Pajštúnska - zle nastavený semafor

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Ján Szabó 03. januára 2020

Zelená v smere z Pajštúnskej na Bratskú (spojená s možnosťou odbočiť doľava na Smolenickú, resp. doprava na Jiráskovu) je nastavená pridlho. Všetky ostatné smery sú nastavené v podstate dobre, iba tento je príliš dlhý (o cca 20 sekúnd navyše ako treba). Toto spôsobuje "kopenie" sa áut v ostatných smeroch (najviac je to problémové v presne opačnom smere, kde by som 5-10 sec. pridal). Takáto jednoduchá a finančne nenáročná úprava by určite pomohla všetkým vodičom, ktorí touto križovatkou denno-denne prechádzajú. Vopred ďakujem za zlepšenie.

04. január 2020

Michal

čo takto chodiť pešo?
07. január 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali Sekciu dopravy.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
09. január 2020

Peter

A ešte by som pridal, že pri každom cykle vozidlá, ktoré odbočujú z Bratskej ul. zo smeru diaľnice doľava smer k lidlu pravidelne jazdia na červenú a tým brzdia vozidlá, ktoré už majú zelenú zo smeru od lidla a títo vodiči majú na prejazd minimálne o 3 - 4 vozidlá v každom cykle. Mohli by sa tomu povenovať aj príslušníci PZ.
09. január 2020

Ján Szabó

Ďakujem za správny komentár k môjmu podnetu. Presne z tohto dôvodu som písal, aby sa pridalo 5-10 sekúnd z Bratskej. Ten interval je tam trocha kratší ako by mal byť a preto sa vodiči snažia prejsť aj na poslednú možnú chvíľu, čím niekedy zbytočne vznikajú kolízne situácie vyplývajúce zo zle nastaveného semaforu.
20. máj 2020

Ján Szabó

Dobrý deň, chcel by som sa spýtať samosprávy či sa s tým aj niekto plánuje zaoberať. Pýtam sa iba preto, že je to už 4,5 mesiaca po nahlásení a myslím, že toto je ozaj jednoduchá záležitosť (opravte ma prosím ak sa mýlim). Ďakujem
27. máj 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

oddelenie dopravného inžinierstva uviedlo, že svetelne riadená križovatka Bratská - Pajštúnska funguje v tzv. dynamickom režime riadenia. Podstatou takého riadenia je variabilná dĺžka zeleného signálu pre vozidlá na základe ich počtu v jednotlivých smeroch. Pre každý smer je definovaná minimálna a maximálna dĺžka zeleného signálu. Detektory nachádzajúce sa vo vozovke určujú, v akom poradí si budú jednotlivé smery v križovatke vyvolávať zelený signál a tiež ako dlho bude tento signál zobrazený.

Po preverení situácie sme zistili, že dĺžka zeleného signálu od Pajštúnskej ulice je maximálne 20 sekúnd, aj to len v prípade veľkého počtu vozidiel nachádzajúcich sa na tomto ramene križovatky. Požiadali sme správcu cestnej dopravnej signalizácie o preverenie funkčnosti detektorov v komunikácii a zistená bola porucha detektora. K dnešnému dňu je detektor opravený a dĺžka zeleného signálu by mala byť opäť variabilná podľa počtu prechádzajúcich vozidiel.

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
27. máj 2020

Ján Szabó

Dobrý deň, ďakujem za info. Dúfam, že to už teda bude fungovať správne. Keby náhodou nie, tak dám vedieť. Ešte raz ďakujem a prajem pekný deň.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania