Nefunkčné telefónne búdky - Račianske mýto

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Peter Oravec 15. apríla 2014

Telefónne búdky po celom meste neplnia svoj pôvodný účel. Prosím o ich odstránenie alebo navrátenie ich pôvodného účelu.
Na Račianskom mýte je ich vedľa seba 6 (slovom šesť) bez akéhokoľvek zmyslu a účelu.

15. apríl 2014

mato

Poziadavku napis majitelovi
15. apríl 2014

Adrian Gubčo

Účel plnia. Reklama.
15. apríl 2014

Peter Oravec

Adrian,
píšem v podnete, že "pôvodný účel".
Účelom telefónnej búdky je telefónna stanica. Nie reklama.
Ďakujem za Váš záujem
15. apríl 2014

Peter Oravec

V článku v Pravde sa hovorí o 8 telef. búdkach v Starom meste. Moje podnety sú o desiatkach telef. búdiek v celej Bratislave.
Okrem toho, aj z článku v Pravde trčí jasne, že tzv. infoterminály sú podvod. Sú zbytočné, nebudú fungovať a celý tzv. biznisprojekt je postavený na ryžovaní z reklamy.
15. apríl 2014

mato

V tom pripade ak je to podvod napis vlastnikovi budok nie mestu
22. apríl 2014

Anonymný užívateľ

Podnet neriešený.
30. júl 2014

Matej Šebej

Na Racianskom myte uz dlhe roky strasia nepouzivane telefonne budky. Sluzia len ako nosice reklamy. Sukromna spolocnost uz dlhe roky slubuje, ze do budiek namontuje pristroje s internetom. Kazdy vsak vie, ze ide o fantazmagoriu a budky vyuzivaju ako reklamne plochy - nejde o nelegalnu reklamu?
30. júl 2014

Karol Bujaček

Žiadosť.
30. júl 2014

Karol Bujaček

Preposlanie na Staré Mesto (to, že búdky na Račianskom Mýte sú Nové Mesto ako keby im bolo jedno).
30. júl 2014

Karol Bujaček

A rozhodnutie v ktorom tvrdia, že magistrát nič nevie.
25. február 2015

Peter Oravec

Bez odpovede, bez zmeny, bez riešenia.
30. júl 2015

Peter Oravec

Stále rovnako úboho. Pán Nesrovnal, žijete?
03. marec 2016

Peter Oravec

Na OPS mám niekoľko podnetov na nevyužívané telefónne búdky. Napríklad:
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/8812/nefunkcne-telefonne-budky-racianske-myto
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/8689/rozbita-a-nefunkcna-telef-budka-na-karadzicovej
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/8315/nefunkcne-telefonne-budky-na-mickiewiczovej-ulici
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/8226/nefunkcne-telefonne-budky-na-safarikovom-namesti
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/8225/nefunkcna-telefonna-budka-na-sturovej-ulici
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/8224/nefunkcna-telefonna-budka-na-jesenskeho-ulici
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/8220/nefunkcna-telefonna-budka-pod-mostom-snp
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/8210/nefunkcna-telefonna-budka-na-namesti-1-maja
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/8208/nefunkcna-telefonna-budka-na-namesti-slobody
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/8051/neudrziavane-posprejovane-telefonne-budky-na-vajanskeho-nabrezi
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/5522/nefunkcne-a-znicene-telefonne-budky
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/5048/nefunkcne-a-rozbite-telefonne-budky
Všetky tieto búdky predal ich pôvodný vlastník Slovak Telekom, rôznym reklamným firmám. Slovak Telecom sa však najprv zbavil povinnosti prevádzkovať verejné telefónne automaty prakticky v celej Bratislave (SR?), čo bolo prvé svinstvo (áno, trvám na tom, štátom riadené svinstvo), pretože prevádzka verejných telefónnych automatov bola jednou z podmienok privatizácie telekomunikácií. Stalo sa tak so súhlasom štátu, ktorý sa aj v tomto prípade správal ako gauner. Vo Viedni a v každom civilizovanom svete dodnes fungujú verejné telefónne automaty, a to napriek dostatočnému rozšíreniu mobilných telefónov. Nie však u nás, my (štát!) v Bratislave (a v SR) sme tejto (jedinej nekomerčnej) povinnosti telekomunikačnú firmu zbavili a dovolili sme jej, aby predala telefónne búdky súkromným reklamným firmám.
Takže, so samotnými búdkami, žiaľ, mesto nemá nič. To je však iba polovica pravdy. Druhá časť pravdy je, že búdky stoja väčšinou na pozemkoch vo vlastníctve mesta, teda magistrátu, a ten na tomto biznise veselo ďalej, prepáčte za to slovo, "participuje". Namiesto toho, aby sa magistrát (a mestské časti!) starali, aby Bratislava vyzerala aspoň trochu ako normálne civilizované mesto (choďte sa, preboha, pozrieť, aspoň do tej Viedne, tých 15 eur na cestu Vám pošlem, ak chcete, aby ste videli, ako má normálne fungujúce mesto vyzerať), a teda aby magistrát a mestské časti zhodnotili, že takéto (dnes už) reklamné zariadenia do mesta skutočne nepatria (akoby sme reklamného smogu nemali beztak dosť), tak alibisticky, arogantne, s nadutou tvárou budú tvrdiť, že súkromné vlastníctvo je nedotknuteľné! Koho súkromné vlastníctvo? Magistrátu? Pretože ten väčšinou vlastní pozemky pod bývalými telefónnymi búdkami! To naozaj myslia vážne? Takže toto je to druhé kardinálne svinstvo, ktoré sa s bývalými telefónnymi búdkami deje už niekoľko rokov do súčasnosti v Bratislave v réžii magistrátu a v lepšom prípade alibistických a v horšom prípade arogantných mestských častí a ich úradníkov.
31. október 2016

Peter Oravec

Stále rovnako úboho. Pán Nesrovnal, žijete?
31. október 2016

Peter Oravec

Všetky telefónne búdky v Bratislave predal ich pôvodný vlastník Slovak Telekom, rôznym reklamným firmám. Slovak Telecom sa však najprv zbavil povinnosti prevádzkovať verejné telefónne automaty prakticky v celej Bratislave (SR?), čo bolo prvé svinstvo (áno, trvám na tom, štátom riadené svinstvo), pretože prevádzka verejných telefónnych automatov bola jednou z podmienok privatizácie telekomunikácií. Stalo sa tak so súhlasom štátu, ktorý sa aj v tomto prípade správal ako gauner. Vo Viedni a v každom civilizovanom svete dodnes fungujú verejné telefónne automaty, a to napriek dostatočnému rozšíreniu mobilných telefónov. Nie však u nás, my (štát!) v Bratislave (a v SR) sme tejto (jedinej nekomerčnej) povinnosti telekomunikačnú firmu zbavili a dovolili sme jej, aby predala telefónne búdky súkromným reklamným firmám.
Takže, so samotnými búdkami, žiaľ, mesto nemá nič. To je však iba polovica pravdy. Druhá časť pravdy je, že búdky stoja väčšinou na pozemkoch vo vlastníctve mesta, teda magistrátu, a ten na tomto biznise veselo ďalej, prepáčte za to slovo, "participuje". Namiesto toho, aby sa magistrát (a mestské časti!) starali, aby Bratislava vyzerala aspoň trochu ako normálne civilizované mesto (choďte sa, preboha, pozrieť, aspoň do tej Viedne, tých 15 eur na cestu Vám pošlem, ak chcete, aby ste videli, ako má normálne fungujúce mesto vyzerať), a teda aby magistrát a mestské časti zhodnotili, že takéto (dnes už) reklamné zariadenia do mesta skutočne nepatria (akoby sme reklamného smogu nemali beztak dosť), tak alibisticky, arogantne, s nadutou tvárou budú tvrdiť, že súkromné vlastníctvo je nedotknuteľné! Koho súkromné vlastníctvo? Magistrátu? Pretože ten väčšinou vlastní pozemky pod bývalými telefónnymi búdkami! To naozaj myslia vážne? Takže toto je to druhé kardinálne svinstvo, ktoré sa s bývalými telefónnymi búdkami deje už niekoľko rokov do súčasnosti v Bratislave v réžii magistrátu a v lepšom prípade alibistických a v horšom prípade arogantných mestských častí a ich úradníkov.
15. apríl 2017

Peter Oravec

Dôkaz štandardnej telefónnej búdky vo Viedni: funkčná, používaná, bez reklamy. My sme nejakí iní ľudia než Viedenčania? Máme dve hlavy a štyri ruky, že štát a mesto zrušili búdky a predali ich na reklamu? Štát a mesto ako gauner?
20. december 2017

Peter Oravec

Bez zmeny.
23. jún 2018

Peter Oravec

Bez zmeny plus metrová burina okolo búdok. Pán Nesrovnal, opýtajte sa starostu Starého mesta, ako sa mu podarilo odstrániť búdky zo svojej mestskej časti, a urobte to tak isto.
Prosím o preposlanie aktualizácie podnetu magistrátu a primátorovi osobne.
02. júl 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za Váš podnet. Podnet bol postúpený vecnému útvaru Magistrátu hlavného mesta SR Bratislava na posúdenie/vybavenie.
O výsledku Vás budeme informovať.

Ďakujeme a pekný deň


Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
22. august 2018

Peter Oravec

Bez zmeny plus meter vysoká burina okolo búdok. Pán Nesrovnal, opýtajte sa starostu Starého mesta, ako sa mu podarilo odstrániť búdky zo svojej mestskej časti, a urobte to tak isto.
Prosím o preposlanie aktualizácie podnetu magistrátu a primátorovi osobne.
22. august 2018

Peter Oravec

Karol, áno, viem, čítal som. Trochu sa obávam, že je to kompetencia Nesrovnala, nie Kusého. S pozdravom.
23. august 2018

Karol Bujaček

Peter, myslím, že ak sa to v Starom Meste dosiahol starosta Števčík, tak starosta Kusý v Novom Meste by to mohol zvládnuť tiež. Zároveň, ak sa má odstránenie dosiahnuť pomocou stavebného zákona (reklamná stavba), tak opäť nie Nesrovnal, ale Kusý.

https://www.bratislavskenoviny.sk/samosprava/50217-stare-mesto-odstranilo-vsetky-nelegalne-byvale-telefonne-budky
23. august 2018

Peter Oravec

Karol, však ok, aj o tom Števčíkovi a jeho úspechu s búdkami viem a bol to od neho veľmi pozitívny krok, oceňujem to. Jasne, nech sa to podarí komukoľvek, Nesrovnalovi, Kusému, to je jedno, cieľ je dôležitý.
Zase mi ale nedá červík pochybností: Kusý pred akýmikoľvek voľbami využíva na reklamu PRÁVE nefunkčné telefónne búdky. Či on tak trochu nebude v konflikte (jeho vlastných) záujmov? Aj by búdky odstránil, ale je im (firme, ktorá búdky vlastní) možno trocha zaviazaný...?
19. marec 2019

Peter Oravec

Magistrát päť rokov ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie magistrátu.
24. marec 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

telefónne búdky v počte 6 kusov, ktoré prestali slúžiť svojmu účelu a sú užívané ako nosiče obojstrannej reklamnej stavby typu CITYLIGHT sa nachádzajú na pozemku reg. „C“ parc. č. 11903/1 k.ú. Nové Mesto. Pozemok je vo vlastníctve hlavného mesta SR Bratislavy, zverený dňa 17.6.2014 do správy Mestskej časti Nové Mesto protokolom č. 260/14.

S riešením odstránenia tel. búdok je potrebné obrátiť sa priamo na Mestskú časť.

Ďakujeme za spoluprácu a ostávame s pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
24. marec 2019

Peter Oravec

Po piatich (!!!!!) rokoch od zadania podnetu sa magistrát vyjadril, že to nie je jeho problém. Načo je taký magistrát? Na...
Prosím o zmenu zodpovednosti a preposlanie p. Kusému.
Dávam sem fotku z roku 2013, aby páni na magistráte aj na Novom meste vedeli, čo činia.
24. marec 2019

Peter Oravec

Pardon, toto je správna fotka, z roku 2014.
14. apríl 2019

Ovia

Račianske mýto (aj park)-reklama-vizuálny smog

Roky zbytocne a opustene byvale telefonne budky
20. máj 2019

Peter Oravec

MÚ Nové mesto 5 rokov ignoruje aj tento podnet.
Krásna vizitka mesta pri vrcholiacich MS v hokeji, ďakujeme, pán Kusý. Predvolebné sľuby v praxi.
Prosím o preposlanie p. Kusému.
23. august 2019

Peter Oravec

MÚ Nové mesto 5 rokov ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie p. Kusému.
23. august 2019

Peter Oravec

MÚ Nové mesto 5 rokov ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie p. Kusému.
30. september 2019

Peter Oravec

Rudolf Kusý päť rokov ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie Rudolfovi Kusému.
30. september 2019

Peter Oravec

Rudolf Kusý päť rokov ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie Rudolfovi Kusému.
30. september 2019

Peter Oravec

Rudolf Kusý päť rokov ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie Rudolfovi Kusému.
14. október 2019

Peter Oravec

Račianska aj Šancová ulica sú v správe magistrátu.
Matúš Vallo ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie Matúšovi Vallovi.
14. október 2019

Peter Oravec

Račianska aj Šancová ulica sú v správe magistrátu.
Matúš Vallo ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie Matúšovi Vallovi.
15. október 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali Sekciu správy nehnuteľností.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
08. december 2019

Anonymný užívateľ

Zabudnuté búdky sa stali reklamnými plochami (odpadom)

Na Račianskom mýte bolo odkedy si ja pamätám množstvo telefónyc búdiek, ktoré kedysi ľudia aj využívali. Pred pár rokmi začali po celom meste z búdiek miznúť telefónne automaty, čo je pochopiteľné, ale búdky ako nevkusné reklamné nosiče zostali. Poprosil by som, aby sa niečo s týmto odpadom špatiacim Račianske mýto niečo urobilo, ideálne odstránilo.
09. december 2019

Jozef

Račianska-Mestský mobiliár-iné

Nefunkčných 6 kabinok, pravdepodobne pôvodne slúžiacich na telefónne automaty. v súčasnosti čiastočne rozobraté a slúžiace ako reklamné plochy.
20. január 2020

Peter Oravec

Matúš Vallo ignoruje aj tento podnet.
Prosím o preposlanie Matúšovi Vallovi.
20. január 2020

Karol Bujaček

Peter Oravec, niečo sa s tým deje, ale nie sú schopní to ani odkomunikovať. Takto samozrejme vyzerajú, že týchto zopár búdok neriešia.

https://www.banm.sk/data/att/12104.pdf
21. január 2020

Peter Oravec

Karol,
1. to myslíte vážne, že ten papier znamená, že sa niečo deje? Ich môžete vyzývať roky, nereagujú na výzvy a ignorujú všetky výzvy.
2. Okrem toho ten zdrap papiera nie je ani o odstránení stavby, ale o predložení ďalších papierov. Fyzicky sa na danom mieste neudeje ešte roky, ak nie desaťročia, absolútne nič.
3. Viete si predstaviť tú "ryžu" plynúcu z tých búdok teraz pred voľbami?
4. Bez toho, aby som akokoľvek chválil bývalého starostu Starého mesta, on jediný mal tie "gule" a zbúral, resp. dal odviezť všetky bývalé telefónne búdky na území Starého mesta. Všade inde v meste na to starostovia odvahu nemali a nemajú.
5. Ani to nie je pravda, čo píšete, že tých búdiek je zopár. Nemám ich v Novom meste zrátané, ale odhadom ich môže byť 50. V celom meste možno 200. To je ryža, teraz pred voľbami.
S pozdravom.
21. január 2020

Karol Bujaček

Áno, že sa niečo deje, to tým papierom myslím vážne, a zároveň súhlasím s tým, čo ste napísali. Len to trocha rozpíšem, aby bolo jasné, ako som niektoré vety myslel.

O tom, či sa niečo udeje aj s búdkami a či budú odstránené, to je druhá vec. Predloženie dokladov k búdkam je podľa toho, ako mi bol vysvetlovaný obdobný postup v Starom Meste (Števčík), nutným krokom v procese odstraňovania. Niekto z úradu ich musí chcieť odstrániť a v našom „časopriestore“ si o tomto predpoklade dovolím pochybovať.

Zopár búdiek som myslel iba týchto 6, ktorých sa dokument na ktorý som napísal odkaz. Jasné, všetky ostatné zostanú na svojom mieste a veľmi pravdepodobne budú slúžiť ako reklamná plocha pre SNS podobne, ako tieto na poslednej fotografii z Trnavského Mýta. Nemusí to byť ani tak ryža, ako veľmi dobrá reklamná plocha pre svoju stranu.
22. január 2020

Peter Oravec

Karol, súhlasím, len ešte doplním k tej ryži.
Búdky sú ryža pre súčasného vlastníka tých búdok. Ale vzhľadom na to, že podnety voči samospráve na odstránenie takýchto búdok po celom meste sú už na OPS pomaly desať rokov, dovolím si vysloviť podozrenie, že je to ryža nielen pre majiteľa tých búdok.
S pozdravom.
22. január 2020

NaTrnavke

nevyuzivane tel. budky, ktore špatia okolie, blokuju priestory chodníka a nie iba vizualne ci chskym
29. január 2020

Kosto Rosina

Račianska-reklama-vizuálny smog

Na racianskom myte sa nachadza velke zoskupenie byvalych telefonnych budok, ktore vsak davno neplnia sovju funkciu a su zneuzivane na reklamu dost nevhodnym sposobom. Podla vsetkeho moze ist o nelegalnu reklamu, podobne pripady boli v MC Stare Mesto riesene odstranenim telefonnych budok.
12. marec 2020

Peter Oravec

Neuveriteľné sa po šiestich rokoch stáva skutočnosťou...
Táto doba šiestich rokov od zadania podnetu je dôkazom nefunkčnosti samosprávy a neefektívnosti tohto potálu. Ale nič lepšie nemáme.
12. marec 2020

Martin Uváček

Búdky odstránené. Podnet vyriešený. Síce to trvalo dlho ale tieto búdky konečne miznú v celom meste.
12. marec 2020

Peter Oravec

Martin, a kde este miznu v celom meste? Teda okrem Stareho mesta, kde ich odstranil byvaly starosta uz pred cca dvomi rokmi. Kde teda este miznu?
26. marec 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

výsledkom posledného roka intenzívneho riešenia právnych sporov je, že sa v týchto 2 týždňoch odstraňujú búdky v celom meste. 1 na Smolenickej, 2 na Budatínskej, 1 na Šintavskej, 1 na Vajnorskej, 1 na Kutuzovovej, 1 na Jégeho, 1 na Malokarpatskom námestí, 1 na Hečkovej, 2 na Gelnickej a 1 na Detvianskej. Na vysporiadaní ďalších usilovne pracujeme.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
26. marec 2020

Martin Uváček

Stačil Vám tento zoznam pán Oravec? Viaceré z týchto menovaných búdok tu majú svoje podnety a teším sa že sa konečne vyriešenia.
26. marec 2020

Peter Oravec

Nerozumiem Vašej otázke, pán U. Môžete, prosím, spresniť Vašu otázku? Ďakujem.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania