Vybudovanim nakupnej zony a mnozstva firiem okolo Avionu sa enormne zvysil pohyb ludi do a z tejto zony. Pokial ma clovek moznost vybrat sa tam peso, napriklad z casti Posen, Ostredky, je to casto jednoduchsie a blizsie, ako tam ist v kolone autom.
V ceste chodcovi ale stoji nebezpecna, tolkokrat spominana zeleznica. V mieste konecnej autobusu c 39 mnoho ludi dennodenne krizuje zeleznicu. Pocet mrtvych na tomto mieste kazdym rokom stupa, rusnovodici casto trubia len co do tejto oblasti vchadzaju a niekedy trubu pustaju az po kilometrovej jazde, ked minu celu tuto oblast a aj nebezpecny prechod pre auta na krizovatke s Ivanskou.
Spominanym miestom okolo konecnej c. 39 chodia ludia do nakupnej zony, dennodenne za pracou, sidli tam mnozstvo firiem. Chodci sem prichadzaju z autobusov c. 39, 65, nie je to daleko ani z konecnej elektriciek, kadial vedie aj cyklocesta.
Cudujem sa, ze uz davno niekto nedokazal zrealizovat v tomto mieste slusny prechod cez zeleznicu pre chodcov a cyklistov. Kolko stoji takato investicia a kolko ludi tu este zomrie pod kolesami vlakov? Z jednej aj druhej strany zeleznice su chodniky, staci ich spojit prechodom hodnym normalnej spolocnosti.
Jediny krok, co doteraz dokazalo mesto zabezpecit bol, ze sem na par dni postavili mestskych policajtov, ktori sa snazili prechadzajucich ludi buzerovat a pokutovat. Neviem, ci sme naozaj tak neschopny narod, aby sme nedokazali namiesto nekonecneho obmedzovania a zakazov vyriesit nieco aj tak, aby to vyhovovalo ludom, co tu ziju.
Zeleznica sa ma navyse rozsirovat pridanim stvrtej kolaje, ani si neviem predstavit, ze by sme dokazali tuto trat vybudovat v idealnom prevedeni, tzn. s prechodmi a protihlukovou barierou.
marek
7.12.2010 je termin cca necelych 5 mesiacov dozadu. OC Avion a okolite obchody su otvorene uz niekolko rokov a MC Ruzinov ide teraz riesit pohyb chodcov v tejto lokalite? Urcite v sa pripravnom stadiu tychto stavieb spracovavali posudky, EIA, dopravne riesenia, nikoho v tejto faze nenapadlo, ze tam budu prudit vo velkom mnozstve aj chodci? Tento stav trva skutocne niekolko rokov, pozrite sa na prechod pre chodcov, ktory je na ceste nakresleny pri zel. prechode na Ivanskej ceste. Konci v zabradli ohradujucom zeleznicu. Cyklocesta ktora bola vykreslena na donicenej a spinavej krajnici Ivanskej tiez nejak zmizla do stratena.
V podstate som ani neocakaval inu odpoved, ako ze sa vedu o tom rokovania. Ak sa vobec s niekym MC dohodne, bude nasledovat pripravna faza, atd atd, realizacia v dalekom nedohladne. Mam pocit, ze u nas ide v prvom rade o predaj pozemkov a rychle povolenie vystavby, nehladiac na nejake konecne riesenie a vplyv tychto staviem na prostredie. Chodniky medzi Hornbachom a Kikou su cez den plne aut, su absolutne nepouzitelne pre chodcov. Nikoho nenapadlo, ked sa tu povolila vystavba budov plnych firiem, ze tam budu prichadzat a parkovat prudy aut?
Odvolavate sa na oficialne pesie tahy s priechodmi...prosim vas, skuste mi nakreslit alebo popisat trasu, kadial by ste sa vybral s detskym kocikom od konecnej autobusu c 39 do Hornbachu, co je vzdusnou ciarou asi 150m.