Chodniky na Kazanskej ulici

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Neriešený
meno
Peter 31. marca 2014

Dobrý deň,

chcem upozornit na katastrofalny stav chodnikov na Kazanskej ulici od kostola smerom ku krizovatke slovnaftska. Chodnik je rozbity a neudrziavany. Zaroven sa chcem opytat, ci je v plane rozsirit tuto ulicu o semafory, spomalovace, aby to nebola cesta pre pretekarov na motorkach ale mestotvorny prvok... Dakujem

26. apríl 2014

e1

Jasne, nič iné nám nechýba ako dať spomaľovače na 2x2 prúdový hlavný ťah, a k tomu ešte ďalšie svetlá aby bola ešte komplikovanejšia doprava. Je vidieť že autor podnetu nemá poňatia o doprave. Pri takomto zmýšlaní by totiž autor dal spomaľovače asi aj na diaľničný obchvat, lebo tam sa tiež jazdí rýchlo.

P.s.: Ten chodník by tam ale naozaj potreboval opraviť, tak isto ako odbočovací pruh z Kazanskej na Komárovskú.
27. apríl 2014

Peter

Na obchvate je 90 km/h . Na Kazanskej 50 km/h.
Pozrite sa ako vyzeraju podobne cesty v inych mestkych
Castiach napr. Karloveska,dolnozemska kde je 70 v nezastavanom uzemi a v zastavanom 50 ,kontrolovana policajtmi a ine... vsade samy semafor, obmedzenia, policajti... Kazanska je 4 prudova ulica, s viacerimi pripojnymi ulicami bez semaforov co vytvara vela kolizii. A porovnanie mestskej ulice s 50km/h s obchvatom je scestne, az sa ponuka nazor, ze pan nevie o com je doprava v meste.
27. apríl 2014

e1

Peter, práve Dolnozemská je cesta, kde okrem križovatky pri Ekonomickej univerzite a o kúsok ďalej pri konečnej autobusov nie nikde svetelná signalizácia. Čo sa týka Karloveskej, tam je zase miestami aj 40-ka, ale treba si uvedomiť, že tam jazdia v stredovom páse električky a k tým električkám sa presúvajú ľudia. Napriek tomu tam svetelných križovatiek nie je veľa.
Aktuálne dávať na Kazanskú svetlá by bolo kontraproduktívne. Je to 2x2 prúdová cesta, ale kapacita tej cesty z ďaleka nie je využitá (na šťastie) a ďalšia svetelne riadená križovatka by spôsobila že by tu boli ešte väčšie zápchy. Stačí si pozrieť ako to dopadlo s križovatkou pri novom Kauflande o kúsok ďalej. Zbytočne sa tam stojí. To isté križovatka pri Lukoile na Slovnaftskej (tam ale svetlá sú potrebné kvôli vedľajším cestám) a mohol by som pokračovať. Svetlá sa dávajú tam, kde to je nevyhnutné, ale Kazanská zatiaľ nie je ten prípad.
27. apríl 2014

Peter

Dakujem za odpoved, ale moj odkaz bol predovsetkym mieneny
na riesenie stavu chodnikov, ktore su v katastrofalnom stave.
A na to, preco je na Kazanskej niekolkometrovy stredovy pas
dobry akurat tak pre rast buriny, ak by bol odstraneny a miesto neho
by sa posunula cesta viac do stredu a rozsirili chodniky, potom
By tato ulica dostala iny rozmer a clovek by sa necitil v ohrozeni zivota
Ked po tejto ulici ide pesi a necakal by ci nejaky pacient na
Vytunovanej skode 1000 nevybene 120km/h ked pojde po niektorom s improvizovanych prechodov pre chodcov... Hlavne na uz spominanej krizovatke komarovska kazanska, a ta 3. Ulica oproti. Toto nieje standardna
Krizovatka, ale ja niesom dopravny expert. Dakujem
27. apríl 2014

beny

Ten stredovy na niektorych miestach asi aj 3 metrovy pas na kazanskej
je naozaj zahada. Ma nejaky vyznam? Alebo je to len dalsia haluz ako tie betonove "nadchody " pri tescu a pri trhu na hronskej ...
28. apríl 2014

e1

Je to JPP informácia, ale niekde som počul, že Kazanská bola vlastne plánovaná ako hlavný privádzač do mesta zo sídliska smerom cez Slovnaftskú, a ďalej na Bajkalskú. Žiaľ, Slovnaftská ostala jednoprúdová a tým pádom je Kazanská trochu predimenzovaná, čo ale nevadí až tak ako vadí to, že Slovnaftská je smerom do mesta naozaj úzke hrdlo. Čo sa týka stredového pásu v strede, ja osobne si myslím, že je je lepšie, že tam je, lebo vďaka tomu sa dali spraviť v križovatkách s Uzbeckou a Komárovskou/Nákovnou spraviť odbočovacie pruhy.

Ak zhodnotím križovatku Kazanská/Komárovská/Nákovná osobitne, tak z pohľadu vodiča ju hodnotím veľmi pozitívne, lebo je naozaj prehľadná a zároveň bezpečná. Od Slovanftu sú na obe vedľajšie ulice vybudované odbočovacie pruhy, a tak isto aj od Dolných honov. Zároveň je križovatka dostatočne široká, takže ak niekto prichádza autom od Nákovnej, tak má možnosť sa posunúť do stredu križovatky, a tým pádom sa nemusí čakať, kým je hlavná cesta úplne voľná z oboch smerov. Z pohľadu bezpečnosti v danom mieste je dobré aj to, že z Komárovskej sa nedá odbočiť doľava, takže treba sledovať ešte menej smerov pri dávaní prednosti. Menšia komplikácia kvôli tomu nastáva v križovatke pri s Krajinskou kde trochu zdržujú autá ktoré sa tam otáčajú späť o 180°. Ako jedinú chybu tej križovatky z pohľadu vodiča považujem blbo vyriešený odvodňovací kanál medzi odbočovacím pruhom a jazdným pruhom ktorý ide rovno. Je to dosť veľká nerovnosť a vodiči (vrátane mňa) cez to neradi jazdia a tým pádom stráca extra jazdný pruh svoj zmysel.
Ďalej by som zhodnotil tú križovatku z pohľadu chodca. Ak sa Kazanská križuje, treba prejsť kvôli odbočovacím až 4+2 jazdné pruhy, čo vyzerá trochu strašidelne, ale treba si uvedomiť, že cez tie 4 jazdné pruhy ide súčasne len kvantita 2 jazdných pruhov. Takže ten prechod tam je dlhší, ale nie nebezpečnejší (ako napr. prechod cez Gagarinovú pri zastávke Ríbezľová). Zároveň ten ostrovček tam je práve kvôli bezpečnosti chodcov, aby v prípade potreby mohli ostať stáť v strede a rovnako to platí po celej dĺžke Kazanskej. Ak ale zhodnotím okolité chodníky, tak dávam úplne za pravdu, že niektoré sú naozaj úzke (často tam kvôli tomu chodia chodci aj po ceste) a v zlom stave. Ďalej je problém, že v strede križovatky pri ostrovčeku ako stoja chodci, a tak isto v odbočke na Komárovskú je cesta prepadnutá a po daždi tam vždy stojí veľa vody. Miestami chodec ani nedokáže prejsť, taká tam je voda hlboká a tak isto je vysoko pravdepodobné, že okolo idúce autá niekoho ošpliechajú.

Ja osobne dúfam, že to tam dajú do poriadku, ale vzhľadom na pomerne nízku vyťaženosť to asi moc riešiť nebudú. Sú chodníky v okolí (napr. po celej dĺžke Uzbeckej) kde chodí oveľa viacej chodcov a stav chodníkov je tam rovnako zlý, akurát tam je o trochu viac miesta. A nakoniec sú miesta, kde vôbec žiadne chodníky nie sú, ako to je napr. na Popradskej a na x ďalších miestach v celých Podunajských Biskupiciach. Z toho pohľadu by som nečakal, že mesto Bratislava v tomto smere niečo podnikne.

P.s.: Tie betónové nadchody nezmiznú asi nikdy (okrem jeho zbúrania treba riešiť aj trolejové vedenie a náhradnú autobusovú dopravu), napriek tomu, že svojmu účelu asi nikdy neslúžili. Ostávajú ako spomienka toho, že aké plány mali kedysi súdruhovia s hlavný ťahom Kazanská a týmto prekrásnym sídliskom našej socialistickej vlasti. :-)
28. apríl 2014

Peter

Som rád, že sme sa tu viacerí zhodli aspon na tom, ze treba riesit chodníky, ked uz cesta je taká "super"... Aj ked okrem ich opravy by sa mali podla mna urcite rozsirit aspon o pol metra na ukor tej buriny v strede... Ja si spominam na Anglicko, kde som žil 2 roky a kde takéto zvláštne križovatky neexistuju... Tam to vyriešia kruháčom a všetci sú spokojní od vodičov cez chodcov... nikoho to nezdržuje, a plynulosť je zabezpečená... Ale čo sa týka tých chodníkov, nech mi niekto vysvetlí, prečo je nádherný a ŠIROKÝ chodník na Dvojkrížnej pre NIKOHO, možno to ocení pár psíčkarov, alebo zblúdilcov (oproti čilížskej smerom ku kruháču) a na miestach vyššie popísaných je stav aký je...

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania