti napísal: Voľby sú ešte ďaleko a primátor a starostka to majú na saláme :-)
11. január 2022

Heroldim

Pre úplnosť technická informácia pre Magistrát:
Príčinou dunenia sú zalomené betónové podložky, ktoré dávalo TSS Grade pod armovacie konštrukcie. Tieto stlačili váhou železa antivibračnú rohož a pod celou traťou od Obratiska po Tunel sú nepravidelne rozložené, odhadom každých 50 cm, stlačené miesta/ defekty v rohoži, ktoré prenášajú vibrácie z kolies električiek do podložia. Trať preto duní. Pod ľahšími starými električkami menej, pod 10 tonovými podvozkami nových viac.
Chyba bola teda spôsobená vadnou technológiou stavby trate.
Trať do Dúbravky je v poriadku - tam sú koľajnice uložené na podvaloch.

Takže návrh na opravu pre Magistrát:
Vybúrať celú vadnú trať od Obratiska dolu a spraviť ju ešte raz a poriadne
alebo
nasadiť miesto električiek autobusovú dopravu
10. august 2023

PRAVO REZIDENTA

Pozdravujem,

Staznost k vysledkom merani!

Regionalny urad verejneho zdr. nespravne vyhodnotil hlukove meranie novej elektrickovej trati v Karlovej Vsi
znamej ako DK radialy.

Upozornujem, ze tieto merania na novej elektrickovej trate, na hranici hlukovych limitov pre novu trat, a to ze vysledky neboli porovnane s meraniami starej elektrickovej trate, ktore sa zamerne neuskutocnili, povazujeme za zamer poskodit verejnost v blizkosti elektrickovej trate s betonovym podkladom ako fundament pre zelenu a opticky pekne kvitnucu trat!

Pre Uradom nezmeranie dolezitych parametrov a neporovnanie tychto ukazovatelov, povazujeme jeho vysledok ze nebezpecny precedens pre jeho cinnost a existenciu predkladat analyzy podla zelania zadavatelov a nie podla objektivneho pracovneho postupu, ktory takemuto uradu prinalezi.
Povazujem tento urad za zbytocny a nebezpecny.
Jeho praca a vysledky sluzia jednej politickej strane tak ako to bolo za vedenie politiky jednej strany pocas neslobody a diktatury!
Ak toto akceptuje a odsuhlasi Europska komisia tak jej pracu v ociach nas poskodenych vnimame velmi ucelovo a nebezpecne!

Preto nesuhlasime ako obcania s tymity vysledkami a povazujeme ich za zamerne marenie objektivneho vyhodnotenia nebezpecneho hlukoveho zatazenie obyvatelov pri dk radiale.


Staznost pisem aj na Ministerstvo zdravotnictva, dopravy, zivotneho prostredia, Europsku komisiu v zastupeni, Prezidentsku kancelariu ako zriadovatela uradnickej vlady sr, Magistrat hlavneho mesta Bratislavy a jeho vedenie jednej politickej strany

Prosim o stanovisko k tomuto vysledku merania a interpretacii pre dk radislu a obyvatelov v blizkosti trate!
10. august 2023

Heroldim

Včera teda 9.8.2023 som a dozvedel, že Magistrát si nechal spraviť pokútne posudky od Technickej univerzity Košice a Úradu verejného zdravotníctva a podal návrh na uvedenie do trvalej prevádzky.
19. august 2023

Admin KV

Dobrý deň,

Váš komentár, ktorý porušoval pravidlá portálu bol upravený. Prosím o slušnú diskusiu.
V prípade opakovaného porušenia pravidiel môžeme pristúpiť k deaktivácii užívateľského konta.

https://www.odkazprestarostu.sk/podmienky

Lenka Makarová
Odkaz pre starostu
[email protected]
19. august 2023

Admin KV

Dobrý deň,

podnet bol opätovne preposlaný samospráve.

S pozdravom,

Lenka Makarová
Odkaz pre starostu
[email protected]

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania